Originally posted by ruupanen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Stonde View PostMulla on ollu autossa AMP:n H7 5000K muutossarja vähän reilun vuoden. Mitään pahaa sanottavaa ei ole tähän mennessä ollut.
Tänään nyt sitten alkoi toinen polttimo värisemään.
Johtuukohan toi pieni värinä/vilkkuminen nyt sitten polttimosta vai ballastista?
(Ja joo tiedän että voisin testata sen vaihtamalla polttimoiden paikkaa. Mutta jos joku osais vastata suoraan.)
Ajoitus oli kyllä kohillaan ton värinän alkamisen suhteen. Olin just hakenut postista OLLO:n vastaavan setin pitkille ja kotimatkalla alkoi värinä.
Itellä alkoi vanhassa muutossarjassa aina sytyttäessä toinen valo värisemään/pätkimään, mutta syttymisen jälkeen en oikeastaan huomannut mitään oikuttelua. Noin parin kk päästä polttimo ei enää syttynytkään ja ballasti oli mennyt rikki.
Uskoisin, että tuollainen värinä johtuu ballastista, tosin itselläni ei kokemusta ole kun polttimo on menossa rikki tai jo mennyt. Mutta ikinähän spekuloinnilla ei 100% varma voi olla, kokeilemalla selviäisi. Mutta selvästi jompikumpi on menossa rikki eli ei sulla varmaan oo muuta mahista kun pistää Ollon sarjaa lähivaloihin!
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostItellä alkoi vanhassa muutossarjassa aina sytyttäessä toinen valo värisemään/pätkimään, mutta syttymisen jälkeen en oikeastaan huomannut mitään oikuttelua. Noin parin kk päästä polttimo ei enää syttynytkään ja ballasti oli mennyt rikki.
Uskoisin, että tuollainen värinä johtuu ballastista, tosin itselläni ei kokemusta ole kun polttimo on menossa rikki tai jo mennyt. Mutta ikinähän spekuloinnilla ei 100% varma voi olla, kokeilemalla selviäisi. Mutta selvästi jompikumpi on menossa rikki eli ei sulla varmaan oo muuta mahista kun pistää Ollon sarjaa lähivaloihin!
Comment
-
-
Asentakaa hyvät ihmiset relesarja jos alkaa hajoittamaan ballasteja.
Nm. 3 viallista ballastia oikealla puolella huonojen kaapeleiden/jännitteiden takia.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostAsentakaa hyvät ihmiset relesarja jos alkaa hajoittamaan ballasteja.
Nm. 3 viallista ballastia oikealla puolella huonojen kaapeleiden/jännitteiden takia.
Joo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostJoo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.
Relesarjoja löytyy lähes jokaisesta xenon-sarjoja myyvistä verkkokaupoista 15-20 euron hintaan, kiinan poika tekee tosin halvemmalla..
EDIT: helppo tuo on tosin itsekin rakentaa, tarvitset vain releen, releenkannan, 2 kpl superseal-liittimiä, johtoa, abicoja, sulakkeen+kutistesukkaaLast edited by Axum; 21-01-2010, 17:33.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
Puretaan 520ia -97
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostHelppoa kuin tikkarin vieminen lapselta (varsinkin jos on valmis rele-sarja).
Relesarjoja löytyy lähes jokaisesta xenon-sarjoja myyvistä verkkokaupoista 15-20 euron hintaan, kiinan poika tekee tosin halvemmalla..
EDIT: helppo tuo on tosin itsekin rakentaa, tarvitset vain releen, releenkannan, 2 kpl superseal-liittimiä, johtoa, abicoja, sulakkeen+kutistesukkaa
Ei viitsisi kyllä alkaa itse tekemään, kun saa tosiaan 10-15e valmiin. Itselle tilasin yhden relejohtosarjan, mutta en tarvi... Se on joutilas hetiku kolahtaa postista.
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostJoo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
En kyllä ala itse tekemään. Valmiin relesarjan hankin jostain.
Tuleeko siis joidenkin muutossarjan johtojen väliin vaan? Vai? Olen kuullut jostain, että noita johtoja ei sais oikein pidentää...
http://www.viritukku.com/tuote.php?id=57&language=2, tuossa sanotaan, että ottaa virtaa auton akulta. Tä? Ei nyt ihan kahteen minuuttiin tuon asentaminen ainakaan mene?
Mitä tuolla relesarjalla sitten oikein saavutetaan?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostEn kyllä ala itse tekemään. Valmiin relesarjan hankin jostain.
Tuleeko siis joidenkin muutossarjan johtojen väliin vaan? Vai? Olen kuullut jostain, että noita johtoja ei sais oikein pidentää...
http://www.viritukku.com/tuote.php?id=57&language=2, tuossa sanotaan, että ottaa virtaa auton akulta. Tä? Ei nyt ihan kahteen minuuttiin tuon asentaminen ainakaan mene?
Mitä tuolla relesarjalla sitten oikein saavutetaan?
Akulta ei tarvitse ottaa, itse otin konehuoneen apuvirtapistokkeesta jonne sai ruuvattua hyvin abikon kiinni.
Tähän sopisi hyvin mspaint piirros selventämään asiaa jos releen toiminta ei ole selvä.
Hyöty relesarjassa tulee paremmista ja mahdollisesti lyhyemmistä johdoista kuin auton alkuperäiset 20 vuotta vanhat paukkulangat, jotka voivat kiertää ties kuinka pitkää reittiä polttimolle.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostRele ottaa ohjauksen alkuperäisen polttimon johdoista. Rele kytkee virran akulta suoraan ballastin perään ja "ohittaa" auton omat johdot.
Akulta ei tarvitse ottaa, itse otin konehuoneen apuvirtapistokkeesta jonne sai ruuvattua hyvin abikon kiinni.
Tähän sopisi hyvin mspaint piirros selventämään asiaa jos releen toiminta ei ole selvä.
Hyöty relesarjassa tulee paremmista ja mahdollisesti lyhyemmistä johdoista kuin auton alkuperäiset 20 vuotta vanhat paukkulangat, jotka voivat kiertää ties kuinka pitkää reittiä polttimolle.
No tuohan selventi jo paljon! Kiitos!
Mutta...
... en nyt mikään pro ole vielä näissä autojen sähköhommissa, joten näinkö:
1. punainen metallinen liitin apuvirtapistokkeelle?
2. Nuo kaksi superseal urosta ballasteihin?
3. Mustat metalliliittimet mihin? Maihinko?
4. YKSI superseal naaras? Woot?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostNo tuohan selventi jo paljon! Kiitos!
Mutta...
Comment
-
-
3. mustat juurikin maihin.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
Puretaan 520ia -97
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostNo tuohan selventi jo paljon! Kiitos!
Mutta...
Olettaisin että tuohon NAARAS liittimeen tulee ohjaus polttimolta releelle. Nythän sinulla on sarjan mukana tullut johto kiinni alkuperäisissä polttimon johdoissa? Eli johto joka menee ballastin virransyöttöön. Liität tämän tuohon naaras liittimeen, toisen puolen polttimon johdot jäävät sitten käyttämättä ja ajotietokone herjaa palanutta polttimoa.
Tuossa sarjassa on huonona puolena vain yhden releen käyttö, jos se kyrvähtää pimenevät molemmat ajovalot.
Hieman epäselvä tuo kuva. Aivan varmaksi en voi sanoa.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostNäin olettaisin. Muistaakseni voi auttaa häiriöihin jos maat (ne mustat johdot) kinnittää jonnekin ballastin lähelle. Jollain muulla tietoa tästä?
Olettaisin että tuohon NAARAS liittimeen tulee ohjaus polttimolta releelle. Nythän sinulla on sarjan mukana tullut johto kiinni alkuperäisissä polttimon johdoissa? Eli johto joka menee ballastin virransyöttöön. Liität tämän tuohon naaras liittimeen, toisen puolen polttimon johdot jäävät sitten käyttämättä ja ajotietokone herjaa palanutta polttimoa.
Originally posted by tommi--fi View PostTuossa sarjassa on huonona puolena vain yhden releen käyttö, jos se kyrvähtää pimenevät molemmat ajovalot.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
Puretaan 520ia -97
Comment
-
Comment