memebuy23buy

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Michelin: Pilot Sport 5

    Nyt kun on kesän ajan pyörinyt pilot sport 5 alla niin kokemuksia:


    - Pitää ihan ok kuivalla ja märällä.
    - Aavistuksen hidas reagoimaan (mieltymyksestä riippuen tää on +/-)
    - Ylikuumenee rata-ajossa (affella, nyrre oli ok)
    - Ei mitkään uraherkät
    - Kokoisekseen kapeat
    - Ei kulu silmissä



    Sigun e36 touringissa 225/45 / 245/40R17 8/9" vanteilla. Ajettu kotimaassa ja 1200km autobaanaa sekä 12 kierrosta nyrrellä.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kulmat mulla kohillaa, just keväällä merkkarilla säädätetty ( noh ...).

    Etusissa noi kestäny ihan ok, mutta en kyl uskaltas toista paria laitella. Hiljanen ja vetelemätön muuten.
    Säädetty mihin... hatusta heitettynä liikaa camberia, aurausta sekä liian vähän ilmaa.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Kulmat mulla kohillaa, just keväällä merkkarilla säädätetty ( noh ...).

    Etusissa noi kestäny ihan ok, mutta en kyl uskaltas toista paria laitella. Hiljanen ja vetelemätön muuten.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Millainen muuten Good ( bad) Year ajolleen/rengasmelu vrt johonkin toiseen merkkiin?

    Harkinnut kakkosvanteisiin joitain 245/275-18 kokoisina Misukan pilot sportti nelosten rinnalle vai unohdan suoraan?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Huh, voisko syynä olla väärät pyöränkulmat kuitenkin?

    Mulla on GY asy5 225/35R19 koossa ollu kaksi kesää E92 etuakselilla ja mitään vastaavaa en ole toistaiseksi havainnut. Ovat vielä alla enkä oo kesälomalomareissun jälkeen pois alta ottanut joten ihan tarkkaa tilannetta en tiedä.

    Se jäi mieleen että Nürrellä keräsivät hellekelissä ja hiukan lämmettyään jotain kuminpaloja jostain ja niitä piti lopulta veitsellä irrotella. Vaikka ei yksi hidas turistikierros varmasti renkaita edes niin paljon lämmitä, mutta radan pinta tais silloin olla yli +50°C. Näytti siis ihan kuin ois jotain purukumia tarttunu asfaltilta renkaan pintaan, mutta ei lähteny pois muutaman kymmenen kilometrin ajelulla niin irrottelin hotellin pihassa noita sitten illalla.

    Leave a comment:


  • nonmerce
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ei enää GY asy5 alle. 245/40 r19 kokosena heitin uudet keväällä alle. 10tkm myöhemmin sigun auton takarenkaina tuon mukaista jälkeä. Etusissa 5-6mm vielä jälellä.

    Ikinä en ole saanut renkaita tuohon kuntoon edes takavedoilla ja ajelen aika siivosti.
    Ei helvetti mitä paskaa, nuo on kirjaimellisesti sulanu alle..

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ei enää GY asy5 alle. 245/40 r19 kokosena heitin uudet keväällä alle. 10tkm myöhemmin sigun auton takarenkaina tuon mukaista jälkeä. Etusissa 5-6mm vielä jälellä.

    Ikinä en ole saanut renkaita tuohon kuntoon edes takavedoilla ja ajelen aika siivosti.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei lue, mutta tässä topicissa käsitelty ainoastaan kesäkumeja.
    Ok, siirryin toiseen paikkaan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei lue, mutta tässä topicissa käsitelty ainoastaan kesäkumeja.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Tiesin tuon, mutta tämä on premium kumi keskustelu, ei lue, että koskee vain kesäkumeja, toki voin siirtää asiani eri osastoon, jos ootte sitä mieltä.

    Kopioin avaukseni sinne mukaanlukien Wespa:n vastaus.
    Last edited by jluoma; 02-07-2022, 23:01.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied


    Tuolla talvirengas keskustelu.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    E46:sella koko omistusajan talvikumeina ContiVikingContactit rinnakkaiskoossa 215/50/17. Ekat kitkat koskaan mulle, ja ihan uskomattoman hyvät, olin ennakkoon kovin skeptinen niin kuin lähes jokainen ikänsä nastoilla ajanut, mutta ihan turhaan. Ei ole Suomenmaassa vielä semmoista talvikeliä tullut vastaan että noilla olisi hankalaa tai pitäisi tavallista enemmän varoa. Jotenkin tuntuu että noissa olisi ihan kelistä riippumatta parempi pito kuin esim. Michelinin nastoissa, jotka olivat kyllä hintaansa nähden paha pettymys, eri auton alla toki, mutta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Pessimismin kuningas miettii talvirenkaita..

    Eurokitkoilla kokeillu yhden talven ja nyt vois haluta ihan pohjoiseen sopivat kitkat.

    Minkälaisia ehdotuksia teillä olis? Tulee olemaan 225/45R17.
    Arvostan hiljaisuutta ja miellyttävää käytöstä asfaltilla, muttei saa olla kelvoton huonoinakaan talvipäivinä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    18" se massa on kauempana ulkokehällä->hitausmomentti. Ei toki 2l pitäisi kulutus nousta. Yleensä puolisen litraa/vähän alle per tuuma kulutuksen lisäys, nopeudesta ja vanteen mallista riippuen.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Ja tuleehan siinä jo melkoinen painolisäyskin 17–>18 sekä vanteen että kumin osalta x4. Varsinkin jos 17” sieltä kevyemmästä päästä skaalaa ja vastaavasti sitten 18” raskaammasta.
    No ei tuon kyllä kulutuksessa pitäis tollee näkyä silti. Noi on style 313 eikä todellakaan ole painavat renkaineen. Style 89 on taas nuo 17". Aika samoissa painoissa ja tasakaasulla pitäis mennä kyllä niin samoissa lukemissa kun sen vauhdin saa päälle. Ehkä ne tuosta vielä "herkistyy" ja täytyy kokeilla paineita muuttaa hitusen. Nyt on vähän liikaa

    Leave a comment:

Working...
X