Eihän tuota saa revittyä irti mitenkään ehjänä jos nuo ovat kunnossa.
Letku ja lähtö näyttää molemmat silmällä aivan ehjiltä. lähdössä on selkeä se kaulus siinä reunalla ja letkukin aivan ok näkönen. suht helposti meni toki ilman klemmaria paikalleen mutta mielestäni aivan normaali.. kuuluukos tuos olla alunperin 2 vai 4barin paisarinkorkki?
e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :think
Millaisessa mallissa letku / jäähdyttimen lähtö?
Eihän tuota saa revittyä irti mitenkään ehjänä jos nuo ovat kunnossa.
e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :think
Se ompi siäl lohokosa pakosarjooje al. En ny millään tahro muistaa että kummalla puolella mahtoo olla.
Googlea kannattaa myös joskus kokeilla ja google kertoo mikä kone ja onko nicasil jos sitä haet takaa?
Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
Kuten kalevik sanoi, niin nyt on aika kurkistaa sinne öljypohjan. Eli Auto pukeille, öljyt pois ja alempi öljypohja pois. Mikäli käytössä on akkupora alemman öljypohjan irroittaa muutomassa minuutissa sen jälkeen kun öljyt on laskettu pois. Itsekkään en autolla enää ajelisi, koska tulee melko kallis lasku, jos se ketju nyt on oikeasti löysällä.
Itsekin hieman ihmettelen tuota, että ilmeni heti venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen.. :think
Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
Ja ketjun 'löysyys' ilmeni vasta venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen:think
Nyt pienempi öljypohja auki ja katsomaan löytyykö ohjaimen paloja. Ei siis enää mitään kuunnella eikä konetta muutenkaan käytetä.
E38:ssa onkin reilusti enemmän tilaa kuin e39:ssä. Toki se onnistuu e39:ssäkin, mutta on melko ahdasta. Monet on sitten siinä ährätessään pyöräyttäneet pultin kannan pyöreäksi. Mikäli sen imusarjan irroittaa voi sen samalla puhdistaa. Toki ne öljyt sieltä imusarjasta pikkuhiljaa palaa pois vaikkei sitä puhdistaisi.
merbau:n asemassa itse ainakin veisin auton takaisin ja käskisin etsiä ja korjata vian, koska se toimi ennen remppaa. Toki jotkut tiivisteet nyt voi maksaa, jos niitä joutuu vaihtamaan, mutta muuten kyllä kuuluisi mennä korjaamoon piikkiin. Kyllä niiden kuuluu työlleen antaa takuu.
Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
Last edited by merbau; 25-11-2015, 07:13.
Reason: Lisähavaintoja
Tarkastakaas muuten poijjaat ohjaustehostimen pumpun kaikki 3 kiinnityspistettä että on ehjät ja tiukasti kiinni. Mulla oli se takana oleva vammaisen näköinen kiinnike löystynyt irti jonka jälkeen alemmasta etukiinnikkeestä korkkasi kierteet ja lopuksi koko paino oli viimeisellä kiinnikkeellä joka murtui rikki. Eikä uskoisi millanen härdelli konehuoneessa kun tuo lähti..
No korvalle löyty hitsaaja ja paketti takasin kasassa, mutta ettäs tiedätte. Ulkomaisilla palstoilla näkyi olevan enemmänkin näitä.
Itsellä irtosi tammikuussa. Edeltävänä kesänä olin vielä kokeillut, että kaikki pultit oli kiinni. Itsellä repesi toinen etukiinnike vaikka sen pultti oli vielä tiukasti kiinni. Noh uusi pumppu kiinni 12.9 pulteilla ja kierrelukitteella. Kiristin vain BMW ilmoittamaan momenttiin, koska pultit menee alumiiniin. Kovemmat pultit siksi, että ei napsahda avatessa poikki.
Leave a comment: