Originally posted by Bmw Master
View Post
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hankookin hyvät testitulokset pätevät VAIN kokoon 205/55-16. Se on ainut koko jossa suurempi nastamäärä. Ilmeisesti ovat säästäneet ja teettäneet yliajotestit vain myydyimpään kokoon. Muun kokoisissa ilmeisesti alle 50 nastaa per vierintämetri.Last edited by Bmw Master; 25-10-2014, 06:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
No leikki sikseen.. Ei varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä. Ite tuolla entisellä 530d:llä laitoin sulalla kelillä dsc:n pois ennen ohitusta ja yritin mennä sen verran pintakaasulla ettei nastat ala irtoilemaan. Jäisellä / lumisella tiellä ei kannata ehkä kokeilla noissa mainitsemissasi vauhdeissa jollei halua jänniä tilanteita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by smpovers View PostOn töissä tullut katteltua muutamia poliisiautoissa olleita hakka 8 renkaita. Muutamista eturenkaista oli melkein kaikki nastat lentäneet. Noh mutta kyllä ne autot kenkääkin välillä taitaa saada:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostUusimmassa tuulilasissa moittivat jälleen, että HKPL8 ei pysy nastat kiinni. Tällä kertaa 30tkm kestotestissä ollut Audi A3, 13 nastaa irtosi yhden talven aikana vetäviltä pyöriltä. Alkuvuodesta moittivat samaa asiaa kestotestissä olevan Golffin kohdalla, jonka HKPL8 oli sama ongelma.
Leave a comment:
-
-
Onko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
-
Nokian hakkapeliitta 8 koossa 185/60/15 (näitä tuskin on juuri muussa kuin toledossa vakiona).
Vaikuttivat hyvin suuntavakaalle ja jäykkärunkoisille asfaltti ajossa.
Kelpaisi ajettavuudeltaan kuivalla asfaltilla omaankin autoon. Eivät olleet samanlaiset lerjut kuin esim hakka 7 koossa 195/65/15.
Tällainen kommentti vain kun tulee ajeltua muillakin kuin omilla autoilla niin huomaa helposti mitkä on kamalia ja mitkä eivät.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostParantuisiko paineiden nostolla?Vai ymmärsinköhän pointin ihan oikein?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Whispi View Post1500km rullattu Hankuukeilla ja ei voi moittia, moitteen annan e90 luistonestolle. Juma****a että voi olla ärhäkkä puuttumaan. DTC:llä ei pidon kanssa ole mitään ongelmia ja auto hyökkää kun kaasua syöttää, mutta yritäppä kiihdyttää yli 80 vauhdissa muuten niin ei kiihdy kuin kuski äkkiä punaiseksi..
Leave a comment:
-
-
1500km rullattu Hankuukeilla ja ei voi moittia, moitteen annan e90 luistonestolle. Juma****a että voi olla ärhäkkä puuttumaan. DTC:llä ei pidon kanssa ole mitään ongelmia ja auto hyökkää kun kaasua syöttää, mutta yritäppä kiihdyttää yli 80 vauhdissa muuten niin ei kiihdy kuin kuski äkkiä punaiseksi..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostE39:ssä nyt kans 245/40-18 CIC:t ja on kyllä hyvät renkaat.
Originally posted by Bmw Master View PostYllättävän hyvä näytti olevan ja hinta aika houkutteleva.Last edited by Petri.Kekkonen; 23-10-2014, 16:22.
Leave a comment:
-
-
Uusimmassa tuulilasissa moittivat jälleen, että HKPL8 ei pysy nastat kiinni. Tällä kertaa 30tkm kestotestissä ollut Audi A3, 13 nastaa irtosi yhden talven aikana vetäviltä pyöriltä. Alkuvuodesta moittivat samaa asiaa kestotestissä olevan Golffin kohdalla, jonka HKPL8 oli sama ongelma.Last edited by Antsah; 23-10-2014, 18:36.
Leave a comment:
-
-
Mitään kokemuksia Nankang sv-1? Ainakin joskus milleniumin aikaan pärjännyt jossain testeissä:think Haussa siis edullinen rengas koossa 215/65/16.
Sarja irtoaisi 347e kotia tuotuna...
Mites Venäjåltä on laadultaan Federal Himalaya kitka 245/45/18, jos kesävanteiden ympärille talveksi laittaisi hintaan 110e renkula:thinkLast edited by jakeluvesimies; 22-10-2014, 01:30.
Leave a comment:
-
Leave a comment: