Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olen käyttänyt jo pari purkkia tässä ketjussa aiemmin esillä ollutta saksan ebayn paintsystem-nimisen kauppiaan lakkaa (http://stores.ebay.de/paintsystems/).
Mahtoiko nyt osua maanantaipönttö käteen, kun ensimmäisellä kierroksella lakka ei tasoitu ihan normaaliin tapaan ja vartin tauon jälkeen se tulee ulos ruiskusta isoina röpelöisinä pisaroina. Ihan tuntuu siltä, kuin lakka alkaisi jähmettyä samantien ruuttaan. Pari kertaa testasin ja sama homma. Kun heitin toista lakkaa ruiskuun niin homma toimi ok, eli vehkeissä ei pitäisi olla vikaa.
Onko kellään muulla ollut ongelmia ko. lakan kanssa?
Leave a comment:
-
-
Ite suosittelisin tuota 3M 08800 massaa, 2 komponenttinen ja päällemaalattavissa. Tulee semmoisissa pusseissa mistä ruiskutetaan sitten omanlaisellaan ruiskulla. Itse en menis pohjaa sotkemaan nuilla pikipohjaisilla alustamassoilla mikä tuo dinitrol varmaankin on.Ja niihin paikkoihin missä on auton alkuperäinen pvc massa ehjä niin ei oikeastaan hyövytä laittaa mitään.
http://www.ikh.fi/HK5010_KORITINAN_K...SON_EP_5010_TR Kävisikö tuo hitsaussaumoihin tavallisen tinan tilalle? Olis paljo helpompi käyttää.Last edited by JHo; 16-11-2015, 15:54.
Leave a comment:
-
-
Toi kotelosuoja on hyvää kamaa, mutta osta spray pullo, koska tuo letku suutin käy vain siihen.
Dinitrolin pensseli massasta ei ole kokemmusta, mutta itse laittasin ainakin ruiskutettavaa:think
Leave a comment:
-
-
Laitetaas tämä kysymys tännekin, jos vaikka saisi vastauksia...:think
Originally posted by QUASIMODOPotilaana juuri maalattu E36 sedan.
Nyt kun auto on purettuna, niin pitäisi mahdollisimman monesta paikasta ruostesuojata.
Osaatteko neuvoa olenko ihan hakuteillä näiden litkujen kanssa?
Eli Tectyl kotelosuojaa tämän avulla ovien ja helmojen sisälle?
Lisäksi Dinitrolin alustamassaa pensselillä etu- ja takakaariin?
Leave a comment:
-
-
Maalasin tolla por 15:lla pari ruostepaikkaa, muutaman vuoden päästä näytti vielä ihan hyvältä mutta sormi meni läpi. Ilmeisesti ruostuminen jatkui pellin toiselta puolelta kun sinne ei päässyt sitä sohimaan.
Mullakin maali irtoili lastuina paikkamaalauksen vierestä, missä porria oli vanhan maalin päällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostMulle on periaatteessa sama, onko liukkari vaiko vesipohjainen kun ei ole hoppua tehdä. Vesimassan oon antanut suosiolla kuivata vuorokauden, eli jos iltasella oon ruiskuttanut värin, niin lakkaus seuraavana iltana. Mulla on tallin lämpötila tasainen +20 astetta kun maalaan. Koneellinen ilmanvaihto on, ja muutama kosteudenpoistaja "pönttö".
Oletko mistä hankkinut tuota roberlonia? Kattelin jasper oy.n sivuja, ja sieltä löytyy lähin edustaja Oulusta. Pitänee olla ilmeisesti edustajan kautta yhteydessä mahdollisissa tilauksissa?
Meillä käy kerran kuukaudessa tuo jasperin myyjä, niin sen kautta otetaan roberlon lakkaa. Etelä-Suomessakin myyjiä löytyy kyllä, mutta käy lähimmällä maalamollasi kysymässä, jos heidän kautta saisit tilattua lakkaa. En tiedä myykö jasper yksityisille?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarno View PostLuulisi että tarttuu myös hiekkapuhalletulle pinnalle, mutta mistä näistä tietää.
Itse en ainakaan viitsisi ruosteen päälle maalia vedellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostOhjeessa sanotaan ettei saa maalata puhtaalle pellille vaan vaatii ruosteen alle tarttuakseen. Näinköhän tuolla on sitten noin suuri vaikutus.
Itse en ainakaan viitsisi ruosteen päälle maalia vedellä.
Leave a comment:
-
-
tämmösen sain aikaan kolmen markan maaleilla ja markan ruiskulla, ihan kiva tuli
loppu vaan maalattavat kesken :( täytyy jostain äkkiä hommata lisää tankkeja
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarno View PostTyökaveri maalasi puhtaaksi puhalletulle Mersun pohjapellille POR-15. Kuukauden
päästä maalirupesi irtoamaan isoina laattoina pois. En tiedä mikä siinä meni vikaan,
olisiko sitten ollut liikaa kosteutta tallissa vai oliko maali pilalla. Auto seisoi koko ajan lämpöisessä tallissa eikä ollut sään armoilla ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Bemssi View PostTallimaalauksissa kannattaa ehdottomasti käyttää mielummin liuotin pohjaista väriä. Kuivuu äärettömän paljon paremmin kotitalli oloissa, verrattuna vesimassaan. Vesimassaa saat puhallella, että kuivuu. Lakkana suosittelen käyttämään roberlon kronox 410, todella edullista (oliko se 5 litran purkki+kovettaja 140€luokkaa?). Kiilto mitä mainioin,helppo ruiskuttaa ja helppo työstää seuraavia kerroksia varten. Vetäsin itse yhden e30 tuossa kotihallissa yli ja onnistui hyvintasopinnat hioin p1000 ja 1500 vesissä koneella, jonka jälkeen kiilloitin ja viimeistelin vahalla pinnan.
Oletko mistä hankkinut tuota roberlonia? Kattelin jasper oy.n sivuja, ja sieltä löytyy lähin edustaja Oulusta. Pitänee olla ilmeisesti edustajan kautta yhteydessä mahdollisissa tilauksissa?Last edited by Guest; 09-11-2015, 07:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostOnko foorumilaisilla kokemusta POR-15 ruosteenesto maalista? Onko niin hyvää mitä amerikkalaiset väittävät vai löytyykö vastaavaa halvemmallakin?
päästä maalirupesi irtoamaan isoina laattoina pois. En tiedä mikä siinä meni vikaan,
olisiko sitten ollut liikaa kosteutta tallissa vai oliko maali pilalla. Auto seisoi koko ajan lämpöisessä tallissa eikä ollut sään armoilla ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Onko foorumilaisilla kokemusta POR-15 ruosteenesto maalista? Onko niin hyvää mitä amerikkalaiset väittävät vai löytyykö vastaavaa halvemmallakin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostOon minä ruiskulla pintaa vetänyt, en tosin koko autoa. Kivijalkaliikkeestä kun käy hakemassa esim. standoxin lakkaa monta litraa niin se on aika kallista, osaavat meinaan pyytää hintaa, ja kun tutun automaalarin kanssa kerran keskusteltiin mahdollisimman hyvästä/tasaisesta pinnasta suoraan ruiskun jäljiltä, niin meinas että se vaatii tuon välihionnan. Ainakin tällaiselle amatööri tallimaalarille. Jos kaveri asuis lähempänä kuin Vantaalla niin oisin lahjonut hänet maalaamaan, ja samalla ollut itse mukana oppimassa.
Näin minä juuri ajattelin maalauksen tehdä että en yritäkään ahnehtia liikaa, vaan maalaan tietyt alueet ja osat erikseen. Väri tulee olemaan tuo alkuperäinen diamand schwartz,, tarkkaa sävyä en muista mutta senhän saa skannerilla. Joillakin maaleilla, värillä ja sävyllä on taipumusta näyttää herkemmin sävy eroa, niin aattelin teettää kerralla sen verran värimassaa että sillä samalla sekoitteella ruiskuttaa yhden kyljen. Auton kylkeähän porukka ensimmäisenä kyttää haukan katseella ja etsii virheitä.
Onko tietoa kauanko valmis, vesipohjainen väri säilyy hyvänä? Tiiviissä astiassa tietysti. Tähän asti kun olen väriä hakenut, niin se on tullut parin päivän sisällä suihkittua pintaan.
Tallimaalauksissa kannattaa ehdottomasti käyttää mielummin liuotin pohjaista väriä. Kuivuu äärettömän paljon paremmin kotitalli oloissa, verrattuna vesimassaan. Vesimassaa saat puhallella, että kuivuu. Lakkana suosittelen käyttämään roberlon kronox 410, todella edullista (oliko se 5 litran purkki+kovettaja 140€luokkaa?). Kiilto mitä mainioin,helppo ruiskuttaa ja helppo työstää seuraavia kerroksia varten. Vetäsin itse yhden e30 tuossa kotihallissa yli ja onnistui hyvintasopinnat hioin p1000 ja 1500 vesissä koneella, jonka jälkeen kiilloitin ja viimeistelin vahalla pinnan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: