Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    Originally posted by MS74 View Post
    80>120>180>240 Ammattilaisten neuvot oli ainakin ennen ettei karkaudes yli 100 pykälää missää nimes. Voi näytää tehdes hyvältä mut maalauksen jälkeen totuus paljastuu. Joten mielummin yrittää tehdä kerral kunnolla.

    Joo tuo "vanhan ajan sääntö" onkin tuttu mutta käytännössä sitten taas, mastonin kilikalia vetäsin tommoseen kohtaan niin ei ainakaan siitä paista läpi, pari kolme hinkkakerrosta ja akryyli päälle niin luulis ettei näy :think

    Leave a comment:


  • MS74
    replied
    80>120>180>240 Ammattilaisten neuvot oli ainakin ennen ettei karkaudes yli 100 pykälää missää nimes. Voi näytää tehdes hyvältä mut maalauksen jälkeen totuus paljastuu. Joten mielummin yrittää tehdä kerral kunnolla.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Seuraavaa kysymystä:

    Auton pinta vedelty kauttaaltaan 80 epäkeskolla, pakko oli vetää nuin karkeella koska järkyttävää rypylää (telalla maalattu) että sai pinnan tasaseksi. Riittääkö ennen hinkkaa kun vedän 240 epäkeskolla kauttaaltaan? Eli siis häviääköhän nuo hiontanaarmut riittävästi tuolla ja peittääkö hinkka tuon 80->240 jäljen?

    Mitenköhän paljon tuota hinkkaa pitää nyt ohentaa kun purkin kyljessä on käsittääkseni märkää märälle tuusalle ohjeet niin paljonkohan uskaltaa poiketa siitä kun on tarkotus hioa kuitenkin se hinkka...

    Leave a comment:


  • MS74
    replied
    Tai vetää epoksin alle, voi kittaa ja maalailla miten tykkää / tarvii. Paksuu tavaraa nii oikasee pienet heitot.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    E30 kyseessä, hinkka just oli tarkotus just vaan vetää. Kohdat semmosia mitkä on epäkeskolla hiottaessa tullut esiin.. siis ei ruosteisia kohtia ja jos on ollu rupea niin oon puhaltanu ne kohdat.
    Siis nämä puhtaat esiin hiottaessa tulleet alueet ei tarvitse happoa, mutta nuo ruosteen takia puhalletut alueet on näkemättä kysymysmerkki? Eli riippuu nyt vähän siitä minkä syvyistä kraateria on jäljellä ja onko mahdollista että siellä on huokosia läpi asti?
    Periaatteessa niihin puhallettuihin ruostekohtiin olisi aina hyvä vetää rundi happoa ja päälle hinkka(märkää märälle)?
    Eli ei ne alueet tarvitse kuin ”ohuen ja nopean” vedon happoa ja max. parin tunnin sisään hiontavärit kokonaan yli.
    Jos aiot vielä kitata pintoja ja/tai oikaiset hinkalla, silloin kannattaa ehkä jättää se happo kokonaan pois, koska hiontavärikerroksen puhkeaminen silloin kun happo on alla, on aina vähän työlästä, varsinkin jos samalla vielä kitataan alueita(se kitti EI pysy hapossa kiinni kuin hyvin ohuina lähinnä vain kraatereita täyttävinä kerroksina).
    e30:ssä on kuitenkin jo sinkkipintoja jotka ei siis tarvitse itsessään happoa, mutta toki puhalletut alueet ovat myös melko sinkittömiä joka taas puoltaa näille alueille happoa.
    Nämä ovat kuitenkin aina enemmän tai vähemmän tapauskohtaisia ja näin ”etänä” avittaen apu on vain suuntaa antava.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    E30 kyseessä, hinkka just oli tarkotus just vaan vetää. Kohdat semmosia mitkä on epäkeskolla hiottaessa tullut esiin.. siis ei ruosteisia kohtia ja jos on ollu rupea niin oon puhaltanu ne kohdat.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onko aivan välttämätön vetää happomaali paljaille kohdille? auton ylimaalaus kyseessä siis niin nuita peltikohtia on niin perkeleesti ympäri autoa.. eli käytännössä pitäs koko auto vetää sillä yli. Jostain vaan lukenu että reagoi sitten vanhan maalin kanssa mahdollisesti tuo happo..
    Jos peltikohdat ovat oikeasti puhtaita, eli ruosteen jättämää rokonarpea tms. ei ole, voit ihan hyvin vetää pelkän hiontavärin. Erityisesti näin mikäli kyse on sinkitystä nykykoritekniikasta eikä sinkkaamattomasta museoautosta?
    Eli se hiontaväri on joka tapauksessa pakko vetää, vedit alle hapon tai et ja se kyllä riittää.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Onko aivan välttämätön vetää happomaali paljaille kohdille? auton ylimaalaus kyseessä siis niin nuita peltikohtia on niin perkeleesti ympäri autoa.. eli käytännössä pitäs koko auto vetää sillä yli. Jostain vaan lukenu että reagoi sitten vanhan maalin kanssa mahdollisesti tuo happo..

    Leave a comment:


  • peljoppi
    replied
    Puskurin lakka

    Kilpurin etupuskuri alkaa olemaan huonossa hapessa eli kivisuihkut ovat hakanneet lakkaan sellaisia peukalon kynnen kokoisia alueita, joissa lakka on irronnut pohjamaalista. Väri on metallisininen. Onko ainoa tapa aukoa lakkakohdat ja pohjamaalata hinkka +väri+päälle uusi lakka.? Pelkkä uusi lakka jättää ksit alakerroksen irti iskukohdista.? Yt Jussi

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis jos puskurit ovat jo maalissa, ei ne tietenkään tarvitse enään muovitartuntakerrosta (eikä saa laittaakkaan).
    Muovitartunta siis vain ja ainoastaan puhtaalle karhennetulle muovipinnalle.

    Schwarz 2 on puhdasta mustaa, joten ainakin värisävy osuu aina.

    Viimeistely 2000+3000+myllytys (mahdolliset valumat ja isot roskat tukea käyttäen 1200).
    joo, kiitoksia paljon noi puskurit ja muut muoviosat ovat uusia ja vaan etupuskurissa joku "pohjamaali" eli muihin osiin muovitartuntaa alle..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Kyselläänpä vähän typeriä kun auto pitäisi maalata eikä ihan kauheasti ole kokemuksia vielä..eli tosiaan ensinäkin..millä muoviset puskurit ja spoileri kannattaisi vai tarviiko pohjustaa ennen pohjamaalausta? Ja sitten kun auto on nyt swartz2 värillä mutta automaalit.net olis tollanen mipan superblack akryylipaketti niin onko jollakin kokemuksia että tekeekö mitään? Ja kun tosiaan harrastelija maalaaja olen ni pinnasta tuskin välttävää parempaa saan niin mites tuo vesihionta sitten..joku suositteli p3000 vetelemään ja sitten myllytys/kiillotus?
    Siis jos puskurit ovat jo maalissa, ei ne tietenkään tarvitse enään muovitartuntakerrosta (eikä saa laittaakkaan).
    Muovitartunta siis vain ja ainoastaan puhtaalle karhennetulle muovipinnalle.

    Schwarz 2 on puhdasta mustaa, joten ainakin värisävy osuu aina.

    Viimeistely 2000+3000+myllytys (mahdolliset valumat ja isot roskat tukea käyttäen 1200).

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Kyselläänpä vähän typeriä kun auto pitäisi maalata eikä ihan kauheasti ole kokemuksia vielä..eli tosiaan ensinäkin..millä muoviset puskurit ja spoileri kannattaisi vai tarviiko pohjustaa ennen pohjamaalausta? Ja sitten kun auto on nyt swartz2 värillä mutta automaalit.net olis tollanen mipan superblack akryylipaketti niin onko jollakin kokemuksia että tekeekö mitään? Ja kun tosiaan harrastelija maalaaja olen ni pinnasta tuskin välttävää parempaa saan niin mites tuo vesihionta sitten..joku suositteli p3000 vetelemään ja sitten myllytys/kiillotus?
    Itse vedellyt karhunkielellä himmeeksi ja muovitartunta ennen pohjamaalia.

    Mipan akryylit on ok kamaa.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Kyselläänpä vähän typeriä kun auto pitäisi maalata eikä ihan kauheasti ole kokemuksia vielä..eli tosiaan ensinäkin..millä muoviset puskurit ja spoileri kannattaisi vai tarviiko pohjustaa ennen pohjamaalausta? Ja sitten kun auto on nyt swartz2 värillä mutta automaalit.net olis tollanen mipan superblack akryylipaketti niin onko jollakin kokemuksia että tekeekö mitään? Ja kun tosiaan harrastelija maalaaja olen ni pinnasta tuskin välttävää parempaa saan niin mites tuo vesihionta sitten..joku suositteli p3000 vetelemään ja sitten myllytys/kiillotus?
    Last edited by grab_; 23-03-2016, 21:26. Reason: typoja korjailin

    Leave a comment:


  • MS74
    replied
    En tiedä onko yleisesti käytös, mut joskus itse laittanu ylijäämä maalin kannellisee (piltti) purkkii ja jääkaappii. Säilyy siellä kovettumatta seuraavaan päivään jos tarvii jotain pientä korjata. Ei tarvi sotkotella uusia satseja. Massahan nyt säilyy "maailman tappii"

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Saisikos tätä kautta kiinni harrastelijaa kuka tahtois pikku projektin?

    E46:n molemmat etulokarien kaaret sekä konepellin etureuna tarvis ruostehoitoa sekä maalausta. Helsingissä asun joten lähettyviltä olis plussaa. Maalauksen jälkeen koko auton myllytys ja vahaus vois harkita myös. Heittäkää tarjouksia tulemaan ( keväällä / alkukesästä varmaa olis ajankohta operaatiolle vasta)

    Auto on farkku ja väri Black Sapphire metallic (475)

    Älkää ampuko: onko noi tarvikelokarit ihan täyttä kuraa? 50-60e kpl sais uuet joihin vaa maali päälle? Ei mikää näyttelyauto ole mutta ruosteet haluun pois näkyvistä ja sais ne nyt ees sinnepäin istua ja pari vuotta ku kestäis edes onko järkeä pohtia vaihtoehtona? Säästyis ruostefiksauksilta ainaki niiden osalta..


    T: Joni, privaa tai puhelimella O5O-379O395

    Leave a comment:

Working...
X