Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuhnu
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 22
    • Joensuu

    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Onko kukaan asentanut tuota Ctek msx 3.6 laturia kiinteästi, silleen että saa virtaa kun laittaa lämmitykseen? Itselläni on calix:in lämppäri niin kiinostaisi että miten tuon saa järkevimmin kytkettyä?

    Itse olen toteuttanut Ctekin konetilaan 12v piuhat moottorin +napaan ja - iskarin yläpään pulttia. Romuttamolta kävin hakemassa defan lohkon piuhan vastukselle. pätkäsin ctekistä töpselin irti samoin kuin siitä defan piuhastakin sen vastuksen pää pois pujottelin sen puskurilta konetilaan. Sitten vaan parit liittimet väliin ja johtimet päällystelin kutiste sukilla ja vulkanoituvalla teipillä.

    Eipähän tarvii nyt välttämättä koko lohkolämmitintä käyttääkään. kun ei se tahdo kovilla pakkosilla moottoria lämmittää. Kun taloyhtiö on keksiny asennuttaa tolppiin kellot joilla saa kokonaista 2 tuntia lämmitettyä kerrallaan.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Tuhnu View Post
      Kun taloyhtiö on keksiny asennuttaa tolppiin kellot joilla saa kokonaista 2 tuntia lämmitettyä kerrallaan.
      Täälläkään ei saa kuin 2 tuntia kerrallaan virtaa tolpasta...onneks toinen kello on "hajonnut" jännästi silleen että ajastinrengas pyörii kellon mukana
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • E.K.
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 494
        • Helsinki

        Originally posted by Tuhnu View Post
        Itse olen toteuttanut Ctekin konetilaan 12v piuhat moottorin +napaan ja - iskarin yläpään pulttia. Romuttamolta kävin hakemassa defan lohkon piuhan vastukselle. pätkäsin ctekistä töpselin irti samoin kuin siitä defan piuhastakin sen vastuksen pää pois pujottelin sen puskurilta konetilaan. Sitten vaan parit liittimet väliin ja johtimet päällystelin kutiste sukilla ja vulkanoituvalla teipillä.

        Eipähän tarvii nyt välttämättä koko lohkolämmitintä käyttääkään. kun ei se tahdo kovilla pakkosilla moottoria lämmittää. Kun taloyhtiö on keksiny asennuttaa tolppiin kellot joilla saa kokonaista 2 tuntia lämmitettyä kerrallaan.
        Näinhän se toimii kyllä hyvin, mutta mahdollisen tulipalon sattuessa voin kuvitella sen vakuutustarkastajan riemun.

        Noo, onhan noita tullu itsekin tehtyä...
        Last edited by E.K.; 01-02-2012, 21:34.

        Comment

        • Tuhnu
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 22
          • Joensuu

          Originally posted by JJT View Post
          Täälläkään ei saa kuin 2 tuntia kerrallaan virtaa tolpasta...onneks toinen kello on "hajonnut" jännästi silleen että ajastinrengas pyörii kellon mukana

          Itsellä kävituo "hajoaminen" myös mielessä mutta ajattelin silloin et saapahan webarin pyörii varmuudella muuallakin kuin pihassaan...Vois meinaan vituttaa kun auto jättää parkkipaikalla sen takia kun akunjännitteet pakkasten takia niin alhaalla et webari ei tyhjennä akkua kuin sen 2min ennen sammumista.

          En tiedä luulenko vaan mut musta tuntuu et ihmisillä on auton kokoon nähden melkopieniä akkuja...monessa 530D:ssä olen lukenut olevan 90ah tai 100ah akun... Itelläni on 525D:ssä 120ah.

          Comment

          • Tuhnu
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 22
            • Joensuu

            Originally posted by E.K. View Post
            Näinhän se toimii kyllä hyvin, mutta mahdollisen tulipalon sattuessa voin kuvitella sen vakuutustarkastajan riemun.
            En näe siinä mitään sanomista esim vakuutus tarkastajalle kun Ctek on suunniteltu kinteesti asennettavaks. ainut mikä voi olla niin tee-se-itse miehellä noitten pihojen vastakkain laittaminen voi olla ongelma mut jos sen tekee kunnolla niin eipä siinä paljoakaan kipinöinnin vaaraa ole...

            EDIT: onhan se toki mahdollista että vakaatustarkastaja tulee siihen puuttumaan, mutta juurikin sen takia tekisinkin sen kunnon vehkeillä enkä millään sähköteippi+jesari yhdistelmällä.

            pahempana vaihtoehtona pitäisin sitä akunkanssa samaan tilaan laitettuna kun itse laite/jännie ovat alttiina mahdollisille akkuhöyryille.
            Last edited by Tuhnu; 01-02-2012, 21:43.

            Comment

            • E.K.
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 494
              • Helsinki

              Ekana tuli vaan mieleen tämä webasto/bmw asiantuntijan postaus: 27-12-2010, 21:26 #34
              WSE1
              Bimmer Enthusiast



              Join Date: Apr 2006
              Location: Rovaniemi / Lohja
              Posts: 2,226
              Quote:

              Kukaan autosähköasentaja ei asenna Ctekkiä kiinteästi mihinkään kun ko. laitteen liitäntäjohto ei ole moiseen hyväksytty. Toki sen sisätilan pistorasiaan voi kytkeä, mutta Ctek + sisähaara tuo jo saman verran kustannuksia kuin esim. defan laturi jonka voi asentaa konehuoneeseen.
              Ajatuksena tämä olisi toki toteuttamiskelpoinen muuten mutta letkulämmittimen teho ei likimainkaan riitä sisätilojen lämmittämiseen. Toki jos puhallusnopeus on liki pienimmillään (ja saadaan mahdollisesti sisäilmankierto käyttöön), tehokkaimman mallinen letkulämppäri on liitetty suoraan kennolle menevään johtoon ja saa olla päällä tuntikausia varmaan jonkinlainen lämpötilataso saavutetaan. 5kw webastollakaan kun ei tahdo puolen tunnin käyttö riittää oikein kunnolla sisätilaa lämmittämään.
              __________________




              Ja tosiaan oon kuullut et joskus olis vakuutuskorvaus kokonaan tai osittain evätty auton kaiutinjohdoissa olleen sokeripala-liitoksen takia...
              Last edited by E.K.; 01-02-2012, 22:35.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                Originally posted by E.K. View Post
                Ekana tuli vaan mieleen tämä webasto/bmw asiantuntijan postaus: 27-12-2010, 21:26 #34
                WSE1
                Bimmer Enthusiast



                Join Date: Apr 2006
                Location: Rovaniemi / Lohja
                Posts: 2,226
                Quote:

                Kukaan autosähköasentaja ei asenna Ctekkiä kiinteästi mihinkään kun ko. laitteen liitäntäjohto ei ole moiseen hyväksytty. Toki sen sisätilan pistorasiaan voi kytkeä, mutta Ctek + sisähaara tuo jo saman verran kustannuksia kuin esim. defan laturi jonka voi asentaa konehuoneeseen.
                Ajatuksena tämä olisi toki toteuttamiskelpoinen muuten mutta letkulämmittimen teho ei likimainkaan riitä sisätilojen lämmittämiseen. Toki jos puhallusnopeus on liki pienimmillään (ja saadaan mahdollisesti sisäilmankierto käyttöön), tehokkaimman mallinen letkulämppäri on liitetty suoraan kennolle menevään johtoon ja saa olla päällä tuntikausia varmaan jonkinlainen lämpötilataso saavutetaan. 5kw webastollakaan kun ei tahdo puolen tunnin käyttö riittää oikein kunnolla sisätilaa lämmittämään.
                __________________




                Ja tosiaan oon kuullut et joskus olis vakuutuskorvaus kokonaan tai osittain evätty auton kaiutinjohdoissa olleen sokeripala-liitoksen takia...
                Tosiaan jos. vak. yhtiö keksii että on noita sokeripalaliitoksia niin tod. näk. on riittävä syy evätä korvaukset. Vaikka vaan kaiutinpiuhassa.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Eilen ostin Powerline Silverframe akun 100Ah 760A 2 Vuoden takuulla, ja myyjä kertoi että paljon on tuota powerlinea myynyt eikä negatiivistä palautetta ole tullut. Tämä maksoi 90€ ja saman kalipeerin Vartan silver dynamic olis ollu 40€ kalliimpi.

                  Nykyisessä autossa ei ole webasto toiminnassa niin ei sen takia ole kauhean nuukaa, että tuollaisen "silver"akun pitäis toimia luotettavasti. Entisessä autossa oli eberi ja tuntui ettei mikään akku riitä sen käyttämiseen pakkasilla Silloin laitoin niin ison Vartan silverin mitä volvoon mahtui.. En tiedä sitten näistä AGM akuista onko ne sitten käytännössä juuri sen parempia, mutta järkyttävän kalliita ne ainakin on.

                  Comment

                  • JonttuPeke
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 1130
                    • Juuka

                    Nollautuuko tuosta ctekin laturista aina nuo asetukset vai pysyykö ne kun on akkuun liitetty kiinteästi?

                    Paljon pitäisi olla voltteja täydessä akussa?
                    F06 640D "M6"
                    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Comment

                    • Jarhead
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2007
                      • 1323
                      • Kalajoki

                      Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että on aivan sama minkä akun laittaa. Tuurissa tuntuu olevan akun kestot. Eräs akku kesti 8 vuotta vanhana käryyttää eberiä. Eberi ollut yhtä kauan, en tosin tiedä kuinka paljon käytössä.

                      Nykyinen energie on niin jäässä 30 asteen pakkasessa, että 3600 c-tec on latausvalo päällä koko ajan. 7000 c-tec latasi tosin nopeasti ja sytytti vihreän valon.

                      Edellistä exideä kun pitää lämpimässä varalla niin pärjää hienosti. En vaan enää jaksa ostaa joka vuosi uutta akkua parin viikon/kuukauden pakkasjakson takia.

                      Jos AGM akut osoittautuu laatutuotteiksi niin silloin voisi harkita...
                      sigpic
                      -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                      Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                      Comment

                      • Jarhead
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2007
                        • 1323
                        • Kalajoki

                        tupla postaus
                        Last edited by Jarhead; 04-02-2012, 12:46. Reason: tupla postaus
                        sigpic
                        -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                        Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          7 vuotta kesti Fiamm, kokeillaanpas Bosch:ia seuraavaksi.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • adr-jouni
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 103
                            • Near uleåborg

                            Originally posted by Jarhead View Post
                            Onko kaikkien AGM omistajien kokemukset hyviä? Akkuja ollut vissiin jo jonkin vuoden tarjolla. Löytyykö pari vuotta webastolla AGM akkua rääkänneitä?
                            .....Toinen talavi menosa ...no problem..

                            Comment

                            • _Hämis_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 238
                              • Raahe

                              Nelikutoseen tuli laitettua vartan h3 100ah ja kolmikutoseen powerlinen vastaava.
                              Jospa noilla pärjäis, kun nelikutosen kolme vuotta vanha sla:n 88ah agm luovutti, samoin kolmikutosesta 1,5vuotias noname 70ah akku.
                              320d -02
                              Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                              Astra 1.6 -00

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Originally posted by Dani View Post
                                Tänään (28-12-2010) tuuppasin konttiin Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM -akun, toivotaan nyt että kestää pitkään
                                Hyvin hörähtää -25ºC pakkasillakin käyntiin, ei mitään hyytymisen merkkejä
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎