Noniin, satunnaista Weban mykkänä olemista alkanu havaittavissa olla täälläkin, lähinnä tapahuu kovalla pakkasella mutta tuntuu enenevässä määrin myös oireilevan lauhemmallakin säällä.
Tommosta vikakoodia pukkaa:
Date: 01/16/11 18:55:58
ECU: ZUHEIZ
JobStatus: OKAY
Variant: ZUHEIZ
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
11 Flame out
Error frequency : 31
Flame detector measuring 1 11.00 0-n
Cooling temperature 53.00 degrees Celsius
Implausible value, Invalid working area
-------------------------------------------------------------
0 Glow plug Flame detector
Error frequency : 31
Flame detector measuring 1 11.00 0-n
Cooling temperature 63.00 degrees Celsius
Open circuit
-------------------------------------------------------------
0 Glow plug Flame detector
Error frequency : 255
Glowing 10 70.00 0-n
Cooling temperature 255.00 degrees Celsius
Short circuit to ground
================================================== ===========
Liekkivahtiin näyttäis liittyvän... Mitäs osaa tohon nyt siis pitää laittaa tilaukseen et sais toimivan pelin?
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Noniin, Pohditaan taas vaihteeks.
Ihmettelen tuota webastoa. Auton ollessa parkissa, ajon jälkeen webasto saattanee pöhistä ihan iloseen. Mutta jos auto on seissyt pidempään (yö) niin ei lähe pöhisemään. yrittää kyllä ei jää päälle. Kaukkaria käyttäen siis.
Joten toistaseks on tullu webastoa käytettyä enimmäkseen autolla ajaes.
Tämän toimivuutta en voi varmistaa mutta ainakin se kuulostaisi viheltävän siellä auton alla.
Mitään veikkauksia miksi ei taho toimia aina?, Jännite alhanen?.
Toimiiko webasto niin alhasella jännitteellä ettei auto lähe samalla jännitteellä käyntiin? Auto on siis startannu nyt aika hyvin, eikä siinä ole ollu ongelmia.
Vai oisko joku raittiin ilman puute?
Kaukkari vika selkis tuossa joulun aikoihi. Patterit oli jo ollu vähissä _pitkään_
Leave a comment:
-
-
Mulla eberi teki samaa tp5 kaukkarilla. Sen sai kyllä päälle, mutta sen jälkeen kaukkari ei saanut enää yhteyttä autoon, ennen kuin paloaika oli loppu. Omaan webastoon oon päättänyt laittaa GSM-releen kaukkariksi. Ei tartte miettiä kantomatkoja. Ericcsonin std32 varmaan tulee.
Leave a comment:
-
-
Jännä. Toisella piirilevyl webasto rokkaa. Lähtee jo kaukkarista päälle muttei sammu sillä :O
Leave a comment:
-
-
Nyt on hermo aivan loppu ton paskan kanssa. Olen päättänyt laittaa uuden tai uuden veroisen laitteen tuon nykyisen tilalle. Tutkii sitten jan kanssa pöydällä mikä tuota nykyistä vaivaa. Siitä päästään seuraavaan kyssäriin. Olen lueskellut useasta lähteestä että diesel webaston voisi laittaa toimimaan bensalla, jos siihen vaihtaa bensamallin aivot. Mahtaako pitää paikkansa? Jos jollain sattuu olemaan nurkissa thermo top C tai E (bensa) niin voi ottaa yhteyttä, mikäli hinta on selvästi alle 300e. Tuohon 300e hintaa saa käyttämättömiä saksasta ja sieltä sellaisen tilaan jos ei jotain löydy pian.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tontsa80 View PostEli itellä 530d weba tekee aivan samaa kuin sulla.. kortti ollu korjauksessa eli ei pitäis olla siinä vikaa..
suoralla sähköllä kaikki toimii.. vesipumppu, hehku, ja paloilmapuhallin, ja polttoainepumppu.. mutta kun ei niin ei..
Koita nyt selvittää mikä vika, jos mulla ois sitte sama
Leave a comment:
-
-
Jahas. Omasta webasta meni sitten ilmeisesti piirilevy.
Availin paketin ja piirilevy oli aivan hapettunu ja ruosteessa. Uiskentelu vedessä.
Yks pintaliitoskomponenttikin irtos kun vähän hipas.
Oisko vinkkejä mistä noita sais kohtuu hinnalla. Tuo kansiremppa kirpas opiskelijabudgettia sen verran että pitäs pihistellä. Ei vaan huvittaisi autolämmöstä pihistellä.
Thermo Top TLast edited by kaikkone; 18-11-2010, 06:02.
Leave a comment:
-
-
heihei mitä kuuluu...
Webastolle ei kivaa, ei,
En ole varma onko mulla jotai ilmakuplaa taas jokapuolella kun tosiaan ei välttämättä täysin putkee tuo ilmaus ole menny. mutta kumminkin. nyt tänään ajoin koneen lämpimäksi kun tuli ajeltua. sitten piuhalla aloin ihmettelemään muitakin vikakoodeja ja samoin webaston vikakoodei.
noh nollasin mitä siellä oli ja pistin päälle. samantien faulttiin heitti ja ei lähteny pöhisemään. ilmotti että lämpötila on 135 :O overheatin takia sammu. auton mittarin mukaa lämpötila n 90C.
Pitänee kahtoa mitä täysin kylmä kone sanoo.
Jahas, tänään lähti ajaessa webasto omiaan päälle. On tehny muutamia kertoja aikasemminkin. ilmeisesti piirivikainen tjsp. Pitää siis taas purkaa se ja tutkia pöydällä. Ja jos en keksi ni kiikutan sen jonnekin eteepäi. Tosin tämä vasta sen jälkeen kun saatu niistä pirun päästöistä läpi.Last edited by kaikkone; 14-11-2010, 14:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tontsa80 View PostEli itellä 530d weba tekee aivan samaa kuin sulla.. kortti ollu korjauksessa eli ei pitäis olla siinä vikaa..
suoralla sähköllä kaikki toimii.. vesipumppu, hehku, ja paloilmapuhallin, ja polttoainepumppu.. mutta kun ei niin ei..
Koita nyt selvittää mikä vika, jos mulla ois sitte sama
Leave a comment:
-
-
samanlainen
Originally posted by Dzeini View Post320d webaston (alkup. thermo top z c) kanssa painiskellaan...
Samoja oireita mitä joillain muillakin ollut. Käynnistyy hyvin, pumppu naksuu, viheltää, vaaleaa savua puskee, 1-2 minuutin päästä sammuu juuri kun on kiihtynyt suurimmille kierroksille. Samallalailla tekee oli auto käynnissä tai ei.
Luin täältä apuja ja koitin saada toimimaan.
Lähdin liikkeelle vesipumpun uusimisesta, mtt-trading sai kätevästi. Tosin oli turha ostos, jälkeenpäin kokeilin vanhalle pumpulle antaa virtaa ja hyvin hyrräs sekin.
Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus hemin pullopatentilla + johdot irti sulakeboksista ns.resetointi. Ei auttanut.
Viimeisinpänä otin koko weban irti, paloihin ja wd40 sprayt joka koloon. Karstaa oli bytheway aivan järjetön määrä palotilassa. Yön yli sai vaikuttaa ja sit tärpätin kanssa joka paikka kiiltäväksi. Kasaus ja taistellen weba takas paikoilleen.
Taas jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Kokeilin viel nostaa keulan täl kertaa 40cm ilmaan, samallalailla niitä kuplia sieltä tuli kuin ennenkin.
Eikä vieläkään toimi. Inpalla sit kattelin livedataa ja vikakoodeja. Uskoisin että sähköinen vika on kun selvästikin hienosti jo alkaa pohottaan mutta sitten heittää coolingin päälle.
Tässä vikakoodi joka tulee heti kun simahtaa:
2 combusation air fan
error frequency : 255
Flame detector measuring 1 11.00 0-n
Cooling temperature 54.00 degrees celsius
Open circuit
Error present
Apuja kaivataan!
suoralla sähköllä kaikki toimii.. vesipumppu, hehku, ja paloilmapuhallin, ja polttoainepumppu.. mutta kun ei niin ei..
Koita nyt selvittää mikä vika, jos mulla ois sitte sama
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dzeini View PostKiitos vastauksesta. Piirikorttiin en sattunut, pitääpä sitä hieman tarkemmin tutkia ja vaikka vähän elektroniikka spraytä antaa.
Tottahan tuo, testipenkkiin ja rahaa tiskiin nii homma alkaa varmaan toimimaan. Kokeillaan nyt viel hetki pihistellä ja raapia omaa päätä
Eikös paloilmapuhaltimen toiminnan/pyörimisen näe kun nappaa sen päällymuovin vaan irti?
Jooh en sentään wd40 sinne laitellut, reps
...silloin se ei pyöri vaikka laittaisit uuden puhaltimen.
tuosta toimiva jos tarve tuleeja tarjotakin saa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jp_olli View PostKatkosta herjaa paloilmapuhaltimelle, eli ohjauspuolella tuntuisi olevan häikkää. Tuohan on kohtuullisen helppo testata testipenkissä koelpolton aikana.
WD40 ei sitten sovellu piirikortille yhtään, tosin ei ollut mainintaa oliko sitä suihkittu vain mekaanisiin osiin.
Tottahan tuo, testipenkkiin ja rahaa tiskiin nii homma alkaa varmaan toimimaan. Kokeillaan nyt viel hetki pihistellä ja raapia omaa päätä
Eikös paloilmapuhaltimen toiminnan/pyörimisen näe kun nappaa sen päällymuovin vaan irti?
Jooh en sentään wd40 sinne laitellut, reps
Leave a comment:
-
-
Mikähän on kun diagnostiikka tunnistaa vaan weban mallin mutta muuten tulee invalidia ja timeouttia jne. ?
Leave a comment:
-
-
jaha. kaipa se on sitten suunnattava jurgenin luokse kunhan saan ton auton päästöistä ensinnäki läpi. Ei toi webasto siltikä taho toimia. :/
Leave a comment:
-
-
Katkosta herjaa paloilmapuhaltimelle, eli ohjauspuolella tuntuisi olevan häikkää. Tuohan on kohtuullisen helppo testata testipenkissä koelpolton aikana.
WD40 ei sitten sovellu piirikortille yhtään, tosin ei ollut mainintaa oliko sitä suihkittu vain mekaanisiin osiin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: