memebuy23buy

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hemi
    replied
    Originally posted by jhoira View Post
    Kuulostaapa jo monimutkaiselta, itsekkin epäilin että pitää sitä naarmua jotenkin hioa, mutta vielä maalaa koko kulma ja noi muut vaiheet päälle.

Eli toisin sanoen ei paljon maalauksesta tietämätön voi asialle itse tehdä? Onko sitten mitään vaihtoehtoa kuin maalauttaa kokonaan ammattialisella tuohon suolaiseen hintaan?
    No, oikeasti ne naarmut pitää ensin kitata umpeen, hioa, vetää 2K hiontaväri, vesihioa, vetää massaväri+häivyttää, vetää lakka+häivyttää ja kuivuttuaan autotallissa tehtynä hioa ja kiilloittaa.
    Eli eikähän se nyt kuitenkin ole ihan ammatti ihmisen tehtävä, siis ennen mitään omia ja turhia räpellyksiä joiden poistaminen nostaa hintaa entisestään.
    400-600€ tuo kustantaa ammattitaidolla tehden.

Leave a comment:

• jhoira
    replied
    Mjoo kai sitä pitää yrittää etsiä vaihtoehtoja, jos joku tietää PK-seudulla jtn hyvää mestaa missä nyt toi 600€ ainaki alittuis nii ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by jhoira View Post
    Morjesta, pitkään foorumia lukeneena ajattelin tehdä vihdoinkin tilin, kun tuli itsellekkein aiheellinen kysymys eteen.

Eli itsellä on -07 e92 ja jossain vaiheessa on kopannu etupuskurin oikeaan alareunaan jotain kiinni ja tehny rosoisen n. 5cm leveän ja 1cm korkean naarmun josta maali lähtenyt irti.

Automaalaamosta sain perus juttua eli koko puskuri maalataan 600€ yms. Kävin sitten automaali ja -tarvike kaupassa ja sieltä sekottivat mulle sen alkuperäismaalin ja antoivat lakan käteen. Näillä sitten kuulemma menee lämpöiseen tilaan, paikkaa maalilla kevyesti, antaa kuivua 30min. ja lakka päälle ja pitäis olla bueno.

Vähän ihmetyttää kun yleensä lukee näitä maalaus/paikkaus juttuja, että onko noin helppoa tässä tapauksessa vai saadaanko tällä vaan suttua aikaiseksi?
    En välttämättä itse lähtis ton ikästä autoa maalailemaan kokemattomana. Varmasti joku tekee halvemmallakin tuon ja vielä siististi.

Leave a comment:

• jhoira
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Suttua ellei sitä naarmua tietysti tasoiteta ensin. Ja toki sun pitää se kulma kokonaan maalata.
    Ja melkeen pakko vesihioa ja kiilottaa lopuksi jos haluaa että on huomaamaton ja häipyy.
    Kuulostaapa jo monimutkaiselta, itsekkin epäilin että pitää sitä naarmua jotenkin hioa, mutta vielä maalaa koko kulma ja noi muut vaiheet päälle.

Eli toisin sanoen ei paljon maalauksesta tietämätön voi asialle itse tehdä? Onko sitten mitään vaihtoehtoa kuin maalauttaa kokonaan ammattialisella tuohon suolaiseen hintaan?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Suttua ellei sitä naarmua tietysti tasoiteta ensin. Ja toki sun pitää se kulma kokonaan maalata.
    Ja melkeen pakko vesihioa ja kiilottaa lopuksi jos haluaa että on huomaamaton ja häipyy.

Leave a comment:

• jhoira
    replied
    Morjesta, pitkään foorumia lukeneena ajattelin tehdä vihdoinkin tilin, kun tuli itsellekkein aiheellinen kysymys eteen.

Eli itsellä on -08 e92 ja jossain vaiheessa on kopannu etupuskurin oikeaan alareunaan jotain kiinni ja tehny rosoisen n. 5cm leveän ja 1cm korkean naarmun josta maali lähtenyt irti.

Automaalaamosta sain perus juttua eli koko puskuri maalataan 600€ yms. Kävin sitten automaali ja -tarvike kaupassa ja sieltä sekottivat mulle sen alkuperäismaalin ja antoivat lakan käteen. Näillä sitten kuulemma menee lämpöiseen tilaan, paikkaa maalilla kevyesti, antaa kuivua 30min. ja lakka päälle ja pitäis olla bueno.

Vähän ihmetyttää kun yleensä lukee näitä maalaus/paikkaus juttuja, että onko noin helppoa tässä tapauksessa vai saadaanko tällä vaan suttua aikaiseksi?
    Last edited by jhoira; 11-02-2013, 11:10.

Leave a comment:

• Ab3
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    ..Syynä kiittämättömät ihmiset.
    Minkäänlaista kiitosta (poislukien muutama poikkeus)..
    Näitäkin ikävä kyllä mahtuu joukkoon..

Leave a comment:

• Rockford
    replied
    Originally posted by Ab3 View Post
    Olisko Rockford voinu sulle laittaa YV:tä, osaisitko neuvoa yksityisviestien merkeissä? :think
    Ennen tätä tein päivittäin vuosia, mutta nyttemmin en enään ajatellut neuvoa privalla missään muodossa. Syynä kiittämättömät ihmiset.
    Minkäänlaista kiitosta (poislukien muutama poikkeus) ei kyllä heru, vaikka a4:sen mittaisia ohjeita kirjoitan varta vasten kohta kohdalta. Päinvastoin, neuvotaan parhaimmillaan muita sitten samoilla neuvoilla ominaan.

Leave a comment:

• Ab3
    replied
    Alumiinivanteet. Entinen omistaja hiekkapuhaltanut, ja maalannut tyylikkäästi kilikolimaalilla = pohjat aika karkeat, ja kilikolin päälle en mielelläni ruiskulla maalaile...

Hyvin on merkattu, kovetteet ja ohenteet + mikä kovete millekkin tulee.
    Olisko Rockford voinu sulle laittaa YV:tä, osaisitko neuvoa yksityisviestien merkeissä? :think

Leave a comment:

• Rockford
    replied
    Alumiinivanteiden maalaus, maalit on tuossa oottelemassa. Unohdin vaan missä järjestyksessä, niin kokeneempi voisi neuvoa...
    Eli pöntöistä löytyy primeri, filleri, ja hiomaväri ?
    mulla näkyy ainakin noissa pöntöissä mihin se kirjotteli että filleri ja hiontaväri, jotka ovat kummatki omissa pöntöissä.. :think

Eli käytännössä kolmea(?) eri tavaraa tulisi ennen itse pääväriä?
    Joku "pöntöistä" on kovetinta ja ohenninta, muuten sinulla on kolmea erilaista 1K "pohjamaalia". Ettei nyt taas olisi maaliliikkeessä huomattu kokematon asiakas ja myyty tarpeetonta puutaheinää.

Aluvanteiden maalauksessa et tarvitse kuin hinkkavärin, jos vanha maalipinta on ok ja hiomakelpoinen.
    Muussa tapauksessa paljaalle pinnalle kaveriksi jotain ennen hiontaväriä esim. epoksia tai happoväriä. Näiden jälkeen pintaväri.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    No riippuu varmaa mitä pintaa oot maalaamassa, mitä on alla.

Leave a comment:

• Ab3
    replied
    mulla näkyy ainakin noissa pöntöissä mihin se kirjotteli että filleri ja hiontaväri, jotka ovat kummatki omissa pöntöissä.. :think

Eli käytännössä kolmea(?) eri tavaraa tulisi ennen itse pääväriä?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Eikö filleri oo sama asia kuin hiomaväri?

Leave a comment:

• Ab3
    replied
    Alumiinivanteiden maalaus, maalit on tuossa oottelemassa. Unohdin vaan missä järjestyksessä, niin kokeneempi voisi neuvoa...
    Eli pöntöistä löytyy primeri, filleri, ja hiomaväri ?

Leave a comment:

• Henkka21
    replied
    Suositelkaa harrastelijalle vahailuun ja myllytykseen käypäistä konetta hyvällä hinta/laatusuhteella?
    Last edited by Henkka21; 19-12-2012, 02:20.

Leave a comment:

Working...
X