Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hynde View PostNo pienemmissä kohteissa on ihan sama, onko vesiohenteista, mutta kyllä isompien kohteiden kanssa, ei maalauskammio olosuhteissa, nuo vanhan kunnon myrkyt on oikein yhtä juhlaa ruiskittavaksi...
Kuivahtaa silmissä, peittää hyvin jne jne...
Tosin, pieniähän nuo erikoisemmat maalaukset yleensä on, kuten tuo sinun kitara...Harvemmin minulta kukaan pyytää lowrideria maalattavaksi jumbo kiteillä...
joo ja moni tuon kitarankin ja muita maaluksia nähneenä on kyselly että maalaatko mun auton tommoseks
esim:
vastaus yleensä että joo anna 10K€ niin maalaan
onhan tuo erikoismaalailu niin aikaa vievää puuhaa että harvoin noita jaksaa kyllä tehä puhumattakaan koko auton maalauksesta. toki riippuu maalauksen tyylistä oonhan minä parikin e36:a vetäny hipuilla yli
tuo maski minkä aiemmin postasin olis tarkoitus seuraavaksi käsitellä jollain kuultavalla helmiäisellä tai kiteillä reippaasti ja kuviot päälle..
kattoo nyt jaksaako..
Leave a comment:
-
-
No pienemmissä kohteissa on ihan sama, onko vesiohenteista, mutta kyllä isompien kohteiden kanssa, ei maalauskammio olosuhteissa, nuo vanhan kunnon myrkyt on oikein yhtä juhlaa ruiskittavaksi...
Kuivahtaa silmissä, peittää hyvin jne jne...
Tosin, pieniähän nuo erikoisemmat maalaukset yleensä on, kuten tuo sinun kitara...Harvemmin minulta kukaan pyytää lowrideria maalattavaksi jumbo kiteillä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hynde View PostAivan, tämä PPG:n DBC on jotain 1K -kamaa ja ilmeisesti jotain kevyen lakan oloista tavaraa? Prkl, onko mitään varmasti ongelmatonta ainetta tuonne välikerrokseen, koska itse maalaan baset melkeinpä puhtaasti liuotinohenteisilla maaleilla vai pitäisikö lähteä suoraan harjoittelemaan tuohon lakkaan sotkien?
Mieluusti kyllä aloittaisi jonkin väliaineen avulla, joka antaisi anteeksi valumisien kanssa...:think
ei ne vesivärit ole sen kummempia kun liuotin basetkaanLast edited by dumppi; 26-03-2013, 21:36.
Leave a comment:
-
-
Aivan, tämä PPG:n DBC on jotain 1K -kamaa ja ilmeisesti jotain kevyen lakan oloista tavaraa? Prkl, onko mitään varmasti ongelmatonta ainetta tuonne välikerrokseen, koska itse maalaan baset melkeinpä puhtaasti liuotinohenteisilla maaleilla vai pitäisikö lähteä suoraan harjoittelemaan tuohon lakkaan sotkien?
Mieluusti kyllä aloittaisi jonkin väliaineen avulla, joka antaisi anteeksi valumisien kanssa...:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hynde View PostJutellaas näiden ruostekorjailuiden sijaan jostain muusta välillä...
Ajattelin tuossa harrastaa vähän erikoisempia maalailuita ja kokemuksia kaivataan taas mestareilta, niin ei lähde heti alkuunsa perse edellä puuhun...
Eli tuollaisia "individuaaleja" helmiäis ja flake maalauksia hakusessa.
Olen nyt ymmärtänyt, että riippuen maalarista, käytetään lähinnä kahta tekniikkaa.
1) base - välikerros, jossa helmiäinen/kide - normaali lakkaus
- sopii yleensä paremmin aloittelijalle, koska tuolla välikerroksella on helpommin saatavissa tasainen lopputulos.
- välikerroksessa käytetään siihen tarkoitettua aine - helmiäs/kide seosta. Esim PPG DBC http://www.bapspaint.com/docs/psheet...tron/P-176.pdf
2) base - lakka helmiäis/kide seos - puhdasta lakkaa perään
- haasteena ainakin kokemattomalla voi olla tasaisen efektipinnan saaminen ja valumat
Mielenkiintoisia helmiäisen sävyjä ja erikokoisia ja värisiä kiteitä löytyy ainakin house of kolorin valikoimasta. Mitä erityisesti huomioitavia seikkoja tulee ottaa huomioon näiden kanssa puuhastellessa? Isoja kiteitä käytettäessä suodattimet poistettava ruiskusta jne jne???
Kaikki kokemukset tervetulleita!
alkaa nykyisen maalin alta tulemaan läpi sellaista pienenpientä ilmakuplaa joita ei saa enää maalaamalla peitettyä vaan kaikki olisi hiottava puhtaalle ja sitten alusta loppuun uudestaan
kirkkaan vesivärin (ppg:ltä löytyy olikohan T490) seassa voi laskea niin helmiäisjauheita, -sävyjä, kuin erilaisia pigmenttejäkin. aineiden pitää tietysti olla vesiohenteisia tai veteen sekoittuvia. esim. SEM lasipigmentit ainakin onnistui. vesiväreillä ja tällä kirkasbasella ei ainakaan varmasti tule ongelmia
myös suoraan lakan seassa olen ruiskuttanut tuota lasipigmenttiä tuohon kitaran kanteen:
en tosin lähtisi kokeilemaan tuota semmoisille pinnoille mistä se voi valua..
tuossa on sitten karkeampaa flakea perämurikan takakannessa mustalle baselle vedettynä. myöskin suoraan lakan seassa laskettuna koska tuo nyt ei kenelläkkään näy ja huvikseni kokeilin niin en jaksanut alkaa säätämään erinäisten liemien kanssa.
lasipigmentin ja karkeampien fleikkien kanssa pitää poistaa ruiskusta se kannun pohjaan tuleva suodatin ja muistaa ravistaa ruiskua aina juuri ennen ruiskutuksen aloittamista että kiteet ovat varmasti sekaisin lakassa eikä paakkuna kannun pohjalla..
pitää lisäillä jos tulee vielä jotain mieleen
edit: niin ja tietysti kaikki näkyville jäävät pinnat kannattaa välihioa (varovasti ettei riko lakkaa kiteeseen asti) ja lakata yli kirkaslakallamikäli siis kiteet aikoo ruiskuttaa suoraan lakan seassa. muuten ei niin väliä ole ellei kiteet tunnu lakkauksen jälkeen käteen.
Last edited by dumppi; 27-03-2013, 14:26.
Leave a comment:
-
-
Jutellaas näiden ruostekorjailuiden sijaan jostain muusta välillä...
Ajattelin tuossa harrastaa vähän erikoisempia maalailuita ja kokemuksia kaivataan taas mestareilta, niin ei lähde heti alkuunsa perse edellä puuhun...
Eli tuollaisia "individuaaleja" helmiäis ja flake maalauksia hakusessa.
Olen nyt ymmärtänyt, että riippuen maalarista, käytetään lähinnä kahta tekniikkaa.
1) base - välikerros, jossa helmiäinen/kide - normaali lakkaus
- sopii yleensä paremmin aloittelijalle, koska tuolla välikerroksella on helpommin saatavissa tasainen lopputulos.
- välikerroksessa käytetään siihen tarkoitettua aine - helmiäs/kide seosta. Esim PPG DBC http://www.bapspaint.com/docs/psheet...tron/P-176.pdf
2) base - lakka helmiäis/kide seos - puhdasta lakkaa perään
- haasteena ainakin kokemattomalla voi olla tasaisen efektipinnan saaminen ja valumat
Mielenkiintoisia helmiäisen sävyjä ja erikokoisia ja värisiä kiteitä löytyy ainakin house of kolorin valikoimasta. Mitä erityisesti huomioitavia seikkoja tulee ottaa huomioon näiden kanssa puuhastellessa? Isoja kiteitä käytettäessä suodattimet poistettava ruiskusta jne jne???
Kaikki kokemukset tervetulleita!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostBilteman versiossa oli ihan hyllyssä hyvä valikoima erilaisia suuttimia siihen kyseiseen ruiskuun. Suutinpaketissa oli myös uusi neula mukana, hintaa muistaakseni n. 12€. Vastaa toinen maalikko.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostSaako näihin halpahallien ruiskuihin (sininen gern kopio) jostain eri kokosia suuttimia, vai onko ihan standardi kamaa?
Pitääkö vaihtaa pelkkä suutinosa vai myös itse tikku? Kyselee maalikko.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hynde View PostNo niin...
Täytyypä metsästää tuo Sata jostain. 0,8 suutin lienee oikein hyvä kaikenlaiseen puuhasteluun ja lakkaukseen tuolla? Tuleeko mitään muuta mieleen ko. ruiskun osalta, joka olisi hyvä tietää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostSaako näihin halpahallien ruiskuihin (sininen gern kopio) jostain eri kokosia suuttimia, vai onko ihan standardi kamaa?
Pitääkö vaihtaa pelkkä suutinosa vai myös itse tikku? Kyselee maalikko
Leave a comment:
-
-
Saako näihin halpahallien ruiskuihin (sininen gern kopio) jostain eri kokosia suuttimia, vai onko ihan standardi kamaa?
Pitääkö vaihtaa pelkkä suutinosa vai myös itse tikku? Kyselee maalikko
Leave a comment:
-
-
No niin...
Täytyypä metsästää tuo Sata jostain. 0,8 suutin lienee oikein hyvä kaikenlaiseen puuhasteluun ja lakkaukseen tuolla? Tuleeko mitään muuta mieleen ko. ruiskun osalta, joka olisi hyvä tietää?
Leave a comment:
-
-
Vanteiden keskiöt maaliin
Ajattelin tänne ammattilaisten puoleen kääntyä.
Amatöörin pitäisi harrastaa ja toteuttaa itseään.
Eli tarkoituksena on maalata vanteiden keskiöt uuteen väriin.
Vanteet olen puhaltanut Al-oxidilla mattapintaisiksi, kuitenkin niin ettei alempi maalikerros ole kokonaan poistunut. Kuitenkin tuolta takapinnalta on maali osin lähtenyt, eli ilmeisesti alunperin ollut ohuempi kerrosvahvuus.
Ja sitten itse maalaamiseen. Keskiöt ovat 18" style42 vanteista eli ei vissiin helpoin malli aloittaa maalaus.
Haluaisin lopputuloksesta mahdollisimman aitoa kuparipintaa muistuttavan.
Olen mielessäni pyörittänyt seuraavaa:
Eli riittäkö tuo 2k-hiomaväri (harmaa vai valkoinen?) pohjustukselle, jos riittää mitä maalia suosittelette?
Base 2k mikä on hyvää ruiskia. Olisiko hyvä 33322 copper panhead oikea sävy. Sitten ajattelin jotain kidettä brunt copper esim? Tuleeko tuo kide sekoittaa tuohon värin kanssa vai lopuksi kirkaslakkaan?
Lisäksi pystyykö tuon kiteen ruiskuttaa yläsäiliöllisellä ruiskulla?
Kiitos jo raatille etukäteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jucke View PostSata minijet 4 HVLP on ainakin takuuvarma peli, muista pikkuruiskuista ei kokemusta tosin mut minijetillä on tullut vuosia maalailtua.
esim. tuon oman maskini maalasin minijetillä
tuo nyt olisi toki onnistunut normaalillakin ruiskulla mutta tuolla se kävi näppärästi ja saa melko ohuttakin viivaa tarvittaessa tehtyä. ei nyt ole kuvaa siitä ensimmäisestä versiosta minkä tein tuosta maskista jossa oli valkoiset ohuet viivat noissa missä värit vaihtuu.. noin oli kuitenkin mielestäni parempi..
tietysti minijetillä maalataan myös pienet paikkaukset ja esim. peilinkuoret yms. yms.
Leave a comment:
-
Leave a comment: