Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sata minijet 4 HVLP on ainakin takuuvarma peli, muista pikkuruiskuista ei kokemusta tosin mut minijetillä on tullut vuosia maalailtua.
-
-
No nyt tarvittaisiin vinkkiä hyvästä ja laadukkaasta ruiskusta pieniin kohteisiin ja paikkamaalauksiin. Toki nämä onnistuvat tuolla isommalla Vilppiksen Gti Prollakin, mutta haluaisin silti kaveriksi tuollaisen pienemmänkin. Ehdotuksia juuri siitä THE ruiskusta ala Vilppis, Sata, Iwata... Toki, jos joku pystyy näitä vaihtoehtoja vertailemaankin, niin aina luetaan mielenkiinnolla.
Leave a comment:
-
-
Tuota sisustaa pitäis maalailla kohtapuoliin, niin epoksiko sinne kannattaa nykästä vai happo ensimmäisenä? Vanhaa maalia on suurimmaksi osaksi, mutta on siellä paljastakin peltiä mitä sinne joutunut hitsailemaan. Kävin jo 2K epoksia hakemassa noihin pyöränkoteloihin/uusiin helmoihin suihkittavaksi kun ne on ihan paljaalla peltipinnalla. Ja tietenkin on 2K hinkkaa 4L tota autoa varten näin muuten..Ja sitten sinne ei ilmeisesti saa jäädä alle vanhoista bitumeista sitä liimaa yhtään? Tai ainakin 1k kamasta se tuli läpi todella nopeasti kun suihkasin vaan suojaksi väriä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostTuli juuri maalailtua autoa ensimmäistä kertaa ja homman voi todeta onnistuneen hyvien vinkkien ansiosta. Kyseessä oli siis E36-ratapelin helmojen maalausprojekti. Kiitos kuuluu herroille nimeltä Rockford ja Hemi, jotka jaksavat täällä väsymättä opastaa meitä aloittelijoita. Missään päin nettiä ei ole tullut törmättyä yhtä hyviin ja luotettavan oloisiin maalausvinkkeihin. Keep up the good work!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostJoo, eli speksit oli ihan ok jos maalauslämpö oli lähelläkään +20(hinkkaväri "hyytyy" helposti jo +15:ssa)?
Eli ohensit hieman liian vähän, mutta mielummin kuitenkin niin päin kuin ohennetta liikaa(aika tarkka ohenteen määrästä ja kokemus on paras mittari löytää oikea ohenteen suhde).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostKyssäri: Hiomaväri tuli ruiskusta melko huonosti läpi ja ruiskua piti viedä hitaasti että paksuutta tuli. Hiomavärin pinnasta tuli karkea, betonin oloinen (toki paljon hienompi). Olisiko pitänyt ohentaa lisää, isompi suutin, painetta? Käytin 1,7 suutinta, painetta n. 3 bar. Hionnan jälkeen pinnasta tuli kyllä sileä. Pintamaali tuli vedeltyä 1,4 suuttimella 2,5 bar paineella ja sen ruiskiminen tuntui hyvältä ja maalia tuli reilusti.
Eli ohensit hieman liian vähän, mutta mielummin kuitenkin niin päin kuin ohennetta liikaa(aika tarkka ohenteen määrästä ja kokemus on paras mittari löytää oikea ohenteen suhde).
Leave a comment:
-
-
Sekotithan hyvin hinkkavärin. Itse oon kyllä vetänyt 1.4mm suuttimella, mut huomannu et jos huonosti sekottaa, niin tuntus niinkuin ruisku/sihti menis vähä tukkoon eli kamaa tulee huonosti ja pintakin on vähä kraaterimainen. Jossain vaiheessa on sit auennu ja ruisku ikään kuin herää eloon
-Anssi
Leave a comment:
-
-
Tuli juuri maalailtua autoa ensimmäistä kertaa ja homman voi todeta onnistuneen hyvien vinkkien ansiosta. Kyseessä oli siis E36-ratapelin helmojen maalausprojekti. Kiitos kuuluu herroille nimeltä Rockford ja Hemi, jotka jaksavat täällä väsymättä opastaa meitä aloittelijoita. Missään päin nettiä ei ole tullut törmättyä yhtä hyviin ja luotettavan oloisiin maalausvinkkeihin. Keep up the good work!
Tällainen huono kuvahan ei laadusta juuri mitään kerro, mutta tuossa nyt kuitenkin. Ainakin sävy osui.
Tarvikkeet hankin Kallion Decoväristä, vaikka hinta vähän kirpaisikin. Palvelu oli asiantuntevaa ja värisävy osui hyvin. Ruisku oli Bilteman sininen "ammattilaisruisku", jonka validoin tästä tredistä olevan täsmälleen sama kuin Tarjoustalon vihreä Gern, jota ei enää ainakaan Mankkaalta löytynyt.
Kyssäri: Hiomaväri tuli ruiskusta melko huonosti läpi ja ruiskua piti viedä hitaasti että paksuutta tuli. Hiomavärin pinnasta tuli karkea, betonin oloinen (toki paljon hienompi). Olisiko pitänyt ohentaa lisää, isompi suutin, painetta? Käytin 1,7 suutinta, painetta n. 3 bar. Hionnan jälkeen pinnasta tuli kyllä sileä. Pintamaali tuli vedeltyä 1,4 suuttimella 2,5 bar paineella ja sen ruiskiminen tuntui hyvältä ja maalia tuli reilusti.
Leave a comment:
-
-
Hapon päälle pitää käsittääkseni laittaa esim. hinkkaväri ennen oikeeta maalia. Laita ekaksi epoksi, niin ei välttämättä tarvi muuta suihkia ennen oikeeta väriä. Jos siis pohja on tarpeeksi tasanen.
Leave a comment:
-
-
Meneekö nuo oikeat maalit pakkasessa huonoksi? Ollut nyt ainakin yhden talven joku happoväri ulkovarastossa. Nakkaanko menemään vai voiko vielä ruiskia?
Oli tarkotus BBS RK:t koittaa ite maalata, ovat suht siistissä kunnossa joten ajattelin jos karhennus, happo ja väri+lakka riittäisi.
Miten vanteissa kannattaa nuo kanttari-ihottumat fixata? Ennen oon viilannu siistiks ja kemiallisella metallilla paikannut. Mutta onko jotain parempaa kittiä tuohon?
Meneekö tuolla samalla Gernin (muistaakseni) ruiskulla niin happo kuin väri ja lakkakin vai tarviiko olla erikokonen suutin?
Mielestäni tommoset yksinkertaset vanteet on varmasti helpoin harjotella, se on tää kynnys vaan jollain ylitettävä niin sittenhän sitä rupeaa ruiskimaan vaikka mitä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostVoihan siihen lakan halutessaan ruiskia. Matta tai kiiltävä maun mukaan, mutta ilmeisesti paukkupullolla maalasit (?), niin muista maalata saman valmistajan lakalla tai muuten saat ryppymaalatun kopan alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen. Vaikka olisi saman valmistajan tuotteetkin, niin paukkupullolla saa kiehahtamaan todella herkästi ja tähän vaikuttaa mm. kuun kiertokulku.
Ei tarvise kuumankestoja. Tullut monia koppia (ja jopa moottoreita kokonaisuudessaan) vedeltyä ihan normi-basella ja 2K-lakalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by laurimikola View PostMaalasin tossa e30 kymppisen venttiilikopan mustalla ja hioin siitä päältä bemarin logon alumiinille näkyville tuomaan sävyä. Tarviiko tuohon päälle vetästä, joku lakka vai hapettuuko se ilman lakkaa helposti. Jos joku lakka tulee niin mimmoinen? Kuumankestolakka?
Ei tarvise kuumankestoja. Tullut monia koppia (ja jopa moottoreita kokonaisuudessaan) vedeltyä ihan normi-basella ja 2K-lakalla.
Leave a comment:
-
-
Maalasin tossa e30 kymppisen venttiilikopan mustalla ja hioin siitä päältä bemarin logon alumiinille näkyville tuomaan sävyä. Tarviiko tuohon päälle vetästä, joku lakka vai hapettuuko se ilman lakkaa helposti. Jos joku lakka tulee niin mimmoinen? Kuumankestolakka?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jhoira View PostMjoo kai sitä pitää yrittää etsiä vaihtoehtoja, jos joku tietää PK-seudulla jtn hyvää mestaa missä nyt toi 600€ ainaki alittuis nii ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Jos mitenkään järkevästi häivytettävissä niin ei tartte koko puskuria maalata.
Leave a comment:
-
Leave a comment: