memebuy23buy

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Powr
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Mikä meni pieleen??

    Paljaisiin peltikohtiin happomaali sitten hinkkaväri muualta hiottu pinta rikki ja maalin jälkeen ennen lakkaa loppu tulos on tämä.. ja pyyhitty tietenkin ennen maalia silikoonin poisto aineella..


    [ATTACH]104106[/ATTACH]
    On niin pieni kuva ettei nää kunnolla, muttaa mimmosta kamaa oot vetäny tohon? Meinaan että oliko samaa merkkiä? 1k kamaa?

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Mikä meni pieleen??

    Paljaisiin peltikohtiin happomaali sitten hinkkaväri muualta hiottu pinta rikki ja maalin jälkeen ennen lakkaa loppu tulos on tämä.. ja pyyhitty tietenkin ennen maalia silikoonin poisto aineella..


    Click image for larger version

Name:	maalausvirhe.jpg
Views:	1
Size:	6.9 KB
ID:	4825112

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by MiKqsu View Post
    Entiedä lukiko täällä jo, auton sisusta pitäisi maalata, siis pellit. Olen ajatellut että telalla vetäisi hummerriten mustaa maalia jolla maalattiin alustasta tukivarret sekä perä. Kannattaako pintaa sisustasta hiukan karkentaa ja pyyhkästä rasvanpoistajalla ja lyödä tela soimaan vai tarviiko käyttää jotain pohjamaalina? Vai mitä metodia suosittelette? Melko karun näkönen tuo sisusta kun bitumit poistettu ja paikkailtua peltiä siellä täällä..
    Ite nakkasin hiottuihin/muuten paljaisiin kohtiin "zink 182" maalia ja päälle sitten jotain haluamaansa väriä. Ei ole ainakaan tähän päivään mennessä tullut kukan kukkaa vaikka on ollut osumille alttiina ja kulutuksella..

    Leave a comment:


  • MiKqsu
    replied
    Entiedä lukiko täällä jo, auton sisusta pitäisi maalata, siis pellit. Olen ajatellut että telalla vetäisi hummerriten mustaa maalia jolla maalattiin alustasta tukivarret sekä perä. Kannattaako pintaa sisustasta hiukan karkentaa ja pyyhkästä rasvanpoistajalla ja lyödä tela soimaan vai tarviiko käyttää jotain pohjamaalina? Vai mitä metodia suosittelette? Melko karun näkönen tuo sisusta kun bitumit poistettu ja paikkailtua peltiä siellä täällä..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by dumppi View Post

    hopeat ja vaaleat metallivärit yleensäkin ovat tarkkoja ruiskutuspaineista, värin ohennuksesta, ruiskutus etäisyydestä, kerroksista jne. jne.
    Nimenomaan juuri näin.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    aika outoo.. oliko värimassaki saamaa ku puskurissa?
    ei mitenkään outoa jos puskurista tulee hieman erivärinen vaikka on samalla kertaa maalattu kun muukin auto.. muovissa sävy voi hyvinkin näyttää erilaiselle kun muussa autossa..

    mutta mutta veikkaampa että noihin sinun mustiin muovilistoihin on väri tullut heitettyä joko isommalla tai pienemmällä paineella tms. kun muihin maalaamiisi osiin ja siksi tekee tuon "sävyeron":think

    hopeat ja vaaleat metallivärit yleensäkin ovat tarkkoja ruiskutuspaineista, värin ohennuksesta, ruiskutus etäisyydestä, kerroksista jne. jne.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    aika outoo.. oliko värimassaki saamaa ku puskurissa?
    Juu, samaa satsia.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Sama hinkkaväri myös puskurissa. Nuo listat maalasin toisella kertaa, lakan vedin kun maali ei enää kiiltänyt tuoreena.

    No pitää maalata vaikka keväällä uusiksi.
    aika outoo.. oliko värimassaki saamaa ku puskurissa?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Ootko saman värisellä hinkkavärillä maalannu myös puskurin ennen väriä ja lakkaa??

    voi olla että oot vetäny lakan liian aikasin että ei oo värimassa kunnolla "tasottunu" itellä kävi kerran näin..
    Sama hinkkaväri myös puskurissa. Nuo listat maalasin toisella kertaa, lakan vedin kun maali ei enää kiiltänyt tuoreena.

    No pitää maalata vaikka keväällä uusiksi.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Maalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?

    No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?
    Ootko saman värisellä hinkkavärillä maalannu myös puskurin ennen väriä ja lakkaa??

    voi olla että oot vetäny lakan liian aikasin että ei oo värimassa kunnolla "tasottunu" itellä kävi kerran näin..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ainakin mitä ite oon värejä ostellu, niin joka metallivärille on olemassa suositus minkävärisellä pohjalle se pitää maalata. Käytännössä 3 vaihtoehtoa: musta, harmaa & valkoinen. Materiaali määrä vaan pohjamaalit sekä työt.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by E36-coupe View Post
    Mikä väri? Vaalea vai tumma? Metalliväri?

    Se riippuu jos sulla on vaalea väri ollut ja olet vetänyt tummalle pohjalle maalin, niin kyllä se melkein jää väkisin vähän tummaksi.
    Kyllä sen pitäisi uudelleenmaalauksella korjaantua, ellei ole väärä variaatio.
    Se on ihan sama mitä sulla on materiaalina, kun pohjavärin joudut kuitenkin laittamaan.
    Vaalea metalliväri.

    Hinkkaväri on harmaa.

    Leave a comment:


  • E36-coupe
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Maalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?

    No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?
    Mikä väri? Vaalea vai tumma? Metalliväri?

    Se riippuu jos sulla on vaalea väri ollut ja olet vetänyt tummalle pohjalle maalin, niin kyllä se melkein jää väkisin vähän tummaksi.
    Kyllä sen pitäisi uudelleenmaalauksella korjaantua, ellei ole väärä variaatio.
    Se on ihan sama mitä sulla on materiaalina, kun pohjavärin joudut kuitenkin laittamaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Maalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?

    No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?

    Leave a comment:


  • E36-coupe
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    kolmekutosesta ois konepelti maalauksen tarpeessa kun pikku ruoste kuprua on ala laidassa muuten ois hyvä pinta, meneekö oikein jos:

    hiekkapuhallus vain ruostekohtiin
    hionta/karhennus loppu koko konepellille
    hiontaväri koko pellille
    karhennus
    kitti jos tarvii
    Pohjamaali
    maali (kuinka monta kerrosta?)
    lakka ( kuinka monta kerrosta?)

    kuinka monta kerrosta maalia ja kuinka pitkään pitää antaa kuivua kerrosen välillä? entä lakkaus samalla tavallako?

    värinä ois sonderlack eli olikohan joku arcticblau metallic tai joku erikoisväri...
    Sen verta pisti silmille muutama asia tuosta että ei hinkkaväriä kannata lähteä laittamaan koko pellin yli, jos takalaidastaan on ehjä ja siisti.
    Hyvä maalari häivyttää helposti tuon sävyn ja ei turhaan tule tuhlattua rahaa materiaaleihin ja sävykin pysyy hyvänä.

    Pieni muistutus että jos se ruoste on etulaidassa, niin kannattaa katsoa myös sinne konehuoneen puolelle. Ne kun tahtoo sieltä saumoistaan ruostua, niin pelkän ulkopuolen korjaus ei ole kovin pitkäikäistä.

    Itse tuollaiset tapaukset teen näin.

    1. Ruosteiden täydellinen poisto somalilaikalla sekä hiekkapuhaltamalla.
    2. Hiotaan vain etuosastaan pellistä iskemät pois. 120 / 320 kuiva
    3. Puhallettuihin ruostekohtiin "sienellä" epoksia.
    4. Epoksinpaikkojen karhennus. Karhunkieli punainen.
    5. Hiontaväri hiotulle alueelle. (ei koko peltiin)
    6. Hiontavärin hiominen ja oikaisu kovalla hiomatuella, kuiva 320.
    7. Hiontavärialueen hiominen 800 vesi.
    8. Koko konepellin hionta punaisella karhunkielellä vesissä.
    9. Maalaus. (tästä on sitten yhtäpaljon variaatioita kuin tekijöitä)

    Tähän tyyliin on vuosia tullut tehtyä ja yhtään ei ole tullut vielä takuutöiksi.
    On varmasti muitakin tapoja, mutta ajattelin kertoa ohimennen omani.
    Rockford:lla on samoja toimintatapoja näköjään kuin itselläkin.

    Leave a comment:

Working...
X