Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    missä päin teillä sijaitsee webat e39ssä, kun omasta ei tahdo löytyä?
    Jürgenin autossa se on tuosa edestä katsottuna moottorista vasemmalla puolella.

    Mulla se on kuljettajan puoleisen eturenkaan sisälokarin takana.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    missä päin teillä sijaitsee webat e39ssä, kun omasta ei tahdo löytyä?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Ei tosiaan havaintoa onko pasket siel, tosin oli kyl vaihtajakin aika musta, joten voi olla ihan hyvin et se on köhitty täyteen pasketta. aaattelinkin et jätän sen veke, käyn ostaa ensviikol jostai sopivan uuden putken joka riittäis alusta pihalle asti, ilman äänenvaimenninta.
    Viime kevään ku toi masiina kiukutteli ni sen jälkeen ku se lähti toimiin joksiki aikaa ni tuli kauheat määrät karstaa pihalle samalla ku toi hönki.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    ...flame failure plaaplaa...ei kai siellä änkkärissä ole mitään sittiä sisällä? Niitä saa kyllä uusia tai voit jättää sen kokonaan pois.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Oki, ku ny täs taas koklasin webaa, ni eihä se toiminu,,, noh ny sit en irrottanu webaa telineestä mutta otin äänenvaimentimen veke,, ja joha taas rokkaa :p, vkakoodina oli liekki ongelma,

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    WSE1, tyhjennäppäs priva laatikkoa

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Mahtaisko WSE1:llä olla takataskus selityksiä mitä noi eri FLA AUS NPR1 jne merkitsee?, tässä nopeasti googlattua en löytäny eikä tuossa testin omas manuskas kerrottu

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Kerrotaan nt muillekin että tuo loki ilmaisee ensiksi adapterin ja webaston ohjaimen välisen liikenteen ja kiinnipäästyään webaston toimintatilasta toiseen siirtymisen ja toimintatilan kestoajan.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Se että letkujen puristelu auttoi viittaa edelleen siihen veden´kierto-ongelmaan :think

    ...sen jälkeenhän se Webasto noin kuleman mukaan toimi ihan just eikä melkein oikein.
    jea, pitänee vielä vaan kokeilla sekin että mitä se sanoo taas tuossa telineessään. Tuli mieleen että olisko semmonen mahollista että pakoputki olisi sen verran karstainen että tuossa ei hönkä riittäisi pöhisemään puoliteholla.
    tosin mietin myös sitä että mitäköhä paskaa noissa mun letkuissa on kun tosiaan silloin kun irrotin weban ekan kerran ja kallistelin sitä ni sieltä tuli niin mustaa mönjää tohon maahan, öljynsekaista?, vieläkin näkyy se läntti, yleensä ne on huuhtoutunu parissa viikossa veke. (kyllä olen saastuttaja, hommatkaa mulle talli ni en olis! :P)
    Ja pohdin et oisko tuolla jossain ilmalukko.. Ihmettelen myös sitä kun kumminkin auton sisälle tulee lämmintä ilmaa, tosin sen kymmenen kilsan jälkee vasta jos ei webaa käytä
    Last edited by kaikkone; 23-09-2010, 21:20.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Se että letkujen puristelu auttoi viittaa edelleen siihen veden´kierto-ongelmaan :think

    ...sen jälkeenhän se Webasto noin kuleman mukaan toimi ihan just eikä melkein oikein.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    mitähä keleä. otin weban tosta hyllyköstää pois ja koeajoin sitä taas piuhan kans, lämmitti nopeasti muka 92 asteesee, tosin oli just ajettu joten oli myös lämmin motti. Noh sit se ei sammuttanukka itteää!!, jäi siihe sellasee tilaa et jäähytetään ja odotetaan.. noh sit ku oli jäähtyny. taino avitin sen verran et puristelin noita weban letkuja ja auton puolella vähäse ni sit tipahti lämpö johonki 60 ja alko taas pöhisee, pöhissy ny jo kohtalaisen tovin tässä kunnolla ja sit oli lämpö jotai 74 tyyliä.. sit alko himmaaminen, intermedia state 2, ja pöhisee hissuksee O.o..... saakeli..

    Edit: perse ku en tallentanu grafiikkaa jo autol, luulin et toi muistas ees sen tänne kotia asti. noh kohta laitan ton logjutskan

    edit: tässähän
    Last edited by kaikkone; 23-09-2010, 19:09.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Tais olla Thermo top C. Oliskos jollain muuten tommoseen "täysitehoisen" aivoja. Noissa 4,x ja 5,x kw versioissa ei oo muuta eroa kuin kortin ohjelmointi. Sais sitten vähän lisää hönkää kuutosen lämmittelyyn...
    Jep jep.... lokakuussa tutkimme sercapin jp ollin kanssa tuota prossun ohjelmointia syvällisemmin, yksi tarkoitus olisi ohjelmoida nelosista vitosia ja toinen Z mallista C mallia + lisätä muutama komponentti että vesipumpun ohjaus toimii. Uutena 4 kortti on noin 50e halvempi kuin vitoskortti, mutta neloslämmitin on noin 200e halvempi kuin vitoslämmitin! Z kortti toki taas on varaosana järkyttävän hintainen mutta ei semmoista kukaan tarvi, vanhoista zetoista kannattaa tehdä c. Jos vesipumppua ei todellakaan ole ja jostain syystä välttämättä haluaa pitää lämmittimen zetana niin z lämmitintä voi ajaa c kortilla kun laittaa vastuksen vesipumpun liitäntään.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tais olla Thermo top C. Oliskos jollain muuten tommoseen "täysitehoisen" aivoja. Noissa 4,x ja 5,x kw versioissa ei oo muuta eroa kuin kortin ohjelmointi. Sais sitten vähän lisää hönkää kuutosen lämmittelyyn...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Weban pakoputki on pirusti isompaa halkaisijaltaan kuin vastaavan eberin..
    Minkä weban??? Yleensä eberin putki on aavistuksen isompi kuin weban...

    Tuosta graafista on kyllä vaikea päätellä sammumisen syytä, 2. jälkihehkun jälkeen lopettaa (SV ja VFR tippuu alas) ja jatkaa vielä hetken tuuletusta ja vedenkiertoa, normaalit rutiinit. Eikö tuon jälkeen jäänyt todellakaan mitään vikakoodia?

    Tässä vielä graafiin selitykset jos apua jatkossa:
    GP = Glow Plug, hehkutulpan ohjaus (oma 2nap liitin x3, liitäntä viistosti kortilla)
    (Sin.) SV = polttoainepumpun ohjaus (6napaisen x1 liitännän pinni 6)
    S = Summer/winter kytkin (6 napaisen x1 liitännän pinni 5) S asento eli kytkentä maahan saa aikaan sen että webaston ohjaus ohjaa ainoastaan puhaltimen relettä (auton tuuletustoiminto). Ei useinkaan kytketty.
    CAF = Combustion air fan, paloilmapuhaltimen ohjaus (oma 2nap. liitin x4)
    CP = Circulation pump, kiertovesipumpun ohjauslähtö (oma 2nap liitin x5)
    VFR = Vehicle fan relay, lämmityslaitteen puhaltimen ohjauslähtö (yleensä pinni 4 liittimessä x1, 6napainen)
    Temp = ohjainkortilla sijaitsevan lämpöanturin mittaama lämpötila
    (or.)SV = ohjaustieto /tulo kellolta tms, laite päälle / pois, jännitetieto - webasto käy (kunnossa ollessaan) aina kun tässä linjassa on jännite (yleensä 6napaisen x1 liitännään pinni 1)
    FD = Flame detector, liekin tunnistin. Uudemmissa integroitu hehkutulpan resistanssin mittaukseen, vanhemmissa erillinen tunnistin (palolämpöanturi) jolloin reunimmaisessa 2 napaisessa liitännäsä x6 on myös pinnit.

    Muuta: X2 virtaliitin. Diagnostiikka useimmiten x1 nastassa 2. Voi olla myös 1. webaston ohjaustulo voi olla joillakin korteilla x1: 1n sijasta myös x1 nastassa 3 ja toimia myös maadoittamalla joillakin korteilla. VFR lähtö aktivoituu mm vanhemmilla bmw eli audikorteilla heti kun ohjauksen aktivoi koska näissä sitä ei käytetätä puhaltimen ohjaukseen vaan ilmoittamaan ihkalle että webasto toimii. Tämä on huomoitava korvattaessa tällainen kortti yleismallisella (tarvitaan diodikytkentä lisäksi). Muutoin VFR aktivoituu tavallisimmilla korteilla lämpötilan ylittäessä 35C.
    CAF ja CP toimivat aina vielä pari minuuttia ohjauksen katkaisemisen jälkeen ja muutenkin jos laite menee vikatilaan, paitsi jos vika on niiden piirissä.
    Väyläkortteja ei voi ohjata pelkällä jännitetiedolla, ja joissakin ei ole jänniteohjaustuloa ollenkaan. VAG webaston kortin lukkotilaa ei saa poistettua thermo testillä vaan tarvitaan vas testeri tai vastaava (vag com). Muilla korteilla lukituksen saa pois thermo testillä, useilla myös käyttämällä kortin virrattomana. Joillakin korteilla jos webaa ajaa thermo testillä (valikon kautta) ei sitä voi ohjata jännitetiedolla samaan aikaan tai toisinpäin.
    Last edited by WSE1; 22-09-2010, 22:23.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kuitti

    Leave a comment:

Working...
X