Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Powr
    replied
    Saako tohon m62:en laturiin hiilisarjaa ja lataussäädintä vai pitääkö ostaa kokonaan uus?

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Paljonko koneella ajettu?

    En tiedä voiko yleistää, mutta tuntuu näissä ohjurit kuluvan helposti.
    Omassa 150tkm ajetussa (100%varmat kilometrit) oli lähes kaikki ohjurit valmiit.
    Mutta tolla kulutuksella en olis kyllä huolissani. Parempi vaan että ohjurit saa voitelua
    370tkm

    Originally posted by Gemmi View Post
    Suhteellisen helppo, pulttinauki johdon liitin irti, kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä
    Varovasti vaan sen pultin kanssa, voi olla hitoksee tiukassa ja äkkiä kanta pyöreeksi.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Nyt on kampiakselin asentotunnistin saapunut minkälainen homma tuo on vaihtaa?
    Suhteellisen helppo, pulttinauki johdon liitin irti, kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistin vialta kuulostaa...
    Nyt on kampiakselin asentotunnistin saapunut minkälainen homma tuo on vaihtaa?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Paljonko venttiilinvarren kumeista saa tulla öljyä ennenkun kannattaa alkaa huolestuun? Imusarjan otti pois niin venttiilien päältä olis yhteensä kaikista saanu varmaan vajaan teelusikallisen, eli muutama tippa per venttiili.

    Eikä tule imusarjasta, huohotus viety muualle. Eikä todnäk ole pytystäkään tullut kun männät kuivana ja harvemmin se tavara takaperin kulkee..

    Kulutus about 1l / 10tkm eli vaihtovälin menee lisäämättä.
    Paljonko koneella ajettu?

    En tiedä voiko yleistää, mutta tuntuu näissä ohjurit kuluvan helposti.
    Omassa 150tkm ajetussa (100%varmat kilometrit) oli lähes kaikki ohjurit valmiit.
    Mutta tolla kulutuksella en olis kyllä huolissani. Parempi vaan että ohjurit saa voitelua

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Paljonko venttiilinvarren kumeista saa tulla öljyä ennenkun kannattaa alkaa huolestuun? Imusarjan otti pois niin venttiilien päältä olis yhteensä kaikista saanu varmaan vajaan teelusikallisen, eli muutama tippa per venttiili.

    Eikä tule imusarjasta, huohotus viety muualle. Eikä todnäk ole pytystäkään tullut kun männät kuivana ja harvemmin se tavara takaperin kulkee..

    Kulutus about 1l / 10tkm eli vaihtovälin menee lisäämättä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Nyt on soiteltu marmorit ja varaosaliikket läpi. Mistään ei saa heti oikeita rullia. Inan omalla numerolla tehdastilauksena kuukaudenpäivät. Itse asiassa ilmeisesti Z8:ssa pitäisi olla sopiva/sama kiristimen rulla (11 28 17 10 045) , hinta marmorilta olisi jotain 40 -50€/kpl paikkeilla. Yllättäen Saksan tilaustavaraa nekin...
    Itse vaihdoin INA:n rullat, jotka on ~2mm leveämmät kuin alkuperäiset, mutta ei vaikuta toimintaan mitenkään. Noita löytyi Saksasta monestakin liikkeestä varastossa ja hinta oli n.15€/kpl, joten sama vaihtaa kaikki rullat kerralla.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Nyt on soiteltu marmorit ja varaosaliikket läpi. Mistään ei saa heti oikeita rullia. Inan omalla numerolla tehdastilauksena kuukaudenpäivät. Itse asiassa ilmeisesti Z8:ssa pitäisi olla sopiva/sama kiristimen rulla (11 28 17 10 045) , hinta marmorilta olisi jotain 40 -50€/kpl paikkeilla. Yllättäen Saksan tilaustavaraa nekin...

    Leave a comment:


  • cb3
    replied
    Itse vaihdoin juuri viime viikolla m62b44tu moottoriin kiristin ja ohjainrullan. Motonetistä tuotenumerolla 30-0704 löytyi sopivat rullat. Ainut ero alkuperäisiin oli että nämä on n. 1 mm kapeammat. Omaan autoon ainakin istuivat moitteettomasti.

    Omassa autossa ongelma on kitinä, joka ei rullien vaihdolla loppunut. Seuraavaksi on varmaankin alettava suunnittelemaan laturin laakerien vaihtoa. Ilmeisesti nekin pystyy vaihtamaan tuohon vesijäähdytteiseen laturiin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Onko kellään vinkkiä mistä löytäisi m62b44tu:n hihnankiristimen rullat? En ole ite löytänyt mistään kuin kokonaisia paketteja. Tämä saatavuus "ongelma" on ollut jo tiedossa vuosia, mutta nyt olisi pakko vaihtaa kun toisen pyörän laakeri on jumissa. Onko siis pakko ostaa koko kiristin?
    Rullat saa mistä tahansa hyvin varustellusta varaosaliikkeestä. Itse olen tänä vuonna vaihtanut kaikki rullat omaan m62b44tu:hun. Virallisestihan siihen ei myydä rullaa, mutta esim. INA:lta löytyy sopiva rulla. Mikään varaosaluettelo ei sitä listaa ko. moottorille, mutta sopivan rullan voi etsiä vaikka esim. INA:n kataloogista. Alkuperäiset oli INA:n rullat.

    Ellen väärin muista niin hintaa taisi olla ~15€/kpl kun tilasin omaani saksasta. AD:ltä kyselin, mutta heillä oli tehdastilaus tuote ~30pv toimitusajalla. Saksasta sai viikossa kotiovelle. Ellet löydä sopivaa rullan numeroa, niin voin kaivella mitä rullia tilasin.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Kyllä minä ainaki oon saanu ostettua. Schmiedmann sieltä oon joskus ostanu
    Oisko valikoima sitten parantunut marmorilla, täytyypä kysyä sieltäkin? Tuo 70mm halkaisijalla oleva rulla on ollut maailmallakin hankala löytää. Ainakin kun on seuraillut xoutpostin foorumia. Onko sitten X5:ssa eri rullat m62b44tu koneessa verrattuna muihin? Schmiedmannin nettisivuilla ei ainkaan tähän koneeseen löydy oikeita rullia irtomyynnissä.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Enpä usko että vanha muovinen rulla kestää laakerin irroituksen ja uuden laitoin ehjänä. Marmorilta ei ole ainakaan aikaisemmin saanut pelkkiä rullia ostettua...
    Kyllä minä ainaki oon saanu ostettua. Schmiedmann sieltä oon joskus ostanu

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Laakeriliikkeestä uusi laakeri? Marmori?
    Enpä usko että vanha muovinen rulla kestää laakerin irroituksen ja uuden laitoin ehjänä. Marmorilta ei ole ainakaan aikaisemmin saanut pelkkiä rullia ostettua...

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Vanos + huohotus (väliputki + cykloni) + jakopääremppa takana. Fiilikset 5/5.


    Huohotus
    Pölläyttely ja ajoittainen ujellus on kadonnut. Vaihdoin öljynerottimen sekä kalvon ja erottimen välisen putken. Kalvo oli aikaisemmin vaihdettu. Samalla heitin uudet imusarjan tiivisteet paikkaansa

    Vanos
    Vanosten ajoituksessa tuli vähän sakkoa ja sain ajoittaa nokkapyörät kerran uudestaan. Syynä oli ihan vaan ohjeiden lukemattomuus = GAS:n ajoitustyökalussa lukee ihan syystä toisella puolella 1-4 ja toisella 5-8. Vanoksessa meni vaihtoon öljynjakoblokit ja nokka-akseleissa olevat tiivisterenkaat. Jakoblokeissa oli melkoiset urat jo. Protip: Kannattaa naputella sitä jakoblokkia irroittaessa niin lähtee kauniisti irti (taisi olla jossain ohjeissakin)

    Jakopää
    V-laahainhan räjähti 2pv ennen remontin alkua joten melkoinen tuuri kävi! Ketkunkiristin olikin jo aikaisemmin vaihdettu uuteen pidempään. Tiivisteiksi meni yläkoteloihin OEM, kampuran stefalle OEM, venakoppaan Elringiä ja öljypohjaan OEM. Kampuran stefa ja vanos-solenoidien stefat olivat oksentaneet melkoiset mujut koneen etuosaan. Vanos-solenoidien tiivisteissäkin oli jakokopansuuntainen pinta tiivis, mutta solenoidin kehää vasten oleva pinta täysin väljäksi tärissyt.


    Remontin jälkeen auto tuntuu aivan eri laitteelle! Moottori vastaa hienosti alhaalta asti. Kulutuslukemia en ole päässyt vertailemaan vielä kunnolla. Bensaa tuntuu menevän enemmän kun autossa tapahtuu vihdoin oikeasti jotain kun painaa kaasupoljinta.

    Mikään vanos-solenoidien takaiskuventtiilien vaihto, öljykikkailut eivät auttaneet starttikalisteluihin itselläni. Huohotuksenkalvon vaihto ei myöskään korjaa pölläyttelyongelmaa. Starttiääni kuulostaa vihdoin normaalilta autolta ja moottori käy todella tasaisesti.

    Seuraavaksi varmaan voisi käydä penkissä ottamassa referenssilukeman. Autossa on nyt:
    - Uudet Boschin suuttimet
    - Uudet tulpat
    - Uusi ilmansuodatin
    - IMM on max 1,5v vanha
    - Vanos korjattu
    - Takapönttö modattu 120 euron suoralla putkella (todnäk laski suorituskykyä..)

    Hauska moottori, mutta pitäisi olla jossain kevyemmässä kopassa.
    Last edited by Patriot; 03-01-2016, 19:08.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Onko kellään vinkkiä mistä löytäisi m62b44tu:n hihnankiristimen rullat? En ole ite löytänyt mistään kuin kokonaisia paketteja. Tämä saatavuus "ongelma" on ollut jo tiedossa vuosia, mutta nyt olisi pakko vaihtaa kun toisen pyörän laakeri on jumissa. Onko siis pakko ostaa koko kiristin?
    Laakeriliikkeestä uusi laakeri? Marmori?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎