Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WSE1
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Osaatko sanoa mitäs kannattais tsekkailla? Tai pistä vaikka yhteystietoja privaan jos kiinnostaa tuollaista korjailla!
    BBW laitokseen pääsee siihenkin dignostiikalla kiinni; k linja adapteri ja thermo test. bbw manuska: http://www.techwebasto.com/heater_ma...hop/97154A.pdf

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Väyläohjattu komentaa puhallinta väylän kautta, ei jännitetiedolla kuten bbw. Ehkä puhaltimen käynnistykseen voi vaikuttaa joillakin parametreilla.

    Toki tuossa kannattaa katsoa dignostiikalla (inpallakin näkee) onko weban ilmoittama jäähdytysnesteen lämpö (weban päälläollessa jotta vesi kiertää) likimain sama kuin auton moottorinlämpö. Jos eroa on reilusti on lämpöanturi (kortilla) rikki ja tällöin mahdollinen tehottomuus johtuu siitä.
    Osaatko sanoa mitäs kannattais tsekkailla? Tai pistä vaikka yhteystietoja privaan jos kiinnostaa tuollaista korjailla!

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Jebulis tänään oli sit eka aamu kun webasto toimi , hyvin kuulu vihellys kun avas ikkunan kotoa, sisällä oli hiukan jo lämpöä 15min lämmityksen jälkee, olin viel unohtanu sisälämmöt säätää, tais olla jossai 23 asteen paikkeil.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Kaikki Hydronicit (Eberin normaalimalli) käyttää samaa sisäø 24mm putkea, se vanha D5W "termospullo" ainoastaan 22mm. Webastot kaikki 4 ja 5kw 22mm putkea. Sen Eberin imuilmaputki sen sijaan on sisäø 20mm.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Mikähän kone se olis ollu. jotain 5kw pintaan tehoa... No pienempää se selvästi oli. Näistä tuntuu olevan noita variantteja aivan helvetisti...

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Otetaan nyt pikku varaus tuon materiaalin suhteen. Siitä on 5 vuotta aikaa, kun tuo laite oli kädessä. Joka tapauksessa putki oli pienempää halkaisijaltaan ja huomattavasti helpommin taivuteltavissa.
    Eberin (D4WSC) pakoputki on 2mm halkaisialtaan suurempaa kuin Webaston (TT-E) vastaava...

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Otetaan nyt pikku varaus tuon materiaalin suhteen. Siitä on 5 vuotta aikaa, kun tuo laite oli kädessä. Joka tapauksessa putki oli pienempää halkaisijaltaan ja huomattavasti helpommin taivuteltavissa.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ei se ollu sentään semmosta hattaraa Tuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.
    Mielestäni alumiiniputkea ei saa käyttää pakoputkena koska se ei kestä kuumuutta :think
    Mulla on tossa niitä kumpaakin putkea (W sekä E) eikä niissä mainittavaa eroa siinä jäykkyydessä kyllä ole.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Mulla sama e39:ssä, vm-02 (väyläohj.).

    Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!

    Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think

    ...mistä voi johtua? ohjainkortti?
    Väyläohjattu komentaa puhallinta väylän kautta, ei jännitetiedolla kuten bbw. Ehkä puhaltimen käynnistykseen voi vaikuttaa joillakin parametreilla.

    Toki tuossa kannattaa katsoa dignostiikalla (inpallakin näkee) onko weban ilmoittama jäähdytysnesteen lämpö (weban päälläollessa jotta vesi kiertää) likimain sama kuin auton moottorinlämpö. Jos eroa on reilusti on lämpöanturi (kortilla) rikki ja tällöin mahdollinen tehottomuus johtuu siitä.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    BBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.
    Mulla sama e39:ssä, vm-02 (väyläohj.).

    Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!

    Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think

    ...mistä voi johtua? ohjainkortti?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    BBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    pari vikakoodia, no start ja flame failure
    tarkoittaa ettei tule gasoa weballe (vielä), kyllähän se pari kertaa yrittää uudestaan jos ohjaus on päällä.

    Nuo aikaisemmin kysellyt protokollakeskustelun tulkinnat, asiaa seuraamalla selviä jonkin verran kun tarkkailee eri weboja, ei minullakaan kattavaa listaa ole missään, riippuu kortin softasta myös milloin menee mihinkin tilaan minkäkin toiminnon jälkeen missäkin olosuhteissa, tässä esim viitteeksi tuosta (em kuvankaappaus )strattauksesta : AUS - weba saa ohjauskäskyn (käynnistys)
    FLA- mitataan lämpötila palopesästä (liekkivahti) jos tämä hyväksytyissä arvoissa siirrytään hehkutukseen (taisi tuossa sitä ennen tapahtua vielä vesipumpun ajon kytkentä (jos pumppu on)) ja hehkutus etenee eri tasoille jne, muutoin mentäisiin tuuletukseen.
    Pitää joskus yrittää tehdä lista, noita eri tiloja/tilakomentoja on aika paljon.

    weban ohjainkorteilla on myös sellainen hienous että kytkentäfettien hilajännite nostetaan varauspumpuilla n.17volttiin jolloin saavutetaan jännitehäviötön kytkentä.
    Last edited by WSE1; 28-09-2010, 21:12.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Puuh. olipas proggis. saakeli et oli vaikea saada uus pakoletku kiinni tuohon alustaan. ihan onnetön nysä se mihin se piti saada kiinni. ois ollu helpompaa jos ois olu mig millä hitsata..
    Noh aikani taisteltua sain sen siihen ja imuletku jäi laittamatta. Ensiyrittämällä kaukosäätimellä ei kuulostanu kertaakaa sytyttävän liekkiä noh. kotoa läppäri ja sitten piuhalla katoin, noh pari vikakoodia, no start ja flame failure (varmaa ennestää), en enää muista nollasinko ne koodit vai ennenkö ajoin tuolla ite diagnostiikka softal. silä ainaki toimi. Noh nyt ne on ainaki nollattu ja huomen aamul ehin kokeileen toimiiko kaukkarin kans. :F

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Sää oot tainnut taivutella eberin imuilmaputkea pakoputki on ihan yhtä jämäkkää joiteria niin ebassa kuin webassakin.
    Ei se ollu sentään semmosta hattaraa Tuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    nyt kun kokeilin ajastaa niin hoksasin että kyseinen aika kun vaihtuu niin soittimeen tulee teksti heat off, vaikka on asetettu heat on ja vent on.ja ei tuo kyllä hörähtänytkään vaikka otti anturista liittimen irti ja laitto käymään. :think mutta tietokonneellahan se selviäis.ei carsoft 6.5 pääse webaan käsiksi ku sellanen löytys omasta takaa?
    Elektromeka ja Sercap huoltopalvelut korjaa halvalla

    Leave a comment:

Working...
X