Announcement

Collapse
No announcement yet.

D2 säädettävä alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #91
    FAIL!

    E34 tolppa ei asennetakaan kuten E30. E30 rälläköidään jousilautasia jne, E34 katkaistaan orkkis tolppa alapäästä niin, että sinne jää 25-30mm vanhaa tolppaa. Tämän päälle lyödään uusi tolppa, ja hitsataan se siihen kiinni. Vanhasta rälläköidään koiranluiden paikat irti ja hitsataan uuteen. Nämä on siis rungosta korkeussäädettävät, toisinkuin E30, joita säädetään jousesta.

    Tuli itelle tänään D2 setti, ja mukana oli siis ohje. Ensi viikolla kiinni ja sitten kertomaan kokemuksia
    Attached Files
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

      #92
      Originally posted by Peltsii
      Originally posted by Rocla
      EDIT kaivappa tarkka kuva siitä e30 pikkutolppaisen sarjasta, niin mietitään lisää.
      Ja KUVAA!! Eli nyt valkeni jo meikäläisellekkin miten se asennetaan.
      ps. kuvassa E30 isotolppasen sarja
      E30 sarjan mukana ei tullu pahemmin asennusohjeita, yleispätevä ohjevihko tuli jossa kiellettiin säätämästä korkeutta mukana tulleista kierreholkeista.

      Originally posted by EPDM View Post
      Tiedoksi vaan että ainakin alustasarjoissa d2 = K-sport = xyz. Eli sama tavara, eri merkki. Niiden jarrut ovat sitten eri, ainakin xyz. K-sport ja d2 on tod näk samat siinäkin suhteessa.
      D2 ja K-sport on ainakin sama tavara eri värityksellä, mutta XYZ:ssä on poikkeavuuksia noihin tietyissä yksityiskohdissa mitä itsellä ollut ja nähnyt...
      Last edited by Miuge; 28-05-2009, 18:19.
      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #93
        Originally posted by Peltsii View Post
        FAIL!

        E34 tolppa ei asennetakaan kuten E30. E30 rälläköidään jousilautasia jne, E34 katkaistaan orkkis tolppa alapäästä niin, että sinne jää 25-30mm vanhaa tolppaa. Tämän päälle lyödään uusi tolppa, ja hitsataan se siihen kiinni. Vanhasta rälläköidään koiranluiden paikat irti ja hitsataan uuteen. Nämä on siis rungosta korkeussäädettävät, toisinkuin E30, joita säädetään jousesta.

        Tuli itelle tänään D2 setti, ja mukana oli siis ohje. Ensi viikolla kiinni ja sitten kertomaan kokemuksia
        Etkö ottanut säädettäviä yläpäitä vai eikö ollu mahdollista??
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #94
          Originally posted by jmp2002 View Post
          Etkö ottanut säädettäviä yläpäitä vai eikö ollu mahdollista??

          Onhan tuossa etupäässä camber säädöllinen yläpää! Taakse ei ollut mahdollista ottaa
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #95
            Oletko muutoskatsastanut tämän alustan jo? Mietin vain kuinka näkösälle nuo hitsaussaumat jää? Tuliko etutolpat siis sen 25-30mm "olkatumpin" sisä- vai ulkopuolelle? Itsekin juuri samaa alustaa katsellut.
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #96
              Mitenkä mennyt noiden d2 alustojen katsastus vm. 96---> ? Onko tüv lappuja kyselty kovasti:think
              M550d

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #97
                Originally posted by jumbo View Post
                Mitenkä mennyt noiden d2 alustojen katsastus vm. 96---> ? Onko tüv lappuja kyselty kovasti:think
                Itelläni tuli tüv laput mukana, en tiedä miten se voi olla mahdollista, kun vielä itse hitsattava nuo etutolpat..

                Ja edelliseen vanhempaan kysymykseen, en muutoskatsastanut koska auto oli vm -90. Tolppa tulee ulkopuolelle, eli siis sen päälle tungetaan. mihinkäs ne saumat nyt sieltä, vieläkun massaa/maalaa..
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10507
                  • Saaressa

                  #98
                  Tuolla race.fi näyttäis olevan ihan hyvä tarjous nyt d2:sta.
                  Eli kysymys kuuluu onko sillä mitään käytännön merkitystä tilaanko 535 vai 540:n sarjan M5:een? :think Kuitenkin kaikki noi on 55mm tolpalla..
                  Millaista jousijäykkyyttä tms. raati suosittelee jos ja kun en kuitenkaan ihan kivirekeä siitä halua, mutta M5 painaa kuitenkin enemmän kuin esim. 535..
                  :think:think:think

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • awwwshit
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 559
                    • Vantaa

                    #99
                    Itseäkki kyl kiinnostais tuon sarjan tilaaminen ku hinta näyttäis olevan ihan kodallaan 699€. Mut oks siis millaisia kokemuksia ollut e34 autoissa? Millainen ajettava, mimmoinen homma on tuon asentaminen (lähinnä hitsaukset, voiko mennä pahastikki pieleen) Itselläni nyt alla Bilstein sprint b10 ja weitecin jouset.. kannattaako pistää vaihtoon?
                    Nykyiset:

                    Opel Insignia OPC line sedan -15
                    e61 520D -08
                    Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      Minä en hoksaa että mistä sitä pitäisi hitsata jos ei takapään jousen paikkaa muuta kynätolpaksi. Eli takaiskarin kiinnitystä joutuu muuttaa yläpäästä jos vaihtaa jousen paikan takakynkästä --> iskariin, etupää menee "heittämällä". En ainakaan etupäätä omasta hitsannut e30 isotolppa ja jos ois hitsannut niin mitäs ne aineet siellä iskarissa niin kovista lämmöistä tykkää? Ei ainakaan hyvää.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10507
                        • Saaressa

                        Originally posted by duuk View Post
                        Tuolla race.fi näyttäis olevan ihan hyvä tarjous nyt d2:sta.
                        Eli kysymys kuuluu onko sillä mitään käytännön merkitystä tilaanko 535 vai 540:n sarjan M5:een? :think Kuitenkin kaikki noi on 55mm tolpalla..
                        Millaista jousijäykkyyttä tms. raati suosittelee jos ja kun en kuitenkaan ihan kivirekeä siitä halua, mutta M5 painaa kuitenkin enemmän kuin esim. 535..
                        :think:think:think
                        Vastaan itse itselleni.. Race.fi mukaan 540:n sarja käy vallan hyvin myös M5:een

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Minä en hoksaa että mistä sitä pitäisi hitsata jos ei takapään jousen paikkaa muuta kynätolpaksi. Eli takaiskarin kiinnitystä joutuu muuttaa yläpäästä jos vaihtaa jousen paikan takakynkästä --> iskariin, etupää menee "heittämällä". En ainakaan etupäätä omasta hitsannut e30 isotolppa ja jos ois hitsannut niin mitäs ne aineet siellä iskarissa niin kovista lämmöistä tykkää? Ei ainakaan hyvää.

                          siis mitähän vittua.. e34 on personi takana Ja puhe oli nyt e34:stä

                          E34.ssä täytyy katkaista orkkis tolppa alhaalta, jättää sitä joku 5cm jäljelle alhaalta, tunkee uus kynätolppa sen päälle ja vetästä sähköliimalla kiinni sauma+hitsata uuteen tolppaan koiranluun paikka ja jarruletkun pidikkeet ym. Ja tietysti massata/maalata ettei ruostu..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by Jamppa1983 View Post
                            Minä en hoksaa että mistä sitä pitäisi hitsata jos ei takapään jousen paikkaa muuta kynätolpaksi. Eli takaiskarin kiinnitystä joutuu muuttaa yläpäästä jos vaihtaa jousen paikan takakynkästä --> iskariin, etupää menee "heittämällä". En ainakaan etupäätä omasta hitsannut e30 isotolppa ja jos ois hitsannut niin mitäs ne aineet siellä iskarissa niin kovista lämmöistä tykkää? Ei ainakaan hyvää.
                            Tämän haluaisin kyllä nähä..Miten ihmeessä D2:sen etu"kynä"tolppa toimii orkkis jousilautasen kanssa isotolppaisessa E30:ssä..Ei kyllä tule kesää ellei laikkaa sitä vanhaa lautasta mäkeen ja tee uutta..Mutta juu..jokainen tyylillään
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Jamppa1983 View Post
                              mitäs ne aineet siellä iskarissa niin kovista lämmöistä tykkää? Ei ainakaan hyvää.
                              No eikait sitä nyt patruuna paikoillan hitsata ?

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              siis mitähän vittua.. e34 on personi takana Ja puhe oli nyt e34:stä
                              Nusnus, siellä mitää personia eikä varmsinka mcphersonia ole, saattuu vain olemaan jousi iskarin ympärillä.

                              Originally posted by Janzki View Post
                              Tämän haluaisin kyllä nähä..Miten ihmeessä D2:sen etu"kynä"tolppa toimii orkkis jousilautasen kanssa isotolppaisessa E30:ssä..Ei kyllä tule kesää ellei laikkaa sitä vanhaa lautasta mäkeen ja tee uutta..Mutta juu..jokainen tyylillään
                              Eikös tämmöisenkin joku tehnyt ensin ja antoi periksi ja laikkasi kun ei käytännössä pystynyt säätämään ollenkaan?

                              EDIT:

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Onhan tuossa etupäässä camber säädöllinen yläpää! Taakse ei ollut mahdollista ottaa
                              No ei tietenkään taaksi voi iskarilla tehdä säätö e34 mallissa, iskarin yläpää kun ei lainkaan määritä pyörän liikerataa, iskarin voi huoletta nakata mäkeen ja silti pyörät pysyvät ennalta määrätyllä liikeradalla, toisin kuin mcpherson keulassa, jossa renkaat teksivät varsin valtoimia liikeratoja jos jousitusta liikuteltaisi ilman iskunvaimenninta.
                              Last edited by Rocla; 09-11-2009, 22:40.
                              Olli.

                              Comment

                              • Jamppa1983
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 739
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Tämän haluaisin kyllä nähä..Miten ihmeessä D2:sen etu"kynä"tolppa toimii orkkis jousilautasen kanssa isotolppaisessa E30:ssä..Ei kyllä tule kesää ellei laikkaa sitä vanhaa lautasta mäkeen ja tee uutta..Mutta juu..jokainen tyylillään

                                Kuka on puhunut vakio jousilautasesta? Tottakai se pois sieltä. Ja ei sinne mitään uutta tarvi tehdä, mutta kuten sanoit jokainen tyylillään.
                                Last edited by Jamppa1983; 10-11-2009, 15:02.
                                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎