Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
No eipä nuo saumat normaalisaumaa huokoisemmilta tunnu ja näytä. Tuli kokeiltua. Eli ongelma vaikuttaisi omasta mielestä edelleenkin vaan siltä että tuossa lämpeämisessä tapahtuu "jollekin jotain" mikä nopeuttaa tota prosessia.
Sama toiselta puolelta, ruskea sauman vieressä on normaalia kaasukuonaa.
Muut saumat näyttää jokseenkin tältä auton sisällä, ihan normaalin näköistä.
Ekassa kuvassa huomaa hyvin että tosta mistä on laikalla sipaistu siivu pois lattiasta, on reiän reunassa alkanut myös ruostuminen. Sitä ei ole hitsattu, mutta lämpeäähän se laikatessakin..
Mielenkiintoista, toi happoteoria kuulostaisi aika loogiselta.. :think
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
Sovittele korjauspala päittäin, ja puhdista alue kunnolla. Tasoittelun jälkeen karhennus, rasvanpoisto, pohja- ja pintamaali molempiin pintoihin. Jätä musta pohjamassa ja 1K maalit kauppaan.
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Post...syytä en tiedä mut pelti erillailla valmistettua. Onneksi on pelti hommat tehty....
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostNe on tainneet tehtaalla kusta vähän muuallekin ku lohkojen päälle.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Tuli huomattua kun omaa e30 kymppistä olin purkamassa, että kaasupolkimen alaosa aivan mätä. Habaneroa pohjaan asti ei sitä poljinta saanu millään irti. Pohjaanhan siitä reikä tuli... Sen polkimen kiinnitys on vissiin hitsattu pohjaan kiinni. Mihin kohtaan sen polkimen uusi kiinnitys tulisi tehdä, että kaasu toimii normaalisti ?
Tossa vielä kuvaE30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Henk. koht. mielipiteenä nämä jo tehtaalla ryssityt kaasupolkimet pitäisi näissä mätähommissa heittää romukoppaan ja tehdä siihen vipuun mihin vaijeri tulee niin jatko alaspäin ja joku lämiskä mistä kengällä painaa, eli muutos ns. riippuvaksi polkimeksi. Näin on ollut minulla kahdessa autossa ja nyk. coupeen tulee ko. muutos tietenkin. Myös ikuisuusprojekti e30:n poljin deletoidaan mutta kiinnike lattiaan jää jos haluaa orkkispolkimen palauttaa käyttöön.
Comment
-
-
isoR
Mutta tuon polkimen kiinnityksen kun korjaa "fiksusti", niin ei tarvi millään "korolla" polkimella painella kaasua, ja toimii niinku bmw:n insinööri on sen suunnitellu.
Comment
-
Originally posted by laurimikola View PostSen polkimen kiinnitys on vissiin hitsattu pohjaan kiinni. Mihin kohtaan sen polkimen uusi kiinnitys tulisi tehdä, että kaasu toimii normaalisti ?Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by laurimikola View PostTuli huomattua kun omaa e30 kymppistä olin purkamassa, että kaasupolkimen alaosa aivan mätä. Habaneroa pohjaan asti ei sitä poljinta saanu millään irti. Pohjaanhan siitä reikä tuli... Sen polkimen kiinnitys on vissiin hitsattu pohjaan kiinni. Mihin kohtaan sen polkimen uusi kiinnitys tulisi tehdä, että kaasu toimii normaalisti ?
Tossa vielä kuva[ATTACH]108947[/ATTACH]2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostRattiakselin boorit varmaan tykkää kun käännellään lukkopihdeillä.E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostHenk. koht. mielipiteenä nämä jo tehtaalla ryssityt kaasupolkimet pitäisi näissä mätähommissa heittää romukoppaan ja tehdä siihen vipuun mihin vaijeri tulee niin jatko alaspäin ja joku lämiskä mistä kengällä painaa, eli muutos ns. riippuvaksi polkimeksi. Näin on ollut minulla kahdessa autossa ja nyk. coupeen tulee ko. muutos tietenkin. Myös ikuisuusprojekti e30:n poljin deletoidaan mutta kiinnike lattiaan jää jos haluaa orkkispolkimen palauttaa käyttöön.
Originally posted by isoR View PostMutta tuon polkimen kiinnityksen kun korjaa "fiksusti", niin ei tarvi millään "korolla" polkimella painella kaasua, ja toimii niinku bmw:n insinööri on sen suunnitellu.
Onko toi polkimen laatikko loppujen lopuksi kumminkaan korroosioherkkä paikka, vai johtuuko vaan siitä että auto on v...un vanha ja siihen on ajettu kengissä suolahiekkaloskapaskaa 25 talvea. Sisäpuolelta ne kumminkin ruostuu. Muutenkin jos E30 vakio mätäpaikoista puhuu, ni pitäs muistaa että onhan se kori kestänyt jo auton normaalin eliniän, kahteen kertaan.Last edited by petrolhead; 24-02-2013, 11:27.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onko jollain tarkkoja mittoja alkuperäisestä kaasupolkimesta? Oma on mennyt niin ruosteeseen, että ei niitä enää oikein siitä selville saa. Auto on siis e30 ja vuosimallia 86.E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
isoR
Originally posted by laurimikola View PostOnko jollain tarkkoja mittoja alkuperäisestä kaasupolkimesta? Oma on mennyt niin ruosteeseen, että ei niitä enää oikein siitä selville saa. Auto on siis e30 ja vuosimallia 86.
E:
Paikka mihin poljin painetaan kiinni Leveys 67mm, paksuus ~6.5mm, korkeus ~17mm, lukkojen kohdat 44mm reikien ulkoreunat, sisä reunat ~14.5mm, ja korkeus 10mm.Last edited by Guest; 31-03-2013, 16:09.
Comment
-
Originally posted by isoR View PostPolkimesta vai lattiasta? On irtopoljin tuossa tallissa mistä voin mitata, mutta mitä mittoja?
E:
Paikka mihin poljin painetaan kiinni Leveys 67mm, paksuus ~6.5mm, korkeus ~17mm, lukkojen kohdat 44mm reikien ulkoreunat, sisä reunat ~14.5mm, ja korkeus 10mm.E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
Comment