Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1319
    • Masku

    Originally posted by mapa View Post
    Ei niitä sieltäkään ilmaiseksi saa. Jätät paljon oleellista pois, jos tuolla rahalla meinaat selvitä. KL:n tarjous oli kalliimpi huomattavasti, kun autokeskuksen.
    Mitäköhän kaikkea tuohon nyt st tarvii?

    alempi ketju, siihen kolme laahainta ja kiristin? Sit tietty tiivisteet, mitä muuta?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Joma View Post
      Mitäköhän kaikkea tuohon nyt st tarvii?

      alempi ketju, siihen kolme laahainta ja kiristin? Sit tietty tiivisteet, mitä muuta?
      Kun vaihtaa ketjun kannattaa vaihtaa ne rattaatkin. Ne kun pitäisi aina yhdessä vaihtaa, jos vaihtaa meinasi. Kuten edellä mainittu niin ei riitä 600€ osiin. Tästä löytyy melko hyvä lista osista:

      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


      Kannattaa tietenkin nyt sitten vielä tarkistaa, että mitään olleellista ei puutu.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 958
        • Salo

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kun vaihtaa ketjun kannattaa vaihtaa ne rattaatkin. Ne kun pitäisi aina yhdessä vaihtaa, jos vaihtaa meinasi. Kuten edellä mainittu niin ei riitä 600€ osiin. Tästä löytyy melko hyvä lista osista:

        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


        Kannattaa tietenkin nyt sitten vielä tarkistaa, että mitään olleellista ei puutu.
        Itselläkin olisi tarkoitus laahaimet vaihtaa, olen tuollaista sarjaa harkinnut:



        Tuleehan tuohon sitten vielä tullit ja verot...

        Tai sitten tuolta vain laahaimet (uusi kiristin jo tulossa muualta), tiivisteet marmorilta jne.

        Mitä mieltä raati?
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by kalevik View Post
          Itselläkin olisi tarkoitus laahaimet vaihtaa, olen tuollaista sarjaa harkinnut:



          Tuleehan tuohon sitten vielä tullit ja verot...

          Tai sitten tuolta vain laahaimet (uusi kiristin jo tulossa muualta), tiivisteet marmorilta jne.

          Mitä mieltä raati?
          Tuostakin puuttuu vielä kaikenlaista esim. muovin palat ketjun kiristimiin (nokkien välissä olevat kiristimet)
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Onko täällä kukaan laittanut öljynjäähdytystä m60 koneeseen? Vaatiiko muuta kuin suodatinjalan jossa termari ja lähdöt lauhduttimelle?
            Voinko hitsata koppaan nipan josta otan voitelun ahtimelle tai billet öljynsuodatinkopan kansi jossa lähtö. Eli tuleeko sieltä sitten suodatettua öljyä paineella vai ei?
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Originally posted by Pikkuvelii View Post
              Onko täällä kukaan laittanut öljynjäähdytystä m60 koneeseen? Vaatiiko muuta kuin suodatinjalan jossa termari ja lähdöt lauhduttimelle?
              Voinko hitsata koppaan nipan josta otan voitelun ahtimelle tai billet öljynsuodatinkopan kansi jossa lähtö. Eli tuleeko sieltä sitten suodatettua öljyä paineella vai ei?
              Jollen ihan väärin muista niin paska kertyy suodattimen ulkopinnalle joten pumppu työntää kotelon ulkovaippaan ja siitä se sitten menee suodattimen läpi "keskelle".

              Et siis voi ottaa painelähtöä ahtimelle ulkovaipasta. Kannen keskeltä periaatteessa mutta eikö helpompi/käytännöllisempi olisi esim. paineanturin alta? Se on käsittääkseni suodatettua öljyä.(ei 100% tieto, tutkimalla selviää)

              Öljynjäähdytystouhu kiinnostaa itseäkin. Mistähän mosasta kävisi helpoiten? Itsellä kävi mielessä siirtää koko komeus aivan kokonaan pois vakiopaikalta ja korvata suodatin häkkyrä jäähdytyksellä varustetulla siirtojalalla.:think toki mööpeli ei ole itsellä pahasti tiellä mutta se jäähdytys tuosta puuttuu ja mistään mallista ei kaiketi käy suoraan jossa moinen olisi?

              S62 jalkaa kyyläsin e39 konehuoneessa ja sielläkään ei jäähdytintouhuja näkynyt. Kai siellä jotenkin on se jäähdytys toteutettu?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Löytyy ihan oma suodatinjalka paketti öljyjäähy malleihin kun selaa etk:ta.
                S62:saa on vesi/öljy lämmönvaihdin valley panin päällä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Löytyy ihan oma suodatinjalka paketti öljyjäähy malleihin kun selaa etk:ta.
                  S62:saa on vesi/öljy lämmönvaihdin valley panin päällä.
                  Tämä oli tiedossa ja hintakin on kohtuullinen. Hitsaan todennäköisesti an nipat ja vedän letkulla alkuperäisen putki o-rengas liitoksen sijaan.
                  Tuo s62 jäähdytys oli kyllä ihan uutta tietoa minulle.

                  Täytyy tutkia ja miettiä tuota ahtimen öljyn tuloa vielä että mistä saa suodatettua öljyä otettua järkevästi.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Ite laitan peltisen filtterin siirto sarjoineen ja jäähyineen.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Pikkuvelii View Post
                      Tämä oli tiedossa ja hintakin on kohtuullinen. Hitsaan todennäköisesti an nipat ja vedän letkulla alkuperäisen putki o-rengas liitoksen sijaan.
                      Tuo s62 jäähdytys oli kyllä ihan uutta tietoa minulle.

                      Täytyy tutkia ja miettiä tuota ahtimen öljyn tuloa vielä että mistä saa suodatettua öljyä otettua järkevästi.

                      Käytä teflonletkua. Kaveri laittoi tosta firman hyllystä e34 m5 öljyjäähylle letkun tavallisesta~300bar kestävästä hydr. Lekusta. Öljy lensi läpi jo samana päivänä. Uusi letku ja sama homma. Ne ei kestä lämmintä luotettavasti kuin alle sata astetta. On olemassa lekua jolle ilmoitetaan ~130 asteen kesto. Itsellä on tuon episodin jälkeen luttamus siihen pyöreä nolla. Siis 300bar letku hajosi ja öljynpainehan on n.5bar. Ahtimen pikkuletkussa esim monella tavallinenkin kestänyt, mutta siinä öljyä virtaa niin vähän ja hitaasti että ehtii jäähtyä. Tuossa sun tapauksessa koko öljypunpun tuotto ajetaan sen läpi.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Jostain foorumilta jäi mieleen että B8:iin öljyjäähytys vermeet ois maksanu 300-400€, semmoinen mielikuva että sisältäis kaikki. Meneehän nuo normaaliin M60/M62 samalla vaivalla :think
                        (viime syksynä tuli vastaan kun googlettelin mitä öljyä näissä käyttävät)
                        Last edited by bemmeri; 20-01-2015, 17:58.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Daa Daa
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 910
                          • Jyväskylä

                          Itse toteutin öljyn jäähdytyksen vähemmän OEM tyylisesti, eli koko orkkis öljynsuodatin töttörö mäelle ja tilalle mocalin öljynsuodattimen siirtolaippa ja sen kaveriksi termostaatilla varustettu "ryöstölaippa" josta kierto 300x200x50 kokoiselle kennolle. Kaikki öljynkierron letkut ja liittimet toteutin an10 kokoisilla osilla, joka oli hyvin lähellä orkkis letkujen kokoa.

                          Nuo mocalin osat eivät ole laadullisesti ihan parasta mahdollista, mutta pienellä siistimisellä ihan käyttökelpoisia, ja mikä parasta niin nyt saa kiertää rataa niin pitkään kun kuskilla kädet riittää, eikä ole enää ongelmia lämpöjen kanssa.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Daa Daa View Post
                            Itse toteutin öljyn jäähdytyksen vähemmän OEM tyylisesti, eli koko orkkis öljynsuodatin töttörö mäelle ja tilalle mocalin öljynsuodattimen siirtolaippa ja sen kaveriksi termostaatilla varustettu "ryöstölaippa" josta kierto 300x200x50 kokoiselle kennolle. Kaikki öljynkierron letkut ja liittimet toteutin an10 kokoisilla osilla, joka oli hyvin lähellä orkkis letkujen kokoa.

                            Nuo mocalin osat eivät ole laadullisesti ihan parasta mahdollista, mutta pienellä siistimisellä ihan käyttökelpoisia, ja mikä parasta niin nyt saa kiertää rataa niin pitkään kun kuskilla kädet riittää, eikä ole enää ongelmia lämpöjen kanssa.

                            Ei olis linkkiä heittää mistä näkis minkälainen se termostaatti osa on?
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Daa Daa
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 910
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Ei olis linkkiä heittää mistä näkis minkälainen se termostaatti osa on?
                              Tällainen: http://www.moposport.fi/ryostolaippa...taatilla-mocal

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5273
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Daa Daa View Post
                                Tämähän on hyvä.

                                Peltisuodattimeen jos siirtyy jää sitten mahdollisuus laittaa siihen jalan alle se lämmönvaihdin joka hukkaa öljynlämmön jäähdytysveteen. (on toki muutenkin mahdollista) Se ei ehkä ole kuitenkaan ihan hyvä ratkaisu joskin autoissa erittäin yleinen. Itse pidän erillisiä järjestelmiä parempana. Hyvä puoli siitä tosin olisi että öljy lämpenisi nopeammin käynnistyksen jälkeen. Käsittääkseni öljy lämpiää hitaammin kuin jäähdytysvesi.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎