Originally posted by poke
View Post
Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit
Collapse
X
-
"parempaa alle" ei nyt kyllä mätsää sanojen Continental ja Landsail kanssa ainakaan minun kirjoissa
-
Landsailit.Originally posted by Soininen View PostJahas, alkas viimein olla nuo Contit ajettu loppuun ja tartteis jotain parempaa alle. Ainut positiivinen asia nuista Contin sport7 että erittäin mukavan tarkka ohjaus mutta noin puolipintaisena aivan järkyttävän kovaääniset ja vetelee niin pirusti urissa.
Olin jo ostamassa misukan pilotsport 5 kun luin niistäkin että puolipitoisina alkaa vedellä melkoisesti ainakin f10/11 alla. Joten mikä olisi paras vaihtoehto tollaiseen lamamallin f11 koossa 245/40r19? mielellään hiljaiset ja ei mitkään uraohjukset. Autolla nyt ei missä radalla ajeta ja toimii perhevankkurina.
Leave a comment:
-
Jahas, alkas viimein olla nuo Contit ajettu loppuun ja tartteis jotain parempaa alle. Ainut positiivinen asia nuista Contin sport7 että erittäin mukavan tarkka ohjaus mutta noin puolipintaisena aivan järkyttävän kovaääniset ja vetelee niin pirusti urissa.
Olin jo ostamassa misukan pilotsport 5 kun luin niistäkin että puolipitoisina alkaa vedellä melkoisesti ainakin f10/11 alla. Joten mikä olisi paras vaihtoehto tollaiseen lamamallin f11 koossa 245/40r19? mielellään hiljaiset ja ei mitkään uraohjukset. Autolla nyt ei missä radalla ajeta ja toimii perhevankkurina.
Leave a comment:
-
Niin, en osaa sanoa, kun en niin syventävästi noista renkaista tiedä. Vertailukohtana on ostohetken 10 vuotta vanha rengassarja, mutta liekkö sama olisi sitten käynyt millä tahansa uudella rengassarjalla.Originally posted by jr66 View Post
Mitenkähän rengasmelu kovakattoisessa ?
Leave a comment:
-
Minulla on avossa juuri nuo. Tämä kesä on kolmas, rengasmelun sanoisin olevan vähäistä, ja ajolleenkin riittävät tuohon tavalliseen maantie- ja kaupunkiajoon.Originally posted by VilleP View PostOnko Bridgestone Turanza 6:sesta kokemuksia? Testien mukaan pitäisi olla hiljaisimmasta päästä ja muutenkin hyvä rengas. Tässä menty kohta 15v hankookeilla, niin ajattelin kokeilla jotain muuta, eikä olisi kuin 80e hintaero noilla.
Leave a comment:
-
Onko kellään ollut alla Nokian Powerproof 1:siä? Tuohan on keskieuroopan markkinoille tehty, mutta saisi 440e sarja 255/35r20 koossa.
Leave a comment:
-
Good Yearin Eagle F1 Super Sport 20" kumit meni alle 20tkm kankaille nätissä ajossa 4srj alla. Perus premium kestävyys siis. Onhan tämä vähän suolaisen hintaista kun yli tonnin kumit menee kesässäOriginally posted by jani View Post
Kesä tuli ajettua Contin SC7 renkailla. Näissä oli uutena pintaa vain vajaa 7mm. Kilsoja tuli n. 20tkm ja melkeinpä kierrätykseen joutaisivat. Oman kokemuksen mukaan GY Eagle F1 kestää myös vain n. 20tkm.
Leave a comment:
-
Vanteiden mukana tuli jotkut 17 vuotta vanhat Turanzat, varmaan Turanza kolmoset
Jokunen milli vielä pintaa eikä vipaja niin näillä mennään ja ainakin aikaa kestää hyvin. Tuntuu rungoltaan jämäkältä renkaalta, saattaapi vedellä...
Tuossa lähipiiristä meni muutaman vuoden vanhoista Continentalin kesäkumeista runko rikki, no ei sitä pintaakaan paljon ollut mutta silti.
Nokian Hakka Blue 3:sta on myös kehuttu.Last edited by Rattiukko; 01-07-2025, 22:41.
Leave a comment:
-
Onko Bridgestone Turanza 6:sesta kokemuksia? Testien mukaan pitäisi olla hiljaisimmasta päästä ja muutenkin hyvä rengas. Tässä menty kohta 15v hankookeilla, niin ajattelin kokeilla jotain muuta, eikä olisi kuin 80e hintaero noilla.
Leave a comment:
-
Noissa Asy 6:ssa ei ole uutenakaan kuin n.6,5-7 mm pintaa.Originally posted by JarppiR View PostVaihtelin eilen kitkat alle ja mittailin huvikseni urasyvyydet GY Asymmetric 6:sta jotka laitoin keväällä uusina alle. Kilometrejä kertyi E91:llä n. 8000km kesän aikana ja pintaa oli takana jäljellä 4-4,5mm sekä edessä 5,0-5,5mm. Tuntuu aika kovalta kulumalta kilometreihin nähden
Uutena ei tullut mitattua kulutuspintaa.
Edelliset oli GY Asymmetric 3:t eikä niissä kuluma ollut näin aggressiivista. Olisi ehkä täytynyt ajaa kovemmilla paineilla, nyt takana oli 2,8bar ja muutama kymppi oli tarkastusten välillä lähtenyt.
Urasyvyyksiä on siis taidettu GoodYearillakin madaltaa tai sitten kumi kuluu silmissä..
👍 1Leave a comment:
-
Pirelliltä näyttäis saavan E92 sopivassa koossa PZ4 jossa Noise Cancelling System:
Onko kenelläkään kokemusta näistä?
NCS on kai vastaava kuin muidenkin merkkien melua vaimentavien renkaiden sisällä oleva vaahtomuovihommeli: https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/...knowledge/pncs
Noita ois kyllä kiva kokeilla, mutta eturenkaan koko maksaa paljon ja edessä olevat GY Eagle F1 on vielä melko kulumattomat vaikka joku vajaa 15 tkm varmaan ajettu.Last edited by Petri.Kekkonen; 13-02-2025, 08:01.
Leave a comment:
-
Kesä tuli ajettua Contin SC7 renkailla. Näissä oli uutena pintaa vain vajaa 7mm. Kilsoja tuli n. 20tkm ja melkeinpä kierrätykseen joutaisivat. Oman kokemuksen mukaan GY Eagle F1 kestää myös vain n. 20tkm.Originally posted by JarppiR View PostVaihtelin eilen kitkat alle ja mittailin huvikseni urasyvyydet GY Asymmetric 6:sta jotka laitoin keväällä uusina alle. Kilometrejä kertyi E91:llä n. 8000km kesän aikana ja pintaa oli takana jäljellä 4-4,5mm sekä edessä 5,0-5,5mm. Tuntuu aika kovalta kulumalta kilometreihin nähden
Uutena ei tullut mitattua kulutuspintaa.
.
Leave a comment:
Leave a comment: