Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.
    En ole samaa mieltä. Kyllähän S1 sarja on aina ollut sport-rengas ja uusi V3 vie sitä valmistajan mukaan vielä enemmän kohti UHP ajattelutapaa. Renkaasta ei itsellä kokemuksia.

    Minulla lähtee PS4 jälkeen nyt kokeiluun PS5, odotukset on ainakin kovat. Yhden sarjan PS4 ajaneena loppuun niin oikeastaan ainoat huonot asiat on jo PS2 ajoista itselleni tuttu ilmiö - renkaasta tulee aika surkea ajettava kun kulutuspinnasta on kadonnut puolet.

    Viime kesänä laitoin kesäharrasteeseen alle Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6:set. Ne oli ihan perkeleen hyvät. Nämä olisin ehdottomasti ostanut noiden PS4 tilalle, mutta harmillisesti niitä ei saanut oikeassa koossa tilauksen aikaan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Hankookkeja minullakin ollut eikä yksikään sarja ole kantikkaaksi mennyt seisoessa.
    Muun merkkisiä kyllä kantikkaaksi mennyt ihan pelkästään yön yli seistessä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kuulostaa erikoiselta. Varmaan parikymmentä sarjaa hankookkeja alla ollut eikä yhdessäkään flatspot ilmiötä ole ollut.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    ... ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.
    Tämä ongelma on kyllä Hankookeissa selkeä, onneksi häviää kuitenkin melko pian kun ajamaan lähtee.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Conteissa usein lukee jotain tyyliin "engineered in Germany" ja valmistusmaa pitää kaivaa dot-tehdaskoodin kautta, kun sitä ei lue suoraan missään.

    E

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Kakkosvanteille laitoin kyseiset Hankookit, ihan ok yleisrengas, mutta peräpää pehmeämpi kuin samassa koossa oleva Misukan Pilot sport nelosen ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

    Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

    Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

    Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

    Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

    Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

    ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
    Mielenkiintoista. Missä maassa on gummit valmistettu? Kun omien renkuloitten valmistusmaata kyselin, oli kiina ja rysy no-no. Uusimmissa conteissa-ni lukee Germany, ei mitään moitittavaa, paitsi että hinta oli "erikoiskoossa" 205-55-15 kohtuu suolainen... Misukka olisi ollut vielä piirun verran arvokkaampi.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

    Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

    Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

    Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

    Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

    Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

    ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Samaa mieltä. Taitaa Kajaanin kokoisessa kaupungissa rengasbisnekset tehdä niin heikkoa tulosta ja tehdään reklamoinnista vaikea asia… no sitten ihmetellään kun porukka tilaa renkaat netin kautta…

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    laittaisit vaan sen rengasliikkeenkin nimen. itse en tuommoisesta paikasta ostais enää _mitään_.


    palveluhan on ainoa mitä rengasliikkeet myy - kumeja löytyy kaikilta.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Jos myyjä on testannut ja myöntänyt tuotteen vialliseksi, niin ei siinä pitäisi mitään vinkumista pitäisi olla, uutta alle tai rahaa takas. Jos rengasliikkeen ja valmistajan (+maahantuojan) prosessi on jotenkin hankala, niin pitäisi olla heidän välisensä helvetti, eikä kuluttajan.

    Mutta jos toi on sitä konkreettisinta lisäarvoa mitä saa ostamalla renkaat kotimaasta, niin aika heikoilla ollaan.
    No näin tämän pitäisi olla, rengasliikkeen mukaan tämä koko onglema johtuu nimenomaan Continentaalista. Olettaisi että on kuitenkin laaturenkaiden valmistaja niin reklamaatiot hoidettaisiin niin ettei asiakkaalle jää paskamaku suuhun. Kyllä ainakin itselle nämä on viimeset contit mitä koskaan ostan. Rengasliikkeen mukaan muiden merkkien kanssa ei ole muuta kun ilmotus maahantuojaan että rengas on paska ja samassa tulee joko hyvitys taikka jos ei ole asiakkaalle laittaa hyllystä uutta lähtee maahantuojalta uutta pyörää asiakkaan autoon.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu tuohan on nyt ihan paskaa rengasliikkeeltä, siirtävät tehtaan ja jälleenmyyjän prosessin sinun niskaan. Sinä olet asiakassuhteessa myyjän kanssa, et tehtaan.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Jos myyjä on testannut ja myöntänyt tuotteen vialliseksi, niin ei siinä pitäisi mitään vinkumista pitäisi olla, uutta alle tai rahaa takas. Jos rengasliikkeen ja valmistajan (+maahantuojan) prosessi on jotenkin hankala, niin pitäisi olla heidän välisensä helvetti, eikä kuluttajan.

    Mutta jos toi on sitä konkreettisinta lisäarvoa mitä saa ostamalla renkaat kotimaasta, niin aika heikoilla ollaan.

    Leave a comment:

Working...
X