Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _jazze_
    replied
    Vaatiiko M62 jotain tietoa automaattilaatikolta toimiakseen kunnolla?

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Mihin suuntaan öljy menee osassa 17 ja mikä on sen tarkoitus? Jossain oli puhetta mäntien öljyruiskuista.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Mites teillä jotka ootte korjanneet TU koneen vanokset (Beisan tai vastaava) pitääkö kuumana vielä sellaisen pienen vanos-läpätyksen jos tarkasti kuuntelee vaikka lokasuojan kohdalta? Kuulee myös pakoäänessä sellasen pienen länkytyksen.

    Toki ääni siis ehkä 1/10 siitä mitä se on paskoilla vanoksilla mutta että vielä havaittavissa kuitenkin jos osaa kuunnella, ei kuulosta enää rikkinäiseltä.

    Mietin että kuuluuko asiaan vai kiristinkö yksiköt liian löysään kun ei riittänyt jatko lähellekään annettua momenttia.

    Ilmastointi päällä ei kovin hyvin havaittavissa mutta kun ottaa ilmastoinnin pois ja tyhjäkäynti putoaa matalalle niin sitten kuuluu pieni vaimea länkytys.

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Alkuperäiset männät ja veivit. Ei tietoa mitkä putket.
    Tästä tuli myös mieleen, että kerta sulla on kamat irti lohkosta niin voisit myös tasapainotuttaa vauhtiksen, kykän, kampuran, kanget ja männät?

    Leave a comment:


  • #BMW#
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
    Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
    Kiinnostaisi kans tietää mikä paja tuon putkituksen teki.

    Leave a comment:


  • #BMW#
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Toisella puolella lohkoa tulpat uivat öljyssä toisella puolella kuivat, vaihdoin uudet ei vaikutusta. Auto ei enään pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja kaasua kun painaa niin tukehtuu ja sammuu. Voiko olla bensapuolella vikaa?
    kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistin vialta kuulostaa...

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ihan yleisimpiä näihin pätkimisiin on imuvuoto ja öljyssä uivat tulpat.

    Kosteuskin varmasti aiheuttaa omat häiriönsä mutta ei se pahemmin vielä kastu parissa tunnissa jos ei nyt ihan pelti pystyssä seiso sateessa.

    Toisella puolella lohkoa tulpat uivat öljyssä toisella puolella kuivat, vaihdoin uudet ei vaikutusta. Auto ei enään pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja kaasua kun painaa niin tukehtuu ja sammuu. Voiko olla bensapuolella vikaa?

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Okei, Ymmärränkö oikein että tämä ei ole tarpeellinen toimenpide jos kampura olisi käyttämätön uusi kampura? Vai tehdäänkö jotain parannuksia nahkahousuinsinöörin kötöstyksiin?
    Ei tarvitse uuteen tehdä. Käytetyn voi myös nitrauttaa, tekee pinnasta kovan ja kulutusta kestävän.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by [fuse] View Post
    Tuossahan tuo lukee periaatteessa jo, eli enemmän pinta-alaa ja karkeampi pinta sitoo paremmin öljykalvon joten säästää laakeria moottorin käynnistyshetkellä.

    Siinähän samalla koneistamo mittaa kaulojen mitat ja pyöreyden. Ei edes maksa montaa kymppiä koneistamolla.
    Okei, Ymmärränkö oikein että tämä ei ole tarpeellinen toimenpide jos kampura olisi käyttämätön uusi kampura? Vai tehdäänkö jotain parannuksia nahkahousuinsinöörin kötöstyksiin?

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kerrotko tästä, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mikäs hyöty tästä on? Näissähän on erittäin luja kampi eikä laakerivaurioitakaan oikeen ole minun tietoon tullu... paitsi itselläni kun sylinteriputket meni sinne väliin no se on eri tarina.
    Tuossahan tuo lukee periaatteessa jo, eli enemmän pinta-alaa ja karkeampi pinta sitoo paremmin öljykalvon joten säästää laakeria moottorin käynnistyshetkellä.

    Siinähän samalla koneistamo mittaa kaulojen mitat ja pyöreyden. Ei edes maksa montaa kymppiä koneistamolla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by [fuse] View Post
    Mikä paja teki sen putkituksen? Dartonin putket varmaan?

    Kampura ois aiheellista kiillottaa, sinänsä termi on vähän väärä kun se karhennetaan oikeasti, että öljykalvo pysyy paremmin kaulan pinnassa.

    Kerrotko tästä, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mikäs hyöty tästä on? Näissähän on erittäin luja kampi eikä laakerivaurioitakaan oikeen ole minun tietoon tullu... paitsi itselläni kun sylinteriputket meni sinne väliin no se on eri tarina.

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Alkuperäiset männät ja veivit. Ei tietoa mitkä putket.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
    Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
    Mitkä männät ja veivit?

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
    Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
    Mikä paja teki sen putkituksen? Dartonin putket varmaan?

    Kampura ois aiheellista kiillottaa, sinänsä termi on vähän väärä kun se karhennetaan oikeasti, että öljykalvo pysyy paremmin kaulan pinnassa.

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
    Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎