Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Niimpä niin...
    Onhan nuita koneistamoita jotka sen pystyy tekeen. Ekaan paikkaan mihin soitin nii pystyy tekeen. Se on enempi viitsimisestä kiinni kun älytön homma

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Ei voi tässä huudella nimiä, koska näin miehissä sovittiin, jotta saadaan lohko kuntoon, mutta googlettamalla löytyy kyllä pulju(ja), jotka kyseisiä koneistuksia toteuttavat.
    Niimpä niin...

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Ei voi tässä huudella nimiä, koska näin miehissä sovittiin, jotta saadaan lohko kuntoon, mutta googlettamalla löytyy kyllä pulju(ja), jotka kyseisiä koneistuksia toteuttavat.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Moottorisilikonia alumiinipinnoille puolikuiden kohdille ja koppien saumakohtiin sipaistuna on oikea tapa asentaa tiiviste. Muihin kohtiin ei vaadi kuin puhtaat pinnat.
    Hyväksi todettua ainetta http://www.wurth.co.uk/technical-che...tv-black-200ml

    Kerro toki mikä koneistamo hoonasi lohkosi ja putkittaa nyt?

    Olen miettinyt tuon yhden lohkon putkittamista josta yksi sylinteriseinä kärsinyt männän sulamisen johdosta.
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
    Last edited by MH motorsport; 19-11-2015, 18:23.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Haaramoottorisesta venakoppien takakulmat kosteena ja toisella puolella jopa öljytippa, joten aika vaihtaa.

    Uudet tiivisteet/kumiprikat tietty mutta ehdottomasti kuivana vai jonkin tietyn tiivisteliiman kanssa tehostettuna???

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Kyseinen koneistamo lupasi putkittaa tuon lohkon kokonaan. Kertoivat myös että alkuperäiset männät ja renkaat käyvät jatkossakin. Ainut ero on männänrenkaissa, jossa on kuulemma jonkinlainen pinnoite, mutta toimii rautaputkien kanssa.
    Olivat sotkeneet laput, toisen alusil lohkon kanssa ja poranneet minun lohkon ylikokoon.
    Tämä kiinnostaa. Mikä koneistamo ja missä? Männänrenkaiden soveltuvuutta rautaputkeet epäilen hiukan. Näissähän on aika olematon pänni renkaissa vs. Rautaputken renkaat jos olen oikein ymmärtänyt. Tiedä sitten, saattaahan tuo toimiakin, rautaputki sietää lähes mitä tahansa väärinkäyttöä jos vertaa alusil putkeen.

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Ei sovi, näin olen ainakin itse sen ymmärtänyt.
    No mikäs siinä viimeisen koneen hoonauksessa meni pieleen? Eikö koneistaman korvaa sitä jos tekivät kerran virheen?
    Missä meinasit putkittaa?
    Kyseinen koneistamo lupasi putkittaa tuon lohkon kokonaan. Kertoivat myös että alkuperäiset männät ja renkaat käyvät jatkossakin. Ainut ero on männänrenkaissa, jossa on kuulemma jonkinlainen pinnoite, mutta toimii rautaputkien kanssa.
    Olivat sotkeneet laput, toisen alusil lohkon kanssa ja poranneet minun lohkon ylikokoon.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saatko puristettua letkusta jäähdytysjärjestelmään yli 2bar paineen? Silloin sen kuuluu päästää läpi.



    Korkki sökö.
    Nämä V8:it ovat yli sata asteisia normilämmössä niin keittää varmasti jos korkki päästää paineen ulos.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by ämmä5 View Post
    Moi.

    Miten voi todeta paisuntasäiliön korkin kunnon? Kuuluuko päästää paineita kun painelee ylävesiletkusta? :think
    Edit: Rupeaa nimittäin keittämään 10km ajon jälkeen, ja nakkaa nesteet pihalle. Vika on joko tuossa tai kannessa. Ilman termostaattia ei keitä, joka voisi viitata juuri tuohon paisarin korkkiin.

    Kiitos jo etukäteen.
    Saatko puristettua letkusta jäähdytysjärjestelmään yli 2bar paineen? Silloin sen kuuluu päästää läpi.



    Korkki sökö.

    Leave a comment:


  • ämmä5
    replied
    Moi.

    Miten voi todeta paisuntasäiliön korkin kunnon? Kuuluuko päästää paineita kun painelee ylävesiletkusta? :think
    Edit: Rupeaa nimittäin keittämään 10km ajon jälkeen, ja nakkaa nesteet pihalle. Vika on joko tuossa tai kannessa. Ilman termostaattia ei keitä, joka voisi viitata juuri tuohon paisarin korkkiin.

    Kiitos jo etukäteen.
    Last edited by ämmä5; 18-11-2015, 18:39.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Sopivatko m62 männät ja renkaat valurauta putkille jos putkittaa lohkon?
    Ei sovi, näin olen ainakin itse sen ymmärtänyt.
    No mikäs siinä viimeisen koneen hoonauksessa meni pieleen? Eikö koneistaman korvaa sitä jos tekivät kerran virheen?
    Missä meinasit putkittaa?

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Sopivatko m62 männät ja renkaat valurauta putkille jos putkittaa lohkon?

    Leave a comment:


  • BaTTman
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    VANOS-peijaiset alkaa lähestyä.

    Tarvitsenko "normaalien" ajoitustyökalujen lisäksi jonkin erikoistyökalun kampuran pultin/viskon irroittamiseen?
    [/LIST]
    Viskon irrottamiseen tarvitaan yksi kalu ja kunkkupultin kiinnittämiseen toinen. Töissä onnistui onneksi laserleikkaukset, joten tein nämä itse.

    http://workshop-manuals.com/bmw/5_se..._damper_(m62)/

    ja

    http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...oupling_(m62)/

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    E38:ssa onkin reilusti enemmän tilaa kuin e39:ssä. Toki se onnistuu e39:ssäkin, mutta on melko ahdasta. Monet on sitten siinä ährätessään pyöräyttäneet pultin kannan pyöreäksi. Mikäli sen imusarjan irroittaa voi sen samalla puhdistaa. Toki ne öljyt sieltä imusarjasta pikkuhiljaa palaa pois vaikkei sitä puhdistaisi.

    merbau:n asemassa itse ainakin veisin auton takaisin ja käskisin etsiä ja korjata vian, koska se toimi ennen remppaa. Toki jotkut tiivisteet nyt voi maksaa, jos niitä joutuu vaihtamaan, mutta muuten kyllä kuuluisi mennä korjaamoon piikkiin. Kyllä niiden kuuluu työlleen antaa takuu.

    Leave a comment:


  • mapa
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mahtuu sen koko takakannen vaihtamaan ainakin E38:ssa ilman imarin irroitusta.
    Oikeilla työkaluilla vaihtuu myös e34, sekä e39.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎