Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Calypsocoupe
    replied
    Mistäs lähtisi etsimään sopuhintaista EI-vesiohenteista metallinhohtomassaa Uudeltamaalta?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Vetäsin tuossa mp tankin puolikiiltävää lakkaa ja yhteen kohtaa tuli aplaria, kysymys kuuluukin jos hion tuon vesissä ja myllytän tasaiseksi niin rupeeko se kiiltää vai pysyykö puolikiiltävänä ?
    Originally posted by Lyr3 View Post
    Lakkaa vaan uuestaan. Alkaa kiiltää.
    kyllä näinhän siinä kävi.....

    Leave a comment:


  • LyyraN
    replied
    Lakkaa vaan uuestaan. Alkaa kiiltää.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Vetäsin tuossa mp tankin puolikiiltävää lakkaa ja yhteen kohtaa tuli aplaria, kysymys kuuluukin jos hion tuon vesissä ja myllytän tasaiseksi niin rupeeko se kiiltää vai pysyykö puolikiiltävänä ?

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Maaliinkin saa antaa vinkkiä, jos niissä on paljon eroja. Väri on diamantschwarz 181. Kaikki osat ovat kyllä diamantschwarzia alunperin mutta putsattu ruosteista ja vedelty happovärit pintaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Paljonko vaatii maalia kun maalattavana olisi E32 konepelti, etuloksut, ovet ja takaluukun kansi? Hinkat noihin tarvii vetää varmaan ainakin ovien alareunoihin, takaluukkuun ja etuloksuihin kun vedin vaan hiekalla pellille kun häädin ruostekukat pois.

    Eli hinkka, metalliväri ja lakka, arvio saa mennä vaikka tuplaten yli, ettei ainakaan lopu kesken.

    edit. maalaus irto-osina, jos nyt vaikuttaa jotenkin...
    Riippuu todella paljon käytetystä maalista (kuinka transparentti="läpikuultava") ja siitä onko pohjat kauttaaltaan samassa värissä?

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Paljonko vaatii maalia kun maalattavana olisi E32 konepelti, etuloksut, ovet ja takaluukun kansi? Hinkat noihin tarvii vetää varmaan ainakin ovien alareunoihin, takaluukkuun ja etuloksuihin kun vedin vaan hiekalla pellille kun häädin ruostekukat pois.

    Eli hinkka, metalliväri ja lakka, arvio saa mennä vaikka tuplaten yli, ettei ainakaan lopu kesken.

    edit. maalaus irto-osina, jos nyt vaikuttaa jotenkin...
    Last edited by herja; 10-03-2016, 18:08.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Henk.koht. käyttänyt metodeita:

    1. Hiekkapuhalletaan koko kromipinta pois kokonaan. Alta paljastuvalle (useimmiten muoville) normaalit pohjatyöt, tartunnat ja pintakäsittely.

    2. Hiekkapuhalletaan kevyesti karheaksi kromipinta. Perään happoväri, hinkkaväri ja pintaväri.


    Kuka tuollaista tekisi ja mihin hintaan? Jos on esim. kaksi oven kromista ylälistaa ja kahden oven pienet mattamustat pystylistat? Matkahuollolla nuo helposti kulkee.

    Laitoin sinulle Rockford tuosta jo privaviestin.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Yleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.

    Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?

    Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.

    Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?
    Henk.koht. käyttänyt metodeita:

    1. Hiekkapuhalletaan koko kromipinta pois kokonaan. Alta paljastuvalle (useimmiten muoville) normaalit pohjatyöt, tartunnat ja pintakäsittely.

    2. Hiekkapuhalletaan kevyesti karheaksi kromipinta. Perään happoväri, hinkkaväri ja pintaväri.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Yleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.

    Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?

    Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.

    Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?
    Eikös noita ole varovasti hiekalla puhallettu mataksi ja sitten satiinimustaa maalia pintaan

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Yleisesti nettiä selaamalla olen saanut käsityksen, että kromilistojen maalaaminen olisi aika turhaa homma, mutta jos täältä saisi vielä experttien näkemyksen.

    Kyseessä on siis e39:n ikkunalistat. Omassa autossa on kiiltävän mustat listat, joista muutama on aika lailla hapettunut ja kuplinut. Sain halvalla kromiset listat. Mitä niille voisi yrittää tehdä, jotta saisi maalattua kiiltävän mustiksi?

    Noita kiiltävän mustia kun ei ole järkevään hintaan missään, ja Shadowline listojenkin saatavuus näyttää olevan aika heikko.

    Onko parasta vain ostaa hyvää 3M teippiä?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Mikä suutin suutin sulla on? Pohjien vetämiseen yleisesti ottaen on omat ruiskunsa, ja niissä järkiään 1,7-2 suutin. Sillä vetää kolme kunnolla peittävää kerrosta, antaa kuivua kunnolla ja hioo niin hyväksi kuin saa. Vähä riippuu paikasta kuinka karkealle viitsii jättää. Itse pyyhkäisen 1200 paperilla vielä lopuksi ennen värin vetämistä. Se on harrastelijamaalarille jo kova sana että pohjat on saanut hinkattua "suoriksi". Se on hullun tuuria jos saa ekalla 1+2 lakkauskerralla tasaisen kiiltävän pinnan. Jos ja kun sitä appelsiinia tulee pintaan kuivuttuaan, niin maltilla vaan mattaa pinnan sileäksi, ja uudestaan 1+2 lakkaus. Nyt pitäisi olla jo sinällään hyvä tasainen pinta jos ruisku ollut säädöissä ja lakka sekoitettu vallitsevien olosuhteiden mukaisesti. Jos vieläkään ei ole täysin tyytyväinen lopputulokseen niin vielä voi paritonnisella vesissä hioa ja lopuksi koneellinen kiillotus karkea, keskikarkea ja hieno + kunnon vaha.

    Se pitää muistaa kuitenkin että maalipinnan pitää antaa olla rauhassa pari kuukautta ennen kuin siihen vetää jonku colliniten kovavahan. Erikseen löytyy vahoja jotka voi kiillottaa vastamaalatulle pinnalle.
    Pikku ruisku ja aivan liian pieni suutin tuohon hinkan vetoon. Keskiviikkona pääsen vasta hakemaan Biltemanin "professional" ruiskun jolla uskon saavani paremman pinnan tuohon hinkkaan.
    Originally posted by Hemi View Post
    Tuo pelkällä 600:lla hierominen on hieman ”hullun hommaa”, ensikkälin siksi että turhaa hieromista/työtä on paljon ja toisekseen se jättää pintaan pienen ”laineen”/”selluliitin".
    Eli se 600 kuiva ei ”leikkaa” ja sitä kautta oikaise riittävästi , eli pintaan muodostuu hieno ”selluliitti”, eli näin jos tavoitellaan oikeasti virheetöntä pintaa.
    Se varsinainen oikaisuhionta pitää tehdä 180 tai 240 kuivana tai 400 vesihiontana (ammattimies 120-kuivana) ja mieluiten keskikovaa tukea tasaisilla pinnoilla käyttäen.
    Eli paperin pitää oikeasti ”purra” tehokkaastu jotta pinnasta tulee suora/virheetön.
    Sen jälkeen tehdään hiomanaarmujen poistohionta hienommilla papereilla, mutta ilman muuta tuo oikaisu+alkuhionta karkeammalla+tuella.
    Pinnassa ei sinänsä ole mitään selluliittimäistä, mutta pohjamaali tuli hieman kuivahkona pintaan jossa on pienenpientä huokosta, johon en uskalla vetää pintaa kun kuiteskin näkyy sitten pinnassa noi rakkulat jos muuten sattuu tuon akryylin veto onnistua.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Hion 600:lla kuivana tuon pohjan ja ainakin tuli siloinen pinta eikä pohjatkaan tullut mistään näkyviin Tuota hinkkaa tuossa kyllä riittää joten täytyy huomenna kattoa vetääkö vielä kierroksen pohjille hieman ohkasemmalla seoksella..
    Tuo pelkällä 600:lla hierominen on hieman ”hullun hommaa”, ensikkälin siksi että turhaa hieromista/työtä on paljon ja toisekseen se jättää pintaan pienen ”laineen”/”selluliitin".
    Eli se 600 kuiva ei ”leikkaa” ja sitä kautta oikaise riittävästi , eli pintaan muodostuu hieno ”selluliitti”, eli näin jos tavoitellaan oikeasti virheetöntä pintaa.
    Se varsinainen oikaisuhionta pitää tehdä 180 tai 240 kuivana tai 400 vesihiontana (ammattimies 120-kuivana) ja mieluiten keskikovaa tukea tasaisilla pinnoilla käyttäen.
    Eli paperin pitää oikeasti ”purra” tehokkaastu jotta pinnasta tulee suora/virheetön.
    Sen jälkeen tehdään hiomanaarmujen poistohionta hienommilla papereilla, mutta ilman muuta tuo oikaisu+alkuhionta karkeammalla+tuella.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Mikä suutin suutin sulla on? Pohjien vetämiseen yleisesti ottaen on omat ruiskunsa, ja niissä järkiään 1,7-2 suutin. Sillä vetää kolme kunnolla peittävää kerrosta, antaa kuivua kunnolla ja hioo niin hyväksi kuin saa. Vähä riippuu paikasta kuinka karkealle viitsii jättää. Itse pyyhkäisen 1200 paperilla vielä lopuksi ennen värin vetämistä. Se on harrastelijamaalarille jo kova sana että pohjat on saanut hinkattua "suoriksi". Se on hullun tuuria jos saa ekalla 1+2 lakkauskerralla tasaisen kiiltävän pinnan. Jos ja kun sitä appelsiinia tulee pintaan kuivuttuaan, niin maltilla vaan mattaa pinnan sileäksi, ja uudestaan 1+2 lakkaus. Nyt pitäisi olla jo sinällään hyvä tasainen pinta jos ruisku ollut säädöissä ja lakka sekoitettu vallitsevien olosuhteiden mukaisesti. Jos vieläkään ei ole täysin tyytyväinen lopputulokseen niin vielä voi paritonnisella vesissä hioa ja lopuksi koneellinen kiillotus karkea, keskikarkea ja hieno + kunnon vaha.

    Se pitää muistaa kuitenkin että maalipinnan pitää antaa olla rauhassa pari kuukautta ennen kuin siihen vetää jonku colliniten kovavahan. Erikseen löytyy vahoja jotka voi kiillottaa vastamaalatulle pinnalle.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Vitsit, kun ei osaa arvioida tuota pohjan pinnanlaatua, kun sormiin ei tunnu mitään koloja tms. Mutta yhdessä paikassa on sellasta appelsiinimaista pintaa, kun hieman ruisku räki sitä hinkkaa, mutta tosiaankin 600-paperilla tuli siloinen pinta:think Pitäiskö tuohon pohjaan yrittää vetää vielä ohkanen "lasimainen" pinta ja hioa se sitten vesissä? Kuvaakaan tuosta ei oikein saa näillä vehkeillä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎