Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    E46 cabin oikea etuloksu vaatis maalausta; joku harjoitteli ajamista autoani vasten ja pyöränkaaren reuna on pahoilla naarmuilla. Pelti ei ole kuitenkaan rutussa.

    Tampereen seudulta suositella tekijää ko. hommaan? Onneksi oli toisen osapuolen vika poliisinkin mielestä.

    Edit: väri on cosmosswarts
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      rokkaria suosittelee hän

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3166
        • 47200

        Originally posted by 426Hemi View Post
        E46 cabin oikea etuloksu vaatis maalausta; joku harjoitteli ajamista autoani vasten ja pyöränkaaren reuna on pahoilla naarmuilla. Pelti ei ole kuitenkaan rutussa.

        Tampereen seudulta suositella tekijää ko. hommaan? Onneksi oli toisen osapuolen vika poliisinkin mielestä.

        Edit: väri on cosmosswarts
        Eikös tuo mene ihan suoraan toisen vakuutusyhtiön piikkiin, viet sitten "ihan minne tahansa". Toki noilla yhtiöillä on omat yhteysfirmat keiden kanssa on sopparit tehty..tai sitten kertakorvaus ja yrittää sillä rahalla saada tehtyä/teetettyä

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Melko pahoja naarmuja saa myös taitava myllyttäjä pois.
          Itse olen korjaillut juuri polkupyörien aiheuttamia sekä ilkivalta-naarmuja.
          Esmes tälläinen
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            Pohjamaalit+muut järjestys??

            Nonniin,jottei tarvitse 80 sivua lukea ja seota maaleista niin..
            Sisälokaria ja pohjaa on hitsattu ja vielä näkyvää peltiä takakaareen tulossa.
            Mitä on hyvä vetää hitsaussaumaan,joku tahna/liima jossa ruosteenesto-ominaisuuksia??
            Tinaus ylöspäin mahdotonta!Uusi pelti on haponkestävää ruostumatonta,mutta vanha on herkästi ruostuvaa..
            Sen jälkeen annitrol+pesu+happopohjamaali,
            Pitääkös hapon perään POHJAAN vetää hinkkaväri,eikö siinä pysy pintamaali??

            Ja pintamaalina pohjaan tarkoitus olisi joku siveltävä alkydi..jonka jälkeen kaiketi massa,
            Korjatkaa ja tarkentakaa järjestystä:think
            Näkyvistä pinnoista löytyykin tietoa
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Nonniin,jottei tarvitse 80 sivua lukea ja seota maaleista niin..
              Sisälokaria ja pohjaa on hitsattu ja vielä näkyvää peltiä takakaareen tulossa.
              Mitä on hyvä vetää hitsaussaumaan,joku tahna/liima jossa ruosteenesto-ominaisuuksia??
              Tinaus ylöspäin mahdotonta!Uusi pelti on haponkestävää ruostumatonta,mutta vanha on herkästi ruostuvaa..
              Sen jälkeen annitrol+pesu+happopohjamaali,
              Pitääkös hapon perään POHJAAN vetää hinkkaväri,eikö siinä pysy pintamaali??

              Ja pintamaalina pohjaan tarkoitus olisi joku siveltävä alkydi..jonka jälkeen kaiketi massa,
              Korjatkaa ja tarkentakaa järjestystä:think
              Näkyvistä pinnoista löytyykin tietoa
              Mikä ja minkä ikäinen auto on kyseessä?

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                auto

                -95 e36,vanha tonnin pommi, josta yritys tehdä vähemmän pommi..Kuitenkin jopa seuraavan omistajan ajaksi, tai pitempään
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                  -95 e36,vanha tonnin pommi, josta yritys tehdä vähemmän pommi..Kuitenkin jopa seuraavan omistajan ajaksi, tai pitempään
                  No, ihan ensimmäinen virhehän tuossa on tuo haponkestävän paikan käyttä "mustassa pellissä".
                  Eli tulee helposti mätänemään ja nopeasti paikan ympäriltä/saumasta(muodostaa sen mustan pellin kanssa jänniteparin).
                  Siihen olisi kannattanut käyttää sinkittyä peltiä ja erinomaista "emmettä" saisit vaikkapa e39:in pintapelleistä(tai VAG tai vanhat ranskikset,jne).
                  Tuokin voi toimia, mutta alue on saatava molemmin puolin täysin hapettomaksi, jolloin suojaus on oltava virheetön.

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Lakkavauriot:

                    Omassa projektissani on helmiäisvalkoinen maali, josta on etu- ja takapuskurista sekä konepellistä kuoriutunut lakka muutamista kohdista reilu kämmenen kokoisilta alueilta, varmaan jälkikäteen maalattuja ja joku virhe tehty lakkauksessa. Maalipinta kuitenkin täysin virheetön.
                    Miten tälläistä lähtee korjaamaan?
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • LyyraN
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 386
                      • Kouvola/Kotka

                      Originally posted by Jolli View Post
                      Lakkavauriot:

                      Omassa projektissani on helmiäisvalkoinen maali, josta on etu- ja takapuskurista sekä konepellistä kuoriutunut lakka muutamista kohdista reilu kämmenen kokoisilta alueilta, varmaan jälkikäteen maalattuja ja joku virhe tehty lakkauksessa. Maalipinta kuitenkin täysin virheetön.
                      Miten tälläistä lähtee korjaamaan?

                      Maalaukseen.

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        kysytääs uusiks!

                        Nonniin,jottei tarvitse 80 sivua lukea ja seota maaleista niin,sekasin jo
                        Sisälokaria ja pohjaa on hitsattu ja vielä näkyvää peltiä takakaareen tulossa.
                        Mitä on hyvä vetää hitsaussaumaan,jossa tosiaan on rosteri AISI-liitos?ja tämä jännitepari ilmeisesti ruostuu, jollei nyt saa hapettomaksi suojattua.
                        Onko olemassa joku tahna/liima jossa ruosteenesto-ominaisuuksia??
                        Ja annitrolilla voi hapottaa tässäkin tapauksessa ennen muita toimenpiteitä?
                        Onko hyötyä vai haittaa vetää 2-komponentti liimaa molemmin puolin saumaa?
                        (Sikaa/jesaria en laita,.mihinkään päin autoa)
                        Sen jälkeen happopohjamaali,epoksi?
                        Hinkkavärit saa kai unohtaa, kai ne maalit ilman niitäkin pysyy sisälokarissa..:think
                        Last edited by e30_M-tech1; 23-09-2014, 21:10. Reason: senat sakasin
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                          Nonniin,jottei tarvitse 80 sivua lukea ja seota maaleista niin,sekasin jo
                          Sisälokaria ja pohjaa on hitsattu ja vielä näkyvää peltiä takakaareen tulossa.
                          Mitä on hyvä vetää hitsaussaumaan,jossa tosiaan on rosteri AISI-liitos?ja tämä jännitepari ilmeisesti ruostuu, jollei nyt saa hapettomaksi suojattua.
                          Onko olemassa joku tahna/liima jossa ruosteenesto-ominaisuuksia??
                          Ja annitrolilla voi hapottaa tässäkin tapauksessa ennen muita toimenpiteitä?
                          Onko hyötyä vai haittaa vetää 2-komponentti liimaa molemmin puolin saumaa?
                          (Sikaa/jesaria en laita,.mihinkään päin autoa)
                          Sen jälkeen happopohjamaali,epoksi?
                          Hinkkavärit saa kai unohtaa, kai ne maalit ilman niitäkin pysyy sisälokarissa..:think
                          Saumakittiä/liimaa molemmin puolin.

                          Comment

                          • e30_M-tech1
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 340
                            • Tampere

                            pohjamaalista

                            Hemillä oli kyseinen suositus TEKNODUR COMBI 3430
                            polyuretaanimaali museoautoon.
                            Voiko tuota laittaa pohja/pintamaaliksi uudempaan?
                            Ajatuksena taas ruoste pysyvästi pois.
                            Last edited by e30_M-tech1; 22-10-2014, 12:06. Reason: semmosta
                            Nykyiset:e39 530i & e36 325
                            ---------------------------------------------------
                            Exät:
                            vw golffi
                            e46 328 -00
                            e30 320 -87
                            e30 325 -83
                            e36 325 -91
                            e36 328 -98
                            e30 325 M-tech1 -87

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Mikä paras ruiskutettava 1k happo nykyään? Alkaa vanha Standox 1k adhesive primerin pohja paistamaan. Oon tykännyt tästä, ei tarvi lutrata kovettajia, kuivuu 5min ja voi hitsata. Tulee autoon, joka ei koskaan tule näkemään muuta kuin aurinkoisia päiviä, pohjalla joko hiekkapuhallettu tai hapotettu kohtuu ruosteeton pinta. Tästä standoxista omia kokemuksia 5v ajalta suolassa uuden, ei tullu vanhat mun aikana läpi.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • e30_M-tech1
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 340
                                • Tampere

                                Kosteuden eristävä maalikerros?

                                Mikä olisi eristävä maali pohjatyövaiheessa?
                                Filleriä voi vesihioa mutta ilmeisesti imee kaiken lian ja kosteuden ja shaiban peltiin asti.
                                (Luulin että filleri on eristävä, kun voi vesihioa..eipäs ookkaan prkl!)
                                Pohjat jää välillä kesken,ja talliin ängetään joku muu projekti hetkellisesti.
                                Auto lähtee vesisateeseen, niin ruiskutin tässä vaiheessa pakon sanelemana 2k lakan hinkkapintaan.
                                Onko tohon jotain järkevämpää vaihtoehtoo vaikka pohjamaali joka eristäis?
                                mieluiten kilikali,jonka voi vaikka sipasta pois ennen maalausta?
                                Ja sen takia kilikali, ettei joka tikkuaskin kokosen läntin takia tarvitse ruiskua viritellä ja putsata!!!
                                Jos rojekti tämmötti paikka paikalta hiljakseen valmistuu:think
                                Ilmankosteus tallissa pysynyt 30-40% mut jos se pomppaa niin ois eristävälle kerrokselle tarve tallissakin..
                                Last edited by e30_M-tech1; 11-11-2014, 09:51. Reason: ähs,koitin editoida=D
                                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                                ---------------------------------------------------
                                Exät:
                                vw golffi
                                e46 328 -00
                                e30 320 -87
                                e30 325 -83
                                e36 325 -91
                                e36 328 -98
                                e30 325 M-tech1 -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎