memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Noniin, joku tuntematon vika vielä rassaa tuota kaminaa. Ohjainkortti ehjä, pumppu ehjä, hehku toimii, palokammio putsattu ja todettu ehjäksi. Sen jälkeen kaveri on käyttänyt tuota konetta demonstraatiokoneena korjaamolla vuoden ajan ja koko sen ajan toiminut aivan moitteitaa. Sitten, kun se laitettiin autoon, se ei ole sen jälkeen lähtenyt kertaakaan kellosta tuille. Läppärillä sen saa yleensä palamaan, mutta tykkää poksautella silloinkin.

    Yleensä homma menee niin (kellosta startatessa), että hehkutuksen jälkeen lähtee palamaan, mutta hyvin pian sen jälkeen ampuu. Joskus se sammuu ekaan pamaukseen, joskus taas toiseen. Viimeistään phase ykköseen siirryttäessä palo katkeaa seinään ilman sen suurempia ääniä. Sitten se taas hehkuttaa, alkaa työntää soppaa, alkaa pöhisemään ja sen jälkeen ampumaan.

    Katselin illalla taskulampulla, että siinä kohtaa missäputki menee kiinni koneeseen, näkyy välillä ihan pieni ilmakupla. Koneen asentanut kaveri sanoi, ettei ole koskaan tarvinnut takaiskuventtiiliä asentamissaan koneissa, eikä usko tämänkään ongelman johtuvan sen puutteesta. Semmosiahan ei tuu edes asennussarjan mukana. Mikä muu tossa enää voisi tökkiä vai olisiko siitä venttiilistä apua? Muuten putkessa ei näy kyllä kuplia ja se aivan koneen juressa oleva kupla varmaan syntyy aina, kun se pumppu antaa sykäyksen ja vanha tavara katoaa kammioon.

    Uuutta palokammioo ei viittis ostaa turhaan. Saksasta saisi korjattuja 79e hintaan, kun lähettäisi oman vanhan sinne. Onko kokemuksiä näistä vai täytyykö taas tehdä pioneerityötä
    Kaukaa veikkaan, mutta virtapiikit/jännite pysyykö kohillaan. Mietin et oisko mahollista että bensapumppu sais liikaa virtaa tjsp -> pumppais liikaa. Tai päinvastoin ettei sais tarpeeks, tai jotai.

    Käyttikö kaveri kellolla sitä webaa? millai virtalähde sillä oli

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Noniin, joku tuntematon vika vielä rassaa tuota kaminaa. Ohjainkortti ehjä, pumppu ehjä, hehku toimii, palokammio putsattu ja todettu ehjäksi. Sen jälkeen kaveri on käyttänyt tuota konetta demonstraatiokoneena korjaamolla vuoden ajan ja koko sen ajan toiminut aivan moitteitaa. Sitten, kun se laitettiin autoon, se ei ole sen jälkeen lähtenyt kertaakaan kellosta tuille. Läppärillä sen saa yleensä palamaan, mutta tykkää poksautella silloinkin.

    Yleensä homma menee niin (kellosta startatessa), että hehkutuksen jälkeen lähtee palamaan, mutta hyvin pian sen jälkeen ampuu. Joskus se sammuu ekaan pamaukseen, joskus taas toiseen. Viimeistään phase ykköseen siirryttäessä palo katkeaa seinään ilman sen suurempia ääniä. Sitten se taas hehkuttaa, alkaa työntää soppaa, alkaa pöhisemään ja sen jälkeen ampumaan.

    Katselin illalla taskulampulla, että siinä kohtaa missäputki menee kiinni koneeseen, näkyy välillä ihan pieni ilmakupla. Koneen asentanut kaveri sanoi, ettei ole koskaan tarvinnut takaiskuventtiiliä asentamissaan koneissa, eikä usko tämänkään ongelman johtuvan sen puutteesta. Semmosiahan ei tuu edes asennussarjan mukana. Mikä muu tossa enää voisi tökkiä vai olisiko siitä venttiilistä apua? Muuten putkessa ei näy kyllä kuplia ja se aivan koneen juressa oleva kupla varmaan syntyy aina, kun se pumppu antaa sykäyksen ja vanha tavara katoaa kammioon.

    Uuutta palokammioo ei viittis ostaa turhaan. Saksasta saisi korjattuja 79e hintaan, kun lähettäisi oman vanhan sinne. Onko kokemuksiä näistä vai täytyykö taas tehdä pioneerityötä

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    ei löytyny tuota keltasta piuhaa. sekö se diagnose piuha ois ollu? mihin muualle nuo piuhat vois tökätä koodien lukua varten?
    No sit olis selvitettävä mikä on webas diagnostiikka pinni ja mihi se johtaa :P

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Katso onko siellä missä weban kolme sulaketta on niin onko siellä sellanen keltanen piuha jonka päässä valkonen pieni liitin.

    Vaikea sanoa minkälainen weba kun ei näe :P, kokeilemalla onnistuu.
    ei löytyny tuota keltasta piuhaa. sekö se diagnose piuha ois ollu? mihin muualle nuo piuhat vois tökätä koodien lukua varten?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei oo ilmakuplia näkynyt letkussa. Sitä olen koittanut tarkkailla. Läppärillä sen tosiaan saa palamaan, mutta kellosta ei suostu toimimaan. Täytyy varmaan etsiä sitten uudet aivot. Onko kyse jostain isommasta komponentista vai vaan jostain simppelistä diodista? Kaverin audin ecu kävi tuolla rovaniemellä, eikä siitä tullut muuta kuin iso lasku. Vois kai sitä silti soittaa ja kysyä. En tiedä kannattaako noita edes korjailla, ellei itse pysty tekemään... Hitaa korjaamiselle tulee kuitenkin tuntitöinä ja mitään takuuta ei ole sille, että tulee kuntoon. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Täytyy alkaa tutkimaan ebaytä. Jos vaikka sais sen tehokkaamman kortin jostain...

    Edit:
    Vikakoodeissa ei ole kuin no flame vikakoodi. Yhtään thermo top E:n korttia ei näyttänyt olevan tyrkyllä. C:n kortteja olis, mutta ne ei taida käydä vai käykö?

    Edit 2: Asentajan mukaan Thermo top E:stä saa C:n vaihtamalla siihen C:n kortin. Vielä ei oo löytyny uutta ja sopivan hintaista, eli tarjota saa, jos on nurkissa. :P

    Edit3:
    Ei vittu, nyt meni monimutkaiseksi. Otin ohjainkortin irti ja tutkin sen visuaalisesti. Mitään ei oo kärähtänyt ja kaikki näytti ehjältä. No ei se mitään kerro, mutta samalla tuli putsattua liittimien pinnit, kun osa niistä oli vähän hapettuneita. Lopputuloksena mykkä kone. Heti hehkutuksen jälkeen menee cooling tilaan. Vikakoodi oli tällä kertaa circulating pump interruption. Lisäksi kone herjasi invalid requestia kun otin yhteyden. Lopulta yhteys nousi kuitenkin pystyyn. Onneksi pääsen testaamaan vielä tällä viikolla ehjää ohjainkorttia tuohon.

    Edit 4:
    Nyt hävettää. Olin törkänny vesipumpun liittimen väärään reikaan. Lähtötilanteessa ollaan. Takaiskuventtiili taitaa puuttua bensalinjasta, joten semmonen täytyy vielä hankkia.
    Last edited by Juppe; 11-10-2010, 22:41.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ohmit ovat käynnistysvaiheessa 1.1-1.2 välissä joten sen puolesta ihan ok. Sitten tipahtaa 0,6-0,7 nurkille, kun alkaa palamaan.
    Hieman liian korkealla ollaan noissa arvoissa. Tuossa on eräs komponetti vialla todennäköisesti ohjainkortilla, weba voi siitä huolimatta kyllä toimiakin lähes normaalisti muutoin, eli on myös syytä tarkistaa tässä tapauksessa se ettei polttoianeen mukana tule ilmakuplia syystä tai toisesta.
    Sercap huoltopalveluilta rovaniemeltä saa apuja ohjainkorttien korjauksiin, itse en enää tänä vuonna ota juurikaan uusia työn alle.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Mulla oli muistaakseni hyppylangal vedetty tossa adapterin sisällä 4 ja 5pinnit yhtee
    joojoo, ei tässä carsoftissa kyllä mitään jomppia ole.. :think mutta jos kerran sulla oli jompattu niin luulis tuon signal groundin ajavan saman asian autosta en ole liittimiä vielä kerenny kattoon ku tossa ollaan remppaa tehty ja nyt on jo pimeä..mutta jos huomenna sais selville että mikähän mahtas weballa olla hätänä..

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    carsoftin obd piuhassa 4 pinni on tyhjä, 7:ssa oli musta lanka ja 16:sessa on keltanen piuha..mitenkäs nyt ku tota maata ei nyt löyy? signal ground kyllä löytyy?!
    Mulla oli muistaakseni hyppylangal vedetty tossa adapterin sisällä 4 ja 5pinnit yhtee

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    carsoftin obd piuhassa 4 pinni on tyhjä, 7:ssa oli musta lanka ja 16:sessa on keltanen piuha..mitenkäs nyt ku tota maata ei nyt löyy? signal ground kyllä löytyy?!
    Last edited by Henkka90; 09-10-2010, 19:56.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    okok kiitosta vaan..minkähän tyypin weba tuossa on kun ei ole tyyppikilpeä tai mtn konehuoneessa? :think http://www.aijaa.com/v.php?i=3774226.jpg onko tuo "thermo top bmw"? ja vielä semmosta että mistä löyän sitten noi weban pinnit? ei oo mtn hajua..

    Katso onko siellä missä weban kolme sulaketta on niin onko siellä sellanen keltanen piuha jonka päässä valkonen pieni liitin.

    Vaikea sanoa minkälainen weba kun ei näe :P, kokeilemalla onnistuu.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tässänäin, eli OBD2 liittimen pinnit.

    Eli tuosta 7 pinnistä siihen webaston diagnostiikka piuhaan.
    Webaston Thermo testaus softan saa ihan niitten sivuilta.
    "webasto thermo test"
    okok kiitosta vaan..minkähän tyypin weba tuossa on kun ei ole tyyppikilpeä tai mtn konehuoneessa? :think http://www.aijaa.com/v.php?i=3774226.jpg onko tuo "thermo top bmw"? ja vielä semmosta että mistä löyän sitten noi weban pinnit? ei oo mtn hajua..
    Last edited by Henkka90; 09-10-2010, 13:07.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei toi mun paukutusongelma kyllä johdu combustion fan säädöstä. Jostain syystä se ei kellokytkimestä lähde millään pelaamaan. Läppärillä sen saa palamaan, mutta ei välttämättä laakista. Ohjelma käskee tarkistaa liekkivahdin ohmit. Samalla siinä lukee, että jos ne ovat ok. vaihda ohjainkortti. Ohmit ovat käynnistysvaiheessa 1.1-1.2 välissä joten sen puolesta ihan ok. Sitten tipahtaa 0,6-0,7 nurkille, kun alkaa palamaan. Hehku menee tappiin. Juuri kun kone siirtyy phase ykköseen kone sammuu. Joskus sitä ennen se menee unknown state tilaa ja röpöttää. Näitä tapahtumia ennen se on yleensä ampunut pari kertaa. Tänään taas laitoin tuon WTT:llä tulille ja kone paloi tyytyväisenä 1/2 tuntia. Weban kellosta starttaamalla ei lähde koskaan palamaan kunnolla. Lähtee kyllä, mutta ampuu ja sitten siinä phase 1 kohdalla sammuu. Kokelilee syttyä kolme kertaa ja menee vikatilaan sen jälkeen.

    Kammion pohja oli ihan siisti. Bensapumppu on uusi. Pitäisi käydä Thermo top C ja E malleihin. Hehku toimii ainakin diagnostiikan mukaan. Penkissä kone toimi aivan moitteitta, mutta silloin koneelle bensaa syötti alkuperäinen kalvopumppu. Nyt siellä on webaston oma ei kalvomallinen varaosapumppu. Voisiko tuo vika olla nyt siinä? Sen kyllä pitäisi sopia tuohon. Varaosanuerokin antoi pumpun joka oli tuolle minun weballe (Thermo top E) tarkoitettu.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    jaajaa.no prkl carsoftin piuhat kyllä löytys..jos sen nuilla pystyy tekeen niin mistäs sais neuvoja modaamiseen? :think
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei ole kuusipinnistä liitintä bbwssä. Luehan ensin tuo bbw manuaali, sieltä selviää mikä on diagnostiikka. Adapteriksi käy mikätahansa k linja adapteri, esiom vag com tai inpa yhteensopivat. adapterissa 4 maa, 16 + ja 7 diag.
    Tässänäin, eli OBD2 liittimen pinnit.

    Eli tuosta 7 pinnistä siihen webaston diagnostiikka piuhaan.
    Webaston Thermo testaus softan saa ihan niitten sivuilta.
    "webasto thermo test"
    Last edited by kaikkone; 06-10-2010, 20:31.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Hitto, ei onnistunu säätö vielä täysin. Tykkää edelleen ampua padan sammuksiin, mutta kun ei ole pakokaasuanalysaattoria saatavilla, ei oikein tiedä pitäiskö ruuvata laihemmalle vai rikkaammalle. Tosin päivällä kun ruuvasin laihemmalle alkoi paukuttaa vielä enemmän. Taidan koittaa seuraavaksi säätää flektin pienimälle ja alkaa siitä varovasti nosteleen.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Jos sulla on jo piuha jolla lukea esm inpalla koodeja ni sama piuha käy pienen modauksen jälkeen myös webastoihin.
    jaajaa.no prkl carsoftin piuhat kyllä löytys..jos sen nuilla pystyy tekeen niin mistäs sais neuvoja modaamiseen? :think

    Leave a comment:

Working...
X