Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistäs lähtisi etsimään sopuhintaista EI-vesiohenteista metallinhohtomassaa Uudeltamaalta?
-
-
Originally posted by Eepo View PostVetäsin tuossa mp tankin puolikiiltävää lakkaa ja yhteen kohtaa tuli aplaria, kysymys kuuluukin jos hion tuon vesissä ja myllytän tasaiseksi niin rupeeko se kiiltää vai pysyykö puolikiiltävänä ?Originally posted by Lyr3 View PostLakkaa vaan uuestaan. Alkaa kiiltää.
Leave a comment:
-
-
Vetäsin tuossa mp tankin puolikiiltävää lakkaa ja yhteen kohtaa tuli aplaria, kysymys kuuluukin jos hion tuon vesissä ja myllytän tasaiseksi niin rupeeko se kiiltää vai pysyykö puolikiiltävänä ?
Leave a comment:
-
-
Maaliinkin saa antaa vinkkiä, jos niissä on paljon eroja. Väri on diamantschwarz 181. Kaikki osat ovat kyllä diamantschwarzia alunperin mutta putsattu ruosteista ja vedelty happovärit pintaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by herja View PostPaljonko vaatii maalia kun maalattavana olisi E32 konepelti, etuloksut, ovet ja takaluukun kansi? Hinkat noihin tarvii vetää varmaan ainakin ovien alareunoihin, takaluukkuun ja etuloksuihin kun vedin vaan hiekalla pellille kun häädin ruostekukat pois.
Eli hinkka, metalliväri ja lakka, arvio saa mennä vaikka tuplaten yli, ettei ainakaan lopu kesken.
edit. maalaus irto-osina, jos nyt vaikuttaa jotenkin...
Leave a comment:
-
-
Paljonko vaatii maalia kun maalattavana olisi E32 konepelti, etuloksut, ovet ja takaluukun kansi? Hinkat noihin tarvii vetää varmaan ainakin ovien alareunoihin, takaluukkuun ja etuloksuihin kun vedin vaan hiekalla pellille kun häädin ruostekukat pois.
Eli hinkka, metalliväri ja lakka, arvio saa mennä vaikka tuplaten yli, ettei ainakaan lopu kesken.
edit. maalaus irto-osina, jos nyt vaikuttaa jotenkin...Last edited by herja; 10-03-2016, 18:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostHenk.koht. käyttänyt metodeita:
1. Hiekkapuhalletaan koko kromipinta pois kokonaan. Alta paljastuvalle (useimmiten muoville) normaalit pohjatyöt, tartunnat ja pintakäsittely.
2. Hiekkapuhalletaan kevyesti karheaksi kromipinta. Perään happoväri, hinkkaväri ja pintaväri.
Kuka tuollaista tekisi ja mihin hintaan? Jos on esim. kaksi oven kromista ylälistaa ja kahden oven pienet mattamustat pystylistat? Matkahuollolla nuo helposti kulkee.
Laitoin sinulle Rockford tuosta jo privaviestin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lj123 View PostYleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.
Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?
Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.
Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?
1. Hiekkapuhalletaan koko kromipinta pois kokonaan. Alta paljastuvalle (useimmiten muoville) normaalit pohjatyöt, tartunnat ja pintakäsittely.
2. Hiekkapuhalletaan kevyesti karheaksi kromipinta. Perään happoväri, hinkkaväri ja pintaväri.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lj123 View PostYleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.
Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?
Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.
Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?
Leave a comment:
-
-
Yleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.
Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?
Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.
Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostMikä suutin suutin sulla on? Pohjien vetämiseen yleisesti ottaen on omat ruiskunsa, ja niissä järkiään 1,7-2 suutin. Sillä vetää kolme kunnolla peittävää kerrosta, antaa kuivua kunnolla ja hioo niin hyväksi kuin saa. Vähä riippuu paikasta kuinka karkealle viitsii jättää. Itse pyyhkäisen 1200 paperilla vielä lopuksi ennen värin vetämistä. Se on harrastelijamaalarille jo kova sana että pohjat on saanut hinkattua "suoriksi". Se on hullun tuuria jos saa ekalla 1+2 lakkauskerralla tasaisen kiiltävän pinnan. Jos ja kun sitä appelsiinia tulee pintaan kuivuttuaan, niin maltilla vaan mattaa pinnan sileäksi, ja uudestaan 1+2 lakkaus. Nyt pitäisi olla jo sinällään hyvä tasainen pinta jos ruisku ollut säädöissä ja lakka sekoitettu vallitsevien olosuhteiden mukaisesti. Jos vieläkään ei ole täysin tyytyväinen lopputulokseen niin vielä voi paritonnisella vesissä hioa ja lopuksi koneellinen kiillotus karkea, keskikarkea ja hieno + kunnon vaha.
Se pitää muistaa kuitenkin että maalipinnan pitää antaa olla rauhassa pari kuukautta ennen kuin siihen vetää jonku colliniten kovavahan. Erikseen löytyy vahoja jotka voi kiillottaa vastamaalatulle pinnalle.
Originally posted by Hemi View PostTuo pelkällä 600:lla hierominen on hieman ”hullun hommaa”, ensikkälin siksi että turhaa hieromista/työtä on paljon ja toisekseen se jättää pintaan pienen ”laineen”/”selluliitin".
Eli se 600 kuiva ei ”leikkaa” ja sitä kautta oikaise riittävästi , eli pintaan muodostuu hieno ”selluliitti”, eli näin jos tavoitellaan oikeasti virheetöntä pintaa.
Se varsinainen oikaisuhionta pitää tehdä 180 tai 240 kuivana tai 400 vesihiontana (ammattimies 120-kuivana) ja mieluiten keskikovaa tukea tasaisilla pinnoilla käyttäen.
Eli paperin pitää oikeasti ”purra” tehokkaastu jotta pinnasta tulee suora/virheetön.
Sen jälkeen tehdään hiomanaarmujen poistohionta hienommilla papereilla, mutta ilman muuta tuo oikaisu+alkuhionta karkeammalla+tuella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostHion 600:lla kuivana tuon pohjan ja ainakin tuli siloinen pinta eikä pohjatkaan tullut mistään näkyviinTuota hinkkaa tuossa kyllä riittää joten täytyy huomenna kattoa vetääkö vielä kierroksen pohjille hieman ohkasemmalla seoksella..
Eli se 600 kuiva ei ”leikkaa” ja sitä kautta oikaise riittävästi , eli pintaan muodostuu hieno ”selluliitti”, eli näin jos tavoitellaan oikeasti virheetöntä pintaa.
Se varsinainen oikaisuhionta pitää tehdä 180 tai 240 kuivana tai 400 vesihiontana (ammattimies 120-kuivana) ja mieluiten keskikovaa tukea tasaisilla pinnoilla käyttäen.
Eli paperin pitää oikeasti ”purra” tehokkaastu jotta pinnasta tulee suora/virheetön.
Sen jälkeen tehdään hiomanaarmujen poistohionta hienommilla papereilla, mutta ilman muuta tuo oikaisu+alkuhionta karkeammalla+tuella.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedMikä suutin suutin sulla on? Pohjien vetämiseen yleisesti ottaen on omat ruiskunsa, ja niissä järkiään 1,7-2 suutin. Sillä vetää kolme kunnolla peittävää kerrosta, antaa kuivua kunnolla ja hioo niin hyväksi kuin saa. Vähä riippuu paikasta kuinka karkealle viitsii jättää. Itse pyyhkäisen 1200 paperilla vielä lopuksi ennen värin vetämistä. Se on harrastelijamaalarille jo kova sana että pohjat on saanut hinkattua "suoriksi". Se on hullun tuuria jos saa ekalla 1+2 lakkauskerralla tasaisen kiiltävän pinnan. Jos ja kun sitä appelsiinia tulee pintaan kuivuttuaan, niin maltilla vaan mattaa pinnan sileäksi, ja uudestaan 1+2 lakkaus. Nyt pitäisi olla jo sinällään hyvä tasainen pinta jos ruisku ollut säädöissä ja lakka sekoitettu vallitsevien olosuhteiden mukaisesti. Jos vieläkään ei ole täysin tyytyväinen lopputulokseen niin vielä voi paritonnisella vesissä hioa ja lopuksi koneellinen kiillotus karkea, keskikarkea ja hieno + kunnon vaha.
Se pitää muistaa kuitenkin että maalipinnan pitää antaa olla rauhassa pari kuukautta ennen kuin siihen vetää jonku colliniten kovavahan. Erikseen löytyy vahoja jotka voi kiillottaa vastamaalatulle pinnalle.
Leave a comment:
-
-
Vitsit, kun ei osaa arvioida tuota pohjan pinnanlaatua, kun sormiin ei tunnu mitään koloja tms. Mutta yhdessä paikassa on sellasta appelsiinimaista pintaa, kun hieman ruisku räki sitä hinkkaa, mutta tosiaankin 600-paperilla tuli siloinen pinta:think Pitäiskö tuohon pohjaan yrittää vetää vielä ohkanen "lasimainen" pinta ja hioa se sitten vesissä? Kuvaakaan tuosta ei oikein saa näillä vehkeillä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: