Originally posted by riuska
View Post
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostEntiedä lukiko täällä jo, auton sisusta pitäisi maalata, siis pellit. Olen ajatellut että telalla vetäisi hummerriten mustaa maalia jolla maalattiin alustasta tukivarret sekä perä. Kannattaako pintaa sisustasta hiukan karkentaa ja pyyhkästä rasvanpoistajalla ja lyödä tela soimaan vai tarviiko käyttää jotain pohjamaalina? Vai mitä metodia suosittelette?Melko karun näkönen tuo sisusta kun bitumit poistettu ja paikkailtua peltiä siellä täällä..
Leave a comment:
-
-
Entiedä lukiko täällä jo, auton sisusta pitäisi maalata, siis pellit. Olen ajatellut että telalla vetäisi hummerriten mustaa maalia jolla maalattiin alustasta tukivarret sekä perä. Kannattaako pintaa sisustasta hiukan karkentaa ja pyyhkästä rasvanpoistajalla ja lyödä tela soimaan vai tarviiko käyttää jotain pohjamaalina? Vai mitä metodia suosittelette?Melko karun näkönen tuo sisusta kun bitumit poistettu ja paikkailtua peltiä siellä täällä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by riuska View Postaika outoo.. oliko värimassaki saamaa ku puskurissa?
mutta mutta veikkaampa että noihin sinun mustiin muovilistoihin on väri tullut heitettyä joko isommalla tai pienemmällä paineella tms. kun muihin maalaamiisi osiin ja siksi tekee tuon "sävyeron":think
hopeat ja vaaleat metallivärit yleensäkin ovat tarkkoja ruiskutuspaineista, värin ohennuksesta, ruiskutus etäisyydestä, kerroksista jne. jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by riuska View Postaika outoo.. oliko värimassaki saamaa ku puskurissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by riuska View PostOotko saman värisellä hinkkavärillä maalannu myös puskurin ennen väriä ja lakkaa??
voi olla että oot vetäny lakan liian aikasin että ei oo värimassa kunnolla "tasottunu" itellä kävi kerran näin..
No pitää maalata vaikka keväällä uusiksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMaalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?
No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?
voi olla että oot vetäny lakan liian aikasin että ei oo värimassa kunnolla "tasottunu" itellä kävi kerran näin..
Leave a comment:
-
-
Ainakin mitä ite oon värejä ostellu, niin joka metallivärille on olemassa suositus minkävärisellä pohjalle se pitää maalata. Käytännössä 3 vaihtoehtoa: musta, harmaa & valkoinen. Materiaali määrä vaan pohjamaalit sekä työt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E36-coupe View PostMikä väri? Vaalea vai tumma? Metalliväri?
Se riippuu jos sulla on vaalea väri ollut ja olet vetänyt tummalle pohjalle maalin, niin kyllä se melkein jää väkisin vähän tummaksi.
Kyllä sen pitäisi uudelleenmaalauksella korjaantua, ellei ole väärä variaatio.
Se on ihan sama mitä sulla on materiaalina, kun pohjavärin joudut kuitenkin laittamaan.
Hinkkaväri on harmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMaalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?
No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?
Se riippuu jos sulla on vaalea väri ollut ja olet vetänyt tummalle pohjalle maalin, niin kyllä se melkein jää väkisin vähän tummaksi.
Kyllä sen pitäisi uudelleenmaalauksella korjaantua, ellei ole väärä variaatio.
Se on ihan sama mitä sulla on materiaalina, kun pohjavärin joudut kuitenkin laittamaan.
Leave a comment:
-
-
Maalimyyjän kanssa tarkasteltiin värin eri sävyjä. Sanoi, että sävyyn vaikuttaa maalataanko peltiä vai muovia. Eikös se pitäisi olla ihan sama jos alla 2k "betonointi"?
No anyway, maalasin mustat muovilista ja niistä tuli aavistuksen tummemmat kuin esim. puskurista. Olisiko pitänyt valita vaaleampi sävy? Vai vaaleneeko jos maalaan uudestaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by coupe320 View Postkolmekutosesta ois konepelti maalauksen tarpeessa kun pikku ruoste kuprua on ala laidassa muuten ois hyvä pinta, meneekö oikein jos:
hiekkapuhallus vain ruostekohtiin
hionta/karhennus loppu koko konepellille
hiontaväri koko pellille
karhennus
kitti jos tarvii
Pohjamaali
maali (kuinka monta kerrosta?)
lakka ( kuinka monta kerrosta?)
kuinka monta kerrosta maalia ja kuinka pitkään pitää antaa kuivua kerrosen välillä? entä lakkaus samalla tavallako?
värinä ois sonderlack eli olikohan joku arcticblau metallic tai joku erikoisväri...
Hyvä maalari häivyttää helposti tuon sävyn ja ei turhaan tule tuhlattua rahaa materiaaleihin ja sävykin pysyy hyvänä.
Pieni muistutus että jos se ruoste on etulaidassa, niin kannattaa katsoa myös sinne konehuoneen puolelle. Ne kun tahtoo sieltä saumoistaan ruostua, niin pelkän ulkopuolen korjaus ei ole kovin pitkäikäistä.
Itse tuollaiset tapaukset teen näin.
1. Ruosteiden täydellinen poisto somalilaikalla sekä hiekkapuhaltamalla.
2. Hiotaan vain etuosastaan pellistä iskemät pois. 120 / 320 kuiva
3. Puhallettuihin ruostekohtiin "sienellä" epoksia.
4. Epoksinpaikkojen karhennus. Karhunkieli punainen.
5. Hiontaväri hiotulle alueelle. (ei koko peltiin)
6. Hiontavärin hiominen ja oikaisu kovalla hiomatuella, kuiva 320.
7. Hiontavärialueen hiominen 800 vesi.
8. Koko konepellin hionta punaisella karhunkielellä vesissä.
9. Maalaus. (tästä on sitten yhtäpaljon variaatioita kuin tekijöitä)
Tähän tyyliin on vuosia tullut tehtyä ja yhtään ei ole tullut vielä takuutöiksi.
On varmasti muitakin tapoja, mutta ajattelin kertoa ohimennen omani.
Rockford:lla on samoja toimintatapoja näköjään kuin itselläkin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: