memebuy23buy

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nicole_Turtiainen
    replied
    Aika noob kyssä, mutta varmistetaan ettei tule ryssittyä enää pahemmin. :think

    Auton mukana tuli Continental Conti Ice Contac nastarenkaat (vastaavat kuin kuvassa), haeskelin pyörimissuunnan merkkejä joita en löytänyt, mutta huomasin että rengasfirma on laittanut yhden renkaista väärin päin vanteille, eli inside merkki on selkeästi ulkopuolelle ja outside sisäpuolelle, kolme muuta näytti olevan ok.

    Näissä kun ei taida olla erillistä pyörimissuunnan merkkiä, olisin varmistanut, että se on noin (kuten nuoli kuvassa), etten laita kolmea rengasta pyörimään väärinpäin, vaan ainoastaan yhden.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vei Laakkoselle ( RIP ) ja meni perseeleen, veit toiseen paikkaan paikattavaksi, mutta et pyytänyt tekemään hommaa loppuun:think
    Last edited by ritariässä; 07-11-2022, 00:04. Reason: L kirjain vaihdettiin i:ksi

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Tehtaan ohje tosiaan on kuskin penkille ja konttiin Xkg painoa suuntauksen ajaksi. En kyllä ole käynyt seuraamassa tekevätkö marmorilla noin.
    Ainakaan Espoon bavaria laakkosen huollossa siinä espoonkeskuksessa ei tehty viimekeväänä. Sehän on parivuotta sitten ollut vielä skoda- ja mersumyymälä/huolto. Minulla siis oli ajaessa kulmat niin että rattia sai pitää reilusti käännettynä että se meni suoraan kun auto valmistui kolarikorjaamolta. (yllätys ku olen 9% auton painosta)Neuvottelun jälkeen pääsin sinne istuskelemaan seuraavana keväänä sitten kyytiin, ni 90 minuutin aikana hakattiin kyllä vasaralla etupään toesäätöä mikä eli todella voimakkaasti kun olin kyydissä eli tällä saatiin ratti suoraan mut muut jäi vielä niinku sattu jäämään.. , sen jälkeen asentaja otti auton alas ja se jäi säätämättä. Vein sitten leskiselle säädettäväksi jossa hyvää palvelua, mutta ehkä liikaa jäi tiettyjä kulmia rengaskuluman suhteen, enkä kehdannut vaatia enää enempää tehtäväksi.

    Huoltopäälliköllä meni akuutisti pelikaanit turbiiniin kun hän sanoi että heillä ei koskaan ole laitettu painoja auton suuntauksessa. Sanoin että ehkä jossain skodissa näin ei toimitakaan. ”Mitä tarkoitit tällä?!?!” Sanoin että kyllä sä tiedät.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Contin sc7 tai 6 saattaisi olla vaihtoehto. Gy saatavuus huono tuossa koossa. Onko kellään kokemuksia Bridgestone Potenza Sportista? Onko perus ajoon liian sporttinen? Ainut mitä löysin * merkinnällä koko sarjan.
    Continental sportcontact7 on loistavat kumit. Osta ne etkä joudu pettymään.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu jotain testejä löysinkin. Urheilullisuus edellä valmistettu selvästi. Testien äänekkäin rengas vaikka 69db merkintä kyljessä onkin No ehkä ei semmoisia.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ainakin muinoin tyre rewiews-kanavalla potenza sportit kesti parhaiten ratakierroksia eli voinee olettaa kyseessä olevan erittäin urheilullinen rengas suomen teille

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tehtaan ohje tosiaan on kuskin penkille ja konttiin Xkg painoa suuntauksen ajaksi. En kyllä ole käynyt seuraamassa tekevätkö marmorilla noin.

    Ens kesäksi pitäs saada uutta kumia. Ajattelin välistä kokeilla jotain muuta kuin Hankookia, joka 8n hyvä kumi, mutta saisi olla vannesuojaa enemmän(en vain osaa ajaa). 245-275r20 yhdistelmällä en löydä * merkittyjä kumeja kuin runflättinä sarjoja. Jompaa kumpaa leveyttä on yksittäisenä mallina ainoastaan.

    Contin sc7 tai 6 saattaisi olla vaihtoehto. Gy saatavuus huono tuossa koossa. Onko kellään kokemuksia Bridgestone Potenza Sportista? Onko perus ajoon liian sporttinen? Ainut mitä löysin * merkinnällä koko sarjan.
    Last edited by VilleP; 02-11-2022, 21:08.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Autossa pitää olla kuskin ja normaalisti mukana olevien asioiden paino, ja kulmat tehdään niille.
    Ekan kerran kun E39 käytin vuosia sitten suuntauksessa niin siellä tosiaan laitettiin jotain isoja vesikanistereita painoksi jokaiselle istumapaikalle ja muistaakseni tavaratilaankin. Eikä ollut merkkiliike.

    Sen jälkeen monta kertaa käyny suuntauttamassa mutta eipä ole ikinä mitään kuormaa laitettu. Kulmat kuitenkin saatu aika hyvin kohdalleen jos nyt renkaiden kulumisesta mitään voi päätellä.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Mutta mitä itse kumeihin tulee ja varmaan joku suunnittelee kevääksi uusia renkaita niin täältä vahva suositus uudelle Continental SportContact7 renkaalle.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Niin mitkä on ne kulmat mitkä siellä on ajaessa? Merkkarilla laitettuna, ainakin Laakkosella tehtiin päin persettä oma auto. Autossa pitää olla kuskin ja normaalisti mukana olevien asioiden paino, ja kulmat tehdään niille.
    Lisäksi mitä leveempi ja pitävämpi rengas, sitä vähemmän aurausta.

    Ei muutakun ottamaan nyt kulmat niin että istuu itse kuskinpaikalla ja muut yleisimmin kyydissä olevat tavarat ihmiset. ratista sitten käännät auton niin että on silloin kulkukulmaltaan nykyisillä arvoilla menossa suoraan. Sitten katsotaan että mitä ne kulmat oikeasti on. Lisäksi kannattaa huomioida että on asettunut jousilleen jos esim ajettu nosturille, eli tanakat vetäisyt vakaajatangoista autoa alaspäin niin asettuu ajokorkeuteen.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ei enää GY asy5 alle. 245/40 r19 kokosena heitin uudet keväällä alle. 10tkm myöhemmin sigun auton takarenkaina tuon mukaista jälkeä. Etusissa 5-6mm vielä jälellä.

    Ikinä en ole saanut renkaita tuohon kuntoon edes takavedoilla ja ajelen aika siivosti.
    Sulla ei ole mitkään erityisen matalat ja leveät kumit, joten kyllä uskaltaisin väittää renkaiden olleen vialliset yksilöt tai kulmat pielessä.

    Vaikka GY Eagle F1 ei ole ollut koskaan mikään kestävin kumi, siltä näillä mennään 22-28tkm oman kokemuksen mukaan, muutama sarja näitä on ollut.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tosiaan suuntauslappu olisi kiva nähdä tässäkohtaa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kulmat mulla kohillaa, just keväällä merkkarilla säädätetty ( noh ...).

    Etusissa noi kestäny ihan ok, mutta en kyl uskaltas toista paria laitella. Hiljanen ja vetelemätön muuten.
    Merkkarilla kulmat pitää säätää aina tehtaan ohjearvoihin. Eli neg.camperia ja aurausta todennäköisesti molempia liikaa noille renkaille. Nuo on kuitenkin hieman epätasaisesti kuluneet,ulkoreunassa (?) vähän enemmin pintaa jäljellä. Joten näkemättä suuntauslappua, en lähtisi renkaita syyttelemään.
    Last edited by Heguli 31; 01-11-2022, 06:27.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Säädetty mihin... hatusta heitettynä liikaa camberia, aurausta sekä liian vähän ilmaa.
    ....niin... tehtaan arvoissa on, holkkumavaraa niissäkin. 2.8 bar oli painetta koko kesän. En jotenkin ymmärrä miten paine vaikuttaa näinkin tasaisesti kuluneen renkaan kulutuskestävyyteen? Eti juttu jos olisi keskeltä syöpynyt.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Noilla matalilla kumeilla pitää olla aika vähän aurausta ja camberia niin vierintävastus pysyy pienenä ja renkaat saattaa kestääkin ihan eri lailla, korkeilla ”suokumeilla” taas rungot niin löysät että isommat kulmat jeesaa auton suuntavakaudessa kun renkaan runko on vähän ”jännityksessä” rullauksen aikana.

    Leave a comment:

Working...
X