memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    ja paketti lähti saksasta tulemaan , nopeaa toimintaa

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    jees, pitänee kai taistella vielä jokupäivä ennenkuin luovutan , pikkuhiljaa nakertelee jollai teril ni eiköhä siitä jotai reikäjuustoa tule.

    Leave a comment:


  • KasTrolli
    replied
    Suoraa apua ei ole antaa, mutta kun täällä päin vaikutat niin Thermo Tek niminen pulju Nastolassa noita ainakin ihan leipätyökseen ropaa, joten sieltä voipi kysellä apuja jos ei itseltä luonnistu. Varaosiakin lämmittimiin kauppaavat, mutta varmaan sieltä Saksasta ne halvemmalla kuitenkin saat. :think

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Saksanmaalta uusi E34/32 alkuperäisen webaston (BBW46) poltin muutamineen antureineen ja hehkutulpalla 111e kotiin kannettuna

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Jees, uus höyrystin + kaikki tiivisteet jne härpäkkeet tilattu saksanmaalta, 119e tuli hintaa.

    Nyt sit kysäsisin et oisko jotai vinkkiä miten sais parhaiten porattua nuo ruuvit tuolta veke ilman että nakertaa paljon tuota alumiiniä :P,
    ei ole pylväsporakonetta saatavilla, ainuastaan akkukäyttönen makita, pienellä terällä ja siitä suurentaen sopivaks?,

    onneks katkes vain kaks ruuvia noista muovisista kansista,

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    hmhm, tutkailin tuossa tuota höyrystintä ja kyl tuossa huopa on, tosin kokeilin hiukan niin ihan koppuraiseks oli menny ja rapis pois kun vähänki rapsutti, eli en kyl usko et tuo enää täydessä terässään on. :P

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Höyrystimen pohjalta puuttuu verkko ja huopa kokonaan! Pitäisi uusia koko höyrystin, esim. http://www.ersatzteilbox.com/product...---PETROL.html

    tai


    Myös eeperi.comista voi tiedustella kyseistä osaa (varaosanumero 26329B).

    Korjausmanuaali BW50 / DW50 lämmittimelle:



    Jos lämmittimesi on dieselin ohjainkortilla (niinkuin olen ymmärtänyt) mutta bensa-autossa toimii se kuitenkin kohtuullisesti kun siihen laittaa bensiinipoltinosan. Dieselin poltin ei kestä.

    DW50 / BW50 höyrystimiä on myös tuloksellisesti korjattu leikkaamalla pohjalle sopivan tiukka höyrystinverkko uudemman TTC:n "tuhotusta" poltinosasta. Tuo alkuperäinen huopa/verkkosysteemi on DW/BW50 heikko kohta, ttcssä vastaava kestää huomattavasti paremmin. Toki ttc:n poltin on myös kalliimpi joten sillä tapaa ei kannata läheä ehjää rakentelemaan.

    jees, kiitän ja kumarran ,
    Eli tuo varmaan on aiheuttanut sen että webasto ei suostunut lähtemään kunnolla pöhisemään, ja veikkaan että mikä sen verkon on tuhonnut niin oli se kun viimetalvena pakoletku oli tukossa ja monen savuttavan yrityksen jälkeen huomasin vasta sen.

    ja suurkiitos manuskasta , vaikka on vähä hankalan olonen kieli ni kyllä kuvat kertoo paljon
    Last edited by kaikkone; 29-08-2010, 17:32.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Höyrystimen pohjalta puuttuu verkko ja huopa kokonaan! Pitäisi uusia koko höyrystin, esim. http://www.ersatzteilbox.com/product...---PETROL.html

    tai


    Myös eeperi.comista voi tiedustella kyseistä osaa (varaosanumero 26329B).

    Korjausmanuaali BW50 / DW50 lämmittimelle:



    Jos lämmittimesi on dieselin ohjainkortilla (niinkuin olen ymmärtänyt) mutta bensa-autossa toimii se kuitenkin kohtuullisesti kun siihen laittaa bensiinipoltinosan. Dieselin poltin ei kestä.

    DW50 / BW50 höyrystimiä on myös tuloksellisesti korjattu leikkaamalla pohjalle sopivan tiukka höyrystinverkko uudemman TTC:n "tuhotusta" poltinosasta. Tuo alkuperäinen huopa/verkkosysteemi on DW/BW50 heikko kohta, ttcssä vastaava kestää huomattavasti paremmin. Toki ttc:n poltin on myös kalliimpi joten sillä tapaa ei kannata läheä ehjää rakentelemaan.
    Last edited by WSE1; 29-08-2010, 17:13.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Noniin, nyt sitten taas tyhmiäkin tyhmempiä kysymyksiä,
    Kun ei ole tullu ennen availtua webastoja niin en osaa nyt sanoa näyttääkö tuo lähellekään normaalilta. Joten voisiko joku osaavampi kertoa

    Höyrystimen sisältä?





    Pahoittelen kuvien laatua, kämänen kamera ja kädetön kuvaaja.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    humm, mitenköhän sen saa ylös siitä ilman että mitään rikkoo, en ite ainaka löytäny mitää ruuvia mihin pääsiks käsiks, ainut mitä ruuvailin oli se kuusiokolo mut eii mitään virkaa,

    edit: haa, sen ruuvin idea kiristää se sisusta, noni, ois pitäny ottaa aikasemmin silmät käteen, nyt siis aukes ja purkaantui höyrystin ja muut.
    Last edited by kaikkone; 29-08-2010, 08:58.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Höyrystin pitää nostaa siitä keskeltä päältä päin ensteks poijes.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Noniin, nyt luovutan.. hakenu varmaa pari tuntia ellen enemmänkin googlesta tietoa tuosta webasto thermo top T:stä..

    Mitään järkevää ei löydy..
    Osaisko siis joku webastovelho kertoa miten tuon saa purettua.. en saa sitä sitä osaa irti mikä on niiden letkujen puolella.. enää on kiinni jostain rööristä mikä on lähestulkoon osan keskellä. liikkuu edes takas mutta ei lähde pois.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Mjooh, poistoletkusta oli sitten otettu tuo weban nesteet, sen kun tukki ni sehän tukki sen palautusletkun kokonaan :P, kävi hiukan (rikkaalla, vai laihalla, kumminpäin se ny on ku motti saa liiikaa bensaa)..

    mitäköhän hyviä keinoja olisi noiden ruostuneiden ruuvien irrotukseen, ilman että tuhoaa muoviosia.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    no voi moro et osaa olla tiukassa noi ruuvit , kahtoin ni kolme ruuvia jotka sain jo irti olivat niin ruostuneet että keskeltä oli kierteet kadonnu

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Webasto irroitettaessa vesiletkut 19mm jatkoholkilla yhteen ja polttoaineletku tukkoon, nyt autolla voi ajaa.

    Itse webaston huolto, periaatteessa toimiva weba ei kyllä tarvitse mitään huoltoa, jos laite ei toimi kunnolla on kyseessä vika joka pitää korjata ja selvittää diagnostiikkaa apuna käyttäen. Toki jos laitteen prkaa pois minkä tahansa syyn vuoksi, kannattaa ajankäytöstä riippuen tehdä seuraavia toimenpiteitä: Koko weba puhdistetaan, uusitaan huonot tiivisteet, ruuvit, pultit (osa varmaan katkeilee, kannattaa varautua poraukseen ja kierteytykseen kunnon välineillä). Palopesästä kannattaa irroittaa hehku, jos hehkussa on karstaa voi sen raaputtaa varovasti pois kynnellä, palopesän karstat liuottimilla ja suurimmat kokkareet varovasti puutikulla, vaikka virallinen hehkun vaihto-ohje kieltääkin karstan poistamisen en ole ikinä havainut varovasti suoritetun karstan poistn aiheuttavan palopesälle minkäänlaisia vaurioita. Jos hehku näyttää kovinkin epäilyttävältä voi sen uusia (n.60-70e), jos palopesän pohjalla oleva verkko on aivan rikki tulee palopesä uusia (n. 170e sisältäen hehkun). Osia voi kysellä mm eeperi.comista.

    Vesipumppu vikaantuu usein mutta mitään huollettavaa siinä ei ole, sähköinen osa on valettu umpeen. Voihan sen päädyn toki avata ja tutkia että tiiviste on ok ja ylimääräistä likaa ei ole. Kannattaa kokeilla pumppua 12 v jännitteellä, jos toimii ok ja on hiljainen niin hyvä, jos pitää pahaa ääntä niin roottorin akselitapin reikä on kulunut väljäksi, ei oikein voi muuta kuin vaihtaa pumppu (kysy volkkarin liikkeistäpierpurgin kv pumppua, saat halvemmalla tai sitten ebay) jos ei jostain elektroniikaltaan vikaantuneesta saa ehjää roottoria, toki kunnon askartelija voisi sorvailla tähänkin laakeriholkin.

    Webaston ohjainkortilla on noin kymmenkunta muita useammin vikaantuvaa osaa jotka tietysti voisi varmuuden vuoksi vaihtaa Ikävä kyllä korjailen näitä vielä työkseni joten en mielelläni kerro liikesalaisuuksia tarkemmin. Jos juottaminen on tuttua niin ainakin elkot kannattaa kuitenkin uusia, kapasitanssi voi olla muutaman kymmenen prosenttia eri mutta jännitekesto on oltava ainakin 25v ja lämpötilankesto vähintään 105.
    Tärkeintä on ettei ohjainkortille ole päässyt vettä, ja ettei kortilla ole hapettumia. Vesi tulee liittimien kautta joten kaikkien sokkotulppien ja tiivisteiden tulee olla ehjiä (auton puolella).
    Jos irroitat ohjainkortin varaudu kiinnitysruuvien katkeamiseen, webaston lämmitys kuumailmapuhaltimella helpottaa ruuvien irroitusta selvästi.

    Auton puolelta tarkistetaan webaston pakoputken ja liitäntäletkujen kunto. Myös johtosarjan liittimet ja niiden tiivisteet tulee tarkistaa, hapettuneet liitinnastat ja vaurioiutuneet tiiviteet tulee uusia, lopuksi näihin voi laittaa kevyesti rasvaa.

    Webaston polttoainepumppu toimii tavallisesti kuin vanhan mallin junan vessa joten sille ei tarvitse uhrata juuri ajatuksia yleensä.

    Webastoa pääsee myös tutkailemaan diagnostiikalla 6 napaisen liitännän 2 pinnin kautta (wbus /can laitteissa 1) Thermo test softalla K-linja (vag com /vast) adapterilla, tt softa ja muuta matskua löytyy techwebasto.comista.

    Minulta löytyy thermo top z/c webastoihin jokaikinen osa yksittäinkin eli mitä tahansa osaa tt z/c webaan tarvitseekin se löytyy.

    Kiitän ja kumarran , noilla varmaankin pääsen pitkälle. Tarkoitus kumminkin on talveksi asennella vielä lohkolämppä kun tulee noita ajokilometrejä kouluaikana vähemmän. Mutta wepaston toiminta olisi loistavaa,
    masiina itsessään toimi viimetalvena, keväällä alkoi tulla ongelmia kun pakoputki meni tukkoon (johonki jäälohkareeseen ajoin -> pakoputki lyttyyn), jolloin kone savutti monen monta kertaa ja tukehtui.. nyt kesällä tosiaan alkaa kyllä puhaltamaan lämmintä mutta ei lähe täyteen hönkään vaan sammuu ja sit tuleepi se bensan haju.
    noh tutkailemalla ja huoltotoimenpiteet tekemällä toivottavasti saan parempaan kuntoon tai sitten raahaan sen huollettavaksi

    Samalla kun puran tuon wepan tuolta niin pitäisi myös irroitella lisävesipumppu(vai mikä sen nimi on joka kierrättää nesteitä) kun tuleepi välillä vikakoodia siitä.
    wepa on siis mulla jälkiasenteinen.

    Leave a comment:

Working...
X