320d webaston (alkup. thermo top z c) kanssa painiskellaan...
Samoja oireita mitä joillain muillakin ollut. Käynnistyy hyvin, pumppu naksuu, viheltää, vaaleaa savua puskee, 1-2 minuutin päästä sammuu juuri kun on kiihtynyt suurimmille kierroksille. Samallalailla tekee oli auto käynnissä tai ei.
Luin täältä apuja ja koitin saada toimimaan.
Lähdin liikkeelle vesipumpun uusimisesta, mtt-trading sai kätevästi. Tosin oli turha ostos, jälkeenpäin kokeilin vanhalle pumpulle antaa virtaa ja hyvin hyrräs sekin.
Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus hemin pullopatentilla + johdot irti sulakeboksista ns.resetointi. Ei auttanut.
Viimeisinpänä otin koko weban irti, paloihin ja wd40 sprayt joka koloon. Karstaa oli bytheway aivan järjetön määrä palotilassa. Yön yli sai vaikuttaa ja sit tärpätin kanssa joka paikka kiiltäväksi. Kasaus ja taistellen weba takas paikoilleen.
Taas jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Kokeilin viel nostaa keulan täl kertaa 40cm ilmaan, samallalailla niitä kuplia sieltä tuli kuin ennenkin.
Eikä vieläkään toimi. Inpalla sit kattelin livedataa ja vikakoodeja. Uskoisin että sähköinen vika on kun selvästikin hienosti jo alkaa pohottaan mutta sitten heittää coolingin päälle.
Tässä vikakoodi joka tulee heti kun simahtaa:
2 combusation air fan
error frequency : 255
Flame detector measuring 1 11.00 0-n
Cooling temperature 54.00 degrees celsius
Open circuit
Error present
Apuja kaivataan!
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostJa mun weba vittuilee edelleen. Taas paukutti ja sammu. Auton käydessä sitä virtastakin pitäisi olla riittävästi. Alkaa olla kaminan lähtö aika lähelä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostOn se kumma Webasto sulla. Ens ei toimi ja nyt toimii liiankin hyvin
Tosin turhaa se keskellä päivää pöhisee kun töitä pitäs tehä.
Mietin sellasta vaihtoehtoa että jos olisin kasannu sen huonosti niin kosteutta piirilevylle/liittimiin -> saa singaalin et läheppäs päälle ja sit alkaa hörisee omiaan
Originally posted by Juppe View PostJa mun weba vittuilee edelleen. Taas paukutti ja sammu. Auton käydessä sitä virtastakin pitäisi olla riittävästi. Alkaa olla kaminan lähtö aika lähelä...
Leave a comment:
-
-
Ja mun weba vittuilee edelleen. Taas paukutti ja sammu. Auton käydessä sitä virtastakin pitäisi olla riittävästi. Alkaa olla kaminan lähtö aika lähelä...
Leave a comment:
-
-
On se kumma Webasto sulla. Ens ei toimi ja nyt toimii liiankin hyvin
Leave a comment:
-
-
puuh. tänää tuli luettua työkaverin E38:sta vikakoodeja. kaveri haaveili webastosta. sit oli pakko lukea webaston tietoja kun oli diesel vehjes. kaveri oli ihmeissää ku todettii et sillä on webasto mutta se ei toimi. kaverilla ollu yli vuoden tuo auto ja ei ole tienny että siinä on webasto..
Muutta niiin. omassa webassa on nyt jotai häikkää. Menee päälle miten lystää. En mielestäni paina kaukosäätimen nappia ja silti on päällä. Ajossa menee ja töissä kerran huomasin että webasto vihelteli pihalla omiaan.
Pitää kai kokeilla jättää kaukosäädin kotia että onko sillä vaikutusta :o.
Jälkiasenteinen minun siis.
Leave a comment:
-
-
Noniin, eli mun bbw46 tekee sellaista että liekkinapista painettaessa laittaa heti paloilmapuhaltimen ja vesipumpun päälle. Sammuu sitten minuutin päästä. Bensapumpussa ei tapahdu mitään eikä hehkuta. Lämpöanturissa ei vikaa, flekti sisällä ohjautuu aivan oikein lämpötilan mukaan. Anturi on myös mitattu. Kokeiltu toisella boksilla, ei mitään vaikutusta. Thermotest tunnistaa että kyseessä on bbw46 mutta herjaa invalid responsea. Eli se siitä koodien luvusta. Lupaan 50e ratkaisuun johtavasta vihjeestä! Jos joku nämä vanhat webat tuntee niin olisin tuhannesti kiitollinen jos lähestyisi privalla.
Leave a comment:
-
-
Joo, sen verran vielä testaan, että voin olla varma, että vika on akussa. Siltä se kyllä nyt vahvasti näyttää.
Leave a comment:
-
-
Jos akku tökkii jo Lokakuussa, ei se weba toimi vähääkään tammi- helmikuun pakkasilla.
Akku vaihtoon, niin iso ja laadukas kun sinne menee niin ei tarvi joka yö olla laturissa.
Leave a comment:
-
-
Taas jatkettu testejä. Auto oli yön c-tekin nokassa ja yllättäen weba oli lähtenyt ihan normaalisti toimimaan. Tutun sähkärin kanssa juttelin ongelmasta ja hän veikkasi huonon akun olevan syynä siihen, ettei kone jaksa hehkuttaa kunnolla. Olin vähän skeptinen sen suhteen, mutta akku on kyllä kieltämättä monta vuotta vanha. Joka kerta kun pumppu naksahtaa, laskee kierrokset tuulettimen moottorissa hetkellisesti, varsinkin silloin, kun kone lähtee sytyttämään kaminaa. Hyvin se (auto) kyllä starttaa ja toimii muuten. Startille voi tosin kelvata huomattavasti alemmat jännitteet. Webaston diagnostiikka näyttää jotain 11.9V luokkaa, kun kone yrittää käynnistyä. Tää akkuhomma selittäisi senkin, miksi laite toimi testipenkissä ihan hyvin, muttei toimi mun autossa. Täytyy jatkaa laturikokeiluita huomenna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKuka noita tekee? Oulainen on vähän liika kaukana kun matkaa melkeen 600km
Leave a comment:
-
-
Kuka noita tekee? Oulainen on vähän liika kaukana kun matkaa melkeen 600km
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.
Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.
Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!
Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.
Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.
Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!
Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: