memebuy23buy

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [fuse]
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    Onko m62 moottorin kasaamisessa jotain huomioon ottamisen arvoista? Esimerkiksi jotain tiivisteitä, mitä kannattaa ehdottomasti laittaa liiman kassa tai jotain kierteitä,mihin laittaa lukitteet? Moottori siis laakeroidaan uudelleet ja kasataan uusillä tiivisteillä. Ja lohko putkitettu.

    Itse otin moottorin ihan yläkautta ja irroitin pakosarjat ennen moottorin nostamista.
    Missä putkitettu ja mihin hintaan? Onko kuvia?

    Ja sit asiaan, venakopan tiivoihin tipat silkkarii tiivisteen rajakohtiin, eli niihin missä se vaihtuu jakopäänkopaksi.

    Öljypumppun rattaan mutteriin kannattaa laittaa lukite/hitsitäppä/sinettilanka. Ja öljypumpun jousi kannattaa vaihtaa, itsellä oli painunut n. 7mm kasaan se painejousi.

    Separaattorin varmaan vaihdat samalla?

    Kampurasta kaulat kiillotettu?

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    Onko m62 moottorin kasaamisessa jotain huomioon ottamisen arvoista? Esimerkiksi jotain tiivisteitä, mitä kannattaa ehdottomasti laittaa liiman kassa tai jotain kierteitä,mihin laittaa lukitteet? Moottori siis laakeroidaan uudelleet ja kasataan uusillä tiivisteillä. Ja lohko putkitettu.

    Itse otin moottorin ihan yläkautta ja irroitin pakosarjat ennen moottorin nostamista.

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Mites muuten paras/helpoin/hermoja säästävin tapa irrottaa toi v8 pannu e39 konehuoneesta? Vielä kun pitää pakosarjojen sopiminen tsekata samalla.

    Koko keula irti, puskuri, törmäyspuskuri jäähyt jne.? Vai lähteekö etuapurunko kohtuudella, tää ois varmaan se paras pakosarjoja ajatellen? Ohjaussimpukka vittumainen?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Nyt auto seisoi vuorokauden lämpimässä tallissa käytin moottorin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja kävin n.10km ajamassa ilman minkäänlaisia oireita. Sitten jätin auton ulos muutamaksi tunniksi ja lähdin ajamaan, niin samat oireet jatkuivat aluksi vain hieman pätkimistä, mutta lämpimällä moottorilla pätkiminen huomattavasti rajumpaa. Voiko siis kosteus vaikuttaa jotenkin? Tulppia en vielä katsonut, mutta sen aion tehdä tänään.
    Ihan yleisimpiä näihin pätkimisiin on imuvuoto ja öljyssä uivat tulpat.

    Kosteuskin varmasti aiheuttaa omat häiriönsä mutta ei se pahemmin vielä kastu parissa tunnissa jos ei nyt ihan pelti pystyssä seiso sateessa.

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Nyt auto seisoi vuorokauden lämpimässä tallissa käytin moottorin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja kävin n.10km ajamassa ilman minkäänlaisia oireita. Sitten jätin auton ulos muutamaksi tunniksi ja lähdin ajamaan, niin samat oireet jatkuivat aluksi vain hieman pätkimistä, mutta lämpimällä moottorilla pätkiminen huomattavasti rajumpaa. Voiko siis kosteus vaikuttaa jotenkin? Tulppia en vielä katsonut, mutta sen aion tehdä tänään.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Seuraavanlainen ongelma ilmeni pari päivää sitten: auto pätki vähän kiihdyttäessä ja tuntui, että kaikki vedot eivät ole tallessa. Eilen ei käynyt tyhjäkäynnillä kaikkilla paitsi painamalla kaasua ja kierrokset pomppivat jonkin verran ja tänään taas pätkimistä ja tehot vähän kateissa ja tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa ja välillä sammuu mistä lähteä etsimään vikaa? Moottorina m60b30
    Katso onko tulpankoloissa kauheasti öljyä.

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Seuraavanlainen ongelma ilmeni pari päivää sitten: auto pätki vähän kiihdyttäessä ja tuntui, että kaikki vedot eivät ole tallessa. Eilen ei käynyt tyhjäkäynnillä kaikkilla paitsi painamalla kaasua ja kierrokset pomppivat jonkin verran ja tänään taas pätkimistä ja tehot vähän kateissa ja tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa ja välillä sammuu mistä lähteä etsimään vikaa? Moottorina m60b30

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Meneekö tuon ylipaineventtiilin kautta jatkuvasti öljyä, vai vasta kun esim. suodatin menee tukkoon eli toimiiko se paineensäätimenä?

    EDIT: Näyttää toimivan paineensäätimenä. Omasta hajosi (mureni osiin) tuo drain valve -> pitää hankkia koko säiliö nyt jostain.
    Pumpussa ainakin on venttiili joka itse luulen olevan paineensäätöön tarkoitettu. Ihan pieni ei siihen käyttöön kyllä riitä. Tuo varmaan estää säiliötä räjähtämästä pakkasilla...

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Meneekö tuon ylipaineventtiilin kautta jatkuvasti öljyä, vai vasta kun esim. suodatin menee tukkoon eli toimiiko se paineensäätimenä?

    EDIT: Näyttää toimivan paineensäätimenä. Omasta hajosi (mureni osiin) tuo drain valve -> pitää hankkia koko säiliö nyt jostain.
    Last edited by Patriot; 23-12-2015, 08:09.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Näyttäisi kylllä, että ei ole. Tyhjennysventtiilin vieressä on ihan oma ylipaineventtiili.
    Kyllä mutta molempien paluu menee siihen samaan pikkuletkuun.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Älä tulppaa sitä! kun katsot rakennetta tarkemmin niin huomaat että sama letku hoitaa myös ylipaineventtiilin paluun virkaa.

    Itellä oli sama vika, vaihdoin koko suodatinjalan kun en keksinyt miten sen tyhjennysventtiilin saa irti.

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    onko näin?:think
    Näyttäisi kylllä, että ei ole. Tyhjennysventtiilin vieressä on ihan oma ylipaineventtiili.
    Last edited by Patriot; 22-12-2015, 21:06.

    Leave a comment:


  • BaTTman
    replied
    Sillä yleismittarilla mitataan että jääkö sinne vanoksen väliin öljykalvoa.
    Omalla kohdalla teki ensimmäinen puristus vähän mönkään, kun en huomannut rasvata kunnolla sitä prässimutteria.

    Ja lähes kaikki o-renkaat löytyy kyllä esim biltemasta myytävästä rengaslajitelmasta. Melkein kannattaa vaihtaa suosiolla kaikki, kun kerta auki on. Eipähän ainakaan vuoda sitten.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Vanos/huohotus/jakopääremontti etenee. Pari ajatusta on tullut vastaan. Kirjaan tähän jos jollekin on avuksi.

    - Vanoksen teflonrengas ja ehkä koko yksikkö kannattaa lämmittää esim. ihan kuumailmapuhaltimella (lukee kyllä ohjeessakin). Rengas menee huomattavasti helpommin sisään. Beisanin tiivistekoukkutyökalut oli aivan ehdottomat, varmaan vastaavat muutkin kelpaa. Ensimmäinen varateflon meni hukkaan heti startissa, kun en hoksannut että se tulee paksun O-renkaan päälle.

    - "Vanos lip pressing", joka on siis toinen osa näiden tiivisteiden vaihdon lisäksi, jäi vähän auki. Väänsin ilmoitettuun momenttiin ja vähän enemmänkin, mutta muovikehikko, jossa on 3 tarkistuspinniä pyöri edelleen. Ei tosin liikkunut ylös-alas kuten alunperin. Ilman ruuvipenkkiä ja Beisanin prässityökaluja vaikea kuvitella miten tuon muuten tekisi.

    - Vanosten rattaiden "ajoituksessa" käytetään yleismittaria, mutta mm. GAS:n ohjeessa sanotaan, että yleismittarin puutteessa riittää kun molemmat vääntää vastapäivään toiseen äärilaitaan. Tein yleismittarilla, mutta jäi vähän auki sen todellinen tarkoitus?

    - GAS:n vanoksen ajoituslevyjen ajoitustyökalu oli hyvä ja helppo käyttää, kunhan hoksaa laittaa työkalut eri puolille ratasta kuten kuvassakin.

    - Beisanin setissä tulee lisäilmapumpun syöttöputken päihin o-renkaat = tilasin turhaan OEM-renkaat. Väliketjujen kiristimiin tulee myös öljynsyötölle uudet o-renkaat.

    - OEM-laahaimien mukana tulee kaikki niihin liittyvät O-renkaat = tuli tilattu ajatuksissaan turhaan erillisinäkin..

    - Pienen ja ison vesiputken päissä olevat o-renkaat oli OK. Olikohan joskus vaihdettu.

    - Yläjakokoteloiden tiivisteet aivan kivikovat ja murtui käsiin. Uudethan onkin mukavan pehmeät kumiset.

    - Starttipölläyttelyn syy taisi löytyä: Jakopäässä olevasta öljynerottimesta on jonkinlainen kutistesukka varissut ajan saatossa pois. Toisessa laahaimessa on myös pultti, jonka pitäisi painaa erotin tiiviisti kiinni seinään = ei ollut enää läsnä. Öljynerotin kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla kun tekee jakopäärempan.


    Vielä jakokotelot, imusarja ja ja ja..loput osat kiinni niin pääsee jännityksellä katsomaan kuinka hommassa kävi!
    Last edited by Patriot; 21-12-2015, 06:25.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Miten noi nakuanturit on sijoitettu?
    Siis jos inpasta katsoo ,niin missä päin on anturi 1, 2, 3 ja 4 fyysisesti.
    Livedatasta vittumaista nykinää yritettiin paikallistaa ja anturi 1 reagoi eniten kun nykiminen alkaa.
    Sytytyskatkoksia ilmoitti ensin 7 pyttyyn, vikakoodien nollausten jälkeen vikaa ilmoitti 6 pyttyyn.
    Vähän on kutina, että vois olla jopa kansipahvi vika, mutta tutkitaan nyt vielä muita vaihtoehtoja.
    Auto ei kestä yhtään vedättämistä tai äkkinäistä kaasua kun kierrokset on 1000-2500 alueella. Alkaa järjetön nykiminen jolloin oman arvion mukaan ainakin 2 pyttyä on vähintään kaput.

    Heittäkäähän jotain ehdotuksia.
    Nyt ei ole ehtinyt peliä vielä juurikaan tutkia, mitä nyt puolat/tulpat on eliminoitu pois vian aiheuttajaksi. Myös MAF on testattu.

    Paljonkos ruiskutus aika pitäisi olla vakiossa toimivassa m62b44tu koneessa?
    Tässä oli 3,07 lämpimällä koneella.
    Ohivuotomittaus ensin, näkee onko vuotoa johonkin suuntaan. Pelkääjän puoleltahan tämä aiemmin supsatti kuin pakosarjavammainen.

    Myös suuttimien testivaihto todistettavasti toimivilla vois olla asiaa?
    Last edited by ritariässä; 10-12-2015, 21:44.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Kohta alkaa..

    Hauska nähdä mitä OEM-osia jäi kaikesta tarkistelusta huolimatta tilaamatta. Työkalut on täältä: https://www.germanautosolutions.com/..._cam_tools.php






    Leave a comment:

Working...
X