Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11085
    • Oulu

    Voi toimiakkin, mutta kun käytetään tommosta 1k spraytä pohjissa, niin on siinä riski että keittää. Käyttäisin vain ja ainoastaan niissä tilanteissa, missä pohjat on muuten tehty, mutta on menny jostain pikkasen puhki, eikä maksa vaivaa vetää koko kappaleeseen uutta kerrosta hinkkaväriä. Mulle esim. tuotiin puskuri maalaukseen, johon oli laitettu 1k sprayfilleriä kitin päälle. Kaikki näytti ok:lta mutta kiehumaanhan se rupes, kun veti maalia päälle. Ongelma ei varsinaisesti ollu se spray filleri, mut näköjään alla oli jotain tavaraa X, jonka kanssa se rupes reagoimaan.

    Automaalit.net:stä jos tilaa vaikka trotonin filleriä, niin ei maksa paljoa. Ja sit kun oot kerran käyttäny oikeeta 2k hinkkaa, niin huomaat kuinka paljon helpompi sen kanssa on toimia, kuin spraykuran.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • eki_r
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 113
      • Espoo

      Zetan maalausprojekti lähenee kohti finaalia. Pintamaalit vedän heti, kun sade lakkaa ja keli vähän kuivuu. Pohjien tekemiseen mennyt muutama päivä oikaisuineen, kittailuineen sekä hinkkavärin vetämiseen & hinkkaukseen. Purkutyöt siis poislukien.

      Maalina mulla on CarSystemsin hinkkamaali, pintaan tulee Mipan superblack akryyli ilman lakkaa, tarkoitus on vesihioa ja myllyttää lopullinen pinta.

      Ruostekohdat (pieniä, onneksi) vedin puhtaaksi rälläkällä, sitten happo, epoksi ja hinkkaväri.

      Hinkkavärin vedin käytännösä kahteen kertaan. Ensimmäisen vedon hioin kuivana karkeudella 320, tämän päälle tuli vielä ohut veto hinkkaväriä, joka olikin sitten erittäin helppo vetää 600-karkeudella ja ultrafine-karhunkielellä.

      Tähän mennessä homma sujunut oikein hyvin, mutta vielä vähän jännittää millainen lopputulos on.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by jonsered92 View Post
        Oon lukenu tätä topiikkii sieltä täältä ja no voi viddu.
        Aattelin just maalailla ja myyjä sano et tommonen spray filleri on hyvä pohja/hiontamaali. Tilasin kyl epoksipohjamaalia ja 2k lakkaa mut nekö ei passaa ton sprayn kanssa nyt alkuunkaa...?

        edit: tossa on toi filleri http://www.mowon.fi/infot/1k_filleri_h.pdf
        Siis nuo 1K spraypohjat voi itsessään ehyenä kalvona mennäkkin, mutta missään tapauksessa niiden päälle ei voi mm.kitata.
        Toisaalta, jos haluaa välttää virheen, eli mahdolliset pohjien keittämiset ja painumiset, unohtaa nuo 1K spraytavarat kokonaan.

        Comment

        • coupe320
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 417
          • viikkoja tiellä

          varmasti muutkin on maalanneet trotonin fillerillä joten joku varmaan osaa kertoa ohensinko liian vähä (n20%) kun jotenkin suht heikosti tuli ruiskusta pihalle joutui suurimmaks osaks liipasin pohjassa vetämään ja osakseen jäi hiekkamainen/röpelö pinta.:think ruiskua koitin säätää mutta eipä sen paremmin onnistunu. ainoastaan painetta lisäämällä tuli filleriä enemmän mutta nytkin oli jo n 3bar. ruisku on aicon eli motonetin halppis. no jospase hiomalla tasottus.

          toivottavasti ei tuu maalin/lakan kans samaa ongelmaa..

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by coupe320 View Post
            varmasti muutkin on maalanneet trotonin fillerillä joten joku varmaan osaa kertoa ohensinko liian vähä (n20%) kun jotenkin suht heikosti tuli ruiskusta pihalle joutui suurimmaks osaks liipasin pohjassa vetämään ja osakseen jäi hiekkamainen/röpelö pinta.:think ruiskua koitin säätää mutta eipä sen paremmin onnistunu. ainoastaan painetta lisäämällä tuli filleriä enemmän mutta nytkin oli jo n 3bar. ruisku on aicon eli motonetin halppis. no jospase hiomalla tasottus.

            toivottavasti ei tuu maalin/lakan kans samaa ongelmaa..
            Ohennusta vaan lisää nii ei oo niin työläs hioakaan..
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Originally posted by coupe320 View Post
              varmasti muutkin on maalanneet trotonin fillerillä joten joku varmaan osaa kertoa ohensinko liian vähä (n20%) kun jotenkin suht heikosti tuli ruiskusta pihalle joutui suurimmaks osaks liipasin pohjassa vetämään ja osakseen jäi hiekkamainen/röpelö pinta.:think ruiskua koitin säätää mutta eipä sen paremmin onnistunu. ainoastaan painetta lisäämällä tuli filleriä enemmän mutta nytkin oli jo n 3bar. ruisku on aicon eli motonetin halppis. no jospase hiomalla tasottus.

              toivottavasti ei tuu maalin/lakan kans samaa ongelmaa..
              Juu joku 35% ohennus aika passeli tuolle trotonin hinkalle. Loppusilauksen voi vetää 50-60% ohennettuna
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • coupe320
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 417
                • viikkoja tiellä

                Originally posted by Miku View Post
                Juu joku 35% ohennus aika passeli tuolle trotonin hinkalle. Loppusilauksen voi vetää 50-60% ohennettuna
                no niinpä tietysti. Pitää käydä hiomassa ja tarvittaessa vetää löysemmällä seoksella vielä uusiks.. Joko tuon 3 tunnin päästä uskaltaa hioa? Kuinka tarkkaa tuon kovetteen suhde on tuhon filleriin oltava?

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  Mulla painui yllättävän paljon tämä trotonin hinkkaväri. En tiedä johtuiko sitten siitä, että kuivumislämpötila oli vähän liian alhainen. Vuorokauden jälkeen pinta oli virheetön, mutta viikon jälkeen oli naarmuja näkyvissä.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by markok View Post
                    Mulla painui yllättävän paljon tämä trotonin hinkkaväri. En tiedä johtuiko sitten siitä, että kuivumislämpötila oli vähän liian alhainen. Vuorokauden jälkeen pinta oli virheetön, mutta viikon jälkeen oli naarmuja näkyvissä.
                    Väärä kovetteen määrä?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by coupe320 View Post
                      varmasti muutkin on maalanneet trotonin fillerillä joten joku varmaan osaa kertoa ohensinko liian vähä (n20%) kun jotenkin suht heikosti tuli ruiskusta pihalle joutui suurimmaks osaks liipasin pohjassa vetämään ja osakseen jäi hiekkamainen/röpelö pinta.:think ruiskua koitin säätää mutta eipä sen paremmin onnistunu. ainoastaan painetta lisäämällä tuli filleriä enemmän mutta nytkin oli jo n 3bar. ruisku on aicon eli motonetin halppis. no jospase hiomalla tasottus.

                      toivottavasti ei tuu maalin/lakan kans samaa ongelmaa..
                      Mikä suutinkoko, eli pitäisi olla vähintään 1.7-1.8mm ja ruiskupainettahan saa olla enemmän kuin pintavärejä vedettäessä?
                      Tosin monista halpisruiskuista ei vain tule tavaraa riittävästi ilman yletöntä ohentamista ja painetta, joten voi toki olla ihan käytetyn ruiskun ominaisuuskin?

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3019
                        • Kuopio

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Väärä kovetteen määrä?
                        Kyllä kovetetta pitäisi olla ihan ohjeen määrä. Ohennetta kylläkin jouduin laittamaan reilusti ohjeen arvoa enemmän, mutta niin taitaa monet muutkin tehneen.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by markok View Post
                          Kyllä kovetetta pitäisi olla ihan ohjeen määrä. Ohennetta kylläkin jouduin laittamaan reilusti ohjeen arvoa enemmän, mutta niin taitaa monet muutkin tehneen.
                          Sitten jotakin painuvaa 1K tavaraa alla/reuna-alueilla tai hinkka hiottu "läpi"?

                          Comment

                          • coupe320
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 417
                            • viikkoja tiellä

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Mikä suutinkoko, eli pitäisi olla vähintään 1.7-1.8mm ja ruiskupainettahan saa olla enemmän kuin pintavärejä vedettäessä?
                            Tosin monista halpisruiskuista ei vain tule tavaraa riittävästi ilman yletöntä ohentamista ja painetta, joten voi toki olla ihan käytetyn ruiskun ominaisuuskin?

                            vakio 1,6 taitaa suutin olla ja uus ruisku. joo ois pitäny vaan ohentaa lisää. no nyt on kuitenkin osat hiottu ja sain tasaseks. huomenna jos kokeilis pintaa saada aikaseks. kuinka kauan tuon mipa wbc maalin pitää antaa kuivua ennenkuin vetää lakan päälle?

                            Comment

                            • N|ba
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 313
                              • Åbo

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Väärä kovetteen määrä?

                              Ei, vaan nämä aineet painuvat aina. Itse oon eliminoinut tämän antamalla pohjamaalille hyvin aikaa painua ja pohjamaalaamalla kahdestijos projektina on jokin ylimaalaus josta halutaan hyvä.
                              E30 318is
                              E30 touring v8
                              E36 328i

                              Maalaus palveluita yv:llä

                              Comment

                              • coupe320
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 417
                                • viikkoja tiellä

                                Originally posted by coupe320 View Post
                                kuinka kauan tuon mipa wbc maalin pitää antaa kuivua ennenkuin vetää lakan päälle?
                                kuka tietää?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎