Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Mistäs tämmönen johtuu, menee raakaa läpi ja palaa putkessa kun virtaukset on vähän erilaiset kun tehtaalta tullessa?

    Minä en tiedä. Muistaakseni myös morkai raportoi joskus että näin näillä on tapana toimia.

    Saa kertoa jos tietää mistä johtuu. Yksi syy voi olla jos pakoputki ei ole aivan 100% tiivis ja saa palamiseen tarvittavan ilman sieltä. Bensaa menee ilmeisesti putkeen kun kaasu nostetaan ylös, ennenkuin syöttö menee nollaan.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Miten noi nakuanturit on sijoitettu?
    Siis jos inpasta katsoo ,niin missä päin on anturi 1, 2, 3 ja 4 fyysisesti.
    Livedatasta vittumaista nykinää yritettiin paikallistaa ja anturi 1 reagoi eniten kun nykiminen alkaa.
    Sytytyskatkoksia ilmoitti ensin 7 pyttyyn, vikakoodien nollausten jälkeen vikaa ilmoitti 6 pyttyyn.
    Vähän on kutina, että vois olla jopa kansipahvi vika, mutta tutkitaan nyt vielä muita vaihtoehtoja.
    Auto ei kestä yhtään vedättämistä tai äkkinäistä kaasua kun kierrokset on 1000-2500 alueella. Alkaa järjetön nykiminen jolloin oman arvion mukaan ainakin 2 pyttyä on vähintään kaput.

    Heittäkäähän jotain ehdotuksia.
    Nyt ei ole ehtinyt peliä vielä juurikaan tutkia, mitä nyt puolat/tulpat on eliminoitu pois vian aiheuttajaksi. Myös MAF on testattu.

    Paljonkos ruiskutus aika pitäisi olla vakiossa toimivassa m62b44tu koneessa?
    Tässä oli 3,07 lämpimällä koneella.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    normaalia tuhjennetyllä putkella IMO

    Mistäs tämmönen johtuu, menee raakaa läpi ja palaa putkessa kun virtaukset on vähän erilaiset kun tehtaalta tullessa?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Onko faktaa kertoa mikä suutin kyseessä, jos 4 reikäinen ja kyseessä 1998 non vanos m62b35?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Onko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?

    Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.

    Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?
    normaalia tuhjennetyllä putkella IMO

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Onko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?

    Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.

    Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Ai hitto, niinpäs taidettiinkin, ei pitäis huudella puskista. Mutta joo, se jousikuormitus oli mulla ainakin varsin tiukka eli ei pitäisi niidenkään löysiä olla vaikkei painetta olisikaan. Toki yhdysketjun ei pitäisi päästä hyppäämään yli vaikka koko kiristin lentäisi mäkeen, itse ainakin jouduin ottamaan hammaspyörän irti että oli mitään toivoa vaihtaa ketjut. Toisin kuin tuo pääketju niin tuo yhdysketju on aika tiukalla sovituksella jo lähtökohtaisesti.

    Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.
    Ainakin löysä yhdysketjun kiristin nostaa melutasoa ja toki rasittaa ketjuakin.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Tässä taidettiin tarkoittaa nokka-akseleiden välillä olevien lyhyiden ketjujen kiristimiä.
    Ai hitto, niinpäs taidettiinkin, ei pitäis huudella puskista. Mutta joo, se jousikuormitus oli mulla ainakin varsin tiukka eli ei pitäisi niidenkään löysiä olla vaikkei painetta olisikaan. Toki yhdysketjun ei pitäisi päästä hyppäämään yli vaikka koko kiristin lentäisi mäkeen, itse ainakin jouduin ottamaan hammaspyörän irti että oli mitään toivoa vaihtaa ketjut. Toisin kuin tuo pääketju niin tuo yhdysketju on aika tiukalla sovituksella jo lähtökohtaisesti.

    Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.
    Last edited by Gedd; 08-12-2015, 02:04.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Ketjunkiristimenhän saa vaihdettua purkamatta mitään pois.

    Jos konetta on käytetty niin missään ei pitäisi olla löysiä, jos ei ole käytetty niin sitten repsikan puolella kampuran ja nokan välinen eli juurikin kiristimen kohta on löysällä.
    Tässä taidettiin tarkoittaa nokka-akseleiden välillä olevien lyhyiden ketjujen kiristimiä.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Edit: Eipä mitään..
    Last edited by Gedd; 08-12-2015, 02:05.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Muutama kuukausi takana oman M62tu:n jakopääremontista, n. pari kolmetuhatta km ajettu josta ehkä kyläpyörittelyä 90%. Ajotietokoneen keskikulutus on nyt asettunut 13,2 litraan. Ennen kulutuslukemaksi näytti yli 15l. Nyt viikonlopun neljänsadan km matka-ajosuoritteen jälkeen talvinopeuksilla keskikulutuslukema näytti 8,7l. Ennen ei meinannut alle 10l päästä.
    Last edited by Thuppu; 07-12-2015, 16:00.

    Leave a comment:


  • jankko
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Pyöritäppäs konetta kunkkupultista ja totea onko tilanne sama kaikissa nokka akselien asennoissa. Kiristys toimii öljynpaineella ja löysähköllä jousella joten ei ole sanottu etteikö kiristin toimi jos sammuksissa on löysä.
    Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
    Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.

    Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.
    Enhän mä huomannu et kumpikin on eripäin... 5-8 liikkuu mut 1-4 ei taho kättä saada väliin jotta Sais puristettua kiristintä.. Tuntuu olevan molemmat kireältä puolelta timmit... Kiitti ohjeista

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jankko View Post
    Aloin venttiilinkopan tiivisteitä vaihtamaan ja huomasin että 1-4 puolen nokkaketjua saa nostettua joku 3mm ja 5-8 on ihan timmi.... Minkälainen homma on kiristäjä vaihtaa ja kannattaako?
    Pyöritäppäs konetta kunkkupultista ja totea onko tilanne sama kaikissa nokka akselien asennoissa. Kiristys toimii öljynpaineella ja löysähköllä jousella joten ei ole sanottu etteikö kiristin toimi jos sammuksissa on löysä.
    Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
    Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.

    Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.

    Leave a comment:


  • jankko
    replied
    Aloin venttiilinkopan tiivisteitä vaihtamaan ja huomasin että 1-4 puolen nokkaketjua saa nostettua joku 3mm ja 5-8 on ihan timmi.... Minkälainen homma on kiristäjä vaihtaa ja kannattaako?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Plenumin tilavuuden vähentäminen lisää yleensä alavääntöä. Suurentaminen ei sen sijaan välttämättä lisää huipputehoa, vaan kaasuun vastaavuus huononee ja luultavasti sylinterien täytöskin. Eli poistaminen luultavasti tekee koneesta huonomman, mutta tuurilla voi lisätä hiukan huipputehoa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎