Kyllä voi hoonata, mutta siihen ajetaan lopuksi jonkinlaisilla huopatassuilla ja jollain aineella pinnoite, hionnan jälkeen.
Mutta joo ei ihan perinteisesti.
Kyllä voi hoonata, mutta siihen ajetaan lopuksi jonkinlaisilla huopatassuilla ja jollain aineella pinnoite, hionnan jälkeen.
Mutta joo ei ihan perinteisesti.
Sen toisen moottorin lohkon sössivät, mikä oli huohottanut öljyä ja tuli se naarmu kiertokangesta sylinteriin, kun naputeltii mäntiä irti.
Koneeseen jolla hoonasivat, oli tullu joku häikkä ja teki jonkuu suuremman jälen sinne seinämään.
Luitko yhtään urpo-rotan viestiä? Alusill konetta ei voi hoonata perinteisesti.
Sen toisen moottorin lohkon sössivät, mikä oli huohottanut öljyä ja tuli se naarmu kiertokangesta sylinteriin, kun naputeltii mäntiä irti.
Koneeseen jolla hoonasivat, oli tullu joku häikkä ja teki jonkuu suuremman jälen sinne seinämään.
Tuollainen pikainen modi tuli väsäiltyä. Voi olla, että saumat ja toteutus näyttää kännissä tehdyltä, mutta ihan selvinpäin sitä turailtiin.
Tuossa on osina 3" suora + 3-pykäläinen "desibelivaimennin" + 60-asteen mutka. Tuo "desibelivaimennin" eli sellainen portaittain kapeneva putki meni orkkisputken päälle nätisti kun sisältä vähän snurraili ja alkuperäisestä putkesta pyyhki santiksella enimmät roskat pois. Mutkaksi kannattaa ehkä valita tuosta joku loivempi. Oli myös mukava asentaa pakettiuusi kumikiinnike tuolle putkelle, sillä vanha oli melko hapan jo. Lopuksi päälle vielä kaunis kilikalimattamusta viimeistelyksi ja pakoputkitahnalla sekä klemmarilla kiinni.
Orkkisputki lähtenee (joku voi korjata jos väärässä) tuosta etukiinnikkeestä avaamalla vaakasuuntaisen pultin - nyt tuli sahattua poikki. Itse putken katkaisu ei onnistunut ketjuleikkurilla vaan lopulta wurthin akkukäyttöisellä sahalla. Paineilmapuukkosaha olisi myös voinut olla soiva peli.
Äänistä on tietysti vaikea kuvailla muutosta kun makuja, odotuksia ja arvioita on monia, mutta omaan makuun peli vaikuttaa nyt hauskemmalta! Parin päivän kaupunkipyörittelyn jälkeen ei ole löytynyt mitään kuminakohtaa. Jos sellainen on, niin luulen sen olevan jossain 1500rpm paikkeilla matkavauhdissa.
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Ainakin 540i e39:n takavaimennin on varsin "vapaa", suora putki läpi.
Aikoinaan tein yhteen 540i butjettimodauksen putkistoon. Otin resonaattorin (sen Y-osan) pois ja ja suora putki tilalle, sekä poistin toisen kanisterin takapöntöstä (toinen kannu on vain umpinainen pönttö joka poistaa resonaatioita joillain kierrosalueella).
Äänet tuli miellyttävät ja ei ole kallis jos hitsivehkeet pysyy kädessä.
Juu nuo pakonuotit on aina vähän että kenen korvaan mikäkin on sopiva. Vakio takapöntöllä pörinät pysyy vielä "tavallisen" kuuloisena ettei kiinnitä kauheasti huomiota ja sisälle ei välttämättä eroa edes huomaa.
Omaan korvaan kunnon röhinät vaatii sen kattien poiston:
Juuri näin, molemmat pois ja tilalle jokin vapaampi kammiovaimennin. Ihan alkaen vaikka motonetistä dynomax.
Toki kattien kanssa näistä ei millään saa "oikean" kasin kuulosta, mutta tuolla pääsee jo aika mukavaan höpinään.
Pelkästään jommankumman alkuperäisistä poistamalla tulee vain kauhea puuroutunut mekkala.
Ainakin 540i e39:n takavaimennin on varsin "vapaa", suora putki läpi.
Aikoinaan tein yhteen 540i butjettimodauksen putkistoon. Otin resonaattorin (sen Y-osan) pois ja ja suora putki tilalle, sekä poistin toisen kanisterin takapöntöstä (toinen kannu on vain umpinainen pönttö joka poistaa resonaatioita joillain kierrosalueella).
Äänet tuli miellyttävät ja ei ole kallis jos hitsivehkeet pysyy kädessä.
Resonaattori ja orkkis takapönttö mäkeen ja tilalle laadukas viripönttö ja tulee kasin rähinät esiin paremmin ja tuplaulostulo näyttää aina vakiota tyylikkäämmältä.
Juuri näin, molemmat pois ja tilalle jokin vapaampi kammiovaimennin. Ihan alkaen vaikka motonetistä dynomax.
Toki kattien kanssa näistä ei millään saa "oikean" kasin kuulosta, mutta tuolla pääsee jo aika mukavaan höpinään.
Pelkästään jommankumman alkuperäisistä poistamalla tulee vain kauhea puuroutunut mekkala.
Resonaattori ja orkkis takapönttö mäkeen ja tilalle laadukas viripönttö ja tulee kasin rähinät esiin paremmin ja tuplaulostulo näyttää aina vakiota tyylikkäämmältä.
Mikäs on porukan mielipide kumpaan kannattaa koskea, resonaattoriin vai takavaimentajaan, jos haluaisi vähän tuoda äänimaailmaa esiin? Lähinnä kumman korvaisi suoralla putkella?
Katteihin ei tee mieli koskea, koska hieman ehkä työläämpi ja katsastukseen ei välttämättä tarvittaisi mitään lisäjännitystä.
Itse ottaisin resonaattorin käsittelyyn.
Takavaimentimien vaihtaminen suoraan putkeen tekee kauhean mekkalan ainakin E38:ssa
Mikäs on porukan mielipide kumpaan kannattaa koskea, resonaattoriin vai takavaimentajaan, jos haluaisi vähän tuoda äänimaailmaa esiin? Lähinnä kumman korvaisi suoralla putkella?
Katteihin ei tee mieli koskea, koska hieman ehkä työläämpi ja katsastukseen ei välttämättä tarvittaisi mitään lisäjännitystä.
No tuo nakutusanturin vaihto on mielessä lähinnä sen takia, että autossa ei tällä hetkellä mene päästöt läpi ja pitäisi leimalla käyttää.
Ongelmat on se että CO on kierroksilla koholla ja HC tyhjäkäynnillä. Tuo anturi vika on ainut vikakoodi ja mieles käynyt, että käykö kone nyt niin rikkaalla, että siitä johtuisi? Onko ideaa mistä muusta nuo päästö ongelmat voisi johtua?
Yksi syy voi olla väsähtäneet katit. Imuvuoto. Naku tuskin vaikuttaa tähän.
Leave a comment: