memebuy23buy

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rockford
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Emmä nyt sinne jumalan selän taakse jaksa lähtee, taidan hakee espoon fixukselta
    Lähin maalikauppa, siellä ne maalit on.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tarvikekolmio myy 2k spray hinkkaväriä jota olen menestyksekkästi käyttänyt. Merkkiä en muista, hae sieltä sellainen pieni pullo jossa vetorengas pohjassa.
    Emmä nyt sinne jumalan selän taakse jaksa lähtee, taidan hakee espoon fixukselta

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Onko heittää esimerkkiä valmistajasta miltä löytyisi spraykamaa, vai meenkö vaan kyselee?
    Tarvikekolmio myy 2k spray hinkkaväriä jota olen menestyksekkästi käyttänyt. Merkkiä en muista, hae sieltä sellainen pieni pullo jossa vetorengas pohjassa.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Vedä joku happo tai epoksi pintaan ja sen päälle ehdottomasti 2K-hiontaväri.
    Onko heittää esimerkkiä valmistajasta miltä löytyisi spraykamaa, vai meenkö vaan kyselee?

Leave a comment:

• riuska
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Samaan hengenvetoon kiinnostaisi tietää millä lakalla esim BMWt on vedetty tehtaalla. Tuo lakkapinta kun on niin vietävän kovaa ainakin yli 5v vanhoissa autoissa myllyttää. Vai tuleeko lähes kaikista lakoista yhtä kovia vuosien kuluessa..
    Eiköhän noista 2k lakoista tule... mutta ei kannata ruveta myllyttää ihan heti kun on lakan vetäny..päivästä viikkoon riippuu onko uunitettu ja tietenkin kovettajasta..

1k lakoista ei ikinä tule kovaa.. saa karheella tahnalla lakat vaikka kokonaan pois..
    Last edited by riuska; 29-08-2012, 23:39. Reason: lisäys

Leave a comment:

• Rockford
    replied
    Mutta nyt tarvis tietää mitä olisi järkevää vetää puhtaan pellin päälle, jokin happomaali? Mielellään spray muodossa?

EDIT: Niin ja tarvitseeko vielä vetää hinkkaväri tuohon hapon päälle, todennäkösesti? Entä suosituksia siihen?
    Hyllystä löytyy jotain motipin hinkkaväriä mitä oon käyttänyt hyvällä menestyksellä vanteiden kanssa, käykö tämä vai jotain parempaa?
    Vedä joku happo tai epoksi pintaan ja sen päälle ehdottomasti 2K-hiontaväri.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Oli tarkoitus korjata pintaruosteongelma käyttämällä bemarin omaa paikkaus aerosolia. Eli paketti missä väri+lakka.
    Tuo setti vaikutti aika laadukkaalta, suuttimesta tulee ihan asillinen viuhka esim jos vertaa johonkin perus kilikalipulloihin.

Mutta nyt tarvis tietää mitä olisi järkevää vetää puhtaan pellin päälle, jokin happomaali? Mielellään spray muodossa?
    Esim. Fixukselta taisi saada ihan asiallisia spray maaleja kun katselin mutta onko heittää suositusta valmistajasta?
    Tarkoitus on kuitenkin tehdä pysyvä korjaus vaikka tässä sprayllä leikitäänkin.
    Vesihionta ja kiilotus onnistuu kyllä.

EDIT: Niin ja tarvitseeko vielä vetää hinkkaväri tuohon hapon päälle, todennäkösesti? Entä suosituksia siihen?
    Hyllystä löytyy jotain motipin hinkkaväriä mitä oon käyttänyt hyvällä menestyksellä vanteiden kanssa, käykö tämä vai jotain parempaa?
    Last edited by Supa; 28-08-2012, 10:59.

Leave a comment:

• Pekuz
    replied
    Samaan hengenvetoon kiinnostaisi tietää millä lakalla esim BMWt on vedetty tehtaalla. Tuo lakkapinta kun on niin vietävän kovaa ainakin yli 5v vanhoissa autoissa myllyttää. Vai tuleeko lähes kaikista lakoista yhtä kovia vuosien kuluessa..

Leave a comment:

• Hynde
    replied
    Nyt, kun Hemi ottikin tuossa puheeksi tuon hinta - laatusuhteen, niin mitä mieltä olette noista yleisimmin käytettävistä lakoista?

Itse olen ennen lakkaillut pääsääntöisesti Spies Heckerin lakoilla. Debeerin, Valsparin jne. lakkoja on myös tullut käytettyä, mutta jokin aika sitten eräs maalari suositteli kokeilemaan Trotonin lakkoja:

Tuolta olen sen jälkeen tilaillut noita 7,5 litran kittejä (nyt ei näyttänyt olevan) ja siirtynyt ruiskimaan ihan puhtaasti tuolla. Hinta on huokea ja käyttäytyy omasta mielestäni huomattavasti paremmin, kuin mikään käyttämäni "laatulakka". Sopii erittäin hyvin tällaiselle harrastelijalle vähän heikompiin olosuhteisiin. Kuivuu todella nopeasti ja tasoittuu aina pommin varmasti. Mikään muu kokeilemani lakka ei ole vielä tasoittunut niin hyvin ja toimii oikein mukavasti viileämmässäkin tilassa ja silti kuivuu nopeasti. Suuremmilla kohteilla ehkä vähän hitaampi kovete on paikallaan, niin ei tarvitse laittaa juoksuksi.

Kysymys kuuluukin. Mitä saan sijoittamalla enemmän rahaa näihin "laatulakkoihin", kuten Mipa, Glasurit jne jne?

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Onko noissa hinkkamaaleissa yleisestikin hirveitä eroja:think ??
    Ei nykyisin. Hinta/laatusuhteissa on enemmän.

Leave a comment:

• riuska
    replied
    Onko noissa hinkkamaaleissa yleisestikin hirveitä eroja:think ??

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by Babitzin View Post
    Ok, kokemukset debeeristä on 5v takaa ja suoritettu talliolosuhteissa (koska sitä kaverit kantoi aina paikallisesta maaliliikkeestä). Joten en voi millään tasolla lähteä vertaamaan muihin tuotteisiin, mitä käytän/olen käyttänyt maalaamo-olosuhteissa. Mutta ainakin semmoinen muistikuva jäi, että sai laittaa aikalailla, että sai halutun kerrosvahvuuden. Tai sitten sillon ilmoitetut sekoitussuhteet olivat tuulesta temmatut. Ei kuivanut tai valui herkästi ja tuli raskas ruiskutuspinta, mikä tietty hankala työstää. Mutta todellakin 5v takaa tämä tunne, ja koska olen pitkävihainen ja ensivaikutelma on minulle tärkeä(niin automaaleissa, kun elämässä yleensä), niin siitä syystä olen välttänyt ko tuotetta. Tietäen että "parempiakin" on, omaan makuun. Varmasti se debeer on toimiva tuote, jäi vaan nuo perustelut edelliseen postaukseen kiireessä pois.
    Mutta itse en luota yhteenkään hiontaväriin siinä määrin, että uskaltaisin kitata 80 paperin päälle. Siinä tapauksessa korkeintaan, jos kitataan esim ovi yli, hiotaan 80 paprulla menemättä yhdestäkään kohdasta maalipinnalle ja sit kitataan uudestaan. Se on kyllä valitettavasti nähty ajan saatossa, että meidän käyttämillä tuotteilla, tuolla tavalla, tulis noi naarmut läpi. Mutta riippuuhan se käytettävä värimassakin ja lakka tottakai siihen naarmujen näkymiseen, koska nekin painumisellaan edesauttaa sitä. Esim glasson vesiväri on ainakin todella tarkka pohjistaan, ja se ei anna mainitsemaasi toimintatapaa anteeksi. Vaikkakin on se hiontaväri välissä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos haluaisi täydellisen maalilinjaston, uskoisin että jokaisen tuoteryhmän merkin pitäsi olla eri. Kaikilla maalilinjoilla omat hyvät ja huonot puolet. Kiitos ja anteeksi!
    Höpsis. Debeeriä saa rapattua märkää märälle vaikka sentin kerroksen kun käyttää vain seassa tipan supernopeaa ohenninta. Muutenkaan itse en ole ko.tuotetta koskaan pitänyt mitenkään herkästi valuvana, vaan itse asiassa päinvastoin suhteessa moneen muuhun(näin "vapaana yrittäjänä" tulee kyllä käytettyä kaikkea muutakin mitä "halvalla saa").
    En nyt missään kohtaa edelleenkään väittänyt vetäväni hiontaväriä 80-karkeudelle, vaan nimenomaan tämän 80-karkeuden hiotun pohjan kittaan ohuesti kerran yli, jonka sitten hion 120+240:llä ennen hiontavärikerrosta.
    Debeerillä jos millä kuitenkin uskaltaisin vetää myös ihan 80-naarmun päälle, mutta siinä tapauksessa riittävä kerrosvahvuus ja kuivumis+painumisaika pitää varmistaa.
    Eli jos seuraavana päivänä pinnassa pitää olla valmis maali/lakkapinta, niin silloin aina varmin on käydä pinta raakaoikaisun jälkeen yhdellä ohuella kittikerroksella+120+240 karkeuksin läpi ennen hiontaväriä.
    Se on totta että kaikilla linjoilla on hyvät ja huonot puolensa, mutta se että itse pääosin käytän nykyisin Debeeriä, johtuu nimenomaan sen
    A luotettavuudesta, B työstettävyydestä ja nämä edelliset suhteessa hintaan.
    Me kuitenkin joudumme sitä käyttämään myös elävillä puupinnoilla pohjien sulkuun, sekä erilaisilla erittäin korkeasti rasitetuilla muovi/komposiittipinnoilla kuumissa olosuhteissa.
    Jos et nyt ole Debeeriä kokeillut, niin suosittelen kuitenkin lämpimästi.

Leave a comment:

• Babitzin
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Miksi ihmeessä siitä pitää tehdä testikappale, jos kerran on varmaa tietoa siitä että kitin alle kitatut 80-hiomanaarmut tulee myöhemmin näkyviin?
    Nimittäin se pelkkä Debeerin hinkkaväri jo riittää ko.hiomanaarmut sulkemaan alleen jos siitä kerrosvahvuutta on vähänkään jäljellä ja koko alue läpikuultamaton.
    Olet muuten ensimmäinen jonka kuulen dissaavan Debeerin hiontavärin ja tästä nyt voi muutkin laittaa omaa kokemustaan ko.väristä mitä mieltä he Debeeristä ovat? Mistä syystä sinä sen yhden kokeilun jälkeen hylkäsit?
    Ymmärrän nimittäin hyvinkin tuo kammosi hiontanaarmujen esiintulosta jos=kun käytössäsi on jokin muu "laatuhinkkaväri"?
    Kuten sanoit, kukin tekee nämä hommat niin kuin parhaaksi näkee, mutta älä myöskään sinä siinä tapauksessa väitä että tuolla minun tekemälläni menetelmällä/aineilla minkäänlaista jälkipainumista tapahtuisi(minä nyt kuitenkin näen tekemiäni autoja ja näin tehtyjä/maalattuja ja erittäin raskaassa käytössä olevia komposiittirakenteita vuosienkin kuluttua).
    Sekin nyt hieman kummastuttaa, että mikäli 80-karkeuden paperijälki on kitinkin alla se jälkipainuva kummitus ja 120-karkeuden ei enään lainkaan, aika rimaa hipoen mennään...vai(siis huom.se 80-jälki minunkin metodissa kuitenkin kitataan kertaalleen yli, ennen 120+240-karkeuksin viimeisteltyä pintaa hiontavärille= eli tässä nyt pitää painua se kitti ja ja vielä hiontaväri??)?
    No, oikeasti kaikki muut jotka tekee näin, LUPAAN että mitään hiomanaarmuja esiin tuomaa jälkipainumista ei tapahdu...nimim:10000-kertaa testattu.
    Ok, kokemukset debeeristä on 5v takaa ja suoritettu talliolosuhteissa (koska sitä kaverit kantoi aina paikallisesta maaliliikkeestä). Joten en voi millään tasolla lähteä vertaamaan muihin tuotteisiin, mitä käytän/olen käyttänyt maalaamo-olosuhteissa. Mutta ainakin semmoinen muistikuva jäi, että sai laittaa aikalailla, että sai halutun kerrosvahvuuden. Tai sitten sillon ilmoitetut sekoitussuhteet olivat tuulesta temmatut. Ei kuivanut tai valui herkästi ja tuli raskas ruiskutuspinta, mikä tietty hankala työstää. Mutta todellakin 5v takaa tämä tunne, ja koska olen pitkävihainen ja ensivaikutelma on minulle tärkeä(niin automaaleissa, kun elämässä yleensä), niin siitä syystä olen välttänyt ko tuotetta. Tietäen että "parempiakin" on, omaan makuun. Varmasti se debeer on toimiva tuote, jäi vaan nuo perustelut edelliseen postaukseen kiireessä pois.
    Mutta itse en luota yhteenkään hiontaväriin siinä määrin, että uskaltaisin kitata 80 paperin päälle. Siinä tapauksessa korkeintaan, jos kitataan esim ovi yli, hiotaan 80 paprulla menemättä yhdestäkään kohdasta maalipinnalle ja sit kitataan uudestaan. Se on kyllä valitettavasti nähty ajan saatossa, että meidän käyttämillä tuotteilla, tuolla tavalla, tulis noi naarmut läpi. Mutta riippuuhan se käytettävä värimassakin ja lakka tottakai siihen naarmujen näkymiseen, koska nekin painumisellaan edesauttaa sitä. Esim glasson vesiväri on ainakin todella tarkka pohjistaan, ja se ei anna mainitsemaasi toimintatapaa anteeksi. Vaikkakin on se hiontaväri välissä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos haluaisi täydellisen maalilinjaston, uskoisin että jokaisen tuoteryhmän merkin pitäsi olla eri. Kaikilla maalilinjoilla omat hyvät ja huonot puolet. Kiitos ja anteeksi!
    Last edited by Babitzin; 13-08-2012, 16:47. Reason: Kirjotusvihreitä

Leave a comment:

• dumppi
    replied
    Originally posted by Nikoh View Post
    No se palkittee ku saa rahat kätöseen!
    juu kertaurakallahan tuollaset kannattaa yleensä sopia niin sekä työnantaja, että työntekijä voittaa

ihan eri motivaatiollahan noita tekee kun tietää että jos menee kauan aikaa tai homma vituksi niin se on "omasta pussista" pois:think

edit: kuulostipa tyhmältä niin ja tietenkin tietää että mitä nopeammin tekee niin enempi jää käteen
    Last edited by dumppi; 13-08-2012, 18:20.

Leave a comment:

• Nikoh
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    18 tuntia ja lantikka irto-osineen maalattuna.. nyt väsyttää onneks keskiviikkona alkaa loput kesälomasta
    No se palkittee ku saa rahat kätöseen!

Leave a comment:

Working...
X