Minkälaista tiivistystä olette käyttäneet etulokarien ja etuhiekkapellin välissä, kun osat erillään maalattu?
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Molempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.Originally posted by pazq View PostMeinaat sitä valon alapuolista pikku kulmaa vai sivusta kiinnitystä? En oo mitään itse laittanut mutta laita vaikka pala pehmeää teippiä :think
Comment
-
butyylimassa? Laitoin sillä e28iin lokasuojat kinni. yläosaan, takaosaan ja sitten siihen lampun alle liitokseen.Originally posted by Skarpa View PostMolempia meinasin. Jos niihin jonkun mömmön laittaa, niin pitänee olla ilman liimausominaisuuksia, että tarvittaessa saa lokarin irtikin. Yläreunaan meinasin butyylinauhaa, mutta se voi olla tohon pikkukulmaan ainakin turhan tuhtia. Pitää mallailla.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Tohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää
Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.
Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Trotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineenOriginally posted by GOOFY View PostTohon aijempaan DeBeerin kovettaja sekoiluun: hinkkavärin kovettaja on kirkasta ja epoksin kovettaja on kellertävää
Onko joku tilannu jostain tota DeBeerin epoksia? Koitin hakea hintoja mut en löydä yhtään kauppaa mistä näkis hinnat. Toi on mielestäni kohtuu hyvää maalia mutta paikallisessa liikkeessä litran purkki kovettajaa maksaa jo 70e.
Kattelin netistä muiden epoksien hintoja ja niitä oli 30 e pintaan litra valmista maalia. Et maksaako tuosa DeBeerissä ny vain merkki vai ottaako liike niin paljon välistä vai onko tuo ny muka vaan niin paljon kalliimpaa kuin muut vastaavat?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Voiko kovetteen määrästä maalissa päätellä mitään? Meinaan ku DeBeerin maalissa on että 3:1 tai 2:1. Trotonissa on 10:1 ja sit taas mipassa jopa 1:1 :thinkOriginally posted by Miku View PostTrotonin epoksi on ihan hyvää kamaa ja tais olla viimeks ku tilasin ebaystä niin luokkaa 10e/kg kovettimineenE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Ilmankosteus
Tallissa maalatessa alkoi olla näkyvyys 0 pölyn sekä maalisumun vuoksi.
Kysynkin että miten tuuletatte, ovet auki? kun ilmankosteus on +90?:think
Muutama ruostepaikka kun pitäisi vielä tehdä
Itse pidin ovet nyt säpissä, autosta maalattiin peltipaljaita helmoja joihin tulee ruosteharso samantien. Lähinnä ylöspäin pohjaa, eli ei pölyä tuntunut laskeutuvan. Suurin ongelma että jos maski vuotaa niin myrkyttyy itse
Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
Raakasti ovet levällään kesällä jossei ole kunnon poistoa ja korvausilmaa. Talvella se on vaan kärsittävä hetki kunnes uskaltaa nopeasti käyttää ovet auki että on lakka vähän asettunut jo, muuten valahtaa jos heti käy aukomaan kun kylmä tulee sisälle. Kosteudelle en ole uhrannut ajatustakaan eikä ole siitä johtuen ongelmia ollukaan
Comment
-
Meillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Paljonkohan maksaisi ykkössarjalaisen konepellin ja etupuskurin maalaus?
Kiveniskuja, yms.
Noin hintaluokkana, ei tarvii olla näyttelypintaa. Mutta värisävy mielellään kohdallaan ja ei appelsiiniä, tms. kovin näkyvää virhettä. Sattuuko nuo valkean sävyt yleensä miten helpolla, vai onko vaikea väri? Alpinweiss lll.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Toi tila missä ite kävin viimesimmäksi maalailemassa pikkuserkun luona on vanhan navetan joku, mikä lie karsina ollukaan. Sinne on lattiaan tehty 100mm syvät ja 300mm leveät kourut missä poikkilankut päällä. Niiden päällä vaneri normaalisti kun ei käytössä. Kuilut yhdistyy y-haarana ja menee seinän toiselle puolelle jossa nousee lattiaan 315 kanavana ja siinä perässä on poistokone. Ihan joku maalaamon tmv että voi hiekkapuhaltaakin ja tää kone seuloo ne tomut rumpusuodattimiin. Alipainetta sai todella rajusti sinne huoneeseen mitä nuo mittaili. Masteri on nurkassa lämmittämässä jos haluaa kuumaa ja saa olla käynnissä maalauksenkin ajan. Kaikki tomu menee kivasti auton helmojen kohdilta railoihin eikä jää leijailemaan. Lakkauksen jälkeen meni pari minuuttia niin tila käytännössä sumuton.Originally posted by Pazi88 View PostMeillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.
Vähän turha postaus mutta kiinnitin huomiota tuohon ylipaineeseen :think se saattaa puskea muualle sitä käryä eikä yhtä tehokkaasti poista leijailevia roskia. Tai näin ainakin ite sen miellän
Comment
-
Onko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
Comment
-
Sitähän ei oo pakko vetää sillä massaruiskulla, vaan voi ohentaa ja vetää myös normi ruiskulla isolla suuttimella. Silleen saat paljon tasasemman pinnan. Raptoriahan löytyy myös ainakin RAL väreihin sävytettynä.Originally posted by pazq View PostOnko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
Comment
-
Ihan normilla ruiskulla meinasinkin. Jollain 1.8 tai jos vaatii isomman niin sitten täytyy käydä ostamassa. Hinkkaväriä oon rapannu tolla 1.8. ral ei nyt käy kun on valmetin oma väri. Ja sitä värikoodiahan ei taas valmetti kerro niin se on katottu värikameralla. Mikä lie sinappi onkaan
joku koodi löyty jostain mut ei noi liikkeen koneet edes tuntenu sellasta kun ei ollu tietoo minkä värivalmistajan kaava oli.
Mutta niin, jos se edes suht tasaseksi tulee ohennettuna niin täytyy vetää muutama kerros niin saa vahvuuttakin.
Comment
Comment