Täällä 55w xenonit toimivat hyvin e46 coupessa, ainut huono puoli on se, että xenonit häiritsevät hieman radiosignaalia, joka tulee esiin varsinkin heikommin kuuluvilla alueilla. Radio siis kuuluu, mutta xenon heikentää kuuluvuutta jonkin verran.
Katselin netistä sitten tällaisia ballastille menevän virtajohdon ympärille laitettavaa Ferriittiä, 5e/kpl. Mahtaakohan tuo toimia, onko joku kokeillut. Tosin ei ole paha hintakaan kokeiltavaksi.
Täällä 55w xenonit toimivat hyvin e46 coupessa, ainut huono puoli on se, että xenonit häiritsevät hieman radiosignaalia, joka tulee esiin varsinkin heikommin kuuluvilla alueilla. Radio siis kuuluu, mutta xenon heikentää kuuluvuutta jonkin verran.
Katselin netistä sitten tällaisia ballastille menevän virtajohdon ympärille laitettavaa Ferriittiä, 5e/kpl. Mahtaakohan tuo toimia, onko joku kokeillut. Tosin ei ole paha hintakaan kokeiltavaksi.
Toimii se, mutta valoteho on vain sen 35w jonka vakiolampullakin. Xenoneissa se ballasti määrää sen tehon eikä polttimo. Käyttöikä myös on luultavasti tavallista lyhyempi. Eli jos haluat sen 50w ulos sieltä polttimoista, niin vaihda myös ballastit.
Mulla olis kysymys D2R-polttimoista, eli nehän on ilmeisesti tarkoitettu heijastinumpioon (jollainen e46:n pitkä umpio on) mutta onko niissä muuta eroa kuin tuo maali rajauksena? Mietin vain että parantaisiko se e46:ssa pitkien kuviota paljonkin verrattuna D2S-polttimoihin?
Toimii se, mutta valoteho on vain sen 35w jonka vakiolampullakin. Xenoneissa se ballasti määrää sen tehon eikä polttimo. Käyttöikä myös on luultavasti tavallista lyhyempi. Eli jos haluat sen 50w ulos sieltä polttimoista, niin vaihda myös ballastit.
Aivan oiken.
Minulla on ollut talviautossa (passat syncro) jo muutamia vuosia 35w ballasti ja 50w polttimoita, toki hyvä laatuisi sellaiset ( tietysti!) ja hakuna matata. Pidin 50w liian tehokaina ja oli helpompi vaihtaa muuntajat kun polttimot...
Toisinpäin se myös käy, eli 50w muutaja ja 35w poltin, sama asia, saat vaan 35w valotehoa siitä irti, kun laitetaan 50w muuntaja pakallaan niin valoteho paranee huomattavasti. Miten kauan se poltin kestää on toinen asia...en ole muutamia tuntia pidempää testaillut
Mulla olis kysymys D2R-polttimoista, eli nehän on ilmeisesti tarkoitettu heijastinumpioon (jollainen e46:n pitkä umpio on) mutta onko niissä muuta eroa kuin tuo maali rajauksena? Mietin vain että parantaisiko se e46:ssa pitkien kuviota paljonkin verrattuna D2S-polttimoihin?
D2-R on toki tarkoitettu heijastinpintaiseen valoumpioon. Mutta lähenä sellaiseen mitkä eivät ole symettrisiä/pyöreita. Maalattu alue estää valoa menemään alaspäin missä usein ( mutta ei läheskään aina) on joissakin epäsymetrisiä umpioissa röpälöinen heijastinpintaa mitä muuten aiheuttaisi hajavaloa. Jos heijastin on pyöreä kuten e46 kaukovaloissa niin d2-s poltin on parempi valotehoinen kun valohan pääsee heijastamaan tehokaampi.
d2-s voi toki silloinkin käyttää JOS heijastimessa on polttimon edessä metallinen varjostin mikä suunttaa valoa juuri sen heijastimen mukaisesti.
Eli toisin sanottu d2-r käytetään vaan jos heijastinpinta ei ole pyöreä ja vain silloinkaan jos heijastimessa ei ole varjostin polttimon edessä.
Ongelma, xenon ei syty oikealla puolella. Muuntajaan tulee virtaa kyllä 12V. Xenoneille on virta otettu relesarjan kautta suoraan akulta, voiko relesarjasta olla jokin rikki? Muuntajan olen jo vaihtanut uuteen , muuntaja ei tosiaan ala edes surisemaan.
Edit: Syyksi paljastui heikko maa.
Onko ideoita miten saisin omaan E46 -01 coupeen xenonit parhaiten? Tilanne on semmoinen, että autossa on ajovalonpesurit ja automaattisesti säätyvät halogeenit nyt. Ja jos haluan angel eyessit myös ja tummat pohjat, niin kannattaako hankkia jostain vain valmiit umpiot?
Onko ideoita miten saisin omaan E46 -01 coupeen xenonit parhaiten? Tilanne on semmoinen, että autossa on ajovalonpesurit ja automaattisesti säätyvät halogeenit nyt. Ja jos haluan angel eyessit myös ja tummat pohjat, niin kannattaako hankkia jostain vain valmiit umpiot?
automaattisäätöä ei halogeeneissa ole vaikka käynnistäessä tekeekin alas-ylös liikkeen. hyväksytyt umpiot ja automaattisäätö niin ovat lailliset.
Onkos porukat kokeillut noita 80w ja 100w xenoneita? tuoko merkittävästi lisää valotehoa pitkissä valoissa? Entä huonoja puolia verrattuna 50w:iin?
Miten lie häiriöt kasvaa ja tuollainen syö rajusti virtaa käynnistyessä, riittääkö edes henkilöautossa akussa tehot? itse tyytyisin laadukkaaseen 50w settiin, testattu ja todettu ainakin toimivaksi.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Mitäs h7 sarjaa porukka osais suositella e39 lyhyisiin projektorilamppuihin? Hintaa sais olla max. 100e, ja luotettavuus etusijalla (kyllästyny tappelemaan paskojen kiinalaisten kanssa).
Itellä on kokemusta ainoastaan h4 xenonsarjoista, joissa tuli akulle vielä omat johdot. Mulla tossa autossa oli edellisen omistajan jäljiltä muutossarjat, ja ne tuli pelkästään polttimoiden liittimiin? Jos noihin yllälueteltuihin kriteereihin mahtuu tälläinen sarja joka ei akulta tarvitse erikseen virtaa, niin se olisi ehdottomasti plussaa.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
No voi olla, mutta onko kukaan oikeasti noita kokeillut?? Voisi olla aika suuri lisä pitkiin ajovaloihin, kun siellä olisi 100w xenonit
Tietenki tuo on jo varmaan hyvä relejohdolla laittaa, mutta sehän ei ole ongelma eikä mikään. Sitä paitsi moni 50w ja 35w sarjakin tekee häiriörä esim. radioon, kuten itselläkin.
Comment