Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    Originally posted by ruupanen View Post
    Kysellääns vielä lisää tyhmiä: Toimiiko samoilla piuhoilla kun Inpa?
    NCS toimii, BMWscannerilla taas on ihan oma piuha.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • patu25
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 80
      • Tampere

      Originally posted by Stonde View Post
      Mulla on ollu autossa AMP:n H7 5000K muutossarja vähän reilun vuoden. Mitään pahaa sanottavaa ei ole tähän mennessä ollut.
      Tänään nyt sitten alkoi toinen polttimo värisemään.

      Johtuukohan toi pieni värinä/vilkkuminen nyt sitten polttimosta vai ballastista?
      (Ja joo tiedän että voisin testata sen vaihtamalla polttimoiden paikkaa. Mutta jos joku osais vastata suoraan.)

      Ajoitus oli kyllä kohillaan ton värinän alkamisen suhteen. Olin just hakenut postista OLLO:n vastaavan setin pitkille ja kotimatkalla alkoi värinä.

      Itellä alkoi vanhassa muutossarjassa aina sytyttäessä toinen valo värisemään/pätkimään, mutta syttymisen jälkeen en oikeastaan huomannut mitään oikuttelua. Noin parin kk päästä polttimo ei enää syttynytkään ja ballasti oli mennyt rikki.

      Uskoisin, että tuollainen värinä johtuu ballastista, tosin itselläni ei kokemusta ole kun polttimo on menossa rikki tai jo mennyt. Mutta ikinähän spekuloinnilla ei 100% varma voi olla, kokeilemalla selviäisi. Mutta selvästi jompikumpi on menossa rikki eli ei sulla varmaan oo muuta mahista kun pistää Ollon sarjaa lähivaloihin!

      Comment

      • Stonde
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 305
        • Vilppula

        Originally posted by patu25 View Post
        Itellä alkoi vanhassa muutossarjassa aina sytyttäessä toinen valo värisemään/pätkimään, mutta syttymisen jälkeen en oikeastaan huomannut mitään oikuttelua. Noin parin kk päästä polttimo ei enää syttynytkään ja ballasti oli mennyt rikki.

        Uskoisin, että tuollainen värinä johtuu ballastista, tosin itselläni ei kokemusta ole kun polttimo on menossa rikki tai jo mennyt. Mutta ikinähän spekuloinnilla ei 100% varma voi olla, kokeilemalla selviäisi. Mutta selvästi jompikumpi on menossa rikki eli ei sulla varmaan oo muuta mahista kun pistää Ollon sarjaa lähivaloihin!
        Ballastia itsekin epäilin. Täytyy kokeilla polttimoa toisella puolella, kunhan vaan ehtii (jaksaa). Pitäis muutenkin vaihtaa tilapäisesti halogeenia tilalle katsastuksen ajaksi.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          Asentakaa hyvät ihmiset relesarja jos alkaa hajoittamaan ballasteja.

          Nm. 3 viallista ballastia oikealla puolella huonojen kaapeleiden/jännitteiden takia.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • patu25
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 80
            • Tampere

            Originally posted by Axum View Post
            Asentakaa hyvät ihmiset relesarja jos alkaa hajoittamaan ballasteja.

            Nm. 3 viallista ballastia oikealla puolella huonojen kaapeleiden/jännitteiden takia.

            Joo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by patu25 View Post
              Joo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.
              Helppoa kuin tikkarin vieminen lapselta (varsinkin jos on valmis rele-sarja).
              Relesarjoja löytyy lähes jokaisesta xenon-sarjoja myyvistä verkkokaupoista 15-20 euron hintaan, kiinan poika tekee tosin halvemmalla..

              EDIT: helppo tuo on tosin itsekin rakentaa, tarvitset vain releen, releenkannan, 2 kpl superseal-liittimiä, johtoa, abicoja, sulakkeen+kutistesukkaa
              Last edited by Axum; 21-01-2010, 17:33.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by Axum View Post
                Helppoa kuin tikkarin vieminen lapselta (varsinkin jos on valmis rele-sarja).
                Relesarjoja löytyy lähes jokaisesta xenon-sarjoja myyvistä verkkokaupoista 15-20 euron hintaan, kiinan poika tekee tosin halvemmalla..

                EDIT: helppo tuo on tosin itsekin rakentaa, tarvitset vain releen, releenkannan, 2 kpl superseal-liittimiä, johtoa, abicoja, sulakkeen+kutistesukkaa

                Ei viitsisi kyllä alkaa itse tekemään, kun saa tosiaan 10-15e valmiin. Itselle tilasin yhden relejohtosarjan, mutta en tarvi... Se on joutilas hetiku kolahtaa postista.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

                  Originally posted by patu25 View Post
                  Joo tätä olen vähän miettinyt... Kuinka tuo suurinpiirtein asennetaan? Onko kova homma? Ihan tavalliseen muutossarjaan siis.
                  asennus kestää noin 2 minuuttia...
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • patu25
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 80
                    • Tampere

                    En kyllä ala itse tekemään. Valmiin relesarjan hankin jostain.

                    Tuleeko siis joidenkin muutossarjan johtojen väliin vaan? Vai? Olen kuullut jostain, että noita johtoja ei sais oikein pidentää...

                    http://www.viritukku.com/tuote.php?id=57&language=2, tuossa sanotaan, että ottaa virtaa auton akulta. Tä? Ei nyt ihan kahteen minuuttiin tuon asentaminen ainakaan mene?

                    Mitä tuolla relesarjalla sitten oikein saavutetaan?

                    Comment

                    • tommi--fi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1066
                      • Riihimäki

                      Originally posted by patu25 View Post
                      En kyllä ala itse tekemään. Valmiin relesarjan hankin jostain.

                      Tuleeko siis joidenkin muutossarjan johtojen väliin vaan? Vai? Olen kuullut jostain, että noita johtoja ei sais oikein pidentää...

                      http://www.viritukku.com/tuote.php?id=57&language=2, tuossa sanotaan, että ottaa virtaa auton akulta. Tä? Ei nyt ihan kahteen minuuttiin tuon asentaminen ainakaan mene?

                      Mitä tuolla relesarjalla sitten oikein saavutetaan?
                      Rele ottaa ohjauksen alkuperäisen polttimon johdoista. Rele kytkee virran akulta suoraan ballastin perään ja "ohittaa" auton omat johdot.
                      Akulta ei tarvitse ottaa, itse otin konehuoneen apuvirtapistokkeesta jonne sai ruuvattua hyvin abikon kiinni.

                      Tähän sopisi hyvin mspaint piirros selventämään asiaa jos releen toiminta ei ole selvä.

                      Hyöty relesarjassa tulee paremmista ja mahdollisesti lyhyemmistä johdoista kuin auton alkuperäiset 20 vuotta vanhat paukkulangat, jotka voivat kiertää ties kuinka pitkää reittiä polttimolle.
                      Auto tai moottoripyörä Virosta?

                      Comment

                      • patu25
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 80
                        • Tampere

                        Originally posted by tommi--fi View Post
                        Rele ottaa ohjauksen alkuperäisen polttimon johdoista. Rele kytkee virran akulta suoraan ballastin perään ja "ohittaa" auton omat johdot.
                        Akulta ei tarvitse ottaa, itse otin konehuoneen apuvirtapistokkeesta jonne sai ruuvattua hyvin abikon kiinni.

                        Tähän sopisi hyvin mspaint piirros selventämään asiaa jos releen toiminta ei ole selvä.

                        Hyöty relesarjassa tulee paremmista ja mahdollisesti lyhyemmistä johdoista kuin auton alkuperäiset 20 vuotta vanhat paukkulangat, jotka voivat kiertää ties kuinka pitkää reittiä polttimolle.

                        No tuohan selventi jo paljon! Kiitos!

                        Mutta...



                        ... en nyt mikään pro ole vielä näissä autojen sähköhommissa, joten näinkö:

                        1. punainen metallinen liitin apuvirtapistokkeelle?
                        2. Nuo kaksi superseal urosta ballasteihin?
                        3. Mustat metalliliittimet mihin? Maihinko?
                        4. YKSI superseal naaras? Woot?

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          Originally posted by patu25 View Post
                          No tuohan selventi jo paljon! Kiitos!

                          Mutta...

                          ... en nyt mikään pro ole vielä näissä autojen sähköhommissa, joten näinkö:

                          1. punainen metallinen liitin apuvirtapistokkeelle?
                          2. Nuo kaksi superseal urosta ballasteihin?
                          3. Mustat metalliliittimet mihin? Maihinko?
                          4. YKSI superseal naaras? Woot?
                          4. Ohjaus alkup. lampunjohdosta.

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            3. mustat juurikin maihin.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by patu25 View Post
                              No tuohan selventi jo paljon! Kiitos!

                              Mutta...


                              ... en nyt mikään pro ole vielä näissä autojen sähköhommissa, joten näinkö:

                              1. punainen metallinen liitin apuvirtapistokkeelle?
                              2. Nuo kaksi superseal urosta ballasteihin?
                              3. Mustat metalliliittimet mihin? Maihinko?
                              4. YKSI superseal naaras? Woot?
                              Näin olettaisin. Muistaakseni voi auttaa häiriöihin jos maat (ne mustat johdot) kinnittää jonnekin ballastin lähelle. Jollain muulla tietoa tästä?

                              Olettaisin että tuohon NAARAS liittimeen tulee ohjaus polttimolta releelle. Nythän sinulla on sarjan mukana tullut johto kiinni alkuperäisissä polttimon johdoissa? Eli johto joka menee ballastin virransyöttöön. Liität tämän tuohon naaras liittimeen, toisen puolen polttimon johdot jäävät sitten käyttämättä ja ajotietokone herjaa palanutta polttimoa.

                              Tuossa sarjassa on huonona puolena vain yhden releen käyttö, jos se kyrvähtää pimenevät molemmat ajovalot.

                              Hieman epäselvä tuo kuva. Aivan varmaksi en voi sanoa.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by tommi--fi View Post
                                Näin olettaisin. Muistaakseni voi auttaa häiriöihin jos maat (ne mustat johdot) kinnittää jonnekin ballastin lähelle. Jollain muulla tietoa tästä?

                                Olettaisin että tuohon NAARAS liittimeen tulee ohjaus polttimolta releelle. Nythän sinulla on sarjan mukana tullut johto kiinni alkuperäisissä polttimon johdoissa? Eli johto joka menee ballastin virransyöttöön. Liität tämän tuohon naaras liittimeen, toisen puolen polttimon johdot jäävät sitten käyttämättä ja ajotietokone herjaa palanutta polttimoa.
                                Herjaa joka tapauksessa jos on releytetty, ellei ole vastusta alkuperäisissä kaapeleissa/sarjassa.

                                Originally posted by tommi--fi View Post
                                Tuossa sarjassa on huonona puolena vain yhden releen käyttö, jos se kyrvähtää pimenevät molemmat ajovalot.
                                Niinkuin lähes jokaisessa aftermarket sarjassa.. onhan autotehtaiden jäljiltäkin valot poikkeuksetta yhdellä releellä, enkä olisi huolissani releen hajoamisesta tienpäällä.. voihan sen hätätapauksessa ohittaa hyppylangalla.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎