Originally posted by bmw323it
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
Originally posted by ohhoh View PostLakkasitko koko osan yli vai jonkin verran hiotun rajan yli ja kiillotit sumun pois?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, miten porukka tekee.
Mutta en ole mikään maalari, yrityksen, erehdyksen ja tämän foorumin avulla opetellut vain monta kertaa. En siis tiedä onko tuo loppujen lopuksi oikea tapa.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostIhan aluksi mattasin korjattavan alueen reilusti ja laajalti. Muuten jää sellainen skeidakerroksesta tuleva raita. Sitten korjaus, tasoitukset ja pohjat, ja pohjamaalit, hionnat yms tsuipat. Pohjamaalia tuli siis suunnilleen korjatulle alueelle. Sitten siihen päälle väriä, reilusti (5-10cm) pohjamaalatun alueen yli. Sen sumurajan siis hioin, siihen liittyi kysymykseni. Sitten lakkaa taas reilusti (5-10cm) yli maalatun alueen, mutta ei niin laajasti kuin mitä alussa mattasin. Mattapintaa jäi siis näkyviin ja siinä näkyi uuden lakan sumuraja. Sitten lopuksi myllytin yli, jolloin katosi matta ja lakan sumuraja. Hyvin onnistui, olen tyytyväinen.
Mutta en ole mikään maalari, yrityksen, erehdyksen ja tämän foorumin avulla opetellut vain monta kertaa. En siis tiedä onko tuo loppujen lopuksi oikea tapa.
Comment
-
-
Tuokin riippuu alueesta, että kannattaako matata koko alue ja lakata täysin yli niin ei jää sumuja. Se värin häippä taas silleen että suojataan se muu alue mitä ei maalata, muttei terävästi vaan silleen pussilleen että voi vähän mennä sumuakin sinne. Lopuksi suoja veks ja kontrollipölly + lakka
Comment
-
-
Mini R5x tyypillisesti ruostuu takavalojen alareunasta. Eip ihme, kun rakenne on tuollainen (kts kuva). Vesi kerääntyy valojen syvennyksessä olevaan kaukaloon, eikä pääse mihinkään pois, vaan hakeutuu lopulta tuonne peltien väliin, ja ruostuminen alkaa.
Millä tuo kannattaisi suojata? Kuvassa kohde pohjamaalissa, nyt jo pintamaalattu ja lakattu. Tehtaalla tuossa ei ole mitään. Pitäisikö laittaa jotain kotelomassaa tai vaikka vaseliinia tuo kaukalo täyteen?
Edit: kuva tuli jotenkin väärässä asennossa. Pohjamaalattu alue on oikeasti alareunassa.Last edited by bmw323it; 14-07-2022, 18:52.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
https://www.etra.fi/fi/teroson-ms-93...taja-e34251231 esim. tuolla voisi hyvin tiivistää tuon pinta-pohjapellin sauman.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Kysymys, hitsattu korjauspala, saumat tasoitettu, 2k epoksi, hionta, 2k pohjamaali, hionta, kitti, 2k pohjamaali ja 2k pinta maali, niin nyt 2 vuoden jälkeen halkeilee, miksi?
Oma ajatus ei nyt oikein toimi, kaikki on kuivuneet ok, hiottu, putsattu, epoksi/pohjamaali on samaa sukua, niin niissä ei ongelmia ja toi maali lohkee kitin päältä, oisko sittenkin ollut, että kitti kostea?? Vaikka se kuivu 2 pvä, ennen sen päälle pohjamaalia
Ja korjaus, hiotaan pinta puhki, kitti pois ja tehdään uudelleen??Last edited by MikeDry; 16-07-2022, 12:54.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Kiitos vastauksesta...Joo, joku ei nyt onnistunut tuossa, kun kitti on varmasti hiottu karkeaksi, se näkyy sieltä maalin alta. Että jotain siinä maalissa on vikaa, koska kyseinen maali on taas pysynyt muualla ja se on vain noista kittatuista kohdista ja niissäkin muutamassa kohdassa. No pitää hioo se auki tässä kumminkin, kun nyt sinne pääsee vesi ajan kanssa väliin ja se ei oo hyvä juttu. Mitä tuossa googlea katellut, niin tulee mieleen että kosteus/kitissä jotain vikaa, ei olisi mikään ihme tässä kohtaa projektiaLast edited by MikeDry; 16-07-2022, 20:29.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostKiitos vastauksesta...Joo, joku ei nyt onnistunut tuossa, kun kitti on varmasti hiottu karkeaksi, se näkyy sieltä maalin alta. Että jotain siinä maalissa on vikaa, koska kyseinen maali on taas pysynyt muualla ja se on vain noista kittatuista kohdista ja niissäkin muutamassa kohdassa. No pitää hioo se auki tässä kumminkin, kun nyt sinne pääsee vesi ajan kanssa väliin ja se ei oo hyvä juttu. Mitä tuossa googlea katellut, niin tulee mieleen että kosteus/kitissä jotain vikaa, ei olisi mikään ihme tässä kohtaa projektia
Toinen mikä tuli mieleen niin kitti varmaan kestäisi paremmin suoraan pellin päällä?
Sitten vasta epoksilla sulkee pinnan ja sitten hiontaväri jne...Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostHiotko vesissä vai kuiviltaan? vesihionta jättää kyllä kitin märäksi ainakin ja sitten ajallaan kun kuivuu niin maalikerrokset pullahtaa päältä.
Toinen mikä tuli mieleen niin kitti varmaan kestäisi paremmin suoraan pellin päällä?
Sitten vasta epoksilla sulkee pinnan ja sitten hiontaväri jne...Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Kittejä löytyy myös ruostesuojalla, mitkä tarkoitettu paljaalle pellille jos jännittää. Paljaalle myö ne töissäkin vedetään ja sillee tehny itsekin kaikki nämä vuodet. Kunhan ei ruosteen päälle vedä ja pelti on ehjä niin kyllä ne pysyy. 2k epoksikittiä eli tinankorviketta voi myös käyttää ja se onkin sitten kovaa tavaraa. Siinä voi myös olla että sulla jääny se kitti liian huokoiseksi, tai pohjamaali ei ole kunnolla kuivunut ja vetäny sen koko paketin myttyyn kun kuivunut viimein :think millä aikataululla oot maalannu uutta kerrosta?
Comment
-
Comment