Jep yksi ratkaisuhan olisi ostaa toiset valot mutta en viitsi tuhlata yli 200euroa tämän takia, koska olen autoa vaihtamassa. Tietenkin jos jollakulla on e38 korimalliseen normaalivalot ylimääräsenä niin saa yrittää kaupata, tai lainata katsastuksen ajaksi.
meikä osti toiset umpiot nettivaraosasta.. 40€ pari toimituskuluineen!
Last edited by kmn; 30-12-2009, 07:56.
Reason: asiavirhe
Onko kellään kokemusta E61:sen pitkien xenon-päivityksestä, tarvitseeko tuon setin lisäksi jotain muuta??
Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Nuo konkkajohdot vaikuttaisivat olevan toimiva lääke tuohon probleemaan. Ainakaan heti konkkien asennuksen jälkeen en havainnut mitään värinää valoissa, jälkeenpäin ei ole tullut seurailtua niin tarkasti.
Voisin huomenissa kokeilla ottaa toisesta konkan pois ja tarkistaa alkaako värinä taas, niin saatais varmuus tähänkin asiaan.
Koodaaminen vois toimia kans. Tuo värinä luultavasti johtuu siitä et polttimoita valvotaan ja testataan kokoajan, mut tämän testauksen kun koodaa pois käytöstä pitäis värinät loppua:think
No niin, kokeilin ilman konkkajohtoa ja värinä/hienoinen välkkyminen tuli heti kuvioihin mukaan.
Konkkajohtoina on juurikin nuo edellämainitut xenonkaupan tuotteet.
jsr85 on asian ytimessä, itsellä ei tuolloin ollut koodausmahdollisuutta ongelman poistoon.
Onko ongelmia asentaa e39 vm.96 alkuperäisiin umpioihin jälkiasennus xenon sarjaa kaukovaloille? Meneekö valokuvio pilalle, kun halogenit vaihtuvat xenoneiksi? Ilmeisesti ei tarvi kuin h7 muutossarjan ja sovitteet? esim. http://www.piritek.com/product_details.php?p=490 Aiheuttaako ongelmia ajotietokoneen kanssa? Jos joku asentanut kyseisiin prefacelift valoihin jälkiasennus xenoneita oli kiva kuulla kokemuksia toimivista satseista.
Onko ongelmia asentaa e39 vm.96 alkuperäisiin umpioihin jälkiasennus xenon sarjaa kaukovaloille? Meneekö valokuvio pilalle, kun halogenit vaihtuvat xenoneiksi? Ilmeisesti ei tarvi kuin h7 muutossarjan ja sovitteet? esim. http://www.piritek.com/product_details.php?p=490 Aiheuttaako ongelmia ajotietokoneen kanssa? Jos joku asentanut kyseisiin prefacelift valoihin jälkiasennus xenoneita oli kiva kuulla kokemuksia toimivista satseista.
Tämä projekti on itselläkin edessä. Nyt ennen asennusta mietityttää laittaako xenonit suoraan alkuperäisiin johtoihin vai releet väliin? Mitä LCM tykkää jatkuvasta xenonien sytyttelystä kun xenoni ottaa kuitenkin enemmän virtaa sytytyshetkellä kuin normaali halogeeni.
Piritekiltä on tuo minunkin sarja ostettu ja sovitteet kannattaa hankkia samalla. Ei tarvitse sitten pilkkoa niitä alkuperäisiä kantoja.
Koodaaminen vois toimia kans. Tuo värinä luultavasti johtuu siitä et polttimoita valvotaan ja testataan kokoajan, mut tämän testauksen kun koodaa pois käytöstä pitäis värinät loppua:think
Mistähän kohin inpasta löytyy kohta miten noi testit koodataan pois ? Jos noita nyt inpalla koodataan. Ihan uusi koko ohjelma, niin ei vielä ole kovin hanskassa, mutta tuo kuulostaa siltä, että voisi auttaa tutun E46 jälkiasennus xenon ongelmaan.
Koodaaminen vois toimia kans. Tuo värinä luultavasti johtuu siitä et polttimoita valvotaan ja testataan kokoajan, mut tämän testauksen kun koodaa pois käytöstä pitäis värinät loppua:think
Mistähän kohin inpasta löytyy kohta miten noi testit koodataan pois ? Jos noita nyt inpalla koodataan. Ihan uusi koko ohjelma, niin ei vielä ole kovin hanskassa, mutta tuo kuulostaa siltä, että voisi auttaa tutun E46 jälkiasennus xenon ongelmaan.
INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.
Itselläni on tuossa coupessani jälkiasennetut xenonit. Valotehosta(-lämmöstä) en tiedä, mutta hyvin noilla on kuitenkin nähnyt. Nyt kovien pakkasten aikoihin rupesi toinen valo kuitenkin temppuilemaan. Elikkäs molemmat valot syttyvät, mutta jonkin ajan kuluttua kuskin poltin sammuu. Mistä tämmönen vois johtua? Mikä tuosta vois olla rikki?
Ja ehkä tyhmä kysymys, mutta jos tilaan uuden setin, niin käykö niistä osat keskenään yhteen tämän nykyisen setin kanssa? Eli jos vaikka sytytin on rikki, niin voiko sen laittaa tuohon nykyiseen systeemiin vai pitääkö koko sarja vaihtaa?
BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05 Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.
Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Tämä valaisikin jo paljon. Pystyykös PWM - asetusta muuttamaan inpalla xenon asentoon, vai vaaditaanko siihen(kin) jokin muu ohjelma ?
Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Tämä valaisikin jo paljon. Pystyykös PWM - asetusta muuttamaan inpalla xenon asentoon, vai vaaditaanko siihen(kin) jokin muu ohjelma ?
Ei onnistu INPAlla tuo, vaatii joko NCS:n taikka BMWscannerin 1.40 version.
Comment