Originally posted by Bmw Master
View Post
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hankookin hyvät testitulokset pätevät VAIN kokoon 205/55-16. Se on ainut koko jossa suurempi nastamäärä. Ilmeisesti ovat säästäneet ja teettäneet yliajotestit vain myydyimpään kokoon. Muun kokoisissa ilmeisesti alle 50 nastaa per vierintämetri.Last edited by Bmw Master; 25-10-2014, 07:58.
Leave a comment:
-
520iAOriginally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
No leikki sikseen.. Ei varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä. Ite tuolla entisellä 530d:llä laitoin sulalla kelillä dsc:n pois ennen ohitusta ja yritin mennä sen verran pintakaasulla ettei nastat ala irtoilemaan. Jäisellä / lumisella tiellä ei kannata ehkä kokeilla noissa mainitsemissasi vauhdeissa jollei halua jänniä tilanteita.
Leave a comment:
-
Minulla oli muutama vuosi sitten E39 540:ssä 235/45R17 Nokian HKPL 7:t.Hienosti toimi.Samoilla renkailla sitten mentiin E39 M5:lla.Siinäkin pelasi normaalissa ajossa.Reippaammalla kiihdytyksellä sitten...Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
Mulla oli tuon kokoiset contit viime talvena eikä luistoneston valo vilkkunut.Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
Varovainen sisäänajo on noissa suht tärkee, sitten ne kestää jonkin verran paremmin..Originally posted by smpovers View PostOn töissä tullut katteltua muutamia poliisiautoissa olleita hakka 8 renkaita. Muutamista eturenkaista oli melkein kaikki nastat lentäneet. Noh mutta kyllä ne autot kenkääkin välillä taitaa saada:think
Leave a comment:
-
On töissä tullut katteltua muutamia poliisiautoissa olleita hakka 8 renkaita. Muutamista eturenkaista oli melkein kaikki nastat lentäneet. Noh mutta kyllä ne autot kenkääkin välillä taitaa saada:thinkOriginally posted by Antsah View PostUusimmassa tuulilasissa moittivat jälleen, että HKPL8 ei pysy nastat kiinni. Tällä kertaa 30tkm kestotestissä ollut Audi A3, 13 nastaa irtosi yhden talven aikana vetäviltä pyöriltä. Alkuvuodesta moittivat samaa asiaa kestotestissä olevan Golffin kohdalla, jonka HKPL8 oli sama ongelma.
Leave a comment:
-
Onko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Leave a comment:
-
Nokian hakkapeliitta 8 koossa 185/60/15 (näitä tuskin on juuri muussa kuin toledossa vakiona).
Vaikuttivat hyvin suuntavakaalle ja jäykkärunkoisille asfaltti ajossa.
Kelpaisi ajettavuudeltaan kuivalla asfaltilla omaankin autoon. Eivät olleet samanlaiset lerjut kuin esim hakka 7 koossa 195/65/15.
Tällainen kommentti vain kun tulee ajeltua muillakin kuin omilla autoilla niin huomaa helposti mitkä on kamalia ja mitkä eivät.
Leave a comment:
-
Kyllä 3,4 bar pitäisi olla riittävästi. Mutta siis luistonesto vilkkuu koko ajan kun kaasuun koskee yli 80km/h vauhdeissa. DTC kytkettynä pitoja kyllä löytyy kun kaasua painaa.Originally posted by Heguli 31 View PostParantuisiko paineiden nostolla?Vai ymmärsinköhän pointin ihan oikein?
Leave a comment:
-
Parantuisiko paineiden nostolla?Vai ymmärsinköhän pointin ihan oikein?Originally posted by Whispi View Post1500km rullattu Hankuukeilla ja ei voi moittia, moitteen annan e90 luistonestolle. Juma****a että voi olla ärhäkkä puuttumaan. DTC:llä ei pidon kanssa ole mitään ongelmia ja auto hyökkää kun kaasua syöttää, mutta yritäppä kiihdyttää yli 80 vauhdissa muuten niin ei kiihdy kuin kuski äkkiä punaiseksi..
Leave a comment:
-
1500km rullattu Hankuukeilla ja ei voi moittia, moitteen annan e90 luistonestolle. Juma****a että voi olla ärhäkkä puuttumaan. DTC:llä ei pidon kanssa ole mitään ongelmia ja auto hyökkää kun kaasua syöttää, mutta yritäppä kiihdyttää yli 80 vauhdissa muuten niin ei kiihdy kuin kuski äkkiä punaiseksi..
Leave a comment:
-
Vajaa viikko nyt ajeltu 225/50R17 CIC:t alla (edessä uudet, takana vanhemmat) ja ihmeen hyvinhän noi asfaltilla menee. Jossain vauhdissa vähän jurisee, mutta ei tuo äänimaailma nyt kuitenkaan pahasti päähän ota. Tuosta vanhemmasta parista, joka on ollut jo takana ainakin 2 talvea oli jokunen nasta lähtenyt, mutta ei montaa. Saas nyt nähtä miten noitten eri-ikäisten parien keskinäinen pitoero tuntuu, aiemmin kun oli toisessa päässä CVW2 ja toisessa päässä CIC niin jälkimmäinen tuntui paljon pitävämmältä vaikka kuluneisuudessa tai iässäkään isoa eroa ollut. Lopputalvesta vois tietysti vaihtaa tuon tuoreemman parin taakse kun on jonkinlainen sisäänajo tehty.Originally posted by zener View PostE39:ssä nyt kans 245/40-18 CIC:t ja on kyllä hyvät renkaat.
17" koossa TS850 oli kai vielä aika järkevän hintainen, en muista miten sitten 18" (puuttuu vaan ne vanteet).Originally posted by Bmw Master View PostYllättävän hyvä näytti olevan ja hinta aika houkutteleva.Last edited by Petri.Kekkonen; 23-10-2014, 17:22.
Leave a comment:
-
Uusimmassa tuulilasissa moittivat jälleen, että HKPL8 ei pysy nastat kiinni. Tällä kertaa 30tkm kestotestissä ollut Audi A3, 13 nastaa irtosi yhden talven aikana vetäviltä pyöriltä. Alkuvuodesta moittivat samaa asiaa kestotestissä olevan Golffin kohdalla, jonka HKPL8 oli sama ongelma.Last edited by Antsah; 23-10-2014, 19:36.
Leave a comment:
-
Mitään kokemuksia Nankang sv-1? Ainakin joskus milleniumin aikaan pärjännyt jossain testeissä:think Haussa siis edullinen rengas koossa 215/65/16.
Sarja irtoaisi 347e kotia tuotuna...
http://www.rengas-online.com/cgi-bin...41864&dsco=136
Mites Venäjåltä on laadultaan Federal Himalaya kitka 245/45/18, jos kesävanteiden ympärille talveksi laittaisi hintaan 110e renkula:thinkLast edited by jakeluvesimies; 22-10-2014, 02:30.
Leave a comment:
Leave a comment: