OT.
Malliesimerkki kunnon ruostekorjauksesta
Oli pakko kuvata kun kaupan pihalla oli oman kotteron viereen pysäköity.
naapurin entinen todennäkösesti oli viikko pari sitten käyny auton vaihtaa ja tokkopa muita yhtä "hyvin" korjattuja alession vanteilla olevia valkeita hondia on kovin montaa missä päin tuon bongasit?
naapurin entinen todennäkösesti oli viikko pari sitten käyny auton vaihtaa ja tokkopa muita yhtä "hyvin" korjattuja alession vanteilla olevia valkeita hondia on kovin montaa missä päin tuon bongasit?
...omaani tein nyt ylimaalatessa silleen, että peltihelmojen ruostekorjausten/vaihdettujen pellin pätkien päälle ensin hitsisaumoihin metallikitti - happo - hiontaväri - ja paksu ruiskutettava liima/massa mitä käytetään VAG vehkeissä esim. helmojen alaosissa..
kuvaa en löytänyt mutta tommosella
ruutalla ammutaan tiivistysaine/massa, mikä on pussissa ja pussia puristamalla poksautetaan kovettaja sinne sekaan. ja kun on 2k kamaa niin tuolla saa kyllä paksunkin kerroksen ja on nopeesti päälle maalattavissa ja kun helmat kerran jää piiloon niin ei ole väliä jäikö se pinta nt rypyläiseksi vai ei
Löytyykö tommosta "VAG" helma 2K massaa mistä? Ilmeisesti vaatii pakkauksesta johtuen aina oman ruiskun? Tarkoitus olis entisöidä noi harrastepelin kynnykset kun päässy alkuperäinen massa kulumaan puhki jostain kohdin ja tuntuu et ympäriltä on irti pellistä jonkin matkaa. Alun perinkin toi on tommosella elävällä pinnalla eli ei oo aivan siloinen pinta.
Edit. Niin vielä sitä, että toi alkuperäinen "helmamassa" on aika kovaa mutta kuitenkin joustaa jonkin verran, tuntuu yhtäkkiä ihan muovilta ja paksuus on jotain 2-3mm luokkaa.
Löytyykö tommosta "VAG" helma 2K massaa mistä? Ilmeisesti vaatii pakkauksesta johtuen aina oman ruiskun? Tarkoitus olis entisöidä noi harrastepelin kynnykset kun päässy alkuperäinen massa kulumaan puhki jostain kohdin ja tuntuu et ympäriltä on irti pellistä jonkin matkaa. Alun perinkin toi on tommosella elävällä pinnalla eli ei oo aivan siloinen pinta.
Edit. Niin vielä sitä, että toi alkuperäinen "helmamassa" on aika kovaa mutta kuitenkin joustaa jonkin verran, tuntuu yhtäkkiä ihan muovilta ja paksuus on jotain 2-3mm luokkaa.
Tässä kohtaa ei tarvita 2K tavaraa, vaan ihan 1K ruiskutettavaa PU pohjaista kiveniskusuojaa, esim. Teroson Terotex 3000 ...tai jokin vastaava:
Jotenki epäilyttää et toi alkuperäinen suoja olis ihan normaalia alustamassaa, sen verran paksu kerros on..? Varmasti toimii tommosella tavallisellakin massalla, mut olis mukava saada siitä samanlainen kuin alunperin. Lisäksihän se jää myös mustaksi, eli sitä ei maalata, kuten vaggilaisissa on tapana. Tulevia detailinkeja ajatellen vois olla mukavaa ettei pinnasta liukene mitään irti.
suutinta vaihtamalla/modifioimalla ja/tai ruiskutuspainetta säätämällä saa juuri sellaisen "röpelöpinnan" kuin haluaa.
ei kyllä saa samanlaista paksua massakerrosta kun esim. uusissa volkkareissa on:think
ennenkun tuo 3M "vag" massa tuli meillä töihin käyttöön niin piti aina oikastussa helmassa ottaa kitatessa huomioon että korjatun kohdan massausta ei saa yhtä paksuksi mitä alkuperäinen.. ja ei kuviotakaan kyllä samanlaiseksi tahdo saada.. tuolla se onnistuu kerrasta jos hifistellä haluaa tai jos ei esim. massaa vedä kun korjatun kohdan päälle tms.
teippailemalla ja ohuita kerroksia laittamalla kyllä tollakin saa mutta helpompaa vetäistä kerran siihen tarkoitetulla ruiskulla ja massalla ja se on siinä..
niin ja tuo tuli nimenomaan sen takia kun muutama asiakas mainitsi että korjatussa helmassa on erilainen massakuvio kun toisella puolella jne ei ole enää tullu valituksia niistä
Ruiskussa on viuhkan säädön yläpuolella painemittari, joka näyttää siis ruiskulta lähtevän ruiskutuspaineen.
Voiko pitää paikkansa, että paineilmalinjassa oleva paina heittää useamman baarin, kun vertaa ruiskulta lähtevään?
Eli, kompuran jälkeen linjassa on vedenerotin / paineensäädin, josta pitää syöttää lähes 5 bar painetta, jossa ruiskulta saa ulos sen 2 bar. Tämä siis silloin, kun ilmansyöttö on täysillä ruiskussa. Kyllähän sitä painehäviötä tulee jo linjasta ja ruiskun mekanismista johtuen, mutta pitääkö noinkin suuri ero paikkansa?
Ei sillä, että se olisi ongelmaksi muodostunut. ERITTÄIN tyytyväinen olen hankintaani, vaikka tuolle soppa kyllä maistuu ihan eri tapaan... Oli sitten ensimmäinen ruisku, joka maksoin enemmän kuin 29,90...
millaista hintataso yleensä kun maalataan autosta kylki? Plussana vielä että myös toiselta puolelta korjataan takakaarta. Hommaan sisältyisi 2x takakaaren kevyt ruostefiksi, 1kpl irto oven maalaus + loppu kylki syystä ettei tule sävyeroa. + takaspoilerin maalaus. Kyse siis ihan maalaamo hinnoista.
Onko vaikea arvioida?
Tässä paria eri vaihtoehtoa kilpailuttanut ja kysyn siis että kannattaneeko katsoa vaihtoehtoja muualtakin kuin omalta kylältä.
Itse kysyin ikäänkuin asennus/purkuvapaata hintaa eli niitä ei sisällä. Tekisin ne itse.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
ei kyllä saa samanlaista paksua massakerrosta kun esim. uusissa volkkareissa on:think
ennenkun tuo 3M "vag" massa tuli meillä töihin käyttöön niin piti aina oikastussa helmassa ottaa kitatessa huomioon että korjatun kohdan massausta ei saa yhtä paksuksi mitä alkuperäinen.. ja ei kuviotakaan kyllä samanlaiseksi tahdo saada.. tuolla se onnistuu kerrasta jos hifistellä haluaa tai jos ei esim. massaa vedä kun korjatun kohdan päälle tms.
teippailemalla ja ohuita kerroksia laittamalla kyllä tollakin saa mutta helpompaa vetäistä kerran siihen tarkoitetulla ruiskulla ja massalla ja se on siinä..
niin ja tuo tuli nimenomaan sen takia kun muutama asiakas mainitsi että korjatussa helmassa on erilainen massakuvio kun toisella puolella jne ei ole enää tullu valituksia niistä
Höpö, höpö. Näillä 1K kiveniskusuojilla saa kyllä kerrosvahvuutta
kun ruiskutusetäisyyden ja paineen pitää riittävänä ja vaikka senttitolkulla jos antaa kerrostenvälissä pinnan välillä hieman kuivahtaa.
Kestääkö happopohjamaali yksinään hiekkapuhalluksen jälkeen, kun auto menossa eri paikkaan maalaukseen ja pitäs varmaan puhallella nuo ennen talvea, että ei ruostu lisää?
Meinasin nuo katon lommot oikoa paukuttelemalla alapuolelta, niin jos jää "kuhmuja" niin millä se kannattaa pakkeloida?
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Höpö, höpö. Näillä 1K kiveniskusuojilla saa kyllä kerrosvahvuutta
kun ruiskutusetäisyyden ja paineen pitää riittävänä ja vaikka senttitolkulla jos antaa kerrostenvälissä pinnan välillä hieman kuivahtaa.
no annappa siinä päivän verran kuivahdella välillä ja taas käyt lisäilemässä kun kerrallakin saa paksun ja oikean kuvion tuolla:think ja on nopeammin päällemaalattavissakin.
kun nuo on nimen omaan TARKOTETTU vag helmoihin koska niissä on oikeesti paksut massat varsinkin helman "pohjassa" toista senttiä ja kuvio tulee kikkailematta oikeanlainen..
toki tavallistakin massaruiskua käytetään edelleen joihinkin, mutta volkkarin helmamassan kuviota ei sillä tahdo oikeanlaista saada, se kun on niissä täysin erilainen kun muissa.
hinnasta mulla ei tosiaan ole mitään tietoa mitä tommonen ruisku/massapussillinen maksaa mutta volkkareissa me käytetään aina tota nykyään.. eikä ole yhtään tullut takasin
meillä kun tehdään erään autovuokrafirman vehkeitä aika paljon ja ne on oltava aina JUST semmoset kun tehtaalta tullessa eikä melkeen..
Tänään laittelin puskureita kiinni, niin huomasin pienen sävyeron. Ymmärrettävää, onhan toinen pinta vanhaa ja toinen tuoretta maalia.
Sävyeron huomaa parhaiten kun vertaa takapuskurin "pääliosaa" ja takalokasuojan kulmaa, kun pinnat on tosiaan vierekkäin. Muutenhan maalattu alue on kauttaaltaan listojen välissä, eli mitään sävyeroa ei huomaa ja muutenkin erittäin onnistunut maalaus.
Eli onko uutta pintaa mahdollista jotenkin vanhentaa tai vähentää uuden maalin kirkkautta? Esimerkiksi erittäin hienolla hiomapaperilla pieni raapaisu ja vaha perään tai muuta vastaavaa toimenpidettä? Tosin todellinen ammattilainen varmaan saisi lakalla vanhaan pintaan häivytettyä moisen?
Omasta mielestä tosiaan häiritsevä asia, vaikka pienestä alueesta onkin kyse ja ero ei tosiaan ole mikään mittava. Itse sen huomaa (kun tietää) ehkä metrin päästä juuri ja juuri tihrustamalla. Naapuri sitä ei varmasti huomaa kun ei tajua katsoa. Ja sävyeroa vielä pienentää sekin seikka, että itse auton pellit olivat hieman kosteat kun taas puskurit suoraan maalaamosta. Eli todellinen tilanne selviää vasta kun auton pesee ja kuivaa kunnolla.
Tänään laittelin puskureita kiinni, niin huomasin pienen sävyeron. Ymmärrettävää, onhan toinen pinta vanhaa ja toinen tuoretta maalia.
Sävyeron huomaa parhaiten kun vertaa takapuskurin "pääliosaa" ja takalokasuojan kulmaa, kun pinnat on tosiaan vierekkäin. Muutenhan maalattu alue on kauttaaltaan listojen välissä, eli mitään sävyeroa ei huomaa ja muutenkin erittäin onnistunut maalaus.
Eli onko uutta pintaa mahdollista jotenkin vanhentaa tai vähentää uuden maalin kirkkautta? Esimerkiksi erittäin hienolla hiomapaperilla pieni raapaisu ja vaha perään tai muuta vastaavaa toimenpidettä? Tosin todellinen ammattilainen varmaan saisi lakalla vanhaan pintaan häivytettyä moisen?
Omasta mielestä tosiaan häiritsevä asia, vaikka pienestä alueesta onkin kyse ja ero ei tosiaan ole mikään mittava. Itse sen huomaa (kun tietää) ehkä metrin päästä juuri ja juuri tihrustamalla. Naapuri sitä ei varmasti huomaa kun ei tajua katsoa. Ja sävyeroa vielä pienentää sekin seikka, että itse auton pellit olivat hieman kosteat kun taas puskurit suoraan maalaamosta. Eli todellinen tilanne selviää vasta kun auton pesee ja kuivaa kunnolla.
Siis varsinaiseen sävyeroonhan ei auta juuri mikään, mutta jos tässä haetaan sitä, että uusi pinta näyttää uudelta "loistokkaalta" vrt. vanhaan kulahtaneeseen, niin ei todellakaan mitenkään "sabotoida" uutta pintaa, vaan eheytetään luonnollisesti myllyllä vanha tai eletään asian kanssa.
Siis varsinaiseen sävyeroonhan ei auta juuri mikään, mutta jos tässä haetaan sitä, että uusi pinta näyttää uudelta "loistokkaalta" vrt. vanhaan kulahtaneeseen, niin ei todellakaan mitenkään "sabotoida" uutta pintaa, vaan eheytetään luonnollisesti myllyllä vanha tai eletään asian kanssa.
Oho, tulipas hieman huonosti selitettyä, eli siis väri on sama mutta tarkoitan juurikin tuota uuden pinnan "loistokkuutta". Vanha pinta tosiaan myllytetty jo, ja sillä sai jo mielestäni hyvinkin "tuoreen" pinnan olemuksen mutta vielä on pieni ero. Erona pieni, mutta sitäkin suurempi mielenrauhan kannalta.
Comment