Originally posted by kaikkone
View Post
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Niinpä, jokaisen kerran jälkeen kun virrat käännetään päälle (vaikka vain sekunnin ajaksi) ja jälleen pois, menee noin vartti ennenkuin sähköjärjestelmä menee lepotilaan ja vesiventtiilit avautuvat (jänniteohjaus pitää niitä kiinni, ilman ohjausta ovat auki) .
-
muttakun tuo testaus tehtiin niin että auto oli seissyt n pari tuntia ja sen jälkeen ajoin auton parkista testauslaitteen viereen, n 100m. ja pois päältä.Originally posted by WSE1 View PostVirtojen katkaisun jälkeen odota niin kauan että auto menee lepotilaan, silloin venttiilit avautuvat (n. 15min). Eihän kukaan normaalisti yritä lämmittää weballa jo ajosta tullutta autoa, siksi tällaista tilannetta ei käytännössä pääse syntymään mutta testaillessa kyllä. Jos ei jaksa odottaa niin irroittaa venttiileille menevän johdon. Jos johtoa ei muista laittaa kiinni niin kyllä sen sitten hikoillessa muistaa kun seuraavan kerran ajaa...
Leave a comment:
-
Virtojen katkaisun jälkeen odota niin kauan että auto menee lepotilaan, silloin venttiilit avautuvat (n. 15min). Eihän kukaan normaalisti yritä lämmittää weballa jo ajosta tullutta autoa, siksi tällaista tilannetta ei käytännössä pääse syntymään mutta testaillessa kyllä. Jos ei jaksa odottaa niin irroittaa venttiileille menevän johdon. Jos johtoa ei muista laittaa kiinni niin kyllä sen sitten hikoillessa muistaa kun seuraavan kerran ajaa...Originally posted by kaikkone View PostHuomattiin että jostain syystä auto vetää venttiilit kiinni / vesi ei kierrä.
Leave a comment:
-
Hiilet ja helat voi paloilampuhaltimen moottoriin kyllä vaihtaa jos jaksaa askarrella. Osien hankinnassa joutuu käyttämään mielikuvitusta, joku uusi halpa kiinalainen sähkömoottori samalla akselilämpimitalla voi olla sopiva elinten luovuttaja. Mm. pilssipumput etc voi löytää näitä.Originally posted by Perlenbacher View PostKun ahtimeen ei saa webastokauppiaalta varaosia (koko setti 360e) kiinnostais tosiaan et korjaako noita joku jossain? WSE1? Kommenttia? BBw46 on malli.
Korjailen näitäkin joskus mutta yleensä ei oikein tahdo aikaa olla muilta hommilta.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa mieleen että olisikohan semmonen mahollista että letkujen vesikierto olisi huonoa. olisi tuketta jossain. Kierto olisi mutta heikko.
Purkaessani tuo webasto jostain välistä maahan valui sellai puolen neliön kokonen läntti jotai mustaa mönjää, öljyäkö? Pirun mustaa se ainaki oli.
(eikus heetkinen, jos öljy sekottu nesteesee ni siitä tuli sitä sinapinväristä?)
Mietin et sen huonon kierron takia se selittäs sen että moottori ei yksinään jaksa lämmittää autoa sisältä esm -5 asteen pakkases.
Leave a comment:
-
Dodiin. nyt on sit lueskeltu diagnoositietoa.
Vanhat koodit kun pyyhki pois ja käytettii webaa niin uusia ei tullut.
Huomattiin että jostain syystä auto vetää venttiilit kiinni / vesi ei kierrä.
Pitänee vielä tarkemmin ite tutkia inpalla että vetääkö auto ne kiinni vai oisko siel joku muu tuke.
Eli lämmöt nesteessä nous sinne vähä yli 90 jonka jälkee webasto sammutti ittesä/käynnisti jäähdytyksen.
Ei menny sekää vikakoodin lukureissu putkee.. takas tullessa kotia KERRANKIN ajaessani kiltisti vakkarilla satasta kameraan.. en ollu huomannu nopeuden muuttuneen kaheksaakymppii
Leave a comment:
-
Tässä tapauksessa kun puhutaan DW/BW50 laitteista, niin se "syöttöyksikkö on diesilissä ja bensassa erilainen tai ainakin eri varaosanumerolla toimitettava. Syytä eroon en tiedä mutta epäilen sen polttoaineen annostelussa olevan eroa koska laitteissa on kuitenkin sama automatiikka.Originally posted by WSE1 View Post...Dieselpumpulla ei ole suositeltavaa pumpata bensiiniä koska pumpun käyttöikä voi lyhentyä merkittävästi. Bensiinipumpulla voi pumpata kumpaa tahansa.
Leave a comment:
-
En siis ole varma että onko toi ny sitä että sais liikaa naftaa vai liian vähän. köhii kumminkin.
Leave a comment:
-
Mulla taas ampuu pakoputkeen. No kunhan saan noi softat niin pääsee rukkaamaan seoksia. Penkissä toimi tismalleen oiken, mutta silloin pakoputkessa oli äänenvaimennin. Nyt sitä ei tilasyistä ole...
Leave a comment:
-
Kun ahtimeen ei saa webastokauppiaalta varaosia (koko setti 360e) kiinnostais tosiaan et korjaako noita joku jossain? WSE1? Kommenttia? BBw46 on malli.
Leave a comment:
-
Jahas. Tässänäi ny kokeilin, Laitoin kaukkarilla hyrräämään ja hyrräili about 10min. Kyllä sisälle tuli lämmintä mutta toi miten toi käy ei ole normaalia. Ei ole sellanen tasanen pöhinä vaan röpöttää. ihan niinku tavaraa ei höyrystys tarpeeks nopeasti. vaan jotenki annoksittain.
Ku alotin niin ekalla "kiihdytyksellä" tuo kiihtyi melkein täyteen tehoon kunnes kaiketi sammui, siirtyi hiljasemmalle puhallukselle ja sen jälkeen uudella kiihdytyksellä pysyi pitkään päällä mutta röpöttäen ja kun kokeilin pakokaasujen lämpöä niin se ei minusta ollut ihan niin kuuma kuin sieltä täysin toimivana pitäisi tulla. EN kyllä ole täysin varma kuinka kuumana sieltä pitäisi pöhinän tullakaan.
EDIT: lämpimänä kun yritti pistää tuota päälle niin kolme kertaa kiihdytyksen yritti tehä ja sitten hyytyi, kolmannen kerran jälkeen sammutus.Last edited by kaikkone; 16-09-2010, 18:09.
Leave a comment:
-
Mjahas. Kokeilempas vielä kerran tuola autolla -> raportoin sitten taas :P
Leave a comment:
-
Normi weban lukkotila poistuu käyttämällä sitä virrattomana. Tämän jälkeen toimii oikein jos todellinen vika on korjattu. Ei tietenkään toimi jos vika on edelleen olemassa. Jos sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua ei palotapahtuman mittaus onnistu oikein -> Thermo top cssä yleinen vika, referenssivastuksen arvo ohjainkortilla muuttunut. Korjaantuu uusimalla vastus. Joskus, n 1 tapaus kymmenestä, itse hehku on vialla. Tässä topikissa käsitelty DW tai BW 50 on sen sijaan eri laite ja omaa erillisen hehkun ja palolämpötunnistimen. vanhemmat BBW tai DBW laitteet toimivat aika lailla samalla periaatteella kuin BW tai DW mutta rakenne on erilainen. Uudemmat TTZ ja TTC laitteet tarkkailevat palotapahtumaa hehkun resistanssiarvoa mittaamalla. Muuten perustoimintaperiaate on kaikissa samankaltainen. Mikäli laitteessa on jokin vika, etenee käynnistys tai palotapahtuma jos laite pääsee sinne asti, vikatilaan saakka jonka jälkeen käynnistyy parin minuutin tuuletus.Originally posted by Juppe View PostTossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Jos laitteessa ei ole mitään elonmerkkiä ja virrat kuitenkin tulevat on se lukossa tai vikatila sellainen ettei se edes yritä käynnistyä. Jos polttoainepumppu ei ala nakuttamaan vika ei ole yleensä pumpussa tai sen ohjauksessa vaan laitteen meneminen vikatilaan ennen polttoaineensyötön alkua pysäyttää käynnistysprosessin siihen ja aiheuttaa tuuletuksen. Jos tuuletus huutaa koko ajan tai satunnaisesti on paloilmapuhaltimen ohjaus kortilla vialla. Dieselpumpulla ei ole suositeltavaa pumpata bensiiniä koska pumpun käyttöikä voi lyhentyä merkittävästi. Bensiinipumpulla voi pumpata kumpaa tahansa.
Leave a comment:
-
Kyllä se sen jälkeen kun vikatilassa(lukossa) on niin ei enää sano mitään, mut ei tarvi mitään vikakoodia nollata jotta saa taas yrittämään ja ihan samallatavalla lukkoon se Eberikin menee.Originally posted by Juppe View PostTossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Se diagnostiikkasetti ei ole mikään autuaaksi tekevä vaan sitäkin pitää osata käyttää eli siis lukea oikein niitä arvoja ja diagnisoida se vika.
Leave a comment:
Leave a comment: