Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Mjees, viittikkö kaivaa linkin siihe tuotteesee jonka tilasit jos sattus olemaa siin holill.
tilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>
..
Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
..
edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeasti
Siellä sisällä naksuttaa just se pumppu joka sitä soppaa syöttää.
Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.
Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
tilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>
..
Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
..
edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeasti
Missähän tuollasen BBW46 paloilmanpuhaltimen laakerin vaihattais tai korjais muutenvaan, muuten jees kunto mutta vinkuu ja vonkuu, rasvalla elpyy hetkeksi =)
Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.
Tosin jürgen sano et tuossa mallissa mikä mul on ni on olemassa kaks eri bensasyöttöä/pumppua, dieselissä eri ja bensassa eri. Tiedä sitä sitten onko niin että bensassa olisi pienempi syöttö
Lykkää pakokaasuanalysaattori kii weban putkeen ja kato miten palaa. Mullakin pelas alkuun ihan hyvin, mutta analysaattorilla selvis, että HC liian korkealla. Pitäisi säätää uusiksi. Tilasin juuri weban diagnoosijohdon, niin pääsee säätelemään soppia laihemmalle. Sitä ei muuten pysty tekemään, kun veden lämpö on yli 50c joten aika huono ajaa korjaamolle pikaiseen säätöön. Kone jäähtyy ikuisuuksia ja kun sen laittaa päälle, että pääsis säätämään, on veden lämmöt hetkessä yli 50.
Noni. ei se sittenkään tahtonu toimia vielä niinkuin pitäisi. Tässä tänään kun koetin niin alku näytti hyvältä mutta kun vauhti kiihtyi niin alkoi röpöttämään ja sitten liekki sammui ja sen jälkeen koko masiina, olisikohan mahollista että jostain syystä webasto tukehtuu?, ei sais tarpeeks ilmaa?
Noniin, nyt on webasto kasattu ja pistetty takas autoon. Kyllähän se pelitti heti ennenkuin laittoi telineeseen. Telineessä jostain syystä ei lähteny kunnol pelaa. nyppäsin imuletkun irti kun se näytti olevan hiukan rutussa ja jopas taas alko rulettamaan.
Tässä hiukan kuvamateriaalia Kuvamatsku poistettu.
Eli tässä ThermoTop T BW50/DW50 mallissa ei tule tukkia polttoaineletkuja kuten minä tein. Seurauksena paineen takia poksahti tankissa ollut polttoaineletku. Niille toisille teeseitsemiehille ilmoituksena vain.
Edit: Eli ongelma tällöin oli että tukin BW50 webaston molemmat polttoaineletkut, Kyseinen linja oli kuitenkin paluu moottorilta jota ei missään nimessä saisi tukkia. Uudemmissa webastoissa kys linja on täysin webaston oma.
Ja seuraavan prokkiksen pariin eli lohkolämpän kiinnitykseen kunhan tulee haettua piuhat
Tuossa oli tuon vaihtimen ja poltinyksikön välissä joku tommonen silikoninen tiivistys, oli selkeästi laitettu just ruutalla, ei ollu mikää selkä kumi, pursus muutamissa kohdissa jne :P
Tuohon saumaan juurikin mössötiiviste kuuluu, sitä vaan niin harvoin avataan :think
Tuossa oli tuon vaihtimen ja poltinyksikön välissä joku tommonen silikoninen tiivistys, oli selkeästi laitettu just ruutalla, ei ollu mikää selkä kumi, pursus muutamissa kohdissa jne :P
Back in bushiness.
Paketti saapui saksanmaalta.
Availtuani ja ihmeteltyäni totesin että toi vanha höyrystin on todellakin ollut dieselille.. Mitähän pirua. auto kun käy bensalla. eikä erillistä tankkia weballe ole. Uus höyrystin nyt sentäs on bensiinille.
Nyt sit kuvamatskua pirusti ja kasailua epätoivosesti ..
Pitänee käydä ostamas joku tiivistetahna jota ruikkii yhteen välikköön mihin ei tule muuta tiivistettä :P. Ilmeisesti täytyy olla jotain kuumuuden kestävää.
Muuten hyvä kyllä mutta ensin kokeilen porailla ,
sain jo kaks porailtua jotenkuten pois ja jonkinäköset kierteetkin tehtyä, yksi ruuvi enää ruuvailematta veke, seki saattaa lähteä ku tarjoo jäähyttävää suihkua ja vääntää, tai sit porailee uuden, uusilla terillä kyllä iha ilosee onnistunu noi porailut. Ei vielä ainakaa vuoda mistää
Leave a comment: