memebuy23buy

Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenopi_
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 26
    • Suomi

Onko ruostehommista kokeneemmilla heittää vinkkejä, miten lähtisi korjaamaan kuvan mukaista paikkaa takakaaressa? Kohde on LCI e91 ja tarkoituksena olisi ottaa kiinni tuosta ruosteen "alusta" ennenkuin pahenee. Mielellään siten, ettei tarvitsisi heti ensi talven jälkeen tehdä uusiksi. Ulkonäöllä ei sinänsä ole väliä, kun tuo paikka on kaaressa piilossa, kuhan olisi musta edes. Hionta on tässä vaiheessa melkeempä ainoa optio töhnän poistamiseksi.

E: en saanut linkattua suoraan tähän postiin kuvaa.
    Last edited by Kenopi_; 22-10-2020, 18:40.
    E91 325d LCI M-Sport

Comment

• mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 5014
      • Forssa

Originally posted by Kenopi_ View Post
      Onko ruostehommista kokeneemmilla heittää vinkkejä, miten lähtisi korjaamaan kuvan mukaista paikkaa takakaaressa? Kohde on LCI e91 ja tarkoituksena olisi ottaa kiinni tuosta ruosteen "alusta" ennenkuin pahenee. Mielellään siten, ettei tarvitsisi heti ensi talven jälkeen tehdä uusiksi. Ulkonäöllä ei sinänsä ole väliä, kun tuo paikka on kaaressa piilossa, kuhan olisi musta edes. Hionta on tässä vaiheessa melkeempä ainoa optio töhnän poistamiseksi.

E: en saanut linkattua suoraan tähän postiin kuvaa.
      Onhan noita tyylejä, yksi alla, jota itse olen käyttänyt.

Hionta puhtaaksi, ppg 2k happolimu sutaisu, inerta primer5, inerta50 mustana, massa teipillä rajattuna kaaren reunaan.

Tai sitten jatkaa tuon hapon jälkeen vaikka u-pol raptorilla.

Isoin ogelma taitaa olla se, että joudut pienen paikan takia hankkimaan monia aineita. Paukkupulloilla tietysti selviää helpommalla mutta en oikein perusta niihin näissä ruostehommissa. 1k teollisuuspuolen maaleja saa suht järkevissä koossa esimerkiksi rtv:stä. Helpoimmalla pääsee varmaan kun putsaa ruosteen pois huolella ja maalaus temalac fd50 pariin/kolmeen kertaan on ihan jees. Massaa kannattaa mielestäni joka tapauksessa laittaa aina kaaren reunaan teki mitä teki koska sillä sitä korjausta suojataan iskuilta.
      Last edited by mikae34; 23-10-2020, 15:16.
      Auto on liikkumaväline.

Comment

• _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 935
        • Turku

Hiot puhtaaksi, wurth ruostestop, kitti, ruostestop, filler/primer, pintamaali ja 2k lakka.

Noita oon ihan paukkupulloilla tehny useamman vuoden, eikä oo ruoste tullut läpi.

Toki jos halvalla haluat päästä niin vedät mustaa vasaralakkaa päälle.
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

Comment

• Kenopi_
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 26
          • Suomi

Kiitos vinkeistä, pitää joku pistää käytäntöön. Sama tuli mieleen asiaa tutkiessa, että pienen homman takia saa rahaa menemään. Auto on kuitenkin ihan ”siistissä” kunnossa (riippuu kenen näkökulmasta katsottuna ) niin ihan oman mielenrauhan takia ajattelin fiksailla. Takaluukkukin kaipais huomiota, mutta se on jo maalarikeikka.
          E91 325d LCI M-Sport

Comment

• MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6239
            • Helsinki

Originally posted by _Bäri_ View Post
            wurth ruostestop
            Mulla on huonoja kokemuksia tuosta maalista. Muutamilla kerroilla on lähteny lastuina, toisilla kerroilla taas "varissut" pois...
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 935
              • Turku

Originally posted by MikeDry View Post
              Mulla on huonoja kokemuksia tuosta maalista. Muutamilla kerroilla on lähteny lastuina, toisilla kerroilla taas "varissut" pois...

Tuo on aika herkkä. Pinnan pitää olla puhdas, oon putsannu silicone removerilla. Ja sen jälkeen antanut kuivua vuorokauden. Ja tietenkin pellin pitää olla lämmin. Suihkuttamisen jälkeen oon vielä lämmittäny kuumailma puhaltimella. Tietenkin on tuurista kiinni kun tehdään autotalli oloissa.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

Comment

• MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6239
                • Helsinki

Tuo on aika herkkä. Pinnan pitää olla puhdas, oon putsannu silicone removerilla. Ja sen jälkeen antanut kuivua vuorokauden. Ja tietenkin pellin pitää olla lämmin. Suihkuttamisen jälkeen oon vielä lämmittäny kuumailma puhaltimella. Tietenkin on tuurista kiinni kun tehdään autotalli oloissa.
                Joo, huomasin sen. Oon kyllä saanut pysymään, mutta jotain vääriin oon loppujen lopuksi tehnyt, kun toissa taas pysynyt ok.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 5014
                  • Forssa

Minusta turha lähteä noin vaivalloiseen/epävarmaan toimeen kun varmasti toimiviakin tapoja löytyy.
                  Auto on liikkumaväline.

Comment

• mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 5014
                    • Forssa

Originally posted by Kenopi_ View Post
                    Kiitos vinkeistä, pitää joku pistää käytäntöön. Sama tuli mieleen asiaa tutkiessa, että pienen homman takia saa rahaa menemään. Auto on kuitenkin ihan ”siistissä” kunnossa (riippuu kenen näkökulmasta katsottuna ) niin ihan oman mielenrauhan takia ajattelin fiksailla. Takaluukkukin kaipais huomiota, mutta se on jo maalarikeikka.
                    Haet rtv:stä litran purkin mustaa temalac fd50 niin siitä riittää pitkälle tulevaisuuteen. Kunnon (!) putsaus ja maali niskaan. Ei näissä käyttiksissä tarvi sen enempää hifistellä koska se tuollakin kestää kun laittaa vielä sen massa päälle.

Temalac fd50 on ruosteenestopigmentoitu yksikerrosmaali metallipinnoille. Toimii hyvin traktoreissa ja muissakin koneissa, miksei siis lokarinkaaressa. Kunnon pohjan putsaus on ruostehommissa A ja O.
                    Auto on liikkumaväline.

Comment

• Hastra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 545
                      • Espoo

Maalaushommat sen verranvieraita, et parempi kysyä heti alkuun vinkkejä. Käyttis Toyota saanut katon etureunaan, heti tuulilasin viereen sen verran iskua, että alkanut kukka kasvaan. Siinä on kolme näkyvää ruostepaikkaa, isoin peukalonpään kokoinen. Priimaks tuota ei taida saada kuin irrottamalla tuulilasi ja maalaamalla koko katto, mutta millä tuon saisi pysäytettyä ettei pahasti laajenis?

Yksi ehdotus oli irtoruosteen poisto, ruststop pohjalle ja kivenisku paikkamaalilla pintaväri? Meneekö pahasti pieleen ja mikä olis parempi tapa? Jos tuulilasi menee vaihtoon ennen koko kärryä, niin voisi sitten korjauttaa ihan ammattilaisella.
                      Audi A3 GTRON
                      EX: BMW 325D Coupe -07
                      EX: BMW 320ia -08

Comment

• GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

Läträsin kesällä nuitten maalien kans, mulla jäi hieman debeerin epoksia ja kovetetta. Mulla oli myös jotain akryyli pintaväriä. Ny en tiiä kumpaan maaliin toi kovete on, kun muistaakseni mulle silloin myytiin molempiin maaleihin omat kovetteet vai muistanko väärin?
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3185
                          • 47200

Kyllä niissä omat kovettajat on. Eikö lue mitään purkissa?

Comment

• GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

Originally posted by pazq View Post
                            Kyllä niissä omat kovettajat on. Eikö lue mitään purkissa?
                            Lukee siinä että kovettaja

Pitää kokeilla, kai sen huomaa jostain jos on väärää.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• aolkkol
                              Newbiemmer
                              • Apr 2021
                              • 1
                              • Finland

Moro,

En tiedä onko tämä oikea thread tälle, mutta en löytänyt nyt toistaiseksi parempaa.

Eli huomasin tänään F32 vm. 2014 C-pilarin ja takalasin välisessä raossa, että maalipinta kuoriutuu. Ruostetta ei näy.

Kuulin tutulta, että syypäänä voisi olla käytetty tiivistemassa johon maali on huonosti tarttunut.

Onko muilla vastaavasta kokemusta? Mikä avuksi?
                              Attached Files

Comment

• alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1277
                                • Kajjjaani

Itse lähtisin liikkeelle siitä, että kävisin ensin näyttämässä merkkiliikkeessä mitä ovat siellä mieltä kun näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu. Kunhan koritarkastukset on vaan tehty huolto-ohjelman mukaan.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

Comment

Working...
                                X