Michelin: Pilot Sport 5
Nyt kun on kesän ajan pyörinyt pilot sport 5 alla niin kokemuksia:
- Pitää ihan ok kuivalla ja märällä.
- Aavistuksen hidas reagoimaan (mieltymyksestä riippuen tää on +/-)
- Ylikuumenee rata-ajossa (affella, nyrre oli ok)
- Ei mitkään uraherkät
- Kokoisekseen kapeat
- Ei kulu silmissä
Sigun e36 touringissa 225/45 / 245/40R17 8/9" vanteilla. Ajettu kotimaassa ja 1200km autobaanaa sekä 12 kierrosta nyrrellä.
Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit
Collapse
X
-
Originally posted by Ceeray View PostKulmat mulla kohillaa, just keväällä merkkarilla säädätetty ( noh ...).
Etusissa noi kestäny ihan ok, mutta en kyl uskaltas toista paria laitella. Hiljanen ja vetelemätön muuten.
Leave a comment:
-
-
Kulmat mulla kohillaa, just keväällä merkkarilla säädätetty ( noh ...).
Etusissa noi kestäny ihan ok, mutta en kyl uskaltas toista paria laitella. Hiljanen ja vetelemätön muuten.
Leave a comment:
-
-
Millainen muuten Good ( bad) Year ajolleen/rengasmelu vrt johonkin toiseen merkkiin?
Harkinnut kakkosvanteisiin joitain 245/275-18 kokoisina Misukan pilot sportti nelosten rinnalle vai unohdan suoraan?
Leave a comment:
-
-
Huh, voisko syynä olla väärät pyöränkulmat kuitenkin?
Mulla on GY asy5 225/35R19 koossa ollu kaksi kesää E92 etuakselilla ja mitään vastaavaa en ole toistaiseksi havainnut. Ovat vielä alla enkä oo kesälomalomareissun jälkeen pois alta ottanut joten ihan tarkkaa tilannetta en tiedä.
Se jäi mieleen että Nürrellä keräsivät hellekelissä ja hiukan lämmettyään jotain kuminpaloja jostain ja niitä piti lopulta veitsellä irrotella. Vaikka ei yksi hidas turistikierros varmasti renkaita edes niin paljon lämmitä, mutta radan pinta tais silloin olla yli +50°C. Näytti siis ihan kuin ois jotain purukumia tarttunu asfaltilta renkaan pintaan, mutta ei lähteny pois muutaman kymmenen kilometrin ajelulla niin irrottelin hotellin pihassa noita sitten illalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEi enää GY asy5 alle. 245/40 r19 kokosena heitin uudet keväällä alle. 10tkm myöhemmin sigun auton takarenkaina tuon mukaista jälkeä. Etusissa 5-6mm vielä jälellä.
Ikinä en ole saanut renkaita tuohon kuntoon edes takavedoilla ja ajelen aika siivosti.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by VilleP View Post
Kopioin avaukseni sinne mukaanlukien Wespa:n vastaus.Last edited by jluoma; 02-07-2022, 23:01.
Leave a comment:
-
-
Tuolla talvirengas keskustelu.
Leave a comment:
-
-
E46:sella koko omistusajan talvikumeina ContiVikingContactit rinnakkaiskoossa 215/50/17. Ekat kitkat koskaan mulle, ja ihan uskomattoman hyvät, olin ennakkoon kovin skeptinen niin kuin lähes jokainen ikänsä nastoilla ajanut, mutta ihan turhaan. Ei ole Suomenmaassa vielä semmoista talvikeliä tullut vastaan että noilla olisi hankalaa tai pitäisi tavallista enemmän varoa. Jotenkin tuntuu että noissa olisi ihan kelistä riippumatta parempi pito kuin esim. Michelinin nastoissa, jotka olivat kyllä hintaansa nähden paha pettymys, eri auton alla toki, mutta kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Pessimismin kuningas miettii talvirenkaita..
Eurokitkoilla kokeillu yhden talven ja nyt vois haluta ihan pohjoiseen sopivat kitkat.
Minkälaisia ehdotuksia teillä olis? Tulee olemaan 225/45R17.
Arvostan hiljaisuutta ja miellyttävää käytöstä asfaltilla, muttei saa olla kelvoton huonoinakaan talvipäivinä.
Leave a comment:
-
-
18" se massa on kauempana ulkokehällä->hitausmomentti. Ei toki 2l pitäisi kulutus nousta. Yleensä puolisen litraa/vähän alle per tuuma kulutuksen lisäys, nopeudesta ja vanteen mallista riippuen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostJa tuleehan siinä jo melkoinen painolisäyskin 17–>18 sekä vanteen että kumin osalta x4. Varsinkin jos 17” sieltä kevyemmästä päästä skaalaa ja vastaavasti sitten 18” raskaammasta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: