memebuy23buy

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Vanteet suorat lukuunottamatta toiseta takavannetta jodsa 1mm pystyheitto sisäreunassa. Juuri ja juuri pyörittämällä sai puukonterää vasten näkyviin.

    Asennettiin renkaat uudelleen vanteelle pyöräyttäen vähän erikohtaan, samalla reilusti rasvaa ja kunnon ylipaine hetkeksi. Parani hetkellisesti. Vähän vispaa taas. Seuraavaksi kulmien tarkistus ja Hunter koneella katotaan. Jos ei pelaa ni lähtee takas, makso mitä makso...

    Kokemusta misukoista kanssa. Ei ne sen kummemmat ole. Ylihintaiset..
    Vie se sun autos ja renkaat Kuopion Autopalveluun. Heillä on uusin Hunterin Elite sarjan RoadForce tasapainotuskone. Se mittaa hetkessä ne sun vanteet onko kierot tai onko renkaissa runkovika. Laatuvanteissa max. heitto täytyy jäädä alle 0.15mm. Mulla on OEM vanteissa heitot ollu luokkaa 0.02-0.06mm. Siis kun puhutaan uusista vanteista. Muualla en enää itse käytä renkaita tasapainotuksessa. Ei tartte arpoo näiden asioiden kanssa.

    Ei ne misukat ole ylihintaiset. Ne on vaan parhaat!

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Vanteet suorat lukuunottamatta toiseta takavannetta jodsa 1mm pystyheitto sisäreunassa. Juuri ja juuri pyörittämällä sai puukonterää vasten näkyviin.

    Asennettiin renkaat uudelleen vanteelle pyöräyttäen vähän erikohtaan, samalla reilusti rasvaa ja kunnon ylipaine hetkeksi. Parani hetkellisesti. Vähän vispaa taas. Seuraavaksi kulmien tarkistus ja Hunter koneella katotaan. Jos ei pelaa ni lähtee takas, makso mitä makso...

    Kokemusta misukoista kanssa. Ei ne sen kummemmat ole. Ylihintaiset..

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toki vanteetkin voi olla kierot, mutta näistä pitäisi sitten asiantuntevan liikkeen sanoa.
    Ja sanovatkin, ainakin mun käyttämä liike. Viime syksynä vein kierroksen uusia BMW:n alkuperäisvanteita (kai niissä ole renkaat ollu päällä kun vanhaa vuosikertaa Saksasta, mutta ajamattomilta näyttivät) sinne talvirenkaat heiltä ostaessani. Tuomio oli että yksi vanne kiero. Renkaita noutaessa sitten toinen heppu käytti sen kieroksi laputetun vanteen renkaineen vielä tasapainotuskoneessa, eikä kuulemma nähny mitään ongelmaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Lähtökohtaisesti gy laatu rengas. Ei se misukka sen autuaammaksi tee.
    Juuri näin. Ihan samoin se misukka voi olla runkovikainen kun GY. Ainut miten näiltä välttyy on ostaa paikallisesta rengasliikkeestä renkaat, niin se on sitten rengasliikkeen vastuu oli vika asennuksessa tai renkaissa. Toki vanteetkin voi olla kierot, mutta näistä pitäisi sitten asiantuntevan liikkeen sanoa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Lähtökohtaisesti gy laatu rengas. Ei se misukka sen autuaammaksi tee.

    Onko varma että ei ole heitto vanteessa?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Perkele taas piti säästää. Ostin rengas 364 gy asy 6 setin 245/40r19.

    Asennus hyvä , näytti pyöreältä ja nyt 500km jälkeen pompottaa. Käytettii koneessa ja onpas selkäheittoa kahdessa renkaassa.

    Eikä palvelua tietty ollenkaan tuolta firmasta, pitäs lähettää takas tarkistusta varten, eikö muka heidän asennuskorjaamossaan onnistuisi?
    No mittee sinä menit ostamaan tommosia renkaita. Osta misukat tai tähtimerkityt renkaat niin ei tarvii painia moisien ongelmien kanssa.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Perkele taas piti säästää. Ostin rengas 364 gy asy 6 setin 245/40r19.

    Asennus hyvä , näytti pyöreältä ja nyt 500km jälkeen pompottaa. Käytettii koneessa ja onpas selkäheittoa kahdessa renkaassa.

    Eikä palvelua tietty ollenkaan tuolta firmasta, pitäs lähettää takas tarkistusta varten, eikö muka heidän asennuskorjaamossaan onnistuisi?

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Kiitos kokemuksesta.

    Näin siinä kävi, että PremiumContactit alle tuli. Ensituntuma tuntuu kyllä hyvältä. Kerätään lisää kokemuksia kilometrien myötä.

    Michelin Primacy 4 Acousticia kyselin ja vaikuttivat ainakin paperilla mukavilta ja hiljaisilta renkailta.
    Saatavuus oli vaan tuntematon tuossa koossa joten en uskaltanut jäädä odottelemaan milloin olisivat tulleet.
    Käytetään kuulemma uuden Polestarin ensiasennusrenkaana kaiketi juuri tuon hiljaisuuden takia.
    Hintakin olisi ollut vielä järkevä 995€/setti

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Mulla on toisessa autossa PremiumContact6:t (330xd E91, kokona 225/45/17 vakiokantavuudella, vanne 8x17") ja toisessa Pilot Sport 4:t (530xd, kokona 245/40/18 XL-kantavuudella, vanne 8x18"). Vaikka autot ja renkaat noin päin, niin PremiumContactit on selvästi pehmeämmät ja epätarkemmat mutta toisaalta myös mukavammat ja vetelemättömät (selvästi pyöreäolkaisempi). Kuluminen ei ole paljoa tuntunut Contin ominaisuuksissa.

    Pilot Sporteissa pinnan lähestyessä ehkä 5 milliä, niin uraherkkyys on selvästi lisääntynyt ja tulee selvästi enemmän tietärinää läpi. Uutena olivat selvästi mukavamman oloiset (kuin nyt), mutta huonompi kuin PremiumContact 6. Malliltaan selvästi jyrkkäolkaisempi. Ajettavuus mutkissa on tarkempi kuin PremiumContacteilla.

    Jos mukavuutta hakee, niin Primacy 4 tai PremiumContact6 lienee parempi valinta. Itsekin katson viitoseen seuraavia ehkä kaksi senttiä kapeampana ja/tai sitten vaihdan rengasmallia, kun ei tuo 530xd mikään urheiluauto ole.

    Aika jyrkkiä hintoja näemmä 1001-renkailla. Eipä paljoa enää kannata tilailu vs. edullisemmat ihan kotimaan rengasliikkeet. Primacy 4 on tuossa koossa 245/45/19 saatavana vain Acoustic-versiona (sisällä se ääntä vaimentava "vaahtomuovi"), niin on kallis.

    E
    Last edited by ErkkiE; 17-08-2021, 10:31.

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Kiitos.

    Laitoin kyselyä rengasliikkeeseen tuosta Primacy 4:sta - katsotaan mitä vastaavat/ehdottavat.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Näyttäis primacy 4 olevan pirun kallis.







    https://www.1001renkaat.com/renkaat-...19-102y-953839 tämä olikin MO malli.

    Tässä perusversio.
    Last edited by Messier; 13-08-2021, 22:42.

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Primacy 3 on vanha malli ja 4 nykyinen.
    Seiskaan laittaisin "perus" renkaat, en sportteja.
    Merkki näistä premiumeista sitten sen mukaan mikä itseä miellyttää.
    Erot on varmasti niin pieniä ettei niitä peruspentti edes huomaa.

    Minusta on kasvanut Michelin mies.
    Joten niitä laitan nykyään kaikkiin vehkeisiin.
    Kiitos kommentista.

    Samaa mieltä - erot on pieniä.
    Premium merkeissä ei varmaan suurta eroa - riskiä ei oteta valmistajankaan puolelta.

    Mutta toi Primacy on myös mielenkiintoinen vaihtoehto jos on vaan seiskaan yhteensopiva em. koossa ja saatavissa järkihintaan.
    Tekisi mieli jopa kokeilla.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Primacy 3 on vanha malli ja 4 nykyinen.
    Seiskaan laittaisin "perus" renkaat, en sportteja.
    Merkki näistä premiumeista sitten sen mukaan mikä itseä miellyttää.
    Erot on varmasti niin pieniä ettei niitä peruspentti edes huomaa.

    Minusta on kasvanut Michelin mies.
    Joten niitä laitan nykyään kaikkiin vehkeisiin.

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Itse ottasin tossa koossa Misukan Primacy 3:et. Ja saat pyöreät renkaat eikä tartte epätasapainon kanssa leikkiä kunhan asennustyö tehdään osaavassa paikassa. Misukan eduksi luen itse myös että ne ovat usein ”pyöreäolkaisia” renkaita sekä erittäin kulutuskestäviä.
    Kiitos kommentista.

    Mielenkiintoinen ehdotus, mutta onko se kuitenkin jo Primacy 4?

    Tällaista ei kukaan rengasliikkeistä minulle edes tarjonnut. Miksiköhän?

    Mistä kivijalkaliikkeestä näitä voisi kysellä?


    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vajaa 1000km nyt takana Michelin Pilot Sport nelosilla e39 alla ja kokona 245/40 ja 275/35.

    Jotenkin huomaamattoman oloiset kumit, ei vetele, ei kovat, ei veltot ja rengasmelu alhainen. Radalla ei oo käyty, joten niistä ominaisuuksista en osaa sanoa.

    Ei mitään moitittavaa, joten kait noita voi hyväksi sanoa

    Leave a comment:

Working...
X