Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    Trotonin hinkkaväri, epoksi ja happo on ainakin toimivaa kamaa. Lakasta ei kokemusta.

    Vilkasin muuten motonetissä käydessä noita ruiskuja, niin tämä taitaa olla lähimpänä sitä biltsun/gernin satajet kopiota. Ehkä ne bilteman suutinsarjatkin voi passata tohon. Mutta Jotenkin oli lelumman olonen ja sisällä oli metalliosia vaihdettu muovisiin, että jättäsin kyllä kauppaan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • JonttuPeke
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 1130
      • Juuka

      Miten kaarevat muodot(kaaret) saa hijottua suoraksi helpoiten?
      F06 640D "M6"
      E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by N.u.t View Post
        Muita huonoja kokemuksia trotonista, kuin tuo ettei sovellu sulle ?
        Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun olet oletettavastin maalannutkin jonkinverran.
        Sillä en saanut tasaista pintaa vaikka kokeilin ohentaa ja vaihtaa työtapaakin reilusti.. jäi semmoseks ihrasen näköseksi joka kerralla.

        Tota saa ruiskuttaa kolmanneksen enemmänkin pintaan että tulee suht tasaista jälkeä.

        Voi tohon huonoon kokemukseen tehdä osansa sekin että noi kamat mitä ruiskin oli melkosen kauan (alle vuoden kuitenkin) seisseitä.

        Halvaksi lakaksi kyllä toimiva mutta lopputulos jää kauas omasta mielestä siitä mitä noilla muilla oon saanu tehtyä.

        Valumia korjailin ja pinta jää nuhruiseks kans vaikka kestää kyl kiillotuksen jälkeen hyvänä jonkun aikaa.
        Ja tuo lakka oli sitä Scratch resistanttia jonka ei pitäs naarmuuntua helposti,oli myös sitä toista mitä myydään noissa isoissa pytyissä.

        Toi iso pytty on muutenkin vähän huono jos on kamat seissy hyllyssä pitkään niin pitäs varmaan saada vatkattua noita jotenkin kunnolla :think

        Trotonin muut kamat kyllä saa kehuja multa muuten.
        Pohjamaalit halpoja ja toimivia

        Suorakiilloissa mipa myös ollu toimivaksi todettua

        Kokeilemalla tuo itelle sopivin hinta/jälki/tekniikka suhde löytyy..

        Ja se on vähän tekijä kohtaista mutta suosittelen tolla mipalla
        alottelee niin ei tuu sitten niin isoja epäonnistumisen tunteita
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • N|ba
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 313
          • Åbo

          Meillä töissä tällä hetkellä Spectral/novol tuotteita. Pohjamaalit epoksit yms todella edukkaita ja päteviä. Lakatkin on spectralilta pääsääntöisesti ruiskutan VHS lakalla mutta pariin kaverin autoon ja vanteisiin oon tota ns "timantti" SR lakkaa vetänyt ja pätevältä sekin vaikuttaa!

          VHS lakat ovat ruiskutukseltaa ja tasoittumiseltaan yhtä huippua kuin esim spies&heckerin huippulakat joista on kans kokemusta. Tosin nämä spectralin on on murto osan siitä hinnasta mitä spies&hecker taikka standoxin kamat.

          Värimassoina ollut käytössä standoxin massat vaan koska paikallinen väri liike aivan firman vieressä ja saa haettua sieltä nopeasti kuin ottaa linja töihin, ylimaalaukset teen DeBeerin liuotin massoilla.

          Alempana linkki tuoteilla tehtyihin töihin.
          E30 318is
          E30 touring v8
          E36 328i

          Maalaus palveluita yv:llä

          Comment

          • eki_r
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 113
            • Espoo

            Vihdoin kävin zetani kimppuun vakain maalausaikein... Maalauskokemusta mulla on ennestään hieman: 90-luvulla maalasin Chevy Silveradon toisen kyljen, muita pienempiä korjauksia on tulkut tehtyä silloin tällöin. Lisäksi olen maalaillut rc-lennokkeja, ja kynäruiskullakin osaan hieman taiteilla.

            Zeta-projektin status ja suunnitelma on seuraava:

            Kiesi on ruosteeton mutta kiveniskemää on ihan joka paikassa. Kuskin puolen ovessa on useampi parkkilommo, joista pahin on n. 10 cm leveä koko oven pituudelta puskurilla vedetty matala painauma. Ehkä hommaan myöhemmin uuden oven, mutta nyt päätin tehdä tuosta niin hyvän kuin vaan pystyn. Painuma on syvyydeltään millin luokkaa, joten en viitsi ruveta peltiä oikomaan.

            Tarkoitus on maalata zeta kokonaan yli. Teen homman kaverin kanssa "väliaikaisessa" maalamossa, joka aikaansaadaan muovittamalla isommanpuoleinen autokatos. Omassa tallissanikin voisin maalata, mutta tila on kapeahko ja ilmanvaihtoa pitäisi jotenkin tehostaa operaation ajaksi.

            Tarkoitus on vaihtaa zetan väri sapphire blackista super blackiin. Uusi väri ei ole metalliväri, joten odotan pääseväni suht helpolla maalaushommista; vedän värin, annan kuivua, vesihion ja myllytän, ja se on siinä.

            Vielä on hieman epäselvää, milloin varsinainen maalausoperaatio toteutuu (riippuu miten kaverin mesen pohjatyöt etenee). Zetalla pitäisi pystyä ajamaankin, joten fiksaan ensin oven ja teen muut pohjat kun aikataulut selviää.

            Tänään sain oven melkein tasoitettua, huomenna viimeistelen ja vedän mustan hinkkavärin.

            Hieman tässä kuitenkin jänskättää, että miten homma kokonaisuudessaan onnistuu...

            Comment

            • Kinner
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 99
              • jyväskylä

              löytyiskö jyväskylän läheltä kohtuu hintaista mutta hommansa osaavaa maalaria e61 tuleva sportti puskuri tarvis maalia päälle.. yv:tä tulemaan jos löytyy!!
              käyttis e61 530Da Touring Lci -08
              ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
              PärräSuzuki gsx-r 750-00
              ex e39 523i sedan-97
              ex Kawasaki zzr600-93
              ex e34 525tdsa Touring-92
              ex e34 524td sedan-90
              ex e30 324tdic sedan-88

              Comment

              • N.u.t
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 202
                • Seinäjoki

                Hommasin biltemasta muutaman suuttimen tuohon gerniin/aicon airiin, mutta mukana tulevat maalineulat ovat liian pitkiä. Muutenhan nuo on täysin samoja kuin tuossa gernissä alunperin.

                Toimiiko tuo nyt oikein tuolla 1.4 suuttimelle tarkoitetulla neulalla ?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11079
                  • Oulu

                  Originally posted by N.u.t View Post
                  Hommasin biltemasta muutaman suuttimen tuohon gerniin/aicon airiin, mutta mukana tulevat maalineulat ovat liian pitkiä. Muutenhan nuo on täysin samoja kuin tuossa gernissä alunperin.

                  Toimiiko tuo nyt oikein tuolla 1.4 suuttimelle tarkoitetulla neulalla ?
                  Huomasin itte saman, kun kokeilin yhtä itellä hyllyssä ollutta suutinsettiä biltsun omaan ruiskuun :think Ostin sitten suoraan uuden ruiskun, kun ei jaksanu ruveta ihmetteleen

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by N.u.t View Post
                    Hommasin biltemasta muutaman suuttimen tuohon gerniin/aicon airiin, mutta mukana tulevat maalineulat ovat liian pitkiä. Muutenhan nuo on täysin samoja kuin tuossa gernissä alunperin.

                    Toimiiko tuo nyt oikein tuolla 1.4 suuttimelle tarkoitetulla neulalla ?
                    Siellä hyllyssä on myös lyhyellä neulalla olevat suuttimet.

                    Comment

                    • N.u.t
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 202
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Huomasin itte saman, kun kokeilin yhtä itellä hyllyssä ollutta suutinsettiä biltsun omaan ruiskuun :think Ostin sitten suoraan uuden ruiskun, kun ei jaksanu ruveta ihmetteleen
                      Sullakun on kokemusta tuosta trotonin hiontaväristä, niin paljonko olet sitä ohentanut ?

                      Eihän se tuu kuin räkimällä ruiskusta pihalle jos sitä ei ohenna reilusti.

                      Comment

                      • N.u.t
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 202
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Siellä hyllyssä on myös lyhyellä neulalla olevat suuttimet.
                        Ei ainakaan osunut silmiin kuin nuo.
                        Muttei toimi ilman oikeaa neulaa ?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11079
                          • Oulu

                          Originally posted by N.u.t View Post
                          Sullakun on kokemusta tuosta trotonin hiontaväristä, niin paljonko olet sitä ohentanut ?

                          Eihän se tuu kuin räkimällä ruiskusta pihalle jos sitä ei ohenna reilusti.
                          Sitä saa ohentaa ihan pirusti. Sopiva ohentimen määrä on varmaan jotain 40-50%, niin toimii hyvin 1.4 suuttimella. Tarkkaa suhdetta ei oo tullu katottua, kun sekottelen aina "näppituntumalla". Tee sillai että nakaat vaikka 30% ohenninta ja kokeilet johonkin ylimääräselle pellille miten onnistuu. Jos tulee kamalaa aplaria/pelkkää röpöä, niin vähän lisää ohennetta ja koitat uudelleen. Sitten kun se tasottuu ihan semi aplariksi, niin suhde on oikee. Jos se taas tasottuu ihan tasaseksi "peiliksi", niin sit on jo liikaa ohennetta. Huomaat myös siitä, että valuu erittäin herkästi...

                          Niin ja se paketissa mukana tuleva ohennin ei määrällisesti riitä ollenkaan, mutta hakee vaikka motonetistä litran tinneripurkin kaveriksi, niin saa ohennettua tarpeeksi.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Sitä saa ohentaa ihan pirusti. Sopiva ohentimen määrä on varmaan jotain 40-50%, niin toimii hyvin 1.4 suuttimella. Tarkkaa suhdetta ei oo tullu katottua, kun sekottelen aina "näppituntumalla". Tee sillai että nakaat vaikka 30% ohenninta ja kokeilet johonkin ylimääräselle pellille miten onnistuu. Jos tulee kamalaa aplaria/pelkkää röpöä, niin vähän lisää ohennetta ja koitat uudelleen. Sitten kun se tasottuu ihan semi aplariksi, niin suhde on oikee. Jos se taas tasottuu ihan tasaseksi "peiliksi", niin sit on jo liikaa ohennetta. Huomaat myös siitä, että valuu erittäin herkästi...

                            Niin ja se paketissa mukana tuleva ohennin ei määrällisesti riitä ollenkaan, mutta hakee vaikka motonetistä litran tinneripurkin kaveriksi, niin saa ohennettua tarpeeksi.
                            Eilen tuli itsekin tämä maali vedettyä pintaan ja tuo ohjeen sekoitussuhde on lähinnä vitsi. Tai jos seinän haluaa rapata niin siinä tuo toimii. Omassa ruiskussa oli 1.7mm suutin ja tuo 30℅ ohennuskin oli vielä liian vähän. Jotain 40% luokkaa oli varmaan ohennus minulla. Hyvin tuo kyllä täyttää vielä tuollakin ohennuksella.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • eki_r
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 113
                              • Espoo

                              Ovi tasoitettu, hinkkamaalin veto seuraavaksi (oveen ainoastaan tällä erää). Tuli maalausta valmistellessa mieleen, että pystyisi tämän kiesin kokonaankin maalaamaan omassa tallissa, vaikka hieman ahdasta onkin. Vaikkapa kylki kerrallaan, katto ja konepelti sitten erikseen. Ilmanvaihdon saan hoidettua flektillä tallin sivuikkunan kautta. Tallin ovi alaosastaan raolleen, ja oven eteen kangas pyydystämään kärpäset ja pölyt pois...

                              Click image for larger version

Name:	pohjan_maalaus.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	4829826

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                Kertokaahan ammattimaalarit paljonko teillä kuluu valmista maalia ja lakkaa puskurin maalaukseen niin saisi vähän suuntaa tuleeko itse ruiskittua sopiva määrä? Tähän tietysti vaikuttaa vähän ruiskun säädötkin yms. mutta suuntaa antavasti. Minulla nyt maalauksessa e61:n m-sport etupuskuri titansilber värillä ja harmaan hinkka värin päälle vedettynä.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎