memebuy23buy

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

    Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

    Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

    Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

    Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

    Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

    ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
    Mielenkiintoista. Missä maassa on gummit valmistettu? Kun omien renkuloitten valmistusmaata kyselin, oli kiina ja rysy no-no. Uusimmissa conteissa-ni lukee Germany, ei mitään moitittavaa, paitsi että hinta oli "erikoiskoossa" 205-55-15 kohtuu suolainen... Misukka olisi ollut vielä piirun verran arvokkaampi.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
    Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

    Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

    Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

    Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

    Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

    Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

    ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Samaa mieltä. Taitaa Kajaanin kokoisessa kaupungissa rengasbisnekset tehdä niin heikkoa tulosta ja tehdään reklamoinnista vaikea asia… no sitten ihmetellään kun porukka tilaa renkaat netin kautta…

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    laittaisit vaan sen rengasliikkeenkin nimen. itse en tuommoisesta paikasta ostais enää _mitään_.


    palveluhan on ainoa mitä rengasliikkeet myy - kumeja löytyy kaikilta.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Jos myyjä on testannut ja myöntänyt tuotteen vialliseksi, niin ei siinä pitäisi mitään vinkumista pitäisi olla, uutta alle tai rahaa takas. Jos rengasliikkeen ja valmistajan (+maahantuojan) prosessi on jotenkin hankala, niin pitäisi olla heidän välisensä helvetti, eikä kuluttajan.

    Mutta jos toi on sitä konkreettisinta lisäarvoa mitä saa ostamalla renkaat kotimaasta, niin aika heikoilla ollaan.
    No näin tämän pitäisi olla, rengasliikkeen mukaan tämä koko onglema johtuu nimenomaan Continentaalista. Olettaisi että on kuitenkin laaturenkaiden valmistaja niin reklamaatiot hoidettaisiin niin ettei asiakkaalle jää paskamaku suuhun. Kyllä ainakin itselle nämä on viimeset contit mitä koskaan ostan. Rengasliikkeen mukaan muiden merkkien kanssa ei ole muuta kun ilmotus maahantuojaan että rengas on paska ja samassa tulee joko hyvitys taikka jos ei ole asiakkaalle laittaa hyllystä uutta lähtee maahantuojalta uutta pyörää asiakkaan autoon.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu tuohan on nyt ihan paskaa rengasliikkeeltä, siirtävät tehtaan ja jälleenmyyjän prosessin sinun niskaan. Sinä olet asiakassuhteessa myyjän kanssa, et tehtaan.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Jos myyjä on testannut ja myöntänyt tuotteen vialliseksi, niin ei siinä pitäisi mitään vinkumista pitäisi olla, uutta alle tai rahaa takas. Jos rengasliikkeen ja valmistajan (+maahantuojan) prosessi on jotenkin hankala, niin pitäisi olla heidän välisensä helvetti, eikä kuluttajan.

    Mutta jos toi on sitä konkreettisinta lisäarvoa mitä saa ostamalla renkaat kotimaasta, niin aika heikoilla ollaan.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Continental Sportcontact 7

    Se Continentaalin hienous ei kestänyt pitkään. Ensimmäisellä reissulla todettiin että renkaat ravistaa ilkeästi 100km/h jälkeen. Ei muutakun reissun jälkeen rengasliikkeeseen kattomaan mikä mättää. 3 renkaassa selvä silmällä havaittu selkäheitto. Kaikki 3 rengasta käännettiin vanteella 180astetta ja uusi tarkistus, kaikki paitsi yksi näytti hyvältä. Kuitenkin rengasliikkeen mies tuumasi että alle vain ja tule takasin jos vielä ravistaa. No kyllähän se ravisti ja takasin liikkeeseen jossa selkäheittoa mittaavalla koneella tarkastettiin renkaan selkäheitto joka osoittautui olevan 10kg, eli melko selkeä.

    "Takuun" piiriinhän tämä silloin kuuluu, rengasliikkeestä tuumasivat että kun on Contin rengas se pitää lähettää Contille tutkimuksiin ja sitten katotaan korvaavatko mitään... Uutta rengasta en siis tilalle saa jos en sitä itse maksa ennen kun Conti on todennut minun renkaan olevan virheellinen. Asiakkaan kannaltahan tälläinen toiminta on ihan perseestä koska nyt joudun vaihtamaan autoon talvirenkaat että voin autolla edes ajaa kun se yksi rengas lähetettään joskus Contille ja se sieltä tulee millon nyt sattuu tulemaan. Koskaan muiden merkkien kanssa ei tälläistä "pelleilyä" vaan uuden olet saanut kun rengas on selvästi todettu olevan paska ja todettu myös että vanne on suora ettei heitto johdu siitä (juuri ennen näiden renkaiden asennusta vanteet on oikaistu ja kunnostettu), tarkoittaen että olen saanut uuden rankaan autooni samantien jos vain rengasliikkeellä samanmoinen on hyllyssä ollut.

    Olettaahhan saattaisi että näinkin kalliin rengassarjan ostaneena ei olisi ongelmia ja jos niitä tulee ne hoidettaisiin asiakkaan kannalta täysin eritavalla. Nyt siis joudun kuluttamaan omaa aikaa vaihtelemalla renkaita autooni, kiikuttamalla vanteita ja renkaita edestakaisin rengasliikkeeseen ja odottelemaan että minkähän päätöksen ne Contilla keksii...

    Niin ja hauskaahan tässä on sinällään se että Contilla mittaavat vielä että paljonko rengas on kulunut ja sen mukaan maksaavat korvauksen... JOS heidän mielestään rengas on tarpeeksi viallinen... käytännössä siis uusi rengas setti jolla ajettu noin 2000km pitäisi minun mielestä olla 100% korvattavissa, mutta saa nähdä paljonko korvaavat vai korvaavatko mitään.

    Ja voin sen sanoa että on ensimmäiset ja viimeiset Continentaalin valmistamat renkaat jotka minun auton alla tulee koskaan olemaan

    Leave a comment:


  • JarppiR
    replied
    Originally posted by mordai View Post
    Olisiko jollain sitten kokemuksia Pirellin P Zero PZ4 SC -kumeista? Noita näyttäisi löytyvän Rengas-onlinesta, vaikkakin 275 olisi 100Y, mutta 245 98Y. Tällä ei varmaan ole merkitystä?


    Lisäksi, mikä ero näillä kahdella mallilla on:
    - Pirelli P Zero PZ4 SC 275/35 R19 100Y XL
    - Pirelli P Zero PZ4 SC 275/35 ZR19 (100Y) XL
    Alfa GT:ssä on nyt alla PZ4:t. Hyvät kumit on, kestää satunnaista ratakurvailuakin eikä vetele maantiellä.

    Leave a comment:


  • mordai
    replied
    Olisiko jollain sitten kokemuksia Pirellin P Zero PZ4 SC -kumeista? Noita näyttäisi löytyvän Rengas-onlinesta, vaikkakin 275 olisi 100Y, mutta 245 98Y. Tällä ei varmaan ole merkitystä?


    Lisäksi, mikä ero näillä kahdella mallilla on:
    - Pirelli P Zero PZ4 SC 275/35 R19 100Y XL
    - Pirelli P Zero PZ4 SC 275/35 ZR19 (100Y) XL
    Last edited by mordai; 27-07-2023, 21:49. Reason: Lisäkyssäri

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Jos olet niihin ollu tyytyväinen niin laittaa samaa tilalle vaan? Tilatessa täytyy muistaa katsoa vain että * merkintä löytyy niin ovat bmw OE renkaita.

    Leave a comment:


  • mordai
    replied
    Onko suosituksia 19" renkaiksi 530e xDriveen? Nykyiset näyttäisi olevan Pirelli Cinturato P7. Takana 275/35 ja edessä 245/40 ja ovat Runflatit. Ihan hyvin ovat tässä raskaassa autossa toimineet, mutta käsittääkseni Runflattejä ei kannattaisi laittaa.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Kohta kuukauden odottanut Contin UltraContacteja lähikauppaan. Joko jo ensi viikolla… Tuskin ehdin harrasteautossa ajaa vähäisempää kulutuspintaa sakolle.

    EDIT: Ei mennyt kuin puoli tuntia niin puhelin soi; renkaat ovat tulleet. Maanantaina asennus.

    EDIT: Sprotconat olivatkin Ultrat
    Last edited by nullzwei; 27-07-2023, 12:50.

    Leave a comment:

Working...
X