memebuy23buy

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Driver22
    replied
    Koskahan nuo Michelinin renkaat on paistettu, kyljessä lukee DOT 7V8K 0AKX eikä normaalia neljänumeroista lukua :think

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Kaunoluistelun jälkeen niitä uria vasta onkin. Siis jäällä. Muu käyttö ei juuri uria luo. Sorry OT.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Itellä kesän pyörinyt noi Goodyear Super Sportit. Pito on aivan uskomaton, mutta vetelee enemmän kuin mikään pyörä koskaan. Löytää urat kaunoluisteluradaltakin.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Millä rengaskoneella nämä em. renkaan ongelmat havaittiin? Ainakin täällä Kuopiossa on yhdessä liikkeessä jonka kanssa olen jo vuosia asioinut Hunterin uusin Elite -sarjan RF-tasapainotuskone. Conteja en ole ikinä ostanut mutta yrittäjä kertoi et muutamat Contit on joutunut vaihtamaan asiakkaalle kun road force ollut yli 100N (10kg). Näissä tapauksissa maahantuoja on suoraan kuulemma lähettänyt uudet kumit tilalle kun ovat saaneet koneen antaman mittausdatan. Mutta ei tuokaan nyt vielä paha ole jos renkaan pystyy esim. matkustajan puolen takanurkkaan heittämään. G05 X5:ssa 10kg RF-arvon antamaa rengasta ei ainakaan huomannut vielä juurikaan yhtään. Sit ku voimat rupesi olemaan siellä 12-14kg luokkaa niin tuon jo huomasi selvänä pompotuksena ja kovuutena. OEM Pirelli P-Zerot antoi tasaisesti n. 40N joka rengas tehdaspaineilla. Vaikka olivat run flätit niin meno oli mukavaa ja tasaista vauhdista riippumatta. Asiassa siis kannattaa ottaa huomioon myös käytettävät rengaspaineet. Pääsääntöisesti kannattaa ajaa valmistajan suosittelemilla rengaspaineilla. Auton käyttäytyminen ja mukavuus on kuitenkin suunniteltu niille.
    Hunterin koneella nämäkin, en tosin mallia tiedä.

    Ei jumalauta minulle tule yhtään rengasta jossa on nuin selvä valmistus vika... oli sitten kyseessä kiinapaskaa tai "laatu" rengasta. Kyllä sen renkaan pitää pystyä laittaamaan mihin kulmaan tahansa ettei se aiheuta minkäänlaista värinää, tärinää, nypytystä tai hypytystä. Tosin tässätilanteessa on pakko koska Contin vastuu on ihan täyttä paskaa ja pesivät kätensä. Nyt rengas on taas alla ja nimenomaan oikealla takana, pienen vipatuksen se edelleen antaa mutta ajellaan nyt näillä tämä kesä loppuun...

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    PS5.lla tuli viime kesänä ajeltua jokunen tuhat kilometriä. PS4 en oo kokeillu eli ei vertailupohjaa niihin.

    Hyvät renkaat ja mukavat ajaa... ehkä aavistuksen nopeammin sais reagoida ohjaukseen, mutta riippuen setupista tää voi olla hyväkin ominaisuus.

    Sateella toimii hienosti ja kuivalla myös autobaana nopeuksissa oikeen kivat.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Minulla lähtee PS4 jälkeen nyt kokeiluun PS5, odotukset on ainakin kovat. Yhden sarjan PS4 ajaneena loppuun niin oikeastaan ainoat huonot asiat on jo PS2 ajoista itselleni tuttu ilmiö - renkaasta tulee aika surkea ajettava kun kulutuspinnasta on kadonnut puolet.
    Ihan vastaava kokemus PS4:sta. Kun pintaa on jotain reilu 5 mm, niin rengas muuttuu aika paljon. Ilmeisesti melko leveä ja hiukan jyrkkäolkainen runko tekee renkaasta kulumisen myötä vetelevän ja muutenkin epämukavamman. Melkein jo toivoisi, että saisi ajettua loppuun ja uutta tilalle. Pito on toki edelleen hyvä, mutta ajettavuus ei ole enää niin mukava.

    Toki monessa muussakin renkaassa vastaava muutos, mutta tuossa jotenkin tuntuu aika iso muutos, kun uutena rengas on hyvinkin miellyttävä. Ja kuitenkin luonne muuttuu jo siinä 5...6 mm pinnassa, jolloin on vasta pari milliä kulutettu. (Tämä kokemus siis autossa, jossa on paljon uutta osaa alustassa ja suunnattu jne.)

    E

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Tämän kesän alla on pyöritnyt Contin SC7 kumit F31ssa orkkis 19" koossa orkkis vanteilla.

    Lyhyesti sanottuna parhaat kesärenkaat mitä mulla on autossa ollut, monia on ollut. Edellisessä E90ssa oli GY Eagle F1 kumit jotka oli kanssa hyvät, mutta nämä Contit on vielä paremmat.

    Uutena näissä oli pintaa 6.7mm ja nyt noin 15tkm myöhemmin 5.5mm joten sanoisin kulumisen olevan varsin maltillista.
    Mulla myös S5:ssa nuo Contit koossa 255/35 R19 joka nurkassa ja olen myös harvinaisen tyytyväinen näihin.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

    Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

    Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

    Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

    Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

    Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

    ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
    Millä rengaskoneella nämä em. renkaan ongelmat havaittiin? Ainakin täällä Kuopiossa on yhdessä liikkeessä jonka kanssa olen jo vuosia asioinut Hunterin uusin Elite -sarjan RF-tasapainotuskone. Conteja en ole ikinä ostanut mutta yrittäjä kertoi et muutamat Contit on joutunut vaihtamaan asiakkaalle kun road force ollut yli 100N (10kg). Näissä tapauksissa maahantuoja on suoraan kuulemma lähettänyt uudet kumit tilalle kun ovat saaneet koneen antaman mittausdatan. Mutta ei tuokaan nyt vielä paha ole jos renkaan pystyy esim. matkustajan puolen takanurkkaan heittämään. G05 X5:ssa 10kg RF-arvon antamaa rengasta ei ainakaan huomannut vielä juurikaan yhtään. Sit ku voimat rupesi olemaan siellä 12-14kg luokkaa niin tuon jo huomasi selvänä pompotuksena ja kovuutena. OEM Pirelli P-Zerot antoi tasaisesti n. 40N joka rengas tehdaspaineilla. Vaikka olivat run flätit niin meno oli mukavaa ja tasaista vauhdista riippumatta. Asiassa siis kannattaa ottaa huomioon myös käytettävät rengaspaineet. Pääsääntöisesti kannattaa ajaa valmistajan suosittelemilla rengaspaineilla. Auton käyttäytyminen ja mukavuus on kuitenkin suunniteltu niille.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Tämän kesän alla on pyöritnyt Contin SC7 kumit F31ssa orkkis 19" koossa orkkis vanteilla.

    Lyhyesti sanottuna parhaat kesärenkaat mitä mulla on autossa ollut, monia on ollut. Edellisessä E90ssa oli GY Eagle F1 kumit jotka oli kanssa hyvät, mutta nämä Contit on vielä paremmat.

    Uutena näissä oli pintaa 6.7mm ja nyt noin 15tkm myöhemmin 5.5mm joten sanoisin kulumisen olevan varsin maltillista.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.
    En ole samaa mieltä. Kyllähän S1 sarja on aina ollut sport-rengas ja uusi V3 vie sitä valmistajan mukaan vielä enemmän kohti UHP ajattelutapaa. Renkaasta ei itsellä kokemuksia.

    Minulla lähtee PS4 jälkeen nyt kokeiluun PS5, odotukset on ainakin kovat. Yhden sarjan PS4 ajaneena loppuun niin oikeastaan ainoat huonot asiat on jo PS2 ajoista itselleni tuttu ilmiö - renkaasta tulee aika surkea ajettava kun kulutuspinnasta on kadonnut puolet.

    Viime kesänä laitoin kesäharrasteeseen alle Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6:set. Ne oli ihan perkeleen hyvät. Nämä olisin ehdottomasti ostanut noiden PS4 tilalle, mutta harmillisesti niitä ei saanut oikeassa koossa tilauksen aikaan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Hankookkeja minullakin ollut eikä yksikään sarja ole kantikkaaksi mennyt seisoessa.
    Muun merkkisiä kyllä kantikkaaksi mennyt ihan pelkästään yön yli seistessä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kuulostaa erikoiselta. Varmaan parikymmentä sarjaa hankookkeja alla ollut eikä yhdessäkään flatspot ilmiötä ole ollut.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    ... ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.
    Tämä ongelma on kyllä Hankookeissa selkeä, onneksi häviää kuitenkin melko pian kun ajamaan lähtee.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Conteissa usein lukee jotain tyyliin "engineered in Germany" ja valmistusmaa pitää kaivaa dot-tehdaskoodin kautta, kun sitä ei lue suoraan missään.

    E

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Kakkosvanteille laitoin kyseiset Hankookit, ihan ok yleisrengas, mutta peräpää pehmeämpi kuin samassa koossa oleva Misukan Pilot sport nelosen ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.

    Leave a comment:

Working...
X