Tästä jollain sanottavaa? Youtube videon perusteella näyttää aika hyvältä.
Ihan toimivaa tavaraa, kanteissa pirun näppärä. Ei juuri jätä sumurajaa. Seki tuo helpotusta kun teippi on läpinäkyvää niin saa tarkalleen kantin oikeaan kohtaan pistettyä
///Motorporot
E34 ///M5 -91
E28 535iA projekti ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Heittäkääs arviota paljon joutuis köyhtymään e39 m-sport muovikopiopuskurin maalauksesta? Ja onko keski-uudeltamaalta suositella jotain fiksun hintasta maalaamoa?
Onkohan tämä väärä paikka kysyä, Kuinka voisi helposti muotoilla puskuria niin ettei se joka kerta nappaa katukivetykseen kuin kalankoukku.
Kerran nappasi huolella ja siitä sitten se muovi vääntyi suorastaan koukun muotoikseksi.
Maalattavahan tuokin olisi mutta jos joskus kun on aikaa ja viitseliäisyyttä tehdä se.
OT.
Malliesimerkki kunnon ruostekorjauksesta
Oli pakko kuvata kun kaupan pihalla oli oman kotteron viereen pysäköity.
Onhan siinä laadukkaat vanteetkin alla .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onkohan tämä väärä paikka kysyä, Kuinka voisi helposti muotoilla puskuria niin ettei se joka kerta nappaa katukivetykseen kuin kalankoukku.
Kerran nappasi huolella ja siitä sitten se muovi vääntyi suorastaan koukun muotoikseksi.
Maalattavahan tuokin olisi mutta jos joskus kun on aikaa ja viitseliäisyyttä tehdä se.
Lämpöä ja taivutusta?
ajatko joka kerta puskurin kivien päälle? itse ainakin katson aina tarkkaan, ettei se puskuri mene kiville asti. :think lämpöä juu. muovi taipuu helposti lämmittämällä...
Huh. Tuli selailtua melkeimpä koko keskustelu läpi. Jostain syystä tunnen itseni lähes yhtä tyhmäksi kuin pari tuntia sitten...
Eli lähtökohtana on kolmekutosen lokasuojien osittainen maalaus. Lokasuojat on hiekkapuhallettu listoista alaspäin ja nyt pitäisi lähteä maalailemaan. Koskaan ennen en ole maaliruskua pitänyt kädessä maalaustarkoituksessa (työkoneisiin varastointiöljyä olen suihkinut ennen talvea.). Nähtävästi seuraavaksi pitäisi olla happopohjamaali paljaalle peltipinnalle? Minkä merkkistä kannattaa etsiä? Onko tässä jonkilainen erehtymisen vaara ostaa esim vääränlaista? Onko happomatsku 2K?
Sitten pitäsi olla hinkkaväri? Edellä Rokkari suositteli DeBeerin tuotetta. Onko tässässä erehtymisen vaaraa? Voinko vaan mennä maalikauppaan ja sanoa että "2K-hiontaväriä ja kovetetta"?.
Pintaväriä onkin jo hankittuna, olikohan joku M:llä alkava valmistaja...
Ostin 0,6 litraa valmiiksi sekoitettuna. Kyseessä siis liuotinväri. OK?
Lisäksi samasta liikkeestä tuli hankittua litran purkki lakkaa ja kovetetta. Jää sitten myöhempäänkin käyttöön.
Seuraavaksi lähdenkin ostamaan motonetistä/honkkarista/piltemasta sellaisen (Gernin?) maaliruiskun mitä Rokkari kehui kovasti.
Niin ja tuli mieleeni, eräs tuttu automaalari suositteli vetämään epoksipohjamaalin. Mistähän tätä saa ja miten tätä käytetään? Mitä alle ja hiotaanko? Laitetaanko tämän päälle vielä hinkkaväri? Muuta huomioitavaa?
Omaa hommaa vähän helpottaa kun ei tarvitse kitin kanssa turata. Mutta ekalla kerralla yleensä kaikki ei mene ihan putkeen... Rohkeutta kuitenkin antaa tuo Oskun vanneproju. Se selvensi mukavasti jo jotain.
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Ehdottaisin palamaan samaan maalikauppaan mistä ostit pintavärin. Heiltä saman valmistajan yhteensopivat happo ja hinkkavärit.
Tarttee jo jonkin verran taitoa/tietoa kun alkaa yhdistelemään eri valmistajien maaleja. Tuuriin luottaen ei kannata alkaa kokeilemaan varsinkaan jos eka kertoja maalien kanssa lotrailee.
Ja vielä tärkeä pointti! Osta samasta maalikaupasta oikeaa rasvanpoistoainetta. Unohda tärpätit, asetonit ja tinnerit.
Eli lähtökohtana on kolmekutosen lokasuojien osittainen maalaus. Lokasuojat on hiekkapuhallettu listoista alaspäin ja nyt pitäisi lähteä maalailemaan. Koskaan ennen en ole maaliruskua pitänyt kädessä maalaustarkoituksessa (työkoneisiin varastointiöljyä olen suihkinut ennen talvea.). Nähtävästi seuraavaksi pitäisi olla happopohjamaali paljaalle peltipinnalle? Minkä merkkistä kannattaa etsiä? Onko tässä jonkilainen erehtymisen vaara ostaa esim vääränlaista? Onko happomatsku 2K?
Näkyvät peltipinnat ovat aina hieman...noh hankalia lähteä harjoittelemaan, mutta helmalinjassa ja noin pieni ala ollessa kyseessä voipi toki lähteä kokeilemaan.
Happoväri jostain maalikaupasta, ei tavarataloista. Käytännössä ei suurta merkitystä mitä on kyseessä, kun jää hinkkavärin alle.
Sitten pitäsi olla hinkkaväri? Edellä Rokkari suositteli DeBeerin tuotetta. Onko tässässä erehtymisen vaaraa? Voinko vaan mennä maalikauppaan ja sanoa että "2K-hiontaväriä ja kovetetta"?.
Kunhan on 2K-hiontaväriä, muulla ei merkitystä. Eli älä usko maalikaupassa myyjän tyrkyttämiä 1K-"hiontavärejä" yhtä hyvinä.
Itse vaan havainnut lyömättömäksi hinta-laatu-suhteeltaan tuon Debeerin ja uskaltaisin mainostaa jopa parhaaksi.
Pintaväriä onkin jo hankittuna, olikohan joku M:llä alkava valmistaja...
Ostin 0,6 litraa valmiiksi sekoitettuna. Kyseessä siis liuotinväri. OK?
Ok. Liukkareilla on helpompi lähteä kokeilemaan normaaleissa olosuhteissa.
Seuraavaksi lähdenkin ostamaan motonetistä/honkkarista/piltemasta sellaisen (Gernin?) maaliruiskun mitä Rokkari kehui kovasti.
Jos vihreäksi eloksoidun Honkkarin Gernin löydät, niin se on The Ruisku - hintaluokassa 1-200€.
Niin ja tuli mieleeni, eräs tuttu automaalari suositteli vetämään epoksipohjamaalin. Mistähän tätä saa ja miten tätä käytetään? Mitä alle ja hiotaanko? Laitetaanko tämän päälle vielä hinkkaväri? Muuta huomioitavaa?
Happo tai epoksi, jompi kumpi maun mukaan. Paljaalle pinnalle yleensä suihkautetaan ja hinkkavärit laitan vielä aina päälle, oli kyseessä happo, epoksi, sinkki tai jotain tältä väliltä.
Ehdottaisin palamaan samaan maalikauppaan mistä ostit pintavärin. Heiltä saman valmistajan yhteensopivat happo ja hinkkavärit.
Tarttee jo jonkin verran taitoa/tietoa kun alkaa yhdistelemään eri valmistajien maaleja. Tuuriin luottaen ei kannata alkaa kokeilemaan varsinkaan jos eka kertoja maalien kanssa lotrailee.
1K-kamojen kanssa toki, mutta 2K-vermeillä ei merkitystä merkillä/valmistajalla.
Nämä vain neuvoja ja ohjeita, lopputulos riippuu täysin siitä, että omaako yhtään maalarin vikaa
Näkyvät peltipinnat ovat aina hieman...noh hankalia lähteä harjoittelemaan, mutta helmalinjassa ja noin pieni ala ollessa kyseessä voipi toki lähteä kokeilemaan.
Happoväri jostain maalikaupasta, ei tavarataloista. Käytännössä ei suurta merkitystä mitä on kyseessä, kun jää hinkkavärin alle.
Mikäli siltä tuntuu ja maalia riittää niin taidan ottaa purkuauton homeiset lokasuojat koekäsittelyyn ennen tuota oikeaa työtä.
Kunhan on 2K-hiontaväriä, muulla ei merkitystä. Eli älä usko maalikaupassa myyjän tyrkyttämiä 1K-"hiontavärejä" yhtä hyvinä.
Itse vaan havainnut lyömättömäksi hinta-laatu-suhteeltaan tuon Debeerin ja uskaltaisin mainostaa jopa parhaaksi.
OK eli Debeeriä lähdetään etsimään. Muistankin jostain lukeneeni että 1K-hinkkaväriä ei kannata hankkia.
Happo tai epoksi, jompi kumpi maun mukaan. Paljaalle pinnalle yleensä suihkautetaan ja hinkkavärit laitan vielä aina päälle, oli kyseessä happo, epoksi, sinkki tai jotain tältä väliltä.
Taidampa mennä kyselemään happomaalia samasta paikasta mistä pintavärinkin hain. Epoksimaalia kysyinkin mutta pienin pakkauskoko 3 litraa? Jätin hyllyyn siihen asti että varmistan mitä menen ostamaan.
Jos vihreäksi eloksoidun Honkkarin Gernin löydät, niin se on The Ruisku - hintaluokassa 1-200€.
Noniin tulipa tehtyä hankintaretki ja honkkarista tarttui mukaan vihreäksi eloksoitu maaliruisku, tosin merkkiä Aicon. Ihan kelvollisen näköinen, 0,6 litran yläsäiliöllä. Lisäksi maalikaupasta nappasin jotain happopohjaa mitä myyjä suositteli sekä Debeerin hinkkaa purkki. Ylläri, myyjä mainosti sitä 1K-värkkiä mutta hylkäsin sen heti kättelyssä.
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Noniin tulipa tehtyä hankintaretki ja honkkarista tarttui mukaan vihreäksi eloksoitu maaliruisku, tosin merkkiä Aicon. Ihan kelvollisen näköinen, 0,6 litran yläsäiliöllä. Lisäksi maalikaupasta nappasin jotain happopohjaa mitä myyjä suositteli sekä Debeerin hinkkaa purkki. Ylläri, myyjä mainosti sitä 1K-värkkiä mutta hylkäsin sen heti kättelyssä.
Juuh. Tuosta olikin juttua taannoin, että samoja ruiskuja on myös Aicon - nimellä myytävänä, ilmeisesti uusittu nimeä tms., koska kyseessä kuitenkin ilmeisesti tismalleen sama ruisku, joka näyttää tältä, mutta vihreä:
Noniin tulipa tehtyä hankintaretki ja honkkarista tarttui mukaan vihreäksi eloksoitu maaliruisku, tosin merkkiä Aicon. Ihan kelvollisen näköinen, 0,6 litran yläsäiliöllä. Lisäksi maalikaupasta nappasin jotain happopohjaa mitä myyjä suositteli sekä Debeerin hinkkaa purkki. Ylläri, myyjä mainosti sitä 1K-värkkiä mutta hylkäsin sen heti kättelyssä.
Juuh. Tuosta olikin juttua taannoin, että samoja ruiskuja on myös Aicon - nimellä myytävänä, ilmeisesti uusittu nimeä tms., koska kyseessä kuitenkin ilmeisesti tismalleen sama ruisku, joka näyttää tältä, mutta vihreä:
Jep, väri voi vaihdella, mutta sama laite. Gern ja Aicon ovat molemmat Veljekset Keskinen Oy:n maahantuomia. Ovat jättäneet Gern-merkin käytön paineimatyökaluissa vähemmälle nykyään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jep, väri voi vaihdella, mutta sama laite. Gern ja Aicon ovat molemmat Veljekset Keskinen Oy:n maahantuomia. Ovat jättäneet Gern-merkin käytön paineimatyökaluissa vähemmälle nykyään.
Juu honkkarin pihassa jo avasin paketin ja selasin ohjekirjaa ja toisella sivulla oli teksti Maahantuoja: Veljekset keskinen oy, Onnentie 7, Tuuri. Eli nähtävästi ihan oikean ruiskun oon hankkinut. Ja hintaa oli 26,50 Oli muuten viimeinen silläerää hyllyssä.
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment