Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä sähköistä topicci.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasumeil
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 67
    • Jyväskylä

    #76
    Penkit PITÄISI olla alkuperäiset, mutta ne on verhoiltu uudestaa, joten pelkäänkin että ne pirun johdot on jätetty tonne sisälle, sillä kyselisinkin että mistä reiästä niitä lähtis ronklailee ? Kyllähän noissa tuo yks elementti ainakin löytyy niin luulis muidenkin...

    E. jos on pakko lähtee purkaa noita penkkejä niin onnistuuko se pohjan kautta jotta verhoiluun ei tarvi koskea, ja miten edetään?
    Last edited by Sasumeil; 30-07-2015, 20:06.

    Comment

    • ae39
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 19
      • Suomi

      #77
      edit: päivitystä johdot eivät vain olleet kunnolla kiinni..
      Last edited by ae39; 30-09-2016, 16:18.

      Comment

      • khor
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 572
        • Oulu

        #78
        Originally posted by ae39 View Post
        mikähän mahtaa olla kun vaihoin LEDit Depon angel eyeihin ja nyt apparinpuolen parkit ei toimi? kaikki muut (ajovalo, pitkät, vilkut) toimii. johdot tarkistin ja vaikutti olevan kunnossa & kiinni

        Tommoset http://www.epdtuning.com/t5ledpoltin-p-1143.html A-mallin ledit tosiaan heitin ja toisellapuolella toimii niinkuin pitääkin
        Kokeilitko vaihtaa parkkipolttimoita ristiin, että onko toinen polttimo palanut/rikki?
        E36 328i Cabriolet M-Sport -96
        E39 530iA M-Sport -01
        E36 318i Touring -96

        Comment

        • Mambos
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 2
          • HelsInki

          #79
          Mikähä mahtaa olla vikana, kun normaalit ajovalot on päällä niin palaa oik. puolen lyhyt hyvin ja vas. ajovalo himmeästi, sekä pitkät palaa kummaltakin puolelta himmeästi. Kun laittaa pitkät päälle niin häviää kokonaan vas. puolen valot? Vas. umpion liitin vaihdettu, molemmat umpiot avattu ja tarkastettu.

          Comment

          • Lundersson
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2009
            • 246
            • Kerava

            #80
            Varmistuksen selvennys

            Terve,
            Aikomuksena on suorittaa vastusmittauksia konehuoneessa nokka-akselin asentotunnistimen korkean signaalin takia (Kyllä - anturi on uusittu ja kokeiltu ristiin). En kai saa mitään vauriota aikaiseksi jos irroitan akun ja mittailen yleismittarilla ecu:n liittimistä että johdot on ehjät?
            Jos vielä saa pyytää niin olisi mukava päästä kuvan kera mittaamaan mikä pinni on naimisissa kenen kanssa.
            E46 compact N42B18
            Last edited by Lundersson; 10-07-2023, 14:35.
            Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
            ex 325 e30, 316ti e46

            Comment

            • Mikasa
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 9
              • Satakunta

              #81
              Onkohan kellään antaa ohjeita mikä voisi olla vikana, kun apukuskin lasi laskee ja nousee ihan itsekseen? Ja samalla vielä mikähän mahtaa olla kun lasit eivät laske muutakun avaamalla kuskin oven? Auto on e36 -94 cabrio.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #82
                Originally posted by Mikasa View Post
                Onkohan kellään antaa ohjeita mikä voisi olla vikana, kun apukuskin lasi laskee ja nousee ihan itsekseen? Ja samalla vielä mikähän mahtaa olla kun lasit eivät laske muutakun avaamalla kuskin oven? Auto on e36 -94 cabrio.
                oliskohan johtosarja rikki siitä kuskinoven saranan paikkeilta.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Mikasa
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 9
                  • Satakunta

                  #83
                  Täytyy huomenna tutkia johtosarjaa, kun saan yleismittarin. Ei kellään mitään havaintoa ole tuohon toiseen vikaan, kun apukuskin puoleinen ikkuna elää ihan omaa elämäänsä eli nousee ja laskee esim ajettaessa epätasaisella tiellä? Sieläkin samaa ongelmaa noissa johdoissa?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #84
                    Olikos tuossa M52:ssa nokantunnistin hall-mallinen? Pitääkö paikkaansa, että sitä ei kannata mennä mittaileen millään ohm-mittarilla?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Lundersson
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2009
                      • 246
                      • Kerava

                      #85
                      Originally posted by janke View Post
                      Olikos tuossa M52:ssa nokantunnistin hall-mallinen? Pitääkö paikkaansa, että sitä ei kannata mennä mittaileen millään ohm-mittarilla?
                      Jos anturissa on kaksi johtoa = magneetti
                      Jos anturissa on kolme johtoa = Hall
                      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                      ex 325 e30, 316ti e46

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        #86
                        Anti dazzle ja electrochrome ja auto dim ja ...

                        Mistä tietää purkamatta onko peilit lämpenevät vai ei?
                        Autossani on automaattisesti himmenevät sivu- ja taustapeilit ja autodippikin löytyy repsikan peilistä. Sulakkeet on kaikkialla ehjät (tosin en tiedä onko erillistä sulaketta peilin lämmitykselle) ja takalasi lämpenee. Onko olemassakaan himmeneviä peilejä ilman lämmitystä?
                        Itselläni on nyt menossa repsikan puoleinen peilin lasi uusiksi ja mieluusti tilaisin suoraan sitten oikeanlaisen lasin. Varaosaluettelot puhuu ihan mitä sattuu.
                        Sanottakoon nyt sitten vielä sen verran, että peileistä ei sula lumet pois, mutta onko se vika vai ominaisuus?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #87
                          Auto dip eli himmennys S430A=no, osanumero täältä: KLIK. Yksi numero, sopii molemmille puolille. Löytyy tarvikkeena vähän yli kympillä.

                          Sen sijaan auto dip S430A=yes on pikkasen arvokkaampi: KLIK. GP sanoo 287€/kpl.

                          Molemmat vaihtoehdot lämmitettyjä. En tiedä sopiiko himmentämätön peili samalle paikalle kuin himmennetty.

                          Oikean puolen peilin kallistuminen alaspäin pakilla on auto tilt ETK:n kielessä.

                          Sivut 60-61 vahvistaa että pitäisi olla lämmitetyt: KLIK.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #88
                            Originally posted by MNi View Post
                            Auto dip eli himmennys S430A=no, osanumero täältä: KLIK. Yksi numero, sopii molemmille puolille. Löytyy tarvikkeena vähän yli kympillä.

                            Sen sijaan auto dip S430A=yes on pikkasen arvokkaampi: KLIK. GP sanoo 287€/kpl.

                            Molemmat vaihtoehdot lämmitettyjä. En tiedä sopiiko himmentämätön peili samalle paikalle kuin himmennetty.

                            Oikean puolen peilin kallistuminen alaspäin pakilla on auto tilt ETK:n kielessä.

                            Sivut 60-61 vahvistaa että pitäisi olla lämmitetyt: KLIK.
                            Himmentämättömän jos haluaa himmennetyn tilalle niin täytyy käyttää e38:n peilejä, e39:ssä normipeilit ovat pienemmät kuin himmennetyt. Kun taas e38:ssa molemmat saman kokoisia ja himmentyvät ovat samat e39:ssä ja e38:ssa

                            Riittävän epäselvä?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Jamppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2015
                              • 445
                              • Helsinki

                              #89
                              Originally posted by MNi View Post
                              Auto dip eli himmennys S430A=no, osanumero täältä: KLIK. Yksi numero, sopii molemmille puolille. Löytyy tarvikkeena vähän yli kympillä.

                              Sen sijaan auto dip S430A=yes on pikkasen arvokkaampi: KLIK. GP sanoo 287€/kpl.

                              Molemmat vaihtoehdot lämmitettyjä. En tiedä sopiiko himmentämätön peili samalle paikalle kuin himmennetty.

                              Oikean puolen peilin kallistuminen alaspäin pakilla on auto tilt ETK:n kielessä.

                              Sivut 60-61 vahvistaa että pitäisi olla lämmitetyt: KLIK.
                              Arvelinkin että olisi omituista jos peileihin laitettaisiin himmennystä muttei lämmitystä. Luulin että se auto dippi on se peilin kääntyminen "kanttari asentoon" kun kytkee pakin päälle. Taas opittiin uutta. Onpa vaan melkoisen suolaisia hintoja noilla himmennyksillä. Se on kuitenkin vain peilin lasi
                              Kiitoksia vastauksesta, nyt täytyykin alkaa selvitellä miksei lämmitys toimi ja etsiskellä ebaysta oikeaa lasia. Noitakin on saatavana ns. valkoisena ja sinisenä. Omani muistuttaa enemmän kyllä vihreää, mutta taitaa olla se ns sininen.

                              :edit: Tuoltahan löytyykin hyvät ohjeet!!

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Himmentämättömän jos haluaa himmennetyn tilalle niin täytyy käyttää e38:n peilejä, e39:ssä normipeilit ovat pienemmät kuin himmennetyt. Kun taas e38:ssa molemmat saman kokoisia ja himmentyvät ovat samat e39:ssä ja e38:ssa

                              Riittävän epäselvä?
                              Kyllä tuosta selvän sai
                              Laitan sen himmenevän jos vaan suinkin jostain löydän. En tiedä miten se vaikuttaisi muiden peilien toimintaan jos yksi ei himmene, enkä oikeastaan aio selvittääkään, koska tuo toiminto on mielestäni aika helv... hyvä!
                              Last edited by Jamppa81; 01-12-2015, 06:21. Reason: Ohjeet peilin korjaukseen lisätty.

                              Comment

                              • Miikka40
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 67
                                • Loimaa

                                #90
                                Mulla ois pientä häikkää puhalluksen ja lämmönsäädön kanssa e36 coupessa. Puhallin toimii silloin tällöi eri asennoilla miten sattuu, joskus kovempaa kun pitäisi, joskus ei ollenkaan kun puhalluksen asentoja vaihtaa. Eilen ehtoolla tuli vikaa että lakkasi välillä puhaltamasta, 5 sekunnin jälkeen jatkoi taas hetken ja sammui. Tätä toistuu jatkuvasti, paitsi välillä toimii pidempään. Lämmönsäädössä vikaa ettei puhalla kun lasille lämmintä, muualle viileää oli lämpötilan kaksi säädintä missä asennossa tahansa. Takalasinlämppärin painike ja sisätilankiertoilmakaan toimi. Onkohan tämä kaikki reistailu sen koko puhallinyksikön temppuilua missä kaikki katkasimet sijaitsee? Yksi paikallinen jobbari väitti että pässinmunat rikki, mutta kuuluuko niiden edes toimia niin kuin pitää jos siitä lämmönsäätö ja puhallinyksiköstä ei tule minkäänlaista käskyä sinne että lämpötilan pitäisi muuttua?
                                Bmw e46 320d Touring
                                [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎