Kellään tietoa olisiko joku perus paukkupullomaali riittävän lähellä esim. E39:sin sisustassa käytettyjen harmaiden muoviosien väriä? Esim. tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6094...i-harmaa-400ml ? Toki jos mitään ei oikein valmiina löydy niin ainahan voi käydä sekoituttamassa oikean sävyn. Musta olisi helppo, Motipin Semi Gloss Black, mutta harmaa on jo vähän haastavampi saada osumaan kohdilleen. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Talven työlistalla on korjata E82:sta alkavat ruosteet (tai poiskuluneet maalit) etukaarien sisäpuolelta pokkauksista. Kuva potilaasta löytyy täältä:
https://1drv.ms/u/s!Ar3EF61vzSZCgtNR...ecYfw?e=EWik9F Huom! Tuosta puuttuu muovinen sisälokasuoja, joka asettuu pokkauksen "taskuun".
Eli lopputuloksesta ei tarvitse tulla peilipintaisen nätti, kun tuo jää sisäpuolelle kokonaan. Todennäköisesti tuo pokkauksen tasku on myös huonossa kunnossa ja sisälokasuoja pääsee hankamaan sitä, joten se pitää myös käsitellä.
Ajatuksena seuraavanlainen käsittely:
1. Hiominen pelillle (rälläkkä, hiekkapaperi, tms.) pokkauksen alareunaan asti
2. Bilt Hamber Deox Gel -käsittely useaan otteeseen, jotta kaiken ruosteen saisi pois (https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt...-deox-gel-1-kg)
3. Pohjamaalaus Bilt Hamber Hydrate 80 (https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt...rate-80-500-ml)
4. Maalaus oikealla värillä + lakalla kynsilakkapullosta
5. Ruostesuojaus esim. Bilt Hamber Dynax S50 (?) (https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt...ax-s-50-750-ml)
Bilt Hamberin tuotteet (poislukien Dynax S50) mulla löytyy varastosta, joten sen takia ajattelin käyttää niitä. Vai onko jotain muita parempia tuotteita mitä kannattaisi ehdottomasti käyttää?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
miksi maalata oikealla värillä kynsilakkapullosta jos ei jää näkyviin?
ennemmin sivelisin vaikka bilteman epoxia pari kerrosta bilthambereiden jälkeen.
Tuo epoxi on kyllä hyvä suoja ollut korroosiota vastaanKulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Vinkkinä vaan foorumin maalareille, että jos ja kun maalailette projekteissanne alustan ym osia uretaaneilla, niin Nor-maalilla on helvetisti halvemmat uretaanimaalit kuin nämä Tikkurilan ja Teknoksen uretaanit. Ei saa alle kympin purkissa mutta kymppikin kannattaa ostaa koska siitä voi itse purkitella pienempään ja sävytellä tarvittavan määrän tai sitten jos se on aina se musta vaikkapa niin sävyttää koko kympin sitten ja käyttää tarpeen mukaan. Hinnoissa on älyttömiä eroja ja nuo teknodurit ja temadurit ovat naurettavissa hinnoissa. Nor-maalilla on myös paljon noita HS maaleja noissa eli korkean kuiva-aineen tuotteita mikä tarkoittaa tietenkin sitä, että ohennuksen jälkeenkin maaliin jää paljon enemmän kuiva-ainetta mikä taas tarkoittaa sitä, että paksumpi kalvo -> parempi suojaus!
Kannattaa tutustua Nor-maalin teollisuusmaalivalikoimiin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
E32:n puskurit olis hinkat vedettynä ja nyt pitäis noita maalauksia miettiä. E32:ssa korin värissä on ainoastaan puskurien keskiosa. Korin värin vedän ainakin ruiskulla, mutta mitäs noihin puskurin ala- ja yläosaan? Meinasin, että vedän noi kilikalilla, mutta en oikein tiiä. Ehkä käyttäisin ruiskua mieluiten. Maston 121 ja Motip semi gloss black on ollut mielessä kilikalina. Ois enemmän kuin sata jänistä jos sen maalin sais tänään
Edit:
Päädyin mastonin 121:n ja vetelin ruiskulla. Ohensin suoraan 20% mikä oli ehkä pikkasen liikaa. 10-15% olis ollut parempi. Näytti onnistuvan kuitenkin ihan ok. Täytyy illalla käydä kurkkaamassa kun pinta on kerennyt kuivaa.Last edited by MikkoJII; 30-04-2023, 17:48.
Comment
-
Comment