Originally posted by Jampsu87
View Post
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sitten joudut vaihtamaan liitin sopivaksi sun autoon. Ei pitäisi olla paha nakki...eli käytät se yksi xenon poltimosta tuleva liitin mikä mahtuu sitten suoraan relejohtosarjan liitimeen.Last edited by EPDM; 05-11-2010, 23:13.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
-
En tuossa kiireeltäni kerennyt lueskella kovinpaljoa tuota topiccia vaan ajttelin kysyä suoraa.
Eli minulla on e32 korin seiska johon laitoin xenon sarjat lyhyiin, pitkiin ja lisäpitkiin kun työmatka pidenty sen verran että valoja on hyvä olla.
Ilmeni ongelma että kaikki valot värisee ja vilkkuu. Ei mahda kovin hyvää tehdä valoille se. Missä on vika ja miten sen vois korjata?
En usko että voi olla niin huono tuuri että kaikki 3 sarjaa on sökönä, koska pari kaveriakin osti samasta kasasta ja niillä toimii moitteitta.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
^ Vaatinee lienee, että otat virran sarjoille suoraan akulta. Värinä/vilkkuminen johtuu yleensä juurikin virran puutteesta.
Comment
-
Kyllä muuten nopeutui tuo valojen syttyminen huomattavasti tuon relesarjan laiton jälkeen ja ballastikin on toistaiseksi kestänyt ja pieni syttymisvaiheen värinä hävisi. Pitäisi vaan vielä saada aikaiseksi laittaa jollain oikealla liittimellä herätejohdot kiinni kun ovat nyt liitetty sokeripalallaOriginally posted by Jampsu87 View PostVaikuttaako tuo relesarja oikeasti muuhun kuin palaneen lampun vikailmoituksiin.
Nyt kun tosiaan ajattelin asiaa tarkemmin niin kumpikin palanut ballastihan on ollut kuskin puolella. Voisikohan alkuperäisissä johdoissa olla vikaa kun kuskinpuolelta polttaa noita ballasteja vai onkohan vain sattumaa.
Sain onneksi takuuna xenonkungenilta uuden ballastin sen palaneen tilalle. Sattui tulemaan vielä uudempi versio tuosta micro ballastista
E91 lci 330xd.
Comment
-
Lisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :thinkOriginally posted by zener View Post^ Vaatinee lienee, että otat virran sarjoille suoraan akulta. Värinä/vilkkuminen johtuu yleensä juurikin virran puutteesta.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Itselleni laitoin MB W210 Faceliftiin ns. canbus pro -sarjan lähivaloihin.
Jos käytän valoautomatiikkaa, eli joka toimii tässä mallissa niin, että kun starttaat menee 2-3s kunnes kaikki auton valot mittarivalot mukaanlukien syttyvät. Tästä aiheutuu tällä canbus -sarjallakin alkuun värinää ja valot tavallaan yrittävät syttyä kaksi kertaa, kun ensimmäisellä kerralla ei "virta riitä" (?)
Jos taas starttaan auton, käännän itse katkaisimesta parkit päälle ja odotan noin 4-5s, vaihdan vasta sitten manuaalisesti ajovalot päälle niin valot syttyvät mielestäni normaalisti.
Comment
-
Jaa-a, jänniä on ongelmat... Itselläni ei oo koskaan ollu yhdessäkään autossa vielä ongelmia, ja aina on auton omia johtoja tullu käytettyä.Originally posted by Soininen View PostLisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :think
Nytkin sigun autossa on ajovaloissa 35w ja pitkissä 55w sarjat auton omilla johdoilla ja toimii.
Comment
-
....mitä tuo "pullistelu ja röyhentely" ketään auttaa?!?!?Originally posted by zener View PostJaa-a, jänniä on ongelmat... Itselläni ei oo koskaan ollu yhdessäkään autossa vielä ongelmia, ja aina on auton omia johtoja tullu käytettyä.
Nytkin sigun autossa on ajovaloissa 35w ja pitkissä 55w sarjat auton omilla johdoilla ja toimii.
Comment
-
Ei kyllä ollut mitää pullistelua tuo.Originally posted by expertti View Post....mitä tuo "pullistelu ja röyhentely" ketään auttaa?!?!?
Tuommoista Soinisen kaltaista ongelmaa oli kerran yhdessä omegassa, joka johtui juurikin virran vähyydestä.
Comment
-
Siltikin epäilen että on virran saanista jotenkin kiini. Yritäpä maadotaa muuntajat suoraan runkoonOriginally posted by Soininen View PostLisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Eli siis lisävalot on vedetty releen kautta suoraan konehoneessa olevasta akun navasta ja maadotus myös konehuoneen maahotus pisteeseen.Originally posted by Soininen View PostLisäpitkät on kytketty taas siihen iskarikupissa olevaan maadotus pisteeseen :think
Eli voisiko olla että auton jännitteen säädin olisi menossa vai missä hitossa se vika voisi olla. Ei huivttasi rueta purkaan nuita valoja taas pois.
Vitn jälkiasennus keenonit!
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Yleensä ne rupeavat vain vaihtamaan väriä kun ovat menossa. Ootko koitellu konkkia ballastin ja auton johtojen väliin? Niitä saa alan liikkeistä ja ainakin itellä välkkyminen loppu siihen.Originally posted by jukkae View PostOngelmaa täälläkin, valot värisee, 13,98v tulee ballastin luo virtaa joten ei pitäis olla siitä kiinni? Toinen värisee paljon enemmän ja toinen aina välillä
Voiko hajoamaisillaan oleva polttimo ruveta värisemään?
-JukkaBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
Comment