Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Micce///M View Post
    Oho, tulipas hieman huonosti selitettyä, eli siis väri on sama mutta tarkoitan juurikin tuota uuden pinnan "loistokkuutta". Vanha pinta tosiaan myllytetty jo, ja sillä sai jo mielestäni hyvinkin "tuoreen" pinnan olemuksen mutta vielä on pieni ero. Erona pieni, mutta sitäkin suurempi mielenrauhan kannalta.


    Mitä mieltä tuosta lakalla häivyttämisestä?
    Kuva olis varmaan kiva, kertois vähän enemmän.

    Ja noita myllytyksiä nyt on monen tasoisia joten ehkä siinäkin olisi vielä jotain tehtävissä. Sävyeroa ei kyllä myllyttämällä korjaa, ehkä siinä ei vaan sävy ole 100% natsannut vanhan kanssa :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Kuva olis tosiaan pop, veikkaan että vedetty vain kertaalleen sen verran rajulla combolla, että on jäänyt harmaaksi. Se loistokkuus tulee kyllä takaisin kun homma tehdään oikein, mutta syville naarmuille tai lakkavaurioille ei voi maalaamatta mitään.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        Tossa konepellin kanssa kikkaillessa huomasin et joku on aikoinaan tehny oikeen helvetin hyvät pohjat...
        Attached Files
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Täytyy napata kuvaa viikonlopun aikana, jotenkin en usko että myllyttäjä olisi osaamattomuuttaan jättänyt pinnan puolitiehen tai muuten huonoksi. Omasta mielestä kuitenkin erittäin kirkas ja puhtaan näköinen pinta kauttaaltaan, mutta täytyy myöntää että varmaksi en osaa sanoa. Loppupeleissä ei kuitenkaan maalipinnan käsittelystä ole isompaa kokemusta ja näkemykset perustuu ennemminkin mielipiteeseen pinnan ulkonäöstä, ei suinkaan mihinkään varmasti hyvään ja vertailukelpoiseen pintaan. Vielä kun kyseessä niinkin "erikoinen" väri, kuin daytonaviolet.

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            Hiukan aihetta hipoen.

            Minkäs paksusta peltiä ootte hitsannu e34 helmakoteloihin?

            Ja sitten varmaanki maalannu hitsattavan levyn "pimeän" puolen ja kotelosuojat jostain ihmekautta sisälle?

            Tähän paljaalle pinnalle hapot sitten massa ja sitten maali?
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • -MJJ-
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 195
              • Iisalmi

              Originally posted by Powr View Post
              Hiukan aihetta hipoen.

              Minkäs paksusta peltiä ootte hitsannu e34 helmakoteloihin?

              Ja sitten varmaanki maalannu hitsattavan levyn "pimeän" puolen ja kotelosuojat jostain ihmekautta sisälle?

              Tähän paljaalle pinnalle hapot sitten massa ja sitten maali?
              e34 en ole sen tarkemmin tutkinut, mutta eiköhän sieltä joku koritulppa löydy kun verhoilua raottaa niin pääsee suihkimaan kotelosuojat + "kynnys" listan kinnikkeiden reijistä

              Comment

              • Kiko750
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 361
                • Oulu/Finland

                Originally posted by Powr View Post
                Hiukan aihetta hipoen.

                Minkäs paksusta peltiä ootte hitsannu e34 helmakoteloihin?

                Ja sitten varmaanki maalannu hitsattavan levyn "pimeän" puolen ja kotelosuojat jostain ihmekautta sisälle?

                Tähän paljaalle pinnalle hapot sitten massa ja sitten maali?
                E32:ssa lienee vastaava rakenne ja siinä on 0.75mm peltiä helman ulommainen pelti. Jotkin rakenteen sisällä olevat pellit on 1.0mm vahvuista tai paksumpaa. Helman sisältä löytyy myös 0.5mm pellistä tehtyjä muotoja.

                Pimeälle puolelle ennen pellin hitsausta "weld through primer". Voi ostaa sillä nimellä kallista spesiaalitavaraa tai sitten yksinkertaisesti sinkkimaalia kilikalipullossa. Wurth ainakin toimi mulla hyvin, about 10€ puteli. Saumasta se tietty palaa pois mutta suojaa joitain sinne mihin sitä jää. Tärkeintä on saada sitä kotelonsuoja-ainettaa rakenteen sisään. Varmaan joku muovinen tulppa löytyy tehtaan jäljiltä ja listojen rei'istä voi jotain suihkia. Parempi tulee jos reilusti poraa muutaman lisäreiän ja hommaa niihin sopivat kumitulpta. Itse käytin 12mm reikiä, jotain porasin helman alareunaan 3kpl (1 oli valmiina). 12mm reiästä menee hyvin ruostesuojapistoolin 10mm muoviletku sisään. Liikutteleepi letkua ees taas ja pyörittelee. Eka kiekan jälkeen pikku kuivatus ja sitten toinen kiekka perään ja niin paljon tavaraa, että tulee ulos jotain valumreiä'istä. Ei kuitenkaan tukia niitä reikiä!

                Jokainen tekee tyylillään ja seuraa litkujen valmistajien ohjeita tai on seuraamatta

                Comment

                • JonttuPeke
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 1130
                  • Juuka

                  Teinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
                  F06 640D "M6"
                  E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Noiden tarvikepeltien ostaminen saattaa olla se suurin virhe koska niiden sopivuus on vähän niin ja näin :think
                    Massat sitten vasta kun se on muokattu autoon sopivaksi.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • JonttuPeke
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 1130
                      • Juuka

                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Noiden tarvikepeltien ostaminen saattaa olla se suurin virhe koska niiden sopivuus on vähän niin ja näin :think
                      Massat sitten vasta kun se on muokattu autoon sopivaksi.
                      Niinhän se on, vaan ei kehtaa oikein alkuperästäkään ostaa näin vanhaan autoon. Selvä kiitos.
                      F06 640D "M6"
                      E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • Jukipuki
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 383
                        • Kontiolahti, Lehmo

                        Originally posted by Jukipuki View Post
                        Nyt pitää kysellä "hölmöjä".

                        Toimiiko BC:t ja vesivärit päällekkäin? Tiedossa kurttuja tai vastaavaa? Olisi suunnitelmissa kypärän maaluuta kynäruiskulla ja työpaikalla olisi sekalainen setti liuotin- sekä vesivärejä. Tietty testaamallahan se selviäisi :think (ei tietenkään varsinaiseen kohteeseen)
                        Jeps. Vetäsin sit kokonaan bc:lla. Lakka vielä puuttuisi. Saa nähdä mitenkä vituiksi vielä menee :think? Mites tuo lakkaus.. kerralla valmiiksi vai välihionnalla useampi kerros?









                        (Kallot suihkittu Ivatan kopiolla Artoolin sapluunoita käyttäen. Ei oikein tarkkuus riitä yksityiskohtiin..)
                        Ajossa:
                        G20 330E
                        Ex:
                        E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by JonttuPeke View Post
                          Teinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
                          Kotelosuojan/massan takia ei karhenneta maalipintaa. Ja itse olen nuo tarvikepellit joissa on yleensä vain ohut varastomaali niin joko karhentanut tai pyyhkinyt tinnerillä sen maalin pois jos se liukenee tinneriin ja sitten maalannut ensin ruosteenesto maalilla ja sitten sen päälle akryyli automaali tai epoksi. Ja sitten sen jälkeen tarvittaessa massaukset/kotelosuojat.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Originally posted by JonttuPeke View Post
                            Teinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
                            Alustamassaa vain jos sitä on siellä alunperinkin ollu. Ei mitään hyötyä ruiskutella etulokarin sisäpuolta millään massalla, jos siellä on muovinen sisälokari estämässä kivien lentelyä.

                            Muuten juurikin noin niinkuin AnttiR kerkesi sanoa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Edellisen sivun keskusteluun palaten, yritin taltioida kuvaa pokkarilla. Ei taida ilman auringonvaloa saada kuvaa todellisesta tilanteesta.

                              En tiedä alanko itsekkin kaatumaan sävyeron piikkiin, tosin jostain kulmasta näyttää taas täysin samalta väriltä/sävyltä.

                              Tuossa parhaiten onnistuttu saamaan sävyero kameralle, läheltä otettuna tulee liian tummia ilman salamaa ja samalalla ei tuollaista voi kuvata.

                              Eli takapuskurin ylänurkasta erottaa:

                              Comment

                              • Powr
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1589
                                • Kankaanpää

                                Melkein löisin vetoo sävyerosta :think


                                Mutta mutta oli mulla kysymyski.

                                E34 oven reunojen pokkaukset. Mitä se sauma-aine siinä on? Normaalia korimassaa?

                                Ja miten sitä käytetään? Happo pohjalle sitten korimassa ja sen päälle hiontamaalit+massa+lakka?
                                "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎